Největší půjčovna elektromobilů v ČR? Paradoxně sami řidiči v aplikaci HoppyGo

Pokud se rozhodnete pro koupi elektromobilu, rádi se určitě nejprve svezete. Ovšem ruku na srdce, pár desítek minut s prodejcem na sedadle spolujezdce k tomu určitě stačit nebude.

Chcete si vyzkoušet nový elektromobil, třeba Škoda Enyaq iV? Vyzkoušejte služby půjčoven a sdílení aut!
foto: Škoda

autor: Ing. Radovan Burkovič

Jsou proto takoví, kteří vám zdarma nebo za mírný obolus zapůjčí auto na pár dní. Nebo i měsíců, jako třeba autosalon Horejšek, ale jen Volkswagen e-Golf. Přestože zastupuje více značek, prodávajících elektromobily na českém trhu.

Dokonce Vám pak obvykle onen obolus odečtou z ceny, pokud si u nich opravdu auto koupíte. Lhostejno, zda nové, či ojeté. Ale pořád se bavíme o jednom prodejci a jednom nebo pár typech elektrovozidel. U další značky musíte tohle všechno absolvovat znovu.

Proto nepřekvapí, že se situace chopili prozíravější a elektromobily si můžete od nich vypůjčit jakékoliv. Bohužel nejstarší projekt EMUJ z Brna je již historií. Čistě elektrický carsharing skončil jak v Brně, tak v Praze. Jeho vozidla brázdí silnice dál. Jen už ve vlastnictví soukromých majitelů. Elektromobily Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Nissan Leaf a nějaký ten Volkswagen eUP!.

Nejen v Brně dnes funguje projekt carsharingu Autonapůl. Ten nabízí v Brně možnost využívání tří elektromobilů – Renault Zoe, Škoda Citigoe iV a ve spolupráci s Share-Me také Tesla Model S. Co je na jejich webu velmi sympatické je stručný průvodce používáním elektrovozidel – Elektromobil a jak ho používat.

Internet Vám nabídne hned několik možností zápůjček, z nichž nejstarší je asi projekt Pražské energetiky PREmobilita, nabízející převážně elektrovozidla koncernu Volkswagen (VW a Audi), ale i dvoumístnou dodávku Nissan eNV200 a dokonce zvláštnost, čínské menší SUV JAC iEV.

Bohužel jen na měsíční a delší bázi, můžeme tak hovořit spíše o operačním leasingu. Tomu odpovídá i měsíční splátka, která obsahuje půjčovné, povinné ručení, havarijní pojištění, kompletní servis a zimní pneu včetně přezutí. Ceny pak lze optimalizovat dle objemu pronajatých vozů. Tedy asi nic pro občana jednotlivce, nicméně firemní zákazníci si užijí.

Pražský Trendpark donedávna nabízel docela pestrou paletu vozidel k zapůjčení (Nissany, Ford, Tesly, BMW….), na dobu od pár dní, přes týdny a měsíce až po roky. Ale aktuálně je k dispozici pouze Tesla Model 3 LR MY2021.

Známý specialista (nejen) na Fiaty 500e, dovážené z USA, pražská rodinná firma Adamových Protech-e, nabízí kromě těchto povedených dizajnových kousků do města, milovaných ženami, i zbrusu nový Fiat 500e italské automobilky. Dále elektrické dvoumístné Smart ED, Renault ZOE, Škoda CitiGo-e iV, BMW s různou velikostí baterií, Tesly Model S i Model 3 a nový Peugeot e-2008 GT.

Pestrá paleta. Nabídka je ve dnech, týdnech, víkendech, měsících, prostě podle domluvy. Nově je k dispozici pár vozidel deponovaných i v Liberci. Postupují pak přesně dle sloganu: „Jestli ještě nemáte rozhodnuto a chtěli byste se v jednom z nabízených modelů nejprve projet, zkuste si vůz nejprve půjčit. Se službou RENT-TRY-BUY Vám následně cenu pronájmu odečteme od ceny vozu.“

Podobně hodně druhů elektroaut nabídne E-půjčovnaHyundai Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric, Renault Zoe, Tesla Model 3, Škoda Enyaq iV, Škoda CitiGO-e iV a VW eUP! . Motto mají obdobné „Plánujete si pořídit elektrický automobil? Vyzkoušejte si ho nejprve u nás.“ Nabídka rezervace bohužel odkázala na neexistující stránku.

