Elektromobil BMW iX3 přijde do Evropy příští rok

Elektrické SUV BMW iX3 se bude vyrábět v Číně pro celý svět. Výroba má začít příští rok, kdy se auto zároveň stihne začít prodávat v Číně a Evropě. Do USA dorazí později.

Elektromobil BMW iX3 nabídne dojezd až 400 km WLTP a rychlonabíjení výkonem až 150 kW.
foto: BMW

Elektromobil BMW iX3 je odpovědí na Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC a samozřejmě . BMW iX3 nabídne dojezd 400 km při výkonu 200 kW a baterii o kapacitě 70 kWh.

Bude se vyrábět v továrně BMW Brilliance Automotive v pětimilionovém čínském městě Šen-jang. Jako základ mu slouží BMW X3 s delším rozvorem (G08), který doplňuje už pátá generace elektrického pohonu.

Podobně jako Audi a Mercedes, i BMW velmi pravdědpodobně nabídne minimálně dvě verze auta. A jednou z nich bude i ta nesoucí označení sDrive75 – baterie o kapacitě 75 kWh a pohonem zadních kol.

80 Comments on “Elektromobil BMW iX3 přijde do Evropy příští rok”

  1. K nařážkám na to tažné, ví někdo skutečné důvody
    K nařážkám na to tažné, ví někdo skutečné důvody proč EV(většina) nemá tažné? Ani ty co mají i spalovací a hybridní verzi ho nemaj. Je to kvůli pevnému převodu a el. motoru? Ani ten E golf u kterého bych to zrovna chtěl.

    A pokud je to kvůli tomu tak mají všechny tyto EV zakázáno táhnout jiné vozidlo na laně? četl to někdo někdo v manuálech?

          1. Četl jsem tady nedávno nadšení z té ceny, že za tak
            Četl jsem tady nedávno nadšení z té ceny, že za tak „velké“ auto je to dobrá cena.

            Ale co jsem koukal na rozměry, tak je to velikost zhruba jako nový Peugeot e208, takže v podstatě městské auto. Je to jenom o 8 cm delší, ale rozvor to má o 5 cm kratší. Takže v kabině bude +- stejně místa, možná na výšku bude mít ten Číňan výhodu, protože je vyšší. Kufr nevím, to jsem nenašel.

            Co se týká baterky, tak ta je 40 kWh, dnes už ta nová auta mají 50 kWh a i to nabíjení bude asi rychlejší, samozřejmě i dojezd.

            Cena je plně srovnatelná s tím Peugeotem e208 v základní výbavě + nějaké ty pakety. Číňan nenabízí žádnou zvláštní výbavu, nemá ani ty asistenty, co nabízí Peugeot. Nevím, nepřijde mi to jako dobrá nabídka.

              1. To jo. Pokud někdo chce malé auto s možností tažného,
                To jo. Pokud někdo chce malé auto s možností tažného, tak ten JAC je volba. Otázka je, kolik takových zákazníků bude.

                Pro všechny ostatní je, dle mého názoru, lepí ten P208, nebo ta nová Corsa, což bude +- to samé. Za stejnou cenu dostane člověk auto s větší baterkou a i v základu s lepší výbavou asistentů, s rychlejším nabíjením, větším dojezdem a se servisním zázemím.

                1. Jo každý z těch aut má něco do sebe. A rozhodně mám ze
                  Jo každý z těch aut má něco do sebe. A rozhodně mám ze všech uvedených lepší pocit než z VW ID.3 i když i ten by ve finále nemusel být tak špatný, jak se mi v tuto chvíli zdá – možná mi ten špatný dojem dělá jen to mlžení, ty tajnosti co s tím VW dělal.

                  S tou servisní sítí to není tak jisté. Zatím to vypadá, že JACka budou servisovat autorizované servisy VW, protože v Evropě jej budou prodávat jako SEAT.
                  Ovšem zatím je to jen příslib.

