Jak se vyvíjel koncept levného elektromobilu Tata eMO?

Společnost Tata Technologies patřící do indického koncernu nedávno dokončila studii nového elektromobilu Tata eMO. Studie vozu splňuje všechny nároky plnohodnotného vozu, který pohodlně přepraví čtyři dospělé cestující. Přitom jsou ve voze použity moderní systémy a jeho cena je dostupná prakticky všem.

Studie levného elektromobilu Tata eMO vznikala s pomocí nejmodernějších vývojářských nástrojů
foto: Dassault Systémes

Na vývoji vozu se podílelo více jak 300 konstruktérů Tata Technologies po celém světě. Cena elektrického vozu by neměla přesáhnout 20 000 dolarů (cca 400 000 Kč).

elektromobil Tata eMO

Při vývoji studie elektrického vozu bylo hlavním požadavkem vtěsnat do velmi malého prostoru co nejvíce požadovaných systémů tak, aby byl zachován komfortní prostor pro cestující.

elektromobil Tata eMO

elektromobil Tata eMO

Pomocí programů CATIA a ENOVIA V6 společnosti Dassault Systèmes vzniklo několik studií, které byly přístupné účastníkům projektu eMO (Electric Mobility) bez ohledu na jejich místo působení. To usnadnilo jejich vyhodnocení a volbu nejlepšího řešení.

galerie: Tata eMO
Tata eMO Tata eMO Tata eMO

Platforma 3Dexperience od Dassault Systèmes umožnila vývojovým týmům pracovat s jednotným systémem dat v reálném čase. To zlepšilo týmovou spolupráci a členové jednotlivých týmů tak měli více času na testování jednotlivých prvků zaměřených na snížení spotřeby energie jako je váha vozidla, valivý odpor nebo aerodynamika.

tisková zpráva

8 Comments on “Jak se vyvíjel koncept levného elektromobilu Tata eMO?”

        1. No s tím Leafem souhlasím,
          No s tím Leafem souhlasím, ten je vzkutku na vyšší urovni. I s tím předražením u Taty. Pro mě je to na současný elektromobil už docela slušná cena. To předražení mělo spíš vyjádřit že elektromobily prostě stojí hodně zatímco srovnatelná auta těchto kategorii už ne. Takže být tohle prdítko na benzí či naftu tak určitě kolem těch stopadesátí tisíc stojí. Jenže u elektromobilu hodně dělají ty baterie. Tesle fandím samozřejmě též 🙂

      1. Predražené? Tak s tým
        Predražené? Tak s tým nesúhlasím. Porovnajte to s nejaký zrovnateľne veľkým a vybaveným autom. Napríklad Mercedes triedy E. V základnej výbave sú ceny rovnaké. A to má Mercedes menší výkon (len 100 kW), o dve miesta na sedenie menej a rozhodne stojí jeho údržba viac. Ak by sme chceli dokonca porovnateľný výkon, museli by sme siahnuť po variante E500. Základná cena cez 70 000 € s DPH. Takže Tesla naozaj predražená nie je. Čo sa týka iOnu a Leafu – tam je to horšie. Je síce pravda, že Leaf je auto vyspelejšie, ale aj tak je tá cena premrštená.

Napsat komentář