Na elektrické dodávkové vozy mají zákazníci stejné nároky jako na srovnatelná vozidla se spalovacími motory. Jedním z důležitých faktorů je naprostá spolehlivost – a to i v extrémních podmínkách.
foto: Mercedes-Benz Vans
Právě na to byly zaměřeny zimní zátěžové testy vozu Mercedes-Benz eSprinter, při nichž vývojový tým ve švédském Arjeplogu po několik týdnů testoval výdrž této plně elektrické dodávky. Na zledovatělých silnicích a v hlubokém sněhu při teplotách klesajících až k -30 °C prokázal eSprinter svou odolnost, čímž dosáhl jednoho z důležitých milníků na své cestě k uvedení na trh ve druhé polovině roku 2019.
Vozy byly podrobeny řadě komplexních testů v náročném terénu areálu v blízkosti polárního kruhu. Vliv extrémního mrazu na ovládání a pohodlí byl zkoumán při jízdě na zamrzlém jezeře, zatímco chování po startu a odolnost vůči nízkým teplotám jízdních součástek, softwaru a uživatelského rozhraní ve speciálních chladicích komorách.
To, jak vozy reagují na rozdílné počasí, je při denním používání zásadní, což platí například pro rozvážkové služby. S dojezdem zhruba 150 kilometrů je eSprinter s kapacitou baterie 55 kWh perfektně navržen pro rozvážku na kratších vzdálenosti v centrech měst. Testy ve Švédsku prokázaly, že i při výše popsaných nepříznivých podmínkách mají zákazníci stále k dispozici dojezd zhruba 100 km.
foto: Mercedes-Benz Vans
Každý, kdo dodávku využívá každý den, má vysoké nároky na pracovní prostředí řidiče, a proto jsou kvalita a bezpečnost stejně důležité i v případě dodávek s elektrickým pohonem. I při teplotách hluboko pod bodem mrazu musí být možno co nejrychleji rozmrazit okna a vytopit kabinu řidiče.
Právě proto byla teplota testovaných vozů a jejich baterií v chladicích komorách maximálně snížena tak, aby mohlo proběhnout testování chování vozu, termo-management a studené starty. Stejně tak důležité bylo i testování nabíjení. eSprinter je vybaven integrovanou funkcí rychlonabíjení, díky níž může dobít zhruba 80 % kapacity za 30 minut, což je při každodenním fungování dodávky znatelná výhoda nehledě na teplotu okolního prostředí.
Pro denní fungování jsou klíčové i spolehlivé ovládání na ledu a sněhu, stejně jako odolnost součástek v zimních měsících. Z toho důvodu provedl tým více než třiceti inženýrů a expertů na elektroniku a mechaniku z Mercedes-Benz Vans sérii testů ve švédském Arjeplogu. Výsledkem je ujištění, že je eSprinter připraven na každodenní tvrdou práci – a to i v arktických pomínkách.
„Od našeho eSprinteru jsme toho během závěrečných zimních zátěžových testů chtěli opravdu mnoho,“ říká Benjamin Kaehler, ředitel eDrive@VANs v Daimler AG. „Byli jsme schopni prověřit, že je eSprinter bezpečný a skutečně spolehlivý, a to zejména v ohledu termo-managementu, tak důležitého v segmentu elektrických dodávek. Z výsledků jsme skutečně nadšení a těšíme se, až tento výjimečně spolehlivý produkt určený pro každodenní používání budeme moci nabídnout našim zákazníkům.“
eSprinter na startovní čáře
V Arjeplogu byl eSprinter podroben závěrečným zátěžovým testům předtím, než bude následovat eVito svým vstupem na trh ve druhé polovině roku 2019. Nový eSprinter bude zprvu k dispozici jako skříňová dodávka s vysokou střechou a maximální přípustnou hmotností 3500 kilogramů.
foto: Mercedes-Benz Vans
Maximální objem nákladového prostoru činí 10,5 m3, stejně jako v případě klasického Sprinteru. Díky baterii s kapacitou 55 kWh je jeho dojezd stanoven na 150 kilometrů s maximálním nákladem 900 kilogramů.
Pro individuální požadavky mohou zákazníci zvolit druhou baterii s kapacitou 41 kWh, díky níž se maximální hmostnost nákladu zvýší zhruba o 140 kilogramů na 1040 kilogramů, s dojezdem zhruba 115 kilometrů. Integrovaná funkce nabíjení nabízí skutečnou flexibilitu, protože 80% baterie může být dobito během pouhých 30 minut.
Stejně jako v základní dieselové motorizaci má eSprinter s elektrickým pohonem výkon 85 kW a točivý moment až 300 Nm. Podobně jako u eVita může být maximální rychlost nastavena podle potřeb na 80 km/h, 100 km/h, nebo až 120 km/h.
