Nissan se v Cannes blýsknul svými elektromobily

Nissan v roli oficiálního partnera mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions předvedl své technologie pro inteligentní mobilitu a ukazuje, jak mohou jeho inovativní vozy s nulovými emisemi přispět k rozvoji čistší a tišší dopravní sítě budoucnosti.

Nissan prostřednictvím aplikace Facebook Messenger nabídl delegátům festivalu Cannes Lions kyvadlovou přepravu s nulovými emisemi.
foto: Nissan

Od 22. do 23. června provozoval Nissan pro festivalové delegáty kyvadlovou přepravu po promenádě Boulevard de la Croisette s využitím 15 vozů Nissan Leaf a Nissan e-NV200.

Hluková zátěž představuje v Evropě stále významnější problém, zejména ve městech. Kromě toho je spojována se zdravotními obtížemi. Výzkum společnosti Nissan naznačuje, že zavedení elektromobilů může výrazně snížit míru hluku v životním prostředí.

Provozní hlučnost vozu Nissan LEAF činí pouhých 21 dB – je tedy nižší než u stropního ventilátoru (26 dB) a nachází se výrazně pod limitem 68 dB(A), který nové předpisy (zaváděné od července 2016) stanoví od roku 2026 pro všechny nové osobní automobily.

Podle odhadů Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) by přínosy masového zavedení elektromobilů mohlo pocítit více než 125 milionů lidí po celé Evropě. To představuje množství lidí momentálně vystavených úrovni hluku nad 55 dB, což převyšuje počet obyvatel Mexika.

Delegáti měli možnost si kyvadlovou přepravu objednat pomocí aplikace Facebook Messenger zadáním vyhledávacího dotazu „My electric ride“. Kromě toho mohli sdílet svá selfie zevnitř vozidel pomocí hashtagu #NissanElectric.

Každý vůz měl na sobě slogan „Silence is Golden“ (Mlčeti zlato), který poukazuje na to, jak mohou elektromobily Nissan díky svým téměř neslyšným motorům přispívat ke snižování hlukové zátěže ve městech.

V rámci festivalu, 24. června, provedl Nissan „tiché interview“ s rekordmanem ve volném potápění Guillaumem Nérym, a to uvnitř vozu Nissan e-NV200. Fanoušci mohli zasílat své dotazy prostřednictvím profilů Nissanu na sociálních sítích.

Na hlavním náměstí byl navíc během festivalu vystaven atraktivní Nissan Half LEAF. Jedná se o rozpůlený vůz Nissan LEAF, který návštěvníkům festivalu odhalil vnitřní mechaniku a elektroniku tohoto populárního elektromobilu.

tisková zpráva

14 Comments on “Nissan se v Cannes blýsknul svými elektromobily”

  1. Když se začaly objevovat v
    Když se začaly objevovat v provozu první novodobé elektromobily, vedla se krátce dosti vážně míněná debata o tom, že je bude zapotřebí vybavit nějakými generátory hluku, prý „v zájmu bezpečnosti chodců a cyklistů“. S ulehčením jsem přijal postupné vymizení tohoto zdánlivě logického, leč ve skutečnosti perverzního nápadu. Snad se budeme moci těšit na dobu, kdy neustávající šum velkých obydlených aglomerací bude alespoň o něco málo tišší.

  2. Nekdy pred 18-ti lety jsem
    Nekdy pred 18-ti lety jsem jel z Nemecka naftovou Felicii a na dalnici mi upadnul vyfuk. Kdyz jsem dojel domu, tak jsem mel hlavu jako balon. Od te doby mam tinitus (piskani v usich). Jo kdyby tenkrat existovaly elektromobily, slysel bych dodnes normalne. Ty spalovaci auta nas nejenom otravi, ale i jinak nam skodi.
    Nedavno jsem si koupil Peugeot Ion a svet je pro me jiny a lepsi. Akorat mam takovy divny pocit, ze kdyz by doslo k nejake nehode, tak to nedopadne dobre. Ion je z bezpecnostniho hlediska asi problem.
    Doufam ze behem 2 let zadnou nehodu nebudu mit a do te doby se budou vyrabet normalni EV. Uz se nemohu dockat az automobilky prestanou brzdit elektromobilitu a budou delat pokrokove auta.

        1. dulezite je taky kde ta
          dulezite je taky kde ta hmotnost je, u elektromobilu je cast te hmotnosti v baterii ktera neni na miste kde by mohla fungovat jako prospesna co se kolize tyce, nadruhou strany maji elektromobily jistou moznost mit mnohem lepe propracovane deformacni zony, otazka je jestli tomu tak opravdu je?

          1. Hmotnost jako takova je
            Hmotnost jako takova je prospesna i kdyz je treba v podlaze. Kdyz se srazi tezke a lehke vozidlo, tak to tezsi nebude tim lehcim zastaveno a bude diky velke kineticke energii pokracovat ve smeru puvodniho pohybu. Naproti tomu to lehke vozidlo bude tim tezkym odstrceno v protismeru puvodniho pohybu a negativni zrychleni (pretizeni) bude u lehkeho nasobne vyssi. Prave to negativni zrychleni vede k rozsahlym poskozenim organu a devastaci celeho organismu. Je to jako kdyz se srazi billiardova koule a ping-pongovy micek. Koule se vali dal a ping-pong odleti pryc.
            Jinak jeste bych chtel upozornit na casty omyl. Kdyz auto narazi do pevne prekazky a nebo dve stejna auta ktera se celne srazi a vzdy je rychlost kazdeho auta stejna, tak oba pripady maji stejne nasledky. Dost lidi tvrdi, ze dve auta proti sobe maji dvojnasobek energie a proto je naraz horsi. jenomze oproti dvojnasobku energie jsou dvojnasobne deformacni zony, dvojnasobna draha zbrzdeni a tudiz stejne negativni zrychleni. Kdyz bude v miste srazky viset list papiru, tak ten se nepohne ani na jednu ani na druhou stranu. Sily jsou symetricke a kompenzuji se na nulu.

            1. Pane Leodendulo, co kdybyste
              Pane Leodendulo, co kdybyste se místo umělého vnášení problému a intelektuálního producírování zamyslel.
              Kolikrát za život jste vážně havaroval? (nemyslím škrábanec na parkovišti)
              Kolikrát se ještě chystáte vážně havarovat?
              Kupte si Tatru 111 a máte po starostech.

            2. tu vahu navic ale musi
              tu vahu navic ale musi zvladat dobre pohltit ta struktura co ji drzi, takze to ze mas vahu v podlaze ti ve finale muze spise ublizit, aneb vaha auta na podvozku te bude tlacit dal, ale karoserie nahore ten tlak protistrany nemusi vydrzet

              prirovnej si to treba k narazu do starsiho navesu za tahacem kde jeste neni konstrukce proti podjeti, kde auto zustane relativne neposkozene protoze ho nic nebrzdi, ale v oblasti strechy je totalne zmasakrovane protoze sloubky to proste nevydrzej

              vem si ze mas celni naraz Peugeotu iOn proti obdobne tezkemu ale vyssumu mestskemu SUV/crosoveru, tam je ti vaha na podvozku, tedy pod urovni soupere celkem k prdu, hlavni naraz totiz pujde do struktury nad urovni tve vahy, kde souper tu vahu bude mit v urovni tve kabyny, rekneme treba iOn proti Capturu

              a uplne nejlepsi prirovnani je na lidskem tele, tezka hlava kterou drzi slabej krk, to ze je vaha nekde mimo oblast narazu tomu spise skodi a struktury co tu vahu drzej v jednom celku jsou pak mnohem vice namahane

Napsat komentář