Nissan aktuálně udělal díru do světa, když mezi prvními firmami využil nových reklamních možností telefonu iPhone 4. Propagoval s jeho pomocí svůj elektromobil Nissan Leaf. General Motors na to jdou podobně. Společně s Microsoftem budou svůj hybrid Chevrolet Volt propagovat s pomocí technologie pohybového ovládání Xbox Kinect a mobilů s Windows 7.
Elektrická auta jsou určena především pro nadšence do nových technologií, kteří budou ochotni si za high-tech hračku velikosti osobního automobilu připlatit. A takoví se dají nejlépe najít – mimo jiné – mezi uživateli nejnovějších mobilních telefonů nebo herních konzolí.
General Motors na to tedy nejde špatně. Prodej Chevy Voltu má být zahájen už v listopadu, a tak je nejvyšší čas se připravit. Virtuální Chevrolet Volt ovládaný pomocí přirozených pohybů těla na herní konzoli Xbox 360 je docela dobrý nápad. Technologie Kinect je určena především pro rodiny s dětmi a kdo nejlépe přitáhne pozornost rodičů k novému Chevroletu než jejich vlastní děti.
Automobilka navíc chystá také speciální aplikace pro novou mobilní platformu Windows 7, které umožní zákazníkům zjistit vše o novém elektrickém autě a třeba si i objednat testovací jízdu. Experti na reklamu tvrdí, že kombinované využití televizní a online reklamy zvyšuje odezvu až o polovinu. Ostatně, není divu, že Nissan už má na letošek předobjednávky na Nissan Leaf vyčerpané. iPhone fungoval a GM se snaží tenhle úspěch zopakovat – jen na trochu jiné platformě. Otázkou je, zda je to ta správná?!