Prezident Mitsubishi Motors Osamu Masuko minulý týden informoval veřejnost o velkém zájmu japonské automobilky na účasti v seriálu závodů elektrických automobilů. Závody připravuje Evropská unie společně s mezinárodní automobilovou federací FIA. První sezónou pro elektrické monoposty by se měl stát rok 2013 a jezdit by se mělo na okruzích F1.
zdroj obrázku: greenlaunches.com
Kvůli zhoršujícím se obchodním výsledkům stáhl v roce 2009 šestý největší japonský výrobce automobilů Mitsubishi své terénní vozy ze seriálu Rallye Dakar, ačkoli tyto vozy řadu let Dakaru dominovaly. Nyní se oznámením o účasti v plánovaných závodech snaží oživit zašlou slávu a potažmo tak i prodej svých vozů.
V Německu začaly závody elektrických formulí
Evropská unie tlačí na F1, aby pořádala závody elektromobilů
„Máme o závodění velký zájem. Dokonce i naší spolupracovníci říkají, že bychom do toho měli jít,“ tvrdí Osamu Masuko a dodává: „Náklady na vývoj elektrických automobilů se zdají být mnohem nižší, než je tomu u automobilů s benzínovým motorem. Tento fakt by mohl také přispět k rychlejšímu technologickému vývoji elektromobilů, které jsou již na trhu.“
I když v závodech Grand Prix nemá společnost Mitsubishi kdo ví jaké zkušenosti, úplně bez nich také není. Společnost Mitsubishi Electric totiž figuruje v závodech F1 jako technologický poradce u stáje Sauber.
Není jednoduché představit si závody Formule 1, při kterých není slyšet řev motorů, ale zpěv ptáků a kde mechanici neplní palivové nádrže, ale mění baterie. Jak říká staré lidové rčení „zvyk je železná košile“, nebudou to mít propagátoři zelených automobilových závodů vůbec jednoduché.
Mitsubishi je pravidelným
Mitsubishi je pravidelným účastníkom závodov el. vozidiel v Japonsku – skúseností má dostatok.
Problém je len to, že Európa si myslí, že je pupok sveta.