U velkych BEV bych nevidel problem tam montovat pridavne
U velkych BEV bych nevidel problem tam montovat pridavne topeni na naftu, benzin, bioetanol nebo plyn. Vetsina naftovych vozu ma take pridavne topeni a kolikrat to ridic ani nevi ze odpadni teplo z motoru nestaci vyhrat kabinu.
Bych rád věděl kde přišli na ten nesmysl že „na
Bych rád věděl kde přišli na ten nesmysl že „na elektrické dodávkové vozy mají zákazníci stejné nároky jako na srovnatelná vozidla se spalovacími motory…“
Tak naivní nemůže být snad nikdo. Leda že by v rajchu pracovala intenzívní masírka MB
To je teda ostuda. Dodávka s dojezdem 100km je fakt k
To je teda ostuda. Dodávka s dojezdem 100km je fakt k ničemu. To se tedy Mercedes nepředvedl. Byl špička ve spalovacích automobilech. V elektromobilech je to hodně podprůměrný výkon, který bych čekal od garážové automobilky. Vývojáře a techniky Mercedesu bych poslal na školení do Tesly nebo je nechal elektromobil Tesla třikrát rozložit a složit.
S hvězdami na kapotě jsem jezdil přes patnáct let. Ještě
S hvězdami na kapotě jsem jezdil přes patnáct let. Ještě teď mi jedna zahálí v garáži.
Vývojáře hvězdné automobilky bych tedy já poslal jinam.
Když ne tam, tak na Sibiř.
A kolik ze Tesla udelala dodavek a s jakym dojezdem?
A kolik ze Tesla udelala dodavek a s jakym dojezdem?
To, že Tesla ještě neudělala žádnou dodávku přece
To, že Tesla ještě neudělala žádnou dodávku přece ostuda není.
Ostuda je, když někdo něco dělá sto let a pak to takhle zkryplí.
Uvidíme v brzké době, jak jim tenhle zázrak budou zákazníci rvát z rukou.
U dodávek si je třeba uvědomit, že je rozhodujícím
U dodávek si je třeba uvědomit, že je rozhodujícím parametrem kromě přepravitelného objemu i hmotnost nákladu. Proto nejspíš zde jen ta 55kWh baterie a možnost objednat i menší s o něco větším užitným nákladem. Bohužel, dokud se nepodaří schválit pro čistě elektrické dodávky výjimku, aby mohly mít vyšší pohotovostní hmotnost než 3,5t, tak je tato kategorie zabitá.
Nemci maju na elektrododavky vynimku. s B vodicakom mozu
Nemci maju na elektrododavky vynimku. s B vodicakom mozu jazdit na dodavke s celk. hmot. 4250 kg. Tych 750kg navyse oproti 3500kg je vaha baterie navyse.
http://www.verkehrsknoten.de/index.php/aktuell/89-etransporter-bis-4250-kg
Platná je jen v Německu a má zkušební dobu do konce
Platná je jen v Německu a má zkušební dobu do konce letošního roku? V každém případě toto je podle mne ta rozumná cesta a nikoliv šidit baterii a tedy celkovou použitelnost kvůli nákladu. Takovéto dodávky jinak není technologický problém již dnes vybavit 200kWh baterií s 350kW dobíjením.
Ty hmotnosti by měli přehodnotit u všech aut. Za
Ty hmotnosti by měli přehodnotit u všech aut. Za posledních třicet let auta přibrala na dvojnásobek váhy ale limity řidičáků i dalších omezení jsou furt stejné
Hmotnosti sa posunuli na obe strany:
Na jednej strane narastli
Hmotnosti sa posunuli na obe strany:
Na jednej strane narastli hmotnosti osobakov, no na druhej strane velke dodavky pri zachovani kategorie do 3,5t rozmerovo aj rychlostne tak narastli, takze na jazdu s nimi by mal mat vodic uz nejake skusenosti. Velke dodavky do 3,5t v podstatnej miere nahradili male nakladaky rozmeru Avia 15/30 a podobne, ktore boli takmer vsetky v kategorii nad 3,5t. Okrem technickeho pokroku to sposobilo aj dialnicne myto.
V Mercedesu už maká jen banda lemplů.
Za1)
Ilegálně
V Mercedesu už maká jen banda lemplů.
Za1)
Ilegálně rozebrali cizí Teslu a ještě jí rozbili.
Mercedes má z ostudy kabát. Rozebíral vypůjčenou Teslu X, majitelům se rozpadala pod rukama
https://autoroad.cz/zajimavosti/90028-mercedes-ma-z-ostudy-kabat-rozebiral-vypujcenou-teslu-x-majitelum-se-rozpadala-pod-rukama
za 2)
Jsou tak zaoufalí, že špionujou i auta od totálních začátečníků čili Streetscooteru a opět nedovoleným způsobem :)))
Špioni amatéři: pošťácká elektrododávka je hit a Daimler má ostudu
https://auto.idnes.cz/spion-mercedes-daimler-streetscooter-d8s-/automoto.aspx?c=A180901_092329_automoto_fdv