Městská policie Neratovice volí elektroskútry

Nízké provozní náklady a úplně minimální nároky na servis vedly k vypsání výběrového řízení na nákup dvou , které mají do budoucna nahradit současné benzínové stroje.

Elektroskútr Akumoto v policejních barvách.
foto: Akumoto.com

Zadání výběrového řízení ze dne 5.3.2012 se k nám bohužel dostalo až po skončení lhůty pro podávání nabídek, takže současně s ním známe i výsledek. Městská policie sestavila následující požadované parametry (citace):

– aktivace zapnutím klíčku
– elektrické zapalování
– trubkový rám
– pro dvě osoby
– váha do 90 kg
– velikost kol min. 120/70 – 12 bezdušové
– minimálně kotoučová přední brzda
– pohon v zadním kole
– pulsní krokový elektromotor o výkonu min. 0,8 – 2 kW
– minimální dojezd na jedno nabití 40 km
– lithiový akumulátor s životností nad 1000 nabíjecích cyklů
– doba nabíjení do 8 hod. (100% kapacity)
– vyjímatelný akumulátor, který lze nabít ze zásuvky 230 V

Na středu 21. března bylo naplánováno otevírání obálek, které se sice uskutečnilo, avšak mělo jeden háček – obálka dorazila pouze jedna. Vítězem se tak stala „bez boje“ Vladislava Drahovzalová se dvěma skútry značky v ceně 69 820 Kč včetně DPH.

Neratovice se tak zařadily mezi města, která jdou příkladem celé státní správě, jež se zavázala k obnově vozového parku za tzv. „ekologicky přátelská“ vozidla. Do roku 2014 by jich podle plánu mělo být celých 25%, o čemž se dá jen a pouze pochybovat.

8 Comments on “Městská policie Neratovice volí elektroskútry”

    1. Budeme sledovat společně s
      Budeme sledovat společně s daňovými poplatníky města a uvidíme, jak bude naplněno zadání na 40km dojezd skútrů na jedno nabití. Určitě se i zde tým české značky akumoto, původně vyrábějící skútry ve své továrně v Mělníku, nyní odsunuté do Číny s finální montáží v Mělníku, pochlubí svým úspěšným prodejem tak, jako to bylo po prodeji skútru MP Tábor (mimochodem s dojezdem A300/L65 pouze 18km, jak bylo konstatováno na diskuzním fóru).
      Podle tabulek, které jsou všeobecně ve známosti, jsou dojezdy skútru akumoto A300 při zatížení 80km následující : A300/K40(20Ah) – 28km, A300/L45(15Ah) – 29km, A300/L65(22Ah) – 44km. Proto tedy aby byla splněn dojezd 40km na nabití baterie, musela vítězka veřejné zakázky nabídnout dodání skútrů alespoň A300/L65. Hardy ne hardy, kapacita baterií se sama nezvýší, a tím se ani sám nezvýší dojezd skútru A300.

  1. Ze zadání výběrového
    Ze zadání výběrového řízení jasně vyplývá na jaký skutr to bylo ušito!!
    Co je komu po tom jestli to bude mít liihiový akumulátor nebo pulzní motor. Policie si měla stanovit uživatelské parametry – váha, rozměry, výkon, nosnost, dojezd…

    Trochu mně to připomíná, když Kraj Vysočina vybíral sypače a dal si do podmínky vodou chlazený motor. Tím vyřadil Tatru (no jasně že úmyslně) a nakoupil dohodnutá IVECA. To, že jsou to šunty zjistily po první zimě… No jo žijeme v ČR…

Napsat komentář