          2. Sedačky asi budou individuální, mě celkem vyhovují. S
            Sedačky asi budou individuální, mě celkem vyhovují. S nabíjením to nemám tak zlé, ale mohlo by to být lepší. Nicméně nevím, zda to přisuzovat autu, nebo nabíječce.
            Na DC jsem byl zatím jen 2X, za běžných okolností nabíjím jen přes noc doma.
            DC – začátek normálně na plno 50kw, a na hodnoty okolo 30kw to spadne až někde u 60% kapacity.

            1. Pokud v parametrech uvádějí dobu nabití 0-80% (32 kWh)
              Pokud v parametrech uvádějí dobu nabití 0-80% (32 kWh) hodinu, tak to odpovídá průměrnému nabijecímu výkonu přesně 32 kW po celou dobu nabíjení. Takže sice může začít na 50 kW, ale pak to musí zákonitě klesat až někam k 20 kWh, aby to ve výsleku dalo těch průměrných 32 kWh, co uvádí jejich technické info.

              1. Píšu co jsem viděl na displayi. Sám dobře víte, že to
                Píšu co jsem viděl na displayi. Sám dobře víte, že to může ovlivnit X faktorů.
                Např. – sice to má aktivní management teploty baterie, ale já přijel k nabíječce vzdálenost do 5ti km rychlostí 50 km/h. Pokud se k ní někdo jiný přiřítí z dvouset kilometrové vzdálenosti kterou urazil dálniční rychlostí tak to asi bude nabíjet jinak ne? Nebo třeba jsem mohl nabíjet, když bylo venku o 15 stupňů míň než je dnes atd…

                Navíc i já jsem zaznamenal onen progresivní pokles nabíjecího výkonu. I když musím přiznat, že jsem to nesledoval celou dobu. Připojil jsem to ve stavu 8% baterie, a začalo to na 50kw – šel jsem na jídlo, a když jsem přišel po cca 40ti minutách bylo tam nabito 66% a příkon 30kw.
                Píšu jen reálnou zkušenost.

                1. Já předpokládám, že ty jejich údaje budou optimistické,
                  Já předpokládám, že ty jejich údaje budou optimistické, protože logicky tam budou uvádět údaje, když je baterka v ideální teplotě a tak.

                  Kolik vám to třeba ukazovalo nab. výkon, když se to blížilo k těm 80%?

                2. Začal jsem nabíjet, když baterie měla 63%, nabíjel jsem
                  Začal jsem nabíjet, když baterie měla 63%, nabíjel jsem 10 minut na 71% a průměrná rychlost nabíjení byla 23 kW.

                3. Tak to je ale bída. Očekával bych u 66% nabíjecí výkon
                  Tak to je ale bída. Očekával bych u 66% nabíjecí výkon vyšší, blíže k 50 kW.

                  Jak jsou na tom ostatní EV, pro srovnání? Kdy dochází k poklesu nab. výkonu a jak rychle obvykle nabíjí z prázdné baterky a blízko těch 80%?

                4. Podle mne je těžký říct jak jsou na tom jiná EV. Třeba
                  Podle mne je těžký říct jak jsou na tom jiná EV. Třeba Leaf II vypadal papírově suprově, než praxe ukázala jak důležité je aktivní chlazení baterie.
                  První nabíjení pecka, třetí nabíjení v ten samý den utrpení.
                  Co třeba ten P 208 a Corsa – mají aktivní chlazení baterie – tedy asi mít budou, protože po hořké zkušenosti Nissanu tu chybu už asi nikdo neudělá.

                5. Kia Soul nabíjí až do 74% příkonem kolem 46 kW, pak to
                  Kia Soul nabíjí až do 74% příkonem kolem 46 kW, pak to začne klesat pomalu klesat a na 83% vypne. Po dalším zapnutí to už nabíjí kolem 22 kW. Díky chlazení baterií nemá problém nabíjet opakovaně maximálním příkonem.

                6. Tak to už je podstatně lepší. To je ta 30, resp 27
                  Tak to už je podstatně lepší. To je ta 30, resp 27 kWh?

