Honda se snaží vyhrabat ze srabu, ale nezdá se, že by hrabala tím správným směrem. Spíš naopak. Aktuálně představila nový typ hybridního pohonu. Nazvala ho Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive. SHIDCD, chcete-li.
foto: Honda
Prodeje hybridů značky Honda v USA významně klesají. Za říjen 2012 prodala v USA pouze 966 hybridních aut. To je víc než 20x méněž než Toyota!
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Honda Micro Commuter – alternativa pro Twizy z Japonska
Zdaleka nejhůř se z jejích hybridů prodává “sportovní” Honda CR-Z. A automobilka teď chce zachraňovat situaci tím, že představí nový hybridní pohon “Sport Hybrid”? Mějte mě za blázna, ale tohle se nezdá být tou správnou cestou.
Hybridní pohonný systém SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive je lehký, kompaktní typ pohonu určený pro malá vozidla. Doplňuje ho dále úprava SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive pro středně velká auta a SPORT HYBRID Super Handling – All Wheel Drive pro velká auta.
Zatímco SHIDCD využívá pouze jeden elektromotor, SHIMMD už dva a poslední, který snadno rozpoznáte pod krásnou zkratkou SHSH-AWD, už dokonce tři.
Základem nového SHIDCD je nově vyvinutý 1,5l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus doplněný o sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku s integrovaným vysokovýkonovým elektromotorem. To vše pak doplňuje li-ion baterie.
O praktickém použití SHIDCD se Honda ve své tiskovce nezmiňuje. Teprve druhá variace, tedy SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive pro středně velká auta, se má v lednu 2013 objevit na severoamerickém trhu v nové Honda Accord plug-in hybrid.
Systém SPORT HYBRID SH-AWD pak už nevyužívá 1,5l čtyřválec, ale 3,5l šestiválec s přímým vstřikováním. Opět žádný konkrétní model nezmíněn.
Co myslíte, podaří se díky tomuto novému trojjedinému systému hybridního pohonu dohnat stále dál unikající konkurenci?
Kdyby radši místo slepé
Kdyby radši místo slepé větve hybridů hodili konečně na trh FCX Clarity. To je konkurence schopná větev vývoje i produkt.
Napřiklad Technické
Napřiklad Technické řešení Hondy. Mild hybrid se mi zda jako neštastné .Proč vozit sebou slabý elektromotor který pracuje jen jako doping pro občasné zvýšení výkonu pohonu ?.Slabý elektromotor také nedokáže plně zužitkovat kineticku energii při brždění . Honda v AUTOMOBILECH poslední dobou příliš neboduje a prodeje jsou pod očkaváním Zato v MOTOCyKLECh má pár nových technicky velmi zajímavých kousků ,které se prodávají lépe a sklízí chválu. RESUMÉ BYCH nechal na spotřebiteli ten rozhodne o prodejním úspěchu či neúspěchu.
HONDA PCX Povedený skootřík s úsporným motorem o objemu 125ccm 150ccm se vstřikováním paliva s automatickým vypínáním při zastavení skútru – tento systém je možné libovolně zapnout či vypnout
Spotřeba se pohybuje na úrovni 2,1 litrů na 100km
http://moto.honda.cz/motocykly/scooter/pcx/zakladni-informace.html
HONDA INTEGRA Kříženec cestáku a skootru s motorem který táhne od spoda a řadí pomocí dvojspojkového automatu s maximálkou někde kolem 140kmh a ze spotřebou 3,7 l100KM
http://moto.honda.cz/motocykly/scooter/integra/zakladni-informace.html
SHITCD?
SHITCD?
Doufám že tám nemáme
Doufám že tám nemáme podobného šotka 🙂
Japonsko má vůbec tradici
Japonsko má vůbec tradici používat na první pohled pěkné názvy s nezymýšleným kontextem, ale tohohle si mohli všimnout.
Myslím že vedia veľmi
Myslím že vedia veľmi dobre čo robia-viac (elektro)motorov = menej strát na prevodoch. Pokiaľ som to dobre pochopil, tak motory sa budú jeden na druhý „napájať“ v závislosti na celkové otáčky motora…. plus séria alebo paralelne s Ottovým motorom v Atkinsonovom cykle. Nechce sa mi to rozpisovať, tak toľko v skratke.