Chrysler připravuje auta na zemní plyn

Vleklá nepřivedla do problémů jen , ale např. také . Ten nakonec zachránil italský skoupením 20% podílu. Nový Chrysler chce být menší, šetrnější a kromě jiného se zaměří na .   

Ve zatím není nijak zvlášť oblíbenou nebo snad rozšířenou alternativou. Naproti tomu Fiat svou řadu CNG aut „Natural Power“ představil v už před deseti lety a od té doby zažívá úspěchy i expanzi např. do Jižní Ameriky. Jen v Evropě se minulý rok prodalo 130 000 aut na plyn značky Fiat. Nejoblíbenějším je model .

Právě na základě obrovských zkušeností Fiatu v oblasti CNG pohonu, které díky spojení Fiatu s Chryslerem získala i americká automobilka, může nyní v USA začít prosazovat tento typ pohonu. Protože dřív než se dostane ke spotřebitelům, je nutné zajistit dostatečnou vládní podporu a samozřejmě . Její vybudování by však mělo být jednoduché.

Pro zajímavost, v dnes funguje zhruba 800 plnících CNG stanic. V sousedním je jich zhruba stejně. V zatím něco ke třicítce. Srovnejte ale tato čísla s Pákistánem, kde je CNG stanic na 2600! Ve Spojených státech je to prozatím několik desítek až stovek v těch nejhustěji zalidněných oblastech – v okolí , Oklahomy, .

Na čem tedy musí Chrysler zapracovat, to je nejen vládní podpora a výstavba plnících stanic, ale také vlastní nabídka automobilů. Podle hlasů zevnitř automobilky už se na tom také pilně pracuje a to za vydatné pomoci lidí z Fiatu.

Výhodou pohonu na plyn je fakt, že zemního plynu je dostatek, a to i v domácích zdrojích. Pro to bude znamenat další snížení závislosti na dovozu ropy, částečné snížení nákladů i emisí. První auta na plyn by mohl mít Chrysler na trhu do konce roku 2011.

DetroitNews.com

2 Comments on “Chrysler připravuje auta na zemní plyn”

    1. Najlepsi approach pre USA,
      Najlepsi approach pre USA, ale aj EU a Aziu by bol v ponuke aut na rozne pohony. Kazda automobilka by mala v ponuke auta na plyn CNG, LPG, hybridy, alebo auta ciste na elektrinu, ci vodik a zakaznik by si vybral, co je pre neho najvhodnejsie. Ono totiz v buducnosti sa moze prist na to, ze aj iny pohon, ako benzinovy je skodlivy, ale v konecnom dosledku by to az tak nevadilo lebo by tych aut s danym pohonom nebolo az tolko. Zaroven by sa setrili aj zdroje. Bolo by to nieco, ako dneska auta na benzin a na naftu. Kto chce jazdit vela a daleko, kupi si naftu, kto menej casto, kupi si benzin. Rozne pohony aut by si teda nemuseli konkurovat v ramci jednej automobilky.

Napsat komentář