GM a SAIC vyvinú úsporné motory a prevodovky

Partnerské firmy General Motors a SAIC, ktoré spolupracovali na troch elektrických konceptoch GM EN-V sa teraz púšťajú do ďalšieho projektu. Majú vyrobiť malé motory a nenáročné úsporné prevodovky pre východný trh.  

Zážihový motor sa bude ponúkať v rozpätí zdvihového objemu od 1,0 do 1,5 litra. Má vynikať nízkou hmotnosťou a vysokým výkonom, čo zaručí najmä priame vstrekovanie a prepĺňanie.

Motor bude biť pod kapotami áut od General Motors a SAIC určených pre čínsky trh. Vývoj a výroba bude prebiehať v Detroite a v Šanghajskom stredisku Pan Asia Technical Automotive Center soločnom pre obe automobilky.

Automobilky sa vyjadrili, že nová prevodovka s náhonom na prednú nápravu bude vybavená najnovšími systémami pre úsporu paliva. Prevodovka ako taká bude o 10% úspornejšia, než dnešné 6-stupňové automatické prevodovky.

Spoluvyvinutá manuálna prevodovka bude kombinovaná s dvojspojkovým systémom. Ten má podľa automobiliek posunúť jazdný komfort na úroveň prevodovky automatickej. Zvýši sa tak kvalita komfortu a znížia sa emisieCO2.

Pre úsporu paliva sa využije najmä toho, že pôjde o manuálnu prevodovku. V prospech nízkej spotreby bude hrať aj nízky objem motora spojený s prepĺňaním. Motor a prevodovka by tak mali znížiť spotrebu o 20% v porovnaní s motormi a automatickými prevodovkami predávanými v .

Green Car Advisor

8 komentářů u “GM a SAIC vyvinú úsporné motory a prevodovky”

  1. Áno, vetu „The automakers
    Áno, vetu „The automakers said it will provide shift comfort equal to a conventional fully automatic transmission, with superior quality, while reducing CO2 emissions.“ som pravdepodobne zle pochopil. Myslel som si, že keď prevodovka disponuje komfortom radenia porovnateľným s automatickou prevodovkou, tak o automat nepôjde. Pôjde teda o prevodovku so sekvenčným radením. Vďaka za pripomienku.

    1. Dle mého laického
      Dle mého laického překladu není v originálním článku žádná zmínka o tom, že převodovka bude manuální. Převodovka má nahradit současné automatické převodovky, tudíž bude taky automatická, pravděpodobně s možností sekvenčního řazení stupňů (něco na způsob poslední generace DSG se suchými spojkami u VW). Odhadovaná 10% úspora je počítaná proti současným automatům s hydroměničem.

      1. Mimochodem právě tato
        Mimochodem právě tato kombinace motor+převodovka odpovídá napřiklad VW Golf 1.2 TSI + 7st DSG. Měl jsem možnost vyzkoušet a je to naprostá paráda (a že jsem jezdil v různých autech i s automatem). Jen ta cena je naprosto mimo 🙁 Tak holt šla ekologie zase načas stranou a koupil jsem si něco jinýho, už se nedalo čekat.

Napsat komentář