Sdílená auta už využívá více než 11 % Pražanů, zájem roste

Pražané, kteří využívají MHD, jezdí nejčastěji denně (34 %) nebo několikrát týdně (32 %).

Využívání carsharingu roste, sdílenými auty dnes v Praze jezdí přes 11 % obyvatel. Jedná se o 4% nárůst oproti roku 2019, kdy tyto služby využívalo necelých 7 %.

Pražané, kteří využívají MHD, jezdí nejčastěji denně (34 %) nebo několikrát týdně (32 %).
foto: Anytime

Třetina lidí, kteří využívají carsharing dle průzkumu nepotřebuje mít vlastní auto. Sdílená kola a koloběžky dnes mají Praze dle průzkumu Anytime shodně 12 % uživatelů.

„Fungující MHD je v Praze převládajícím způsobem dopravy, sdílení automobilů ale stále roste. Sdílené vozy aktuálně využívá 11 % Pražanů, to je o 4 % více než před dvěma lety. Nejvíce z nich několikrát za rok (8 %), maximálně třikrát měsíčně (4 %) a jednou týdně (2 %). Vyplývá to z průzkumu, který pro nás zpracovala agentura STEM/MARK,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime.

Podle průzkumu se pak uživatelé sdílených aut chovají zodpovědně a ekologicky a svou dopravu realizují v kombinaci s využitím MHD. Tu pro zajímavost dnes využívá denně 34 % Pražanů. Denně používá svůj vlastní automobil 16 % Pražanů, což je ve srovnání o 2 % méně než před dvěma lety.

Pražané, kteří jezdí po Praze MHD, jezdí nejčastěji denně (34 %) nebo několikrát týdně (32 %). Jednou týdně jede veřejnou dopravou 10 % obyvatel, maximálně třikrát měsíčně 11 %. Téměř 4 % obyvatel Prahy nevyužívají MHD vůbec. Z průzkumu plyne, že lidé by v MHD ocenili více prostoru v dopravní špičce (46 %) nebo více pohodlí, když vezou nákup (38 %).

„Pěšky, tedy minimálně dva kilometry souvislé chůze, ne například jen pohyb mezi přestupy, se po Praze denně pohybuje třetina lidí (30 %). Několikrát týdně to je pak dalších 31 %. Pouze 16 % Pražanů používá svůj automobil denně. Nejčastěji jej nastartují několikrát týdně (30 %), jednou týdně pak 16 %,“ dodává Milan Beutl z Anytime.

tisková zpráva

8 komentářů u “Sdílená auta už využívá více než 11 % Pražanů, zájem roste”

  1. Zdar Elektromobilisti,
    taková zajímavost, v sobotu

    Zdar Elektromobilisti,
    taková zajímavost, v sobotu 03.07.2021 jsem jel s E-upem který už začal jezdit osmý rok a ujel jsem na jeden dílek ukazatele spotřeby 18km,
    takových dílků je v autě 16 a nejvíc jsem za těch 7 roků najel na jeden dílek 13km. Normálně je jeden dílek na 10km
    Pak jsem přesedl do druhého auta v garáži a odjel na výlet.
    Když jsem se vrátil, tak jsem odjel E-upem domů a na dva dílky
    jsem ujel 33km. Dál už nevím, protože jsem dal auto zase na nabíječku.
    Tak mě napadlo jestli nějaký software v autě po 7 letech neuvolnil
    nějakou část rezervy baterie.
    No uvidím další dny.

    1. Měřit to na dílky tak mi baterie vždy zdegraduje rázově
      Měřit to na dílky tak mi baterie vždy zdegraduje rázově o 8 procent a ne průběžně…
      Relevantější by to bylo kdybyste řekl že jste vyjel z garáže, zmizel jeden dílek a pak jste začal počítat úbytek dílků a zastavil přesně po úbytku některého z následujících.
      A ani pak to nebude přesné 🙂

      Také to mohlo být více z kopečka?

      1. Není tam jiná možnost jak to změřit než podle dílků
        Není tam jiná možnost jak to změřit než podle dílků měřáku baterie
        16 dílků je plně nabito na 160km to znamená jeden dílek 10km.
        Z kopce jsem nejel jel jsem tam i zpět stejnou trasu.
        Mám tam pozemek a jezdím tam každý týden už roky.
        Tady šlo jen o to co dokáže elektroauto po sedmi letech.
        Jiní by tvrdili, že už je baterka do šrotu a auto taky.
        V létě mám ten stejný dojezd jako když jsem auto koupil
        Zdar.

        1. Nějaké to ELM327 by to snad změřilo přesněji.
          Moje auto

          Nějaké to ELM327 by to snad změřilo přesněji.

          Moje auto už oslavilo 10 let takže vím o čem mluvím.
          Právě proto bych výkyvu u dojezdu na 1 dílek nepřikládal váhu. Důležité je kolik to dojede celkem, nějaký ukazatel je také nepřesný – každý den dobíjím na 80 procent a jednou na mě ráno svítí dojezd 71km a podruhé 105.

          Věda v tom není a i ten jeden dílek je prostě jen odhad.

          1. Ten dojezd mě taky ukazuje různě na ten se vůbec
            Ten dojezd mě taky ukazuje různě na ten se vůbec nedívám,
            ale ty dílky jsou celkem přesné podle nich odhaduji dojezd.
            A auto nabíjí různě jednou hodně a jednou méně.
            Poznám to když vyjedu s nabitým autem z garáže na silnic která je mírně z kopce
            a dám rekuperaci tak to někdy nabíjí až 17 Ampér a jindy nic.
            A když nic tak to mám největší dojezd a nejvíc to poznám na tom prvním dílku ze kterého to méně ubývá. A to zjišťuji když jezdím
            stejnou trasu.

      1. Mě to vždycky vrtalo hlavou, ale mávl jsem nad tím vždy
        Mě to vždycky vrtalo hlavou, ale mávl jsem nad tím vždy rukou protože u toho vždy bylo číselné vyjádření (z 5. vzrostl o 5 bodů na 10).
        Přišlo mi to trochu hogo fogo ale když se nad tím člověk i zamyslí tak je jasné že nejde zvyšovat 5 procent o 5 procent…

Napsat komentář