Vyloženě zážitková Tesla, obvykle ve všech modelech, je v Česku pro občana nejdostupnější. V řádu hodin, dní, týdnů i měsíců. Projekt Jízdateslou nabízí nadupanou čtyřkolku Tesla Model 3 Performance AWD ve městech Praha, Hradec Králové, Pardubice, Olomouc a Brno.

Elektromobil Tesla Model 3 v půjčovně Teslička.cz

Elektromobil Tesla Model 3 v půjčovně Teslička.cz
foto: Teslička.cz

Známá Teslička Ondřeje Hunčovského pak nabídne Tesla Model X 100D rok 2018, Tesla Model X Long Range Performance „Raven“ 2020 (doposud nejvýkonnější vyráběná Tesla), Tesla Model 3 Long Range Performance 2020, Tesla Model S P85D 2015 a (pro šetřílky nebo bojácné) i Škoda CitiGoe iV 2020. A opět dny, týdny, měsíce, na různé akce, prostě dle vašeho gusta.

V tom spolupracují s NejrychlejšíTesla, projektem firmy s příznačným názvem TESLA SMILE S.R.O., která je také velmi aktivní na Youtube. Vystupuje za ni obvykle Martin, známý propagátor elektromobility obecně. Název projektu není náhodný, jde opravdu o ten nejdravější model Tesly v ČR, který Vám v Ludicrous mode nejen způsobí přetížení startující stíhačky, ale na tváři vykouzlí onen pověstný Tesla smile.

Teslu Model 3 Performance okusíte i v Moravskoslezském kraji, projekt Botesla nabídne kromě zážitkových jízd a zapůjčení i odvoz na svatby, foto-video a firemní akce, narozeninové oslavy nebo oslnění na rande. Zajímavý nápad.

Na Moravě v Brně Vám půjčí Teslu na víkend v projektu Teslanavikend. Stojí za ním technologická firma Radeton.

Půjčujte si přímo od majitelů

Nebudeme si dělat naději na úplný výčet, málokdo přeskočí z prvních pár stránek ve vyhledávači dále, ale pro ilustraci je to snad dostatečné. Stále však nemáme odpověď na první a základní otázku: Kde si půjčit a vyzkoušet více druhů elektromobilů před koupí? Odpověď bude znít možná divně: Přímo od jejich majitelů.

Od okamžiku, kdy se carsharing Smile Car spojil s HoppyGo s podporou Škoda Auto DigiLab, došlo k rozšíření počtu a typů nabízených vozidel k zapůjčení či dlouhodobějšímu pronájmu. Včetně elektromobilů. Těch mají v portfoliu aktuálně 35 kusů.

Auto zde můžete nejen poptávat, ale i nabízet to své jiným lidem. Byrokracii, pojištění a bezpečnou půjčovací platformu včetně aplikace do mobilního telefonu zajišťuje provozovatel. Stačí (i bez registrace) zadat Datum výpůjčky, zvolit Elektrický pohon a stránka se rozzáří pestrou nabídkou. Typově, velikostně i cenově.

Mně vyskočily (typ vozu a cena půjčovného na 1 den včetně pojištění) Tesla Model S v cenách 6132,-, 5972,- nebo 4239,- Kč, Tesla Model X za 13256,-, 15705,- či 18818,- Kč a samozřejmě Tesla Model 3 za 3713,-, 4578 ,- nebo 5375,- kč. Tady je nutno poznamenat, dle výše již řečeného, že o Teslu je prostě zájem a tak si drží ceny, lidi je chtějí.

Můžete mít i další elektromobily, Renault ZOE za 995,- Kč, Nissan Leaf 1.generace 1779,- Kč, Fiat 500e 1281,- Kč, Smart ForTwo ED 1187,- Kč, Volkswagen eUP! 890,- Kč, Peugeot e208 1238,- Kč, Citroen DS3 2278,- Kč nebo velké Audi eTron za 8723,- Kč. Dodávka pro dva na odvoz čehokoli, Nissan eNV200, Vás přijde na 1196,- Kč Jsou to auta jak majitelů, kteří je občas nepotřebují, tak si někteří pořídili více vozidel a mají půjčování jako podnikání.