                  Pokud někdo jezdí jenom kolem baráku, tak mu pomalé nabíjení nevadí. Ale i když jednou za čas… je lepší, když to nabije svižně 🙂

                7. Je to verze 27 kWh, v podstatě 200 km (z toho 120 km po
                  Je to verze 27 kWh, v podstatě 200 km (z toho 120 km po dálnici) se dá ujet s 15 minutovou přestávkou na nabíjení.

                8. Tak to zírám, to jsem ještě nikde neviděl, zajedu se tam
                  Tak to zírám, to jsem ještě nikde neviděl, zajedu se tam mrknout, ale s největší pravděpodobností to kupovat nebudu, 1.2 mil. je nesmysl. EV budou do 2 let stát v této třídě 800 tis. Kia si zřejmě neuvědomuje, že se posunula cenově do oblasti Mercedesu.

                9. Jasně, že cenově je to nesmysl, já jen jako upozornění,
                  Jasně, že cenově je to nesmysl, já jen jako upozornění, že už je pomalu i u nás k mání. No… relativně 🙂

                  Já to pořeším tak, jako u spalováku, počkám si na ojetinu stáří tak 5 let. A až taková auta budou na trhu i v rozumné velikosti, tak pro ně možná už nastane věk elektrický.

                10. Současný Soul jsem koupil bez DPH za 480 tis., měl najeto
                  Současný Soul jsem koupil bez DPH za 480 tis., měl najeto 13 tis. km, abych dal dvojnásobek za podobné auto s dojezdem, který stejně nepotřebuji je prostě totální nesmysl. Začnu se rozhodovat příští rok, až vyleze s cenami Škoda a VW. Cenovou politiku Kia jsem tedy nepochopil, zdražit model Soulu z 850 tis. na 1.2 milionu chce opravdu v dnešní době odvahu 🙂

                  Ještě bych asi zkousnul tuhle verzi a cenu

                  https://tinyurl.com/yxml3t9h

                11. Ta první verze se jako předváděčka dá sehnat 670 tisíc
                  Ta první verze se jako předváděčka dá sehnat 670 tisíc a i to by se možná ještě uhádalo 🙂
                  https://www.tipcars.com/kia-soul/suv/elektro/kia-soul-ps-ev-synchronni-elektro-12950771.html

                  Najeto minimum a v záruce.

                  Ta verze s 39 kWh baterkou má o dost pomalejší nabíjení, viděl jsem srovnávací test nějakého chlápka na youtube a oproti 64 kWh verzi to byl celkem rozdíl. Jednoznačně ji tam nedoporučoval koupit.

                12. Ano, to je pravda, stejné to je u Ioniq a předpokládám i u
                  Ano, to je pravda, stejné to je u Ioniq a předpokládám i u Nira, kde je navíc mezi verzemi rozdíl pouze 50 tis. Kč a bude to asi i v případě Soulu u nás.

                  Za tu cenu je ten Soul v inzerátu neprodejný, navíc těch 250 km i po okreskách při běžných rychlostech to opravdu nedá, co uvádí prodejce.

                13. Ten dojezd to bylo to první, co mě hned zaujalo a řekl jsem
                  Ten dojezd to bylo to první, co mě hned zaujalo a řekl jsem si, že je to hodně optimistické, řečeno diplomaticky.

                  A kolik by asi tak byla reálná cena toho Soulu v inzerátu, když ne 670? Za kterou by to bylo, odhaden, prodejné?

                14. Tady jsou ceny vyšší než v Německu a tam lze 2018 s
                  Tady jsou ceny vyšší než v Německu a tam lze 2018 s nájezdem 6000 km koupit za 650 tis. verzi 30 kWh, tedy novější model s menší spotřebou a větším dojezdem, který ujede reálně 250 km při jízdách do 110 km/h. Pravda ten model u nás půjde cenově srazit jestě o něco níže a tím se cena bez DPH dostane na zajímavou výši. Otázka je, že z trhu tyhle levnější auta zmizí, jakmile se dostane na trh nová verze za 1.2 mil. Ne každý potřebuje dojezd 400 km a já s dojezdem 200 km problém nemám.

