Malý experimentální elektromobil Wind Explorer společnosti Evonik aktuálně dokončil 4800 km dlouhou cestu přes Austrálii. Náklady? Necelých 300 Kč. Auto řídili extrémní sportovci z Německa, Dirk Gion a Stefan Simmeren.
foto: Evonik
Během cesty, která je o 320 km delší než cesta z New Yorku do Los Angeles, nevyprodukovalo malé experimentální elektrické auto žádné emise. O pohon se postaral speciální kite, které pomáhal auto “tlačit” kupředu, plus baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Evonik představil nejlehčí elektrický sporťák Lotus Elise-E
Ty si dvoučlenná posádka dobíjela s pomocí malé větrné turbíny, kterou s sebou vezla. Speciální li-ion baterie v praxi ověřila nové technologie společnosti Evonik, jako jsou elektrody LITARION a keramické separátory SEPARION.
Samotný vůz byl navíc vyroben z uhlíkových vláken, resp. speciálního materiálu ROHACELL. Tím se výrazně snížila hmotnost a auto mohlo být poháněno i kitem (drakem). O výrazně nižší valivý odpor se postaraly také speciální pneumatiky.
Evonik, “kreativní” průmyslová skupina z Německa, se angažuje především v chemickém a energetickém průmyslu. Na projektech jako je Wind Explorer si v praxi ověřuje své nejnovější technologie. Podle všeho fungují víc než dobře.
Malá přenosná větrná turbína dokázala vyrobit dost energie na to, aby elektromobil byl schopen ujet 280 až 360 km denně. Během cesty řidiči dokonce ustanovili tři světové rekordy: bylo to např. poprvé, kdy byl kontinent překročen ve vozidle poháněném větrem a li-ion bateriemi.
hlavně se nesmíte potkat s
hlavně se nesmíte potkat s podobným řidičem co jede v protisměru 😀
To jako že se nechali
To jako že se nechali táhnout větrem pomocí plachty?
Tak fajn, moje auto na vodu to ujede taky – bude taženo koňským povozem.
Kdyby tomu říkali plachetnicomobil tak to beru.
Je vidět,že jde opravdu o
Je vidět,že jde opravdu o experimentalni vozidlo.Bravo.Ale nedovedu si ho představit v běžnem provozu na D1 nebo A51.Asi dobrodruzi nezažili provoz u Melbourne nebo Sydney.Drak lze použit v mistech kde je dostatek prostoru k manevrovani a křižovani při dodržovani požadovaneho směru.To znaji všichni jachtaři včetně pana Konkolskeho a jeho legendarni Nike.
Právě proto jsou z toho
Právě proto jsou z toho nejzajimavější ty baterie. Tohle určitě nikdo nechce vydávat za bežný dopravní prostředek budoucnosti. (jako že bychom tady jezdili s drakem) ale za ověřování technologii.
Na druhou stranu, v
Na druhou stranu, v místech, kde je dost prostoru si to dokážu představit. Rozhodně to není blbej nápad. 🙂
Anebo jako přípravu nasuchu pro jachting. 😉