Na můj dotaz bylo k dispozici ihned 18 volných elektromobilů na 1 denní zápůjčku, přičemž cena s více dny půjčení obvykle klesá. Třeba z 1800 Kč na 1170 Kč/den u měsíční zápůjčky. Pojištění vozu bývá v ceně, ale není to pravidlem. Pak je nutno, dle ceny auta, počítat s dalšími penězi za pojistku.

Elektrovozidla jsou k dostání po celé ČR, mapka vedle výpisu nabídky aut přehledně ukazuje, kde jsou nejblíže kolem Vás nejblíže a která. Obvykle Vám majitelé za další tisícovku navrch dovezou auto i rovnou k Vám, třeba 100 km daleko.

Limit najetých kilometrů bývá většinou 200 km/den, pak se platí za kilometry navíc podle typu vozu od 0,- do 31,- Kč. Obvykle se limit nájezdu násobí počtem dnů zápůjčky Palivo si hradíte sami, v aplikaci najdete i podrobný popis výbavy vozidla. Někteří majitelé mají k dispozici i dětské sedačky, rakev na střechu, držák na jízdní kola atp.

Půjčit si auto je samozřejmě skvělá věc, ale tato “autopůjčovna” nabízí i opak – Vaše auto Vám může vydělávat. Protože 96% dne někde parkuje a čeká na Vás. Nemusí, může na Vás pracovat. V hodinách, dnech i týdnech.

Takže neváhejte a půjčujte si. Je kde a je co. Ale pozor – Kdo jednou zkusí, už navždy musí. Po přesednutí zpět do spalovacího auta budete mít dojem jako z řízení parní lokomotivy.

Auto bude divně drnčet, třást se, vyluzovat roztodivné zvuky, smrdět, budete muset manuálně kvedlat pákou, přešlapovat na 3 pedálech a co nejhůř, bude brutálně líné. Ve srovnání s elektromobilem. A varování pro muže – Elektromobil se nesmí dávat řídit ženám. Proč? Protože pak obvykle už nechtějí nic jiného. A to bývá drahé.

vlastní

56 Comments on “Největší půjčovna elektromobilů v ČR? Paradoxně sami řidiči v aplikaci HoppyGo”

  1. Mimo téma ale super zpráva pro mně a mně podobný: ruští
    Mimo téma ale super zpráva pro mně a mně podobný: ruští a němečtí přátelé spojili síly a je tu e- Lada Niva. Cena za komplet kit na předělávkou je pod 3000e anebo celá e-kára pod 20000e… podrobnosti neznám-máte to za tepla.

  2. Jo ty půjčovny jsou super..většinou jsem v nich zjistil,
    Jo ty půjčovny jsou super..většinou jsem v nich zjistil, že ještě nee. Jinak mě to pořád nedá spát. Ale stačí mít na 3 týdny Teslu S85, abyste zjistili, že tudy cesta nevede. Teď chci zkusit něco jako Golf/Leaf, ale jen do města, podle toho, co jsem kdysi jezdil s leafem I by to mohlo už dávat smysl..

      1. Jo, to by byla i moje volba, jako druhé auto do města a
        Jo, to by byla i moje volba, jako druhé auto do města a okolí ideální. A když se nad tím zamyslím, tak by obsloužil většinu mých potřeb a spalovacím autem bych jezdil jenom dlouhé pracovní cesty, takže by ročně nahradil tak polovinu nájezdu sočasného spalovacího auta plus manželky auto.

        V DE když se vyprodával, tak byl za 20-25 tis. eur, před koncem výroby. teď se jako ojetina dá sehnat za 16-17 tis. eur, r. 2018 a najeto do 50 tis. v pohodě.

        1. No kdyby se to doma nezašmodrchalo, tak už doma byl –
          No kdyby se to doma nezašmodrchalo, tak už doma byl – vycházelo s tím to denní jezdění pro druhé auto do rodiny a v nouzi mohlo zaskočit i nějakou dobu za první (objevilo se na našich cestách pár nových nabíječek, že by to se zavřenýma očima šlo za předpokladu, že by něco se obsluhovalo navíc dodávkou). Jako není to hi-tech, ale je to hodně funkční řešení.

