Škoda zahájila prodej významně inovovaného modelu Škoda Octavia. Novinka přináší celou řadu moderních asistenčních prvků s rozšířenou konektivitou.
foto: Škoda
TISKOVÁ ZPRÁVA
Nová Škoda Octavia vstupuje do prodeje v karosářské verzi liftback i kombi s cenami od 407.900 Kč s motorem 1,0 TSI/85 kW. Karosářské varianty liftback i kombi jsou dostupné v pěti rozšířených výbavových stupních se sedmi pohonnými jednotkami, manuálními i automatickými dvouspojkovými převodovkami a pohonem předních či všech čtyř kol.
Výbavový stupeň Active (od 407.900 Kč) nově standardně nabízí prvky v hodnotě 22 000 Kč, jako jsou například klimatizace, LED zadní sdružené svítilny i denní svícení a 16″ kola či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Základní výbavu lze za 10 000 Kč rozšířit o paket Active Plus s malým koženým paketem, předními mlhovými světlomety a palubním počítačem MFA.
Výbava Ambition (od 463 900 Kč) nyní standardně zahrnuje například elektrické ovládání všech oken, kožený paket, 16″ kola z lehkých slitin, LED denní svícení a zadní svítilny, deštník pod sedadlem spolujezdce, 4 reproduktory vzadu, zadní loketní opěrku (liftback) či podélné střešní nosiče a lampičku v zavazadlovém prostoru (kombi).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Octavia má ekologické ocenění z Číny
Výbavový stupeň Ambition byl celkově rozšířen o prvky v hodnotě až 42 200 Kč. Dále jej lze rozšířit o paket Ambition Plus s tempomatem, vyhříváním předních sedadel, Bluetooth a displejem MaxiDOT za 14 000 Kč.
Z výbavy Ambition vychází také akční model FRESH (od 436.900 Kč), který nabízí nad rámec výchozí výbavy mimo jiné tempomat, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory, displej MaxiDOT, komfortní telefonování a multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu, plnohodnotné rezervní kolo a sadu k výměně kola.
Style aktuálně přináší ve standardu nové prvky výbav v hodnotě až 48 600 Kč. Novinkami jsou mimo jiné Full LED přední světlomety s denním svícením, systém Bolero s osmipalcovým displejem a SmartLink+, multifunkční volant s ovládáním infotainmentu, dešťový a světelný senzor i řazení pod volantem (pro DSG).
foto: Škoda
Dále exteriérový chromový paket, černá leštěná maska chladiče a praktický deštník. Výbava Style je dostupná od 513 900 Kč s motorem 1,0 TSI/85 kW. Paket Style Plus obsahuje např. elektricky sklopná zpětná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, barevný MaxiDOT displej, 17″ kola z lehkých slitin či parkovací senzory vpředu i vzadu. Cena paketu činí 14 000 Kč.
Vrcholná výbava L&K (od 679 900 Kč s motorem 1.8 TSI/132 kW) byla oproti předchůdci rozšířena o prvky v hodnotě až 45 200 Kč. Standardem je nově mimo jiné navigační systém Amundsen 8″, Infotainment Online, Blind Spot Detect, Phone Box s indukčním dobíjením, WiFi hotspot a hlasové ovládání.
Dále například ambientní osvětlení interiéru, vyhřívaný volant, USB slot vzadu, ovládání řazení pod volantem (pro DSG), eloxované střešní nosiče a vyjímatelnou LED lampičku v zavazadlovém prostoru (kombi), černou leštěnou mřížku chladiče a mnohé další prvky.
Ve zvýhodněných balíčcích výbav jsou k dispozici také pakety Safety, Multimedia, Comfort, LED Paket a Business paket (mj. Columbus 9,2″, 3D navigace, LTE modul, Phone Box s indukčním dobíjením).
Modernizované infotainmenty Swing a Bolero i navigační systémy Amundsen a Columbus disponují nově displeji ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Columbus má displej s úhlopříčkou 9,2 palce; špičkový systém disponuje WLAN-hotspotem, 64 GB SSD, DVD mechanikou, dvěma sloty na SD kartu a USB zdířkou.
Přepracovaná Škoda Octavia nabízí rozšířenou konektivitu ŠKODA Connect se službami Infotainment Online a Care Connect. V rámci Infotainment Online je tak k dispozici například dopravní zpravodajství v reálném čase včetně plánování objízdných tras, aktuální předpověď počasí či zpravodajství a pro vrcholný infotainment Columbus navíc Google Earth a Street View.
