Nissan nabídne rychlodobíjecí stanici

O polovinu levněji než konkurence, musíme dodat hned v úvodu. Nissan rozčeřil už tak poměrně neklidné vody elektromobilového průmyslu, když ohlásil ceny svého elektrického auta Nissan Leaf. Teď představila automobilka novou rychlonabíjecí stanici, kterou nabídne už v létě.

Cena má být poloviční proti tomu, co za podobné stanice chce konkurence (od 3 do 4 milionů jenů, asi 650 000 Kč až 850 000 Kč). V Japonsku se však dobíjecí stanice Nissan bude prodávat za 1,5 až 2 miliony jenů. Navíc samotná automobilka umístí zařízení do asi 200 míst po celém Japonsku.

„Když kolem každého místa nakreslíte kruh o poloměru 40 km, bude tak pokryto prakticky celé Japonsko,“ tvrdí Nissan. Přitom elektromobil Nissan Leaf má mít reálný dojezd na 160 km, tedy dvojnásobku. „Pro praktické využití by tak mohlo být dostačující umístit dobíjecí stanice každých 80 km. Nicméně, abychom zmírnili jakékoliv obavy řidičů, více je lépe. Věříme, že 40 km interval žádnou dojezdovou úzkost nevzbudí,“ dodává Nissan.

Specifikace dobíjecí stanice jsou 500 V, maximální proud 125 A a maximální výkon 50 kW. Kromě této stanice nabídne Nissan také normální dobíječku s voltáží 200 V ve zhruba 2200 obchodech v Japonsku. Navíce nabídne službu instalace vlastní dobíjecí stanice v domácnosti pro ty, kteří si zakoupí elektromobil Nissan Leaf.

Výhodou je, že japonské automobilky právě před měsícem schválily v rámci standardu CHAdeMO potřebné specifikace pro dobíjecí stanice. U rychlodobíječky od Nissanu pak budou moct dobíjet i elektromobily nebo plug-in hybridy Mitsubishi, Toyota, Subaru nebo PSA Peugeot Citroen.

10 Comments on “Nissan nabídne rychlodobíjecí stanici”

        1. Pokud by zákazník musel
          Pokud by zákazník musel při dobíjení automobilu nastavovat napětí nebo řešit cokoliv jiného vyjma zasunutí zástrčky, elektromobily by nikdy neměly pražádnou šanci se rozšířit. Ty dobíječky musí fungovat plně automaticky, včetně detekce všech potřebných parametrů – tj. i typu automobilu, požadovaného napětí apod. Právě kvůli tomu vznikají zmíněné standardy.

        1. na webu jsem nasel toto: The
          na webu jsem nasel toto: The LEAF;s 48 lithium ion modules offer several different charging methods. Of course there is the standard 100 volt method which takes around 16 hours to charge, and then there the 220 volt connection that cuts the charge time down to half.

          Vice jsem ale nehledal. Mozna je to zamotanejsi…
          Shodneme se na tom, ze Leaf lze nabijet z normani zasuvky? Tudiz ma v sobe ‚pomalou‘ nabijecku. pokud si chcete dobit baterku bejem 10-ti minut, musite prijet k rychlonabijecce. Doufam, ze to tak bude.

Napsat komentář