  3. Moje spalovací auta nedrnčí, netřesou se, žádné
    Moje spalovací auta nedrnčí, netřesou se, žádné roztodivné zvuky nevyluzují, žádný smrad v nich necítím, ničím nekvedlám a jak píše Marek, pedály mám jen dva. A jelikož mají nejméně 120kW na tunu, nejsou ani líná.

    Tak nevím. Radovane, kdy jsi seděl naposledy v novém spalovacím autě ve stejné cenové kategorii, jako je Tesla Model 3?

    1. Hele to je zbytečné, Radovan měl před BEV myslím nějaké
      Hele to je zbytečné, Radovan měl před BEV myslím nějaké Kangoo nebo něco takového, to je pak přechod snadný…stejný jako když vlezete z rozpočtové nafty do nějakého řadového šestiválce (jak známo přirozeně nejvyváženější motor)..taky se pak divíte té změně. I mezi BEV jsou auta více kultivovaná a méně kultivovaná, stejně jako u spalováků.

    2. Kurak kuraka neciti.. nekurakovi ale zatracene smrdi.. a taky
      Kurak kuraka neciti.. nekurakovi ale zatracene smrdi.. a taky z takove vykourene hospody obleceni.. s fosilama je to stejny..

      Kdyz pojedou vedle sebe 30kmh elektromobil s 85kW a spalovak s 230kW tak pri soucasnem kickdownu obou bude peknou chvilicku spalovaku trvat, nez ten elektromobil dozene 🙂

      Pri mem poslednim presednuti do spalovaku jsem si v zacpe uvedomil dalsi minus.. nelze s fosilem tak velice jemne pomalicku po centrimetrech popojizdet jako s EV.. fosil proste chce nechce trochu vice cuka, obcas az neprijemne.

      1. K poslednímu odstavci…
        Záleží jaký máte auto a jakou

        K poslednímu odstavci…

        Záleží jaký máte auto a jakou převodovku. Pokud se budeme bavit o automatu, tak auta s klasickým hydroměničem se rozjíždí krásně plynule. Pokud je tam nějaké dvouspojka (třeba DSG od VW), tak ten rozjezd tak plynulý být nemusý. Ale není to vlastnost spalovacího auta obecně, je to vlastnost té konkrétní použité převodovky. A to už nemluvím o tom, že u hybridního auta se v koloně pohybuji čistě na elektřinu, absolutně plynule a u moderních aut s adapt. tempomatem i zcela autonomně bez zásahu řidiče 🙂

        U manuálu je plynulost rozjezdu závislá jedině na zručnosti řidiče.

          1. Ale zase tam oproti klasickému spalovacímu autu spousta
            Ale zase tam oproti klasickému spalovacímu autu spousta chybí nebo je jednoduché (aut. převodovka vs. dělič výkonu) a spolehlivé. Pro mě ideální vůz na delší trasy, výkonně a tiché auto se spotřebou dieselu a s kultivovaností 6-válce 🙂

              1. Myslel jsem, že se bavíme (i Radovan s tím začal) o
                Myslel jsem, že se bavíme (i Radovan s tím začal) o technických věcech, o jízdě, o (ne)řazení, hluku, drnčení a pod.

                Servis mi vychází na cca. 1 KČ/km, protože Lexus. Věděl jsem o tom, počítal s tím a jsem s tím v pohodě. Počítám, že když auto prodám, celkové náklady, palivo, pojistka, ztráta hodnoty, servis, atd. budou někde kolem 6 KČ/km.

              2. K nám se vozí ropa z Ruska, Ázerbajdžánu, Spojených
                K nám se vozí ropa z Ruska, Ázerbajdžánu, Spojených států a Kazachstánu, zbytek jsou čučky.

                Podíl Ázerbajdžánu se snížil mezi lety 2015 a 2020 z 2,4 milionu tun na 1,4 milionu tun, Kazachstán klesl ze 702 na 566 tisíc tun, přibyla SA se slabými 100 tisíci tunami.

                Podíl islámských dodavatelů se snížil o 33% za pouhých 5 let.

