Městská policie v Praze ověřuje v provozu využitelnost elektrických motocyklů

Nejprve Praha 2, nyní Praha 7. To jsou městské části, kde jste se v uplynulém měsíci mohli setkat s policisty na motocyklu typu enduro. Má však jednu zvláštnost – není ho při jízdě slyšet. Městská policie Praha začala od května ověřovat použitelnost elektrickým proudem poháněných endur Quantya ve služebním provozu.


„Jde o první ověřovací testy, zaměřené na koncepci motocyklu, seznámení s provozem na elektrický pohon, využitelnost dojezdu a pohodlí jezdce“, říká dovozce švýcarských elektromotocyklů Quantya do ČR pan Jan Koblížek. „Předpokládáme, že po vyhodnocených zkouškách bude následovat diskuse o dodatkovém vybavení a nastavení motocyklu tak, aby plně vyhovoval požadavkům specifickým pro služební provoz. I přesto by se podle našeho názoru mohly elektromotocykly objevit ve službě v některých městských částech ještě letos“.
Na rozdíl od elektrických skůtrů je Quantya Strada plnohodnotným motocyklem kategorie enduro. „Pro stavbu motocyklů se využívají jen špičkové komponenty, protože jeho hlavní určení je pro ostrý sportovní provoz. To nám zaručuje, že i v náročném každodenním služebním provozu nedojde k technickým obtížím daným životností dílů a zvýšenému riziku pro obsluhujícího strážníka. A toto riziko je zejména na pražských komunikacích při stavu silnic a hustotě provozu skutečně vysoké“, dodává Jan Koblížek.

test elektromotocyklu Quantya městskou policií Praha

Dostatečný výkon, překvapivá akcelerace elektropohonu, lehká stavba a výborné jízdní vlastnosti jsou spolu s ekonomikou provozu závislou pouze na ceně elektrické energie (motocykl ujede 100 km při spotřebě elektrického proudu v hodnotě cca 12,- Kč dle aktuálního tarifu PRE) jasnou devizou Quantya. Stejně jako jeho bezhlučný provoz. Motocykl je schopen dosáhnout rychlosti 70km/h, má efektivní dojezd 50 km na jedno nabití (podle charakteru jízdy) a dobíjecí cyklus lithium polymerových baterií trvá maximálně 2 hodiny.

Mimochodem, podrobný test elektromotocyklu Quantya chystáme na Hybrid.cz v nejbližší době.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Městská policie v Praze ověřuje v provozu využitelnost elektrických motocyklů”

  1. vy blbečkové ze svých
    vy blbečkové ze svých daní dávate peníze taky na štětky a na jejich odložené děti, feťákům na jejich programy a hlavně na naší línou a prohnilou vládu,takže pokud má policajt jezdit na čemkoli je mě to jedno hlavně že je v ulici pokud někdo potřebuje pomoc.

  2. náhradní baterie – 2,500
    náhradní baterie – 2,500 Eur cca každého 2,5 roku (doporučení výrobce při nabíjení 1x denně)

    Jsem moc rád, že i přesto, že já sám si to nemůžu dovolit koupit, najde se díky mým daním pár štastlivců, kteří si s tím můžou hrát – a to ještě v pracovní době a dostávájí za to plat (opět z mých daní)

  3. Když jsem tuhle o víkendu
    Když jsem tuhle o víkendu potkal plzeňské měšťáky, jak se prohánějí na terénních Segwayích ulicemi města, tak mi pěkně hnuli žlučí. Vybírání pokut spíše připomíná další zdanění, protože místo aby se snažili pomáhat, tak hledají kdejaké škvíry, aby vás mohli zkásnout a přispět do městské kasy. A místo aby jim koupili kola za 20 tisíc (tak jako jinde), tak si pořídí hračky za statisíce, aby nemuseli hýbat zadkem.
    Jako technický fanda bych chtěl sedět v komisi na vymýšlení utrácení přidělených peněz, jako daňový poplatník a občan Plzně se vztekám. 😉

  4. Ti nasi cetnici jsou
    Ti nasi cetnici jsou neuveritelni, ten kdo rozhoduje o utraceni musi milovat technicke hracky, nezalezi na cene, tohle proste musime mit.
    Segwaye, Smarty, vrcholem bylo vznasedlo a ted Quantye, ktere jsou sice skvele, ale take silene drahe s tradicne malym dojezdem.
    Nestat jedna motorka 200 tisic, je to pro policii skvela vec, ale kdyz se vsude setri, tak si myslim, ze nekde bude zatim lepsi nejit s dobou. Ovsem uvazovani o nakupu do budoucna nelze nez schvalit.

Napsat komentář