Společnost Tata Technologies patřící do indického koncernu Tata nedávno dokončila studii nového elektromobilu Tata eMO. Studie vozu splňuje všechny nároky plnohodnotného vozu, který pohodlně přepraví čtyři dospělé cestující. Přitom jsou ve voze použity moderní systémy a jeho cena je dostupná prakticky všem.
foto: Dassault Systémes
Na vývoji vozu se podílelo více jak 300 konstruktérů Tata Technologies po celém světě. Cena elektrického vozu by neměla přesáhnout 20 000 dolarů (cca 400 000 Kč).
Při vývoji studie elektrického vozu bylo hlavním požadavkem vtěsnat do velmi malého prostoru co nejvíce požadovaných systémů tak, aby byl zachován komfortní prostor pro cestující.
Volvo připravuje druhou generaci elektromobilu C30
VIDEO: StreetScooter – elektromobil za 5000 euro
Historie elektromobilů – přehled významných událostí posledních let
Pomocí programů CATIA a ENOVIA V6 společnosti Dassault Systèmes vzniklo několik studií, které byly přístupné účastníkům projektu eMO (Electric Mobility) bez ohledu na jejich místo působení. To usnadnilo jejich vyhodnocení a volbu nejlepšího řešení.
Platforma 3Dexperience od Dassault Systèmes umožnila vývojovým týmům pracovat s jednotným systémem dat v reálném čase. To zlepšilo týmovou spolupráci a členové jednotlivých týmů tak měli více času na testování jednotlivých prvků zaměřených na snížení spotřeby energie jako je váha vozidla, valivý odpor nebo aerodynamika.
Všude plasty, plasty a nic
Všude plasty, plasty a nic jiného. Škoda toho laciného vzhledu.
Za tu cenu bude dojezd tak
Za tu cenu bude dojezd tak 70km, tudíž další předražený šustítko co nemá šanci.
Když je to všechno tak
Když je to všechno tak super, tak proč to má stát 400 litrů?
Za tohle prdítko by neměli chtít víc jak 150 tisíc českých!
Sice je to docela
Sice je to docela předražené, ale takový Leaf či Imiev stojí více a taky jsou to vpodstatě malá rodinná auta. Takže aspoň nějaký posun.
iMiev ano, ale Leaf je
iMiev ano, ale Leaf je trošku někde jinde.
No s tím Leafem souhlasím,
No s tím Leafem souhlasím, ten je vzkutku na vyšší urovni. I s tím předražením u Taty. Pro mě je to na současný elektromobil už docela slušná cena. To předražení mělo spíš vyjádřit že elektromobily prostě stojí hodně zatímco srovnatelná auta těchto kategorii už ne. Takže být tohle prdítko na benzí či naftu tak určitě kolem těch stopadesátí tisíc stojí. Jenže u elektromobilu hodně dělají ty baterie. Tesle fandím samozřejmě též 🙂
Predražené? Tak s tým
Predražené? Tak s tým nesúhlasím. Porovnajte to s nejaký zrovnateľne veľkým a vybaveným autom. Napríklad Mercedes triedy E. V základnej výbave sú ceny rovnaké. A to má Mercedes menší výkon (len 100 kW), o dve miesta na sedenie menej a rozhodne stojí jeho údržba viac. Ak by sme chceli dokonca porovnateľný výkon, museli by sme siahnuť po variante E500. Základná cena cez 70 000 € s DPH. Takže Tesla naozaj predražená nie je. Čo sa týka iOnu a Leafu – tam je to horšie. Je síce pravda, že Leaf je auto vyspelejšie, ale aj tak je tá cena premrštená.
Pardon, tento príspevok sem
Pardon, tento príspevok sem nepatrí. Myslel som že reagujete na Teslu S 🙂