                1. tak pojdme donations od sarijafasos snizit na 0 🙂
                  Pak

                  tak pojdme donations od sarijafasos snizit na 0 🙂

                  Pak samozrejme budeme resit co s prehnane bohatym CEZem … hehe

              1. To jsou reálně naměřené hodnoty, to znamená i s tou
                To jsou reálně naměřené hodnoty, to znamená i s tou latencí na počátku je ten spalovák mnohem rychlejší.

                Obhajujete neobhajitelné. Prostě EV s výkonem 88 kW nemůže v dynamických parametrech soutěžit se spalovacím vozem o výkonu 245 kW, tečka 🙂 A je jedno, jakou disciplínu si vyberete, 0-100, nebo oblíbenou elektromobilní 0.50 a nebo pružné zrychlení (předjíždění kamionu na dálnici) 90-130, atd., atd.

                Možná, kdybyste si vybral sprint na 5 metrů. tam by byl EV dřív 🙂

                1. Rikam Vam ze z 0 – 40 bude skoro vzdycky napr. eGolf 100kW v
                  Rikam Vam ze z 0 – 40 bude skoro vzdycky napr. eGolf 100kW v praxi rychlejsi nez fosil s vypnutym motorem start-stop.

                  To ze se pro fosil pripravi launch kontrol je pak uz druha vec.. eliminuje se ten input lag ktery vsechny fosily maji.

                  Neustale aktivnim launch control by bylo celkem otravne pro vsechny i usmevne soucasne a nikdo tak nejezdi.. ovsem EV tak jezdi zcela bezne.

                  Mozna to pochopite z tohoto videa 🙂
                  https://youtu.be/QVSfuUCikJw

                2. 0-40 je to naprosto nejméně vyznamné zrychlení.
                  Klíčové

                  0-40 je to naprosto nejméně vyznamné zrychlení.
                  Klíčové je v pásmu 80-120. To vás může zachránit nebo vás ohrozit na životě.

                3. S EV se vice nez 80 moc casto nejezdi 😀
                  Vidite snad nekde s

                  S EV se vice nez 80 moc casto nejezdi 😀

                  Vidite snad nekde s tim 911 GT3 ze by nekde zrychloval z 80 – 120 ? 😀

                4. Už nejsem dítě, tak mě místo závodů na semaforech
                  Už nejsem dítě, tak mě místo závodů na semaforech zajímá, jak dlouho bude trvat předjetí kamionu na okresce.

                5. cim silnejsi 4×4 tak tim mene, otazka jestli se na te uzke
                  cim silnejsi 4×4 tak tim mene, otazka jestli se na te uzke okresce vedle roztazeneho kamionu vejdete 😀

                  je temer jedno jestli pojedete v parnim stroji 500kW nebo fosilu 500kW nebo elektrice 500kW.. ta elektrika vam jen zajisti nejmodernejsi technologie a nejlepsi parametry jako trakce a prenos vykonu a nastup vykonu 🙂

                6. Ne, jedno to není. Absolutní výkon nevypovídá o ničem.
                  Ne, jedno to není. Absolutní výkon nevypovídá o ničem. Podstatný je výkon na tunu.

                7. a co treba teziste nebo pritlak kridel nebo aerodynamika ?
                  a co treba teziste nebo pritlak kridel nebo aerodynamika ? 🙂

                  s nekterymi auty s pritlacnymi kridly se ani neda jezdit pomalu..

                8. Jo, nedá, ale důvod rozhodně není v aerodynamice – ta
                  Jo, nedá, ale důvod rozhodně není v aerodynamice – ta prostě do 80 km/h nic moc zásadního nedělá. Proto taky u veteránů nebyl nijak velký problém dosáhnout 70 – 80 km/h s mizivými parametry motoru, ale přes 100 km/h to bylo úplně jinak. Ovšem čím rychleji jedete, tím více je vliv aerodynamiky podstatný – od vyšších rychlostí – řekněme 200 km/h + už se pak dá s lehčí nadsázkou mluvit, o tom že vozidlo má něco jako systémový výkon, který se skládá ze složky výkonu pohonného řetězce a složky toho co přidává aerodynamika – ovšem pozor, aerodynamika je super v zatáčkách – prostě přes přítlaky křídel atd můžete jet mnohem větší rychlostí, jenže na rovince za to naopak platíte maximální rychlostí – z výhody najednou máte složku jízdního odporu a potřeboval by jste na maximálku co nejvíce plachtit – takže jako vždy hledáte kompromis – ovšem u aut, kde je podstatná aerodynamika, tak se zase dlouho po rovince nejezdí.