                15. Ale 670 nebo 650 už není takový rozdíl, ne? Ten Soul, co
                  Ale 670 nebo 650 už není takový rozdíl, ne? Ten Soul, co jsem dával odkaz, je taky 2018. Nebo jsou ještě jiné verze, příp. jak to rozeznat?

                16. Jsou verze 2018 27kWh a 2018 30 kWh, rozeznat se to dá z
                  Jsou verze 2018 27kWh a 2018 30 kWh, rozeznat se to dá z fotek jenom podle fotografie přístrojovky, dle tvaru reproduktorů v jejích rozích. Teď na ten na tipcars koukám a vypadá to na verzi 30 kWh, tak to není špatný kup, bral jsem to vaše info, že to je 27 kWh.

                  https://imgur.com/a/TjS9heS

                17. Já nepsal, že je to 27, já ani nevěděl, že je nějaká
                  Já nepsal, že je to 27, já ani nevěděl, že je nějaká verze 27 a 30 kWh 🙂 Prostě jsem měl na mysli tu ta první generaci…

                  Já jsem právě zkoumal ty fotky a srovnával s tou německou a taky jsem nemohl najít odlišnosti.

                  A je tam teda rozdíl nejen v kapacitě baterky, ale jak jsem pochopil, i efektivita pohonu je lepší?

                18. První generace je 27 kW, druhá generace 30 kW a teď
                  První generace je 27 kW, druhá generace 30 kW a teď přichází 3 generace.

                  Podle toho co jsem diskutoval s majitelem 30 kW Soulu, tak je tam lepší efektivita pohonu a dojezd je lepší o 25%, přestože kapacita baterie je jen o 11% vyšší.

                19. Jo, už jsem našel info, změna je od modelového roku 2018,
                  Jo, už jsem našel info, změna je od modelového roku 2018, to by znamenalo vozidla vyrobená někdy od podzimu 2017:

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Soul_EV

                  Zajímavé je, že přidali jenom 8 článků (192 -> 200), ale kapacita se zvýšila o 11%, protože se zmenšil buffer baterky – ta nevyužitá část, z 3,5 na 1,8 kWh. Pak je tam info, že na lepší dojezd má vliv použití jiných pneu Michelin s nízkým valivým odporem.

                20. Já mám taky pneu s nízkým valivým odporem ale musí tam
                  Já mám taky pneu s nízkým valivým odporem ale musí tam být ještě něco, 14% je opravdu hodně.

                21. Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně
                  Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně pískala. Je to notmalní?

                22. Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně
                  Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně pískala. Je to normální?

                23. Když jedu garáží v nějakém OC tak není prakticky
                  Když jedu garáží v nějakém OC tak není prakticky slyšet, pouze u couvání vydává takový tichý gong.

                24. Tak buď měl ten konkrétní kus nějaký problém, nebo t
                  Tak buď měl ten konkrétní kus nějaký problém, nebo t oslyší jen chodec.

                25. Spíš měl nějaký technický problém pokud nemáte
                  Spíš měl nějaký technický problém pokud nemáte extrémně citlivý sluch na vysoké frekvence, protože ty měniče slyšet být mohou v tichém prostředí. Už jsem se setkal s lidmi, kteří slyší 24 kHz.

                26. A nebo si tam samo domo namontoval nějakej ten plašič
                  A nebo si tam samo domo namontoval nějakej ten plašič chodců. 🙂

                27. zrovna tuta nabídka není určena na export
                  zrovna tuta nabídka není určena na export

                28. jojo to byl jen příklad, stejně nemá smysl jít do verze
                  jojo to byl jen příklad, stejně nemá smysl jít do verze 39 kWh. Já mám předobjednaný Sion, jak to celé dopadne ještě uvidím.

