Tata Motors, indická automobilka proslulá svým levným autem Tata Nano, si na autosalon v Detroitu připravila nový koncept. Jde o elektromobil Tata eMO. Vedoucím jeho vývoje byl Nigel Giddons v americkém ústředí Tata Technologies v Michiganu.
foto: Tata Motors
Podle slov hlavního konstruktéra Giddonse vznikl koncept elektromobilu Tata eMO z jediného důvodu: ověřit si, že automobilka Tata Motors něco takového zvládne. Auto bude vystaveno v rámci Michelin Design Challenge na letošním autosalonu v Detroitu.
Nejlevnějším autem na světě už nebude Tata Nano, ale Bajaj RE60
Elektromobil Tata eMO sice zaujme svým designem, ale co se týká parametrů, už tolik neoslní. Max. dojezd 160 km s max. rychlostí 104 km/h, s tím by nejspíš na západních trzích příliš neprorazil.
Na druhou stranu, Tata si zakládá na myšlence, že by tento elektromobil bylo možné prodávat za cenu kolem $20 000 (v přepočtu asi 400 000 Kč). A to bez dotací, které v USA činí minimálně dalších $7500, takže auto by vyšlo v přepočtu na 250 000 Kč.
![]() |
![]() |
![]() |
Něco takového by znamenalo skutečnou revoluci. Škoda, že je to zatím jen koncept, který se do výroby rozhodně nechystá.
Je dobré pamatovat na to, že ačkoliv Tata Motors uváděla své superlevné mini-auto Tata Nano za velmi nízkou cenu, postupně ji musela výrazně zvýšit.
Navíc je zábavná i skutečnost, že tématem letošní Michelin Design Challenge je “Město v roce 2046: umění, život a vynalézavost – proměňujeme osobní mobilitu”. Jenže jak by se asi Tata eMO se zmíněnými parametry vyjímala v roce 2046?!
pb bateria 89 000 CZK, DC
pb bateria 89 000 CZK, DC motor s regulatorom 35 000 CZK, automobil bez motora 120 000 CZK, dojazd pri zatazi 80 km, trvanlivost baterii 4 roky. max. rychlost 115 km/h.
vo svete bez dostatku ropy su to uspokojive parametre, teraz musime pockat na nedostatok ropy.
Tom333: Mám presne ten
Tom333: Mám presne ten istý názor. Prečo by to nemalo uspieť? Ja by som povedal že sú to úplne normálne hodnoty. Naviac sa v tom určite odvezie viac než v nejakom Smarte. Ale problém asi bude, že nejaký prežratý Belgičan si radšej kúpi dvakrát drahší Smart s menším dojazdom len kvôli značke. Veď aká by to bola hanba jazdiť na niečom, čo je vyrobené v Indii!
A čo sa týka roku 2046, tak si myslím, že všetky štúdie z roku 2012 budú vyzerať bez ohľadu na ich sofistikovanosť rovnako smiešne. Veď si skúste pozrieť nejaký prototyp vyvíjaný pred 34 rokmi a posúďte sami. Tento prototyp je aspoň funkčný. Myslím, že sa to cenní viac, ako keby tam mal niekto priviezť nablýskanú futuristickú karosériu bez akéhokoľvek pohonu a povedal by, že je to moderný elektromobil s batériou o hmotnosti 12 kg, rýchlosťou 350 km/h a dojazdom 2500 km.
Lepší parametry než Smart
Lepší parametry než Smart ED, tak jakej problém? Neprorazí spíš z toho důvodu, že se ani nezačne vyrábět, než kvůli parametrům…