                9. Docela by mě zajímalo, jak by se 13G tvářil s
                  Docela by mě zajímalo, jak by se 13G tvářil s elektromobilem proti Caterhamu. Ono by možná stačil můj šuplík (c) Leodendula, který byť má povoleno 6500 RPM do přeběhu s přeběhem někam myslím 7200, tak z vzhledem ke stáří točím max na 5 500 RPM a to na pětku znamená 225 km/h, kdysi to mělo omezovač na 250 km/h, ale předchozí majitel to prý nechal vypnout..nevím zkoušet to nebudu.

                  Jinak samozřejmě souhlas je třeba nezapomínat: Chceš-li zrychlit na rovině přidej výkon, chceš-li zrychlit všude sniž hmotnost – Colin Chapman.
                  A než nějaké zrychlení z nuly na sto zásadní jsou elasticity 50 – 90 km/h a 70 – 120 km/h
                  Povídat si při běžném provozu o řazení a neřazení a podobně 😀 hele to je úplná utopie – tam je prodleva daná nešikovností držiče volantu. Vlastní zkušenost je taková, že jakmile se potkají dva podobně schopní řidiči, co mají podobně schopná auta a jedno je s automatem, tak je jasné, kdo se zatraceně nadře, aby udržel tempo a ten „archaista“ se třemi pedály to věru nebyl, není a nebude.

                10. Pokud srovnáte 100 kW eGolf a 100 kW spalovací auto, tak
                  Pokud srovnáte 100 kW eGolf a 100 kW spalovací auto, tak ano, eGolf bude mít rychlejší start a asi bude na těch 40 km/h rychlejší. Třeba tady:
                  https://zeperfs.com/en/duel6939-4539.htm

                  Ale jak je vidět, se vzrůstající rychlostí se to srovnává a v pružném zrychlení (což je v praxi užitečnější než sprint ze semaforů na 40 km/h) se ten EV už nechytá.

                  Ale opakuji, vy jste srovnával EV se spalovákem s trojnásobným výkonem. A tam se ukázalo, že to je nesmysl. A na to jsem i reagoval

                11. Podivejte se jak jezdi ta 911 GT3..
                  tak presne timto stylem

                  Podivejte se jak jezdi ta 911 GT3..

                  tak presne timto stylem jezdi elektromobiliste (to zrejme myslel i autor clanku) co maji radi zrychleni, jen to neni tolik slyset a nepritahuje to tolik pozornosti a nevadi to tolik tomu EV pri tomto stylu jezdeni jako spalovaku.. moc lidi asi nebude co odjizdi s launch controlem od kazdeho semaforu 😀

                12. Ten příklad, co jsem dával teď, to je obyčejný Golf,
                  Ten příklad, co jsem dával teď, to je obyčejný Golf, který nemá závodní ambice a ani žádný launch control a přesto je jenom o malinko pomalejší ve zrychlení z nuly, ale o dost rychlejší při pružném zrychlení.

                  A opakuji, o hodně užitečnější (hlavně pro bezpečnost) je to, jak auto zrychluje pružně, např. při předjíždění z 60 na 90, z 70 na 100, 80 na 130 a pod. To je podstatně a ne, jak vystřelí ze semaforů… tím se možná baví elektromobilisté 🙂

                13. Pruzna zrychleni pri predjizdeni uz samozrejme vyzaduje vyssi
                  Pruzna zrychleni pri predjizdeni uz samozrejme vyzaduje vyssi vykony nez 100kW a opet trvam na tom, ze 500kW napr. Tesla SP100D bude pruznejsi nez 500kW jakykoliv spalovak.

                  Tizsi, efektivnejsi, rychlejsi, chladnejsi, levnejsi a mene zapachajici.

                  Fosilie patri proste mezi parni stroje, ty byli taky skvele ale uz jim odzvonilo.. presto se rad projedu parni masinkou stejne jako fosilni V8 .. oboji je uz bohuzel historie..

