Partnerské firmy General Motors a SAIC, ktoré spolupracovali na troch elektrických konceptoch GM EN-V sa teraz púšťajú do ďalšieho projektu. Majú vyrobiť malé motory a nenáročné úsporné prevodovky pre východný trh.
Zážihový motor sa bude ponúkať v rozpätí zdvihového objemu od 1,0 do 1,5 litra. Má vynikať nízkou hmotnosťou a vysokým výkonom, čo zaručí najmä priame vstrekovanie a prepĺňanie.
Motor bude biť pod kapotami áut od General Motors a SAIC určených pre čínsky trh. Vývoj a výroba bude prebiehať v Detroite a v Šanghajskom stredisku Pan Asia Technical Automotive Center soločnom pre obe automobilky.
EXPO 2010 Šanghaj: GM EN-V – 3 mestské koncepty
Bill Gates investoval do výrobce revolučních úsporných motorů
Automobilky sa vyjadrili, že nová prevodovka s náhonom na prednú nápravu bude vybavená najnovšími systémami pre úsporu paliva. Prevodovka ako taká bude o 10% úspornejšia, než dnešné 6-stupňové automatické prevodovky.
Spoluvyvinutá manuálna prevodovka bude kombinovaná s dvojspojkovým systémom. Ten má podľa automobiliek posunúť jazdný komfort na úroveň prevodovky automatickej. Zvýši sa tak kvalita komfortu a znížia sa emisieCO2.
Pre úsporu paliva sa využije najmä toho, že pôjde o manuálnu prevodovku. V prospech nízkej spotreby bude hrať aj nízky objem motora spojený s prepĺňaním. Motor a prevodovka by tak mali znížiť spotrebu o 20% v porovnaní s motormi a automatickými prevodovkami predávanými v Číne.
Áno, vetu „The automakers
Áno, vetu „The automakers said it will provide shift comfort equal to a conventional fully automatic transmission, with superior quality, while reducing CO2 emissions.“ som pravdepodobne zle pochopil. Myslel som si, že keď prevodovka disponuje komfortom radenia porovnateľným s automatickou prevodovkou, tak o automat nepôjde. Pôjde teda o prevodovku so sekvenčným radením. Vďaka za pripomienku.
To jsem rad, ze se znovu
To jsem rad, ze se znovu nevytahuje rozsireny argument (chcete-li mytus), ze automaticka prevodovka zvysuje spotrebu.
To nie je mytus, ale pravda.
To nie je mytus, ale pravda. Automaticka prevodovka zvysuje spotrebu. Ale len ta s hydrodynamickou spojkou. Ostatne nie.
Fajn, tak si tu ‚pravdu‘
Fajn, tak si tu ‚pravdu‘ zrekapitulujeme: Automaticka prevodovka s hydrodynamickym menicem zvysuje spotrebu. Je to tak spravne?
Ano, je to tak.
Ano, je to tak.
Zaujala me veta ‚Pre úsporu
Zaujala me veta ‚Pre úsporu paliva sa využije najmä toho, že pôjde o manuálnu prevodovku.‘
Prosim o zaslani odkazu na puvodni text, ve kterem je tato informace uvedena. Dekuji.
Dle mého laického
Dle mého laického překladu není v originálním článku žádná zmínka o tom, že převodovka bude manuální. Převodovka má nahradit současné automatické převodovky, tudíž bude taky automatická, pravděpodobně s možností sekvenčního řazení stupňů (něco na způsob poslední generace DSG se suchými spojkami u VW). Odhadovaná 10% úspora je počítaná proti současným automatům s hydroměničem.
Mimochodem právě tato
Mimochodem právě tato kombinace motor+převodovka odpovídá napřiklad VW Golf 1.2 TSI + 7st DSG. Měl jsem možnost vyzkoušet a je to naprostá paráda (a že jsem jezdil v různých autech i s automatem). Jen ta cena je naprosto mimo 🙁 Tak holt šla ekologie zase načas stranou a koupil jsem si něco jinýho, už se nedalo čekat.