Daimler už také elektrifikuje své dodávky. Po modelu Vito E-Cell přichází Mercedes-Benz eSprinter.
foto: Daimler
Mercedes-Benz eSprinter uveze až 1000 kg nákladu a na jedno nabití ujede až 150 km. Pro tento dojezd je vybaven 55kWh baterií, pro menší dojezd 115 km bude nabízen také s 41kWh baterií.
foto: Mercedes
NEPŘEHLÉDNĚTE Mercedes-Benz elektrifikuje všechny dodávky, nabídne elektrické Vito s dojezdem 150 km
Stejně jako většina ostatních nákladních elektroaut a elektrododávek je primárně určen pro provoz uvnitř měst. Výkon elektromotoru je 84 kW/300 Nm. Max. rychlost je omezena 80 km/h nebo 120 km/h.
foto: Mercedes
Auto dlouhé 5932 mm s rozvorem 3924 mm uveze až 10,5 m3 nákladu. Maximální přípustná hmotnost je 3500 kg. Přesná cena zatím nebyla oznámena. Mercedes pochopitelně slibuje nižší provozní náklady.
off
Porše chce do konce roku 2019 v USA postavit 500 svejch
off
Porše chce do konce roku 2019 v USA postavit 500 svejch SCH.
https://finance.yahoo.com/news/porsche-plans-500-fast-charging-152441199.html
To je množství, které Tesla stihla zbudovat za 2 roky 2014 a 2015, ale to bylo včetně Evropy a Číny.
off
Děti vymysleli, že by si auto vodu do odstřikovače
off
Děti vymysleli, že by si auto vodu do odstřikovače mohlo sbírat samo z deštové vody.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/465415-deti-prisli-s-genialnym-napadom-a-ford-ho-doviedol-do-reality/?utm_source=pravda&utm_medium=box-sidebar-links&utm_campaign=mostread
Tyvole Kuku! ostatní mají taky internet. Tohle je diskuse k
Tyvole Kuku! ostatní mají taky internet. Tohle je diskuse k článku. Nemusíš sem dávat každou 3,14čovinu, kterou najdeš.
Tak přestaň kafrat a začni diskutovat.
Tak přestaň kafrat a začni diskutovat.
Di s tim do zadele.
Di s tim do zadele.
Běž si dejchnout vejfuku.
Běž si dejchnout vejfuku.
off
Ide do tuhého. Nemci navrhujú povinné úpravy
off
Ide do tuhého. Nemci navrhujú povinné úpravy starších dieselov!
Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/465856-ide-do-tuheho-nemci-navrhuju-povinne-upravy-starsich-dieselov/
1*
1*
To je dobře.
To je dobře.
Jak to neujede více jak půl tuny, je to k prdu ! 🙂
Jak to neujede více jak půl tuny, je to k prdu ! 🙂
Nevím, jestli tenhle vůz má být konkurencí pro VW nebo
Nevím, jestli tenhle vůz má být konkurencí pro VW nebo kohokoliv jiného. Co ale vím naprosto přesně je, že má podpořit především prodej spalovacích vozů. Pokud by to mysleli vážně, tak prodávají varianty se 100 a 200 kWh baterií pro reálný dojezd 200 a 400km.
Proc,velka baterka znamena vyrazne vyssi cenu a zaroven
Proc,velka baterka znamena vyrazne vyssi cenu a zaroven vyrazne nizsi uzitecnou hmotnost. Kdyby mela ta dodavka baterku 200kWh tak bude jen baterka vazit skoro tolik kolik ma 50 kWh pro naklad…
S tou hmotnosti je to urcite pravda, 200kWh baterka bude vazit
S tou hmotnosti je to urcite pravda, 200kWh baterka bude vazit tunu. Cekal bych spis tedy, ze inzenyri zapracuji, aby zbytek dodavky vazil uz jen 1500 kg, aby zbyla ta tuna na naklad. Myslim ze u auta, kde odpada spalovaci motor, 75-100l nadrz, kardan, vyfukovy system, spojka a spousta dalsich zbytecnosti to neni nerealne.
na co by mela mit mestska dodavka dojezd 400km? vetsina
na co by mela mit mestska dodavka dojezd 400km? vetsina dodavek na spedicich ve mestech denne neujede ani 50km
100-200kWh baterka by z toho udelala neprodejnou dodavku za nesmyslnou cenu
V tom je ten fór, že potom už by to nebyla městská
V tom je ten fór, že potom už by to nebyla městská dodávka. To že většina spedičních firem najede do 50 km bych netvrdil. K nám do firmy jezdí kromě ČP u které to platí další tři přepravci s dodávkami a jen do našeho města a zpět na depo to mají 36, 160 a 220 km. Třeba řidič, co k nám jezdí z Olomouce tankuje měsíčně naftu za 23.000 to je podle mě nesmyslná cena.
Naprostá většina dodávek se používá pro rozvážku a
Naprostá většina dodávek se používá pro rozvážku a doručování a 150km jim stačí bohatě. Ten tvúj řidič nejspíš, stejně jako ostatní vemena pálí víc nafty při stání, než na jízdu. Doručení trvá třeba 5 minut a on nechává motor běžet. Pak mu to i díky častým rozjezdů a bržděním může brát klidně 30 na 100. Co nechápu, že u dodávek zatím standardně nikdo nenabízí HSD. Mělo by to větší smysl, než u osobáků. Dodávka se spotřebou ve městě 6l LPG. To by se vrátilo za pár měsíců.
Zajímal by mě odkaz na statistiku, podle které se naprostá
Zajímal by mě odkaz na statistiku, podle které se naprostá většina dodávek používá pro rozvážku a doručování. Já jich potkávám na dálnicích mraky. A o používání neskutečně složitých systémů v už tak složitých fosilech nestojí psát vůbec. Taky jsem najezdil skoro sto tisíc kilometrů dodávkou s dojezdem 100 km, proto bych si přál nějakou normální a ne městskou.
Statistiku nemám, jen vlastní odhad. A netvrdím, že ty pro
Statistiku nemám, jen vlastní odhad. A netvrdím, že ty pro jízdu po dálnici by měly být HSD. Po dálnici jezdí dodávky, protože je to pro dopravce výhodné. Neplatí mýto, nemají tachograf, jezdí přetížené a řídí je nevyspalí unavení pitomci. Naopak do města patří dodávky rozhodně spíš, než osobáky.
HSD od Toyoty sice je složitý, ale spolehlivost a servisní náklady má lepší než konvenční spalovák. A narozdíl od BEV je mnohem levnější, takže má nižší TCO a tím provozní náklady.
Jenže s tak malou baterkou má nízký denní nájezd a nikdy
Jenže s tak malou baterkou má nízký denní nájezd a nikdy se to nezaplatí. Návratnost je někde od 70 tis km ročně a to při denním courání 100 km nedá.
Navic se ta baterka tím rychlým množstvím cyklů brzo
Navic se ta baterka tím rychlým množstvím cyklů brzo vymláti.
Zajimavy dojezd az 150 kg 🙂
Zajimavy dojezd az 150 kg 🙂
správně tam mělo být:…tu ňáky kilometry to ujede a
správně tam mělo být:…tu ňáky kilometry to ujede a uveze až 150kg…
Ten se nám povedl 🙂
Ten se nám povedl 🙂
„uvede“ ??? :)))
„uvede“ ??? :)))
Mozek i technika dnes nějak zlobí!
Mozek i technika dnes nějak zlobí!