                14. Jo, tak když srovnáváte stejně výkonné EV a spalovací
                  Jo, tak když srovnáváte stejně výkonné EV a spalovací auto, tak to už je jiné. Já jsem reagoval na ten váš prvotní nesmysl, že EV s třetinovým výkonem bude lepší v dynamice než spalovák. To byla blbost.

                  To, co píšete teď, už dává větší smysl, jsme se k tomu dopracovali po x příspěvcích 🙂

                  Ale ani ten souboj 500 kW aut bych neviděl tak jednoznačně:
                  https://zeperfs.com/en/duel6074-6576.htm

                15. No vždyť jo, EV má rychlejší start, ale pak už ztrácí
                  No vždyť jo, EV má rychlejší start, ale pak už ztrácí dech, jak je vidět i na tom videu. Já hlavně srovnával ty časy v těch duelech, rozdíly jsou u stejně výkonných aut hodně malé.

                16. Ano, dle tabulek a mereni ano, protoze ty auta maji podrazeno
                  Ano, dle tabulek a mereni ano, protoze ty auta maji podrazeno nebo jsou zahrate a maji vytocene motory a pripravene prevodovky a jsou pripravene na ty akcelerace. V realu tak ale pripraveny malokdo jezdi.. pri predjizdeni se uz da predvidat ze se bude predjizdet a na padle si clovek podradi a motor vytoci..

                  u EV se ale nemusite pripravovat na nic.. proste kickdown a jede to, jednoduche jako vrtacka

                17. Jo, to souhlasím, že v EV je to jednodušší, celkově
                  Jo, to souhlasím, že v EV je to jednodušší, celkově ježdění je takové „easy“. Ale i spalovák to umí, když se chce a je na to připravený. A když potřebujete předjet kamion, tak to prostě jede. Prostě ty dynamické parametry jdou snáz dosáhnout u EV a zvládne to i „jelito“ za volantem, to souhlasím 🙂 I když teda… já v mém autě taky nic neřeším, když potřebuji akcelerovat, tak pedál na podlahu a jede to, trofnu si tvrdit, lépe než většina EV co u nás v ČR jezdí.

                18. Tak pro Vas by melo byt jedine srovnatelne k 450h EV jen Tesla
                  Tak pro Vas by melo byt jedine srovnatelne k 450h EV jen Tesla ne?

                  Ted se chystaji na trh u nas Model Y LR 340kW a Model Y Performance 420kW a ty asi uz budou mit do 130kmh vzdy lepsi dynamiku ne? Na nemecke dalnici bez limitu asi i nadale povedou spalovaky..

                  Mozna pozdeji i bmw i4 / i4m ?

                19. Ano, výkonem a dynamikou je to Tesla 3. Ale já tolik nelpí
                  Ano, výkonem a dynamikou je to Tesla 3. Ale já tolik nelpí na super dynamice, se závodění na semaforech jsem už taky vyrostl. Klidně bych bral i EV kolem 150 kW, jak dnes dělá koncern, to by mi stažilo, nebo příp. Ioniq 5 a pod., v pohodě. Na německé dálnici taky jezdím tak kolem 130, nepotřebuji rychleji. Teda… když jednou za čas potřebuji, tak jedi 160-180, ale výjimečně. Ale zase, předjet kamion během pár sekund, hezký pocit 🙂

                  Elektromobilem nejezdím ne kvůli tomu, že by mi dynamicky nestačil, ale kvůli tomu, že na moje cesty je spalovák vhodnější a za cenu, co jsem koupil Lexuse, bych koupil max. tak Citigo, se štěstím Ioniq 28, nic lepšho.

              2. O nákladech řeč nebyla, tak to sem netahejte, když už
                O nákladech řeč nebyla, tak to sem netahejte, když už nevíte jak argumentovat 🙂 Já reagoval na ten váš nesmysl – srovnání 80 kW EV a 240 kW spalováku… Tak jsem rád, že v tom máme jasno, když už začínáte nové téma nákladů na km.

                Samotné náklady na km budou s velkou pravděpodobností u EV nižší než u spalováku, pokud se bavíme o nákladu na elektřinu vs. benzín. Celkové náklady… tam to záleží na pořizovací ceně, ceně za pojistku, servis a zůstatkové hodnotě při následném prodej. U někoho může vyjít EV levněji, u jiného dráž, jednoznačně a obecně to zodpovědět nelze.

Napsat komentář