Součástí Care Connect je např. vzdálený přístup k informacím o vozidle či asistenční služby dostupné stiskem tlačítka a nouzové volání eCall. Care Connect je k dispozici pro všechny výbavové varianty přepracovaného modelu Škoda Octavia mimo Active.
Paleta benzinových agregátů zahrnuje 1,0 TSI (85 kW), 1,4 TSI (110 kW) a 1,8 TSI (132 kW) v kombinaci se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholná zážehová motorizace 1,8 TSI o výkonu 132 kW je k dispozici také s pohonem 4×4 a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Nabídka vznětových jednotek zahrnuje motor 1,6 TDI (85 kW) s možností volby manuální nebo automatické převodovky, 2,0 TDI (110 kW) v kombinaci s pohonem předních kol a manuální převodovkou či převodovkou DSG, resp. pohonem všech kol s manuální šestistupňovou skříní. Vrcholnou vznětovou motorizací je agregát 2,0 TDI o výkonu 135 kW, dodávaný výhradně s pohonem 4×4 a automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Škoda Octavia G-TEC nabízí ekonomický provoz díky jednotce 1,4 TSI (81 kW) využívající stlačený zemní plyn (CNG), v nabídce je se šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Veškeré motorizace plní emisní normu EU6.
Škoda Octavia nabízí i celou řadu novinek v oblasti asistenčních systémů, například asistent pro jízdu a couvání s přívěsem Trailer Assist, systém
Systémy Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomocí radaru v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhají bezpečně vycouvat z parkovacího místa. Dynamic Chassis Control (DCC) umožňuje měnit charakteristiku tlumičů v režimech Comfort, Normal a Sport.
Nové přední světlomety mohou na přání disponovat Full LED technologií (standardem od výbavy Style). Mezi komfortní novinky patří klíč s možností personalizace a uložení osobního nastavení či vyhřívaný věnec volantu.
Do výčtu Simply Clever řešení nově přibývají sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, držáky nápojů usnadňující otevírání PET-lahví, a u verze kombi také vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.
Jo a na provedení CNG,
Jo a na provedení CNG, G-TECH si počkejte, po objednání k dodání v kombi provedení půl roku!!! To mě omej!
Vy naprostí ignoranti.
Vy naprostí ignoranti.
Pokud se vám to tady nelíbí, běžte jinam. Neplatíte tady naprosto nic, takže nemáte právo soudit, co sem patří a co ne, co má být jak označeno a co ne.
Já jsem zde našel důležité informace, já jsem spokojen. Pokud někdo ne, běžte, běžte a neotravujte tady ostatním život.
Mohli jsme novou Octavii
Mohli jsme novou Octavii udělat jako elektromobil nebo alespoň hybrid. Ale my jsme si řekli NE! Když benzín a naftu, tak pro všechny! 🙁
P.S. Ano, nejsme ECO a v dohledné době ani nebudeme. Tak si aspoň užijte naše držáky nápojů usnadňující otevírání PET-lahví.
Proč to tu
Proč to tu je????
Asistenční systémy a konektivita?
Kolik že to stojí?
Proč má dneska někdo zaplatit takovou sumu za auto se spalovacím motorem nabušeným spoustou elektroniky,bez které má výkon jako motor z Matíza?
Jo,chápu,cena je za tu konektivitu a asistenční služby,mohl by někdo dát vědět těm hlavounům,že to umí i mobil za 2000,- Kč?
Jinak vzhled je v pohodě,co už na tom záleží?
Je to jako když před obchoďákem zaparkuje BMW a z něj vystoupí tlustá nakvašená matrona – fosilní spalovák.
A pak se dostaví iON a z něj vystoupí vysmátá sportovní kočanda –
elektrizující zážitek!
Nekupujme spalováky ať jím zreznou v prodejnách,pak začnou skutečně něco dělat!
Proč to tu je?
Protože
Proč to tu je?
Protože Hybrid musí z něčeho žít. Nedávno nám to tu pan redaktor vysvětlovat.
Já osobně si myslím, že by bylo férové a správné tyto články řádně značit „komerční sdělení“.
Jakou to má palubní
Jakou to má palubní nabíječku?
12V cigaretová :-))))
12V cigaretová :-))))
Interiér vypadá fajn, ale
Interiér vypadá fajn, ale ty přední světla???? Když jsem to viděl poprvý, myslel jsem si, že je to apríl…. Leaf je oproti tomu krásný auto.
Moc drahá popelnice,
Moc drahá popelnice, počeba zredukovat ceny a lidi taky :)))
A co ta potvora zere? Aha, a
A co ta potvora zere? Aha, a kouri a smrdi. Fuj to nechci.