Tesla končí s Roadsterem, chce na burzu

Americký výrobce zahájil přípravy pro vstup na burzu. Zároveň se objevují informace, že už příští rok ukončí výrobu Roadsteru. Až do Modelu S bude tedy automobilka bez aut!  

Sportovních aut Tesla Roadster se do dnešního dne prodalo kolem 1000 kusů. Na rok 2012 je plánován nový model rodinného automobilu Model S. Jenže výroba Roadsteru má skončit už příští rok.

To znamená, že déle než rok by automobilka nemohla prodávat svá . Důvodem je podle neoficiálních informací skutečnost, že britský bude předělávat svou továrnu, kde vyrábí některé klíčové součásti Roadsteru.

Tesla samozřejmě plánuje novou verzi elektromobilu Roadster. Ta se ale na silnicích neobjeví dříve než v roce 2013. Mezitím má na trh přijít celá řada konkurenčních a plug-in hybridů, počínaje a konče u .

Tesla Motors aktuálně dokončili papírování kolem půlmiliardové půjčky od amerického ministerstva energetiky. To by mohlo pomoct, aby automobilka přežila rok nebo dva bez jediného prodaného automobilu. Na Tesla Model S už má přitom kolem 2000 předobjednávek.

Jak celé tohle dopadne je prozatím ve hvězdách. Podaří se automobilce udržet v popředí a za dva roky navázat na svůj úspěch?

9 Comments on “Tesla končí s Roadsterem, chce na burzu”

  1. Dobijeci zarizeni nemusi byt
    Dobijeci zarizeni nemusi byt nutne natvrdo v aute. Do 100km jezdim elektro nabijim doma pres noc ze zasuvky, pro delsi jizdu „nalozim“ dobijeci modul klidne na benzin ale s vysokou ucinnosti protoze slape trvale na optimalnich otackach, muze to byt turbina (prevody netreba)

  2. Elektromobily maju asi sancu
    Elektromobily maju asi sancu presadit sa v dvoch kategoriach. Supersportove auta, ako je tesla je jednou z nich. Tou druhou su male mestske auticka v pripade, ze by mali nejake lacne baterie (kludne aj olovene). U aut strednej a vyssej triedy u ktorych je potrebny urcity dojazd a vykon a to pri dostupnej cene je zatial vychodisko len v hybridoch.

    1. Nemyslím,
      už Tesla S má

      Nemyslím,
      už Tesla S má dostatočne slušný dojazd. Mimochodom, TESLA zaručuje, že pri kúpe druhej batérie bude dojazd ešte väčší.
      Po druhé, nabíjanie za polhodinu je možné.
      Mimochodom cena TESLY „S“ sa mi nezdá až tak vysoká.
      Po tretie – hybrid sa mi zdá dosť komplikovaný, tak prečo neísť na to jednoduchšou cestou?
      Plus myslím si, že rozšírením elektromobilov sa začnú triedy vozidiel trochu miešať – pretože u elektromobilu získam pri konštrukcii oveľa viac miesta pre posádku.
      Takže načo mi bude auto s dĺžkou 5 metrov, keď to isté spraví konštruktér pri 4,5m? Nehovoriac o tom, že akumulátor v podlahe len zlepší jazdné vlastnosti – lebo posunie ťažisko nižšie, než sme u bežných rodinných áut zvyknutý…

      1. Vtedy sa tie auta srotovali
        Vtedy sa tie auta srotovali „vo verejnom zaujme“, lebo by sa nepredavala ropa. Dneska je ina doba. Straty sposobene vselijakymi tornadami, povodnami a znecistenim a neviem cim este sa pomaly zacinaju priblizovat k ziskom z ropy a tak je asi „spravny cas“ na nieco nove.

Napsat komentář