Německo zpoplatní dálnice

Německá vláda schválila zavedení poplatků za využití tamních dálnic. Roční poplatek dosáhne maximálně 130 euro a bude záviset na objemu motoru vozidla a na ekologické šetrnosti. Opatření dopadne především na zahraniční řidiče.

Zpoplatnění dálnic v Německu bude znamenat, že v Evropě už vyjma Finska, Belgie a několika dalších zemí nenajdeme krajinu, kde by bylo možné se na dálnici pohybovat zdarma
foto: alex grichenko, licence public domain

Narozdíl od České republiky nebude nutné na přední sklo auta lepit známku. Němci totiž plánují sledovat veškerý provoz na dálnicích s pomocí kamer. Ty rozpoznají registrační značku auta a podle toho určí, zda má zaplacený poplatek za využití dálnic. Zcela odpuštěn bude tento poplatek majitelům elektromobilů.

Kromě ročního poplatku bude možné si pořídit také dvouměsíční za 22 eur a desetidenní za 10 eur. O cenu mýtného se německým majitelům vozů sníží daň z vlastnictví motorového vozidla a opatření tak dopadne především na zahraniční řidiče.

Německá vláda očekává, že do státní kasy díky zpoplatnění dálnic přiteče ročně kolem 500 milionů eur (asi 13,5 mld. korun). V České republice činil příjem z mýtného a dálničních kuponů v roce 2013 přibližně 12,9 mld. korun.

11 komentářů u “Německo zpoplatní dálnice”

  1. Mě se líbí, jak jsou lidi
    Mě se líbí, jak jsou lidi úplně zblblý. Celý měsíc chodí do práce, aby dostali výplatu očesanou o první daň a další poplatky. Když si pořizují auto, zase z něj platí daň (tz. druhou daň) z již jednou zdaněných peněz. No a když natankují, opět další daň a nedej bože, aby se svými 3x zdaněným majetekem vyrazili na silnici postavenou z daní, šup sem s dálničním poplatkem. Nevím nevím, ale něco se mi zdá, že není úplně ok.

  2. V tomhle by měla fungovat
    V tomhle by měla fungovat EU..

    Abych se nemusel starat, jakým způsobem se v každé zemi platí mýto, abych prostě neměl čelní sklo polepené známkami, ale třeba jednu krabičku, která by platila mýtné, nebo třeba celoevropskou známku. Jistě by to mělo různá úskalí, ale jsou od toho ty úředníci placený a podle mě by to měl být hlavní zájem EU bořit byrokratické a takovéhle formální hranice.

    Stejně tak předpisy. Aspoň na dálnicích by měly platit jednotné evropské předpisy a základní výbava automobilu. I výrobci by potom mohli svá auta líp uzpůsobit a pro motoristy by to bylo mnohem jednodušší.

    můj názor…

Napsat komentář