                29. Na Siona se taky moc těší. Sice nemám předobjednáno (jak
                  Na Siona se taky moc těší. Sice nemám předobjednáno (jak už jsem psal minule kvůli dotaci), ale jinak to zatím vypadá ne jeden z nejlepších poměrů cena / výkon. A mimochodem, k diskusi výše, pokud vím, tak Sion je další z aut (zatím v menšině), které má (může mít) tažné.
                  PS: když máte předobjednávku, tak možná dostáváte jiné bližší (detailnější) informace než my co jsme odkázaní na web. Nevíte proč se termín zahájení dodávek posunul z konce tohoto roku na konec toho příštího? Osobně jen odhaduju, že rozjet výrobu v Trollhättan nebylo tak bezproblémové a lehké jak asi doufali. A nebo je tam problém s dodávkou komponent? Nevíte?

                30. Podle mě stále není jisté, kdy to spustí, mluvilo se o
                  Podle mě stále není jisté, kdy to spustí, mluvilo se o začátku výroby Q1 2020, spíše to tedy bude Q32020 a dodávky 2021.

                  Poslali v emailu jen toto:

                  Your feedback helps us to continuously improve our communication. Please take a few moments to complete our survey.
                  We will keep you up-to-date on Facebook, Instagram, YouTube, Twitter and via our newsletter. If you are not yet following us on social media or have not yet subscribed to the newsletter, feel free to do so now, in order to always be in the know.
                  We are currently in the midst of preparations for series production. We are doing our utmost every day to get the Sion onto the roads.
                  Production is expected to commence in the second half of 2020.

                31. Takže nic moc navíc oproti veřejným zdrojům (zejména
                  Takže nic moc navíc oproti veřejným zdrojům (zejména jejich webu), a skutečně posun termínu.
                  Protože na Evdatabase.org bylo ještě před pár měsíci „delivery – by the end of this year“, a teď už je tam taky jen suše „From 2020“. 🙁

                  Evidentně se něco nedaří, snad to překonají.

                32. Já to nezkoušel, odpojil jsem to a jel. Vždy nabíjím jen
                  Já to nezkoušel, odpojil jsem to a jel. Vždy nabíjím jen po dobu jiné činnosti (jídlo, jednání, atd…) nestojím u nabíječek abych nabil do určité hodnoty – nečekám u nich.
                  Jak jsem psal, k rychlo nabíječkám jezdím jen velmi, velmi výjimečně. 95% případů nabíjím přes noc doma.

                33. OK, to odpovídá průměrnému výkonu cca. 34,8 kW. To
                  OK, to odpovídá průměrnému výkonu cca. 34,8 kW. To znamená, že do těch 80% to bude z těch vašich 30 kW při 66% ještě mírně klesat, tak do 25, odhadem.

        1. Jak psal Josef. Výchozí počáteční tabulková cena je
          Jak psal Josef. Výchozí počáteční tabulková cena je vskutku 799 000,- Kč s DPH, ale třeba na letošním autosalonu e-Salon bude k mání s výstavní slevou za cenu 760 000,- (respektive 5%) – ta ovšem platí jen při jednorázové platbě. Pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak na verzi splátkového prodeje se sleva nevztahuje.

  2. se 70kWh baterkou neverim moc ani na dojezd okolo 300km, pokud
    se 70kWh baterkou neverim moc ani na dojezd okolo 300km, pokud to nebude chtiti majitel zdimat v rezimu 1-100% ale treba jen 10-80%, tak dojezd bude na nabiti okolo 200km 🙁 jeste se uvidi jaka bude cena, pokud to cenou zapadne nekam okolo 50 tisic eur, tak asi ok, pokud to bude drazsi, tak byvh koupil konkurenci s kapacitnejsi baterii za drobnejsi priplatek

    1. Já myslím, že ten dojezd není tak neuvěřitelný. Právě
      Já myslím, že ten dojezd není tak neuvěřitelný. Právě na trh uvedená Kia Niro má 64 kWh baterie (nominální – to ani není využitelná kapacita), a těch 400km překoná taky (a nejen WLTP, ale reálně). O nic moc menší auto to není.

      1. To BMW bude tak o třídu větší auto, na délku cca. o
        To BMW bude tak o třídu větší auto, na délku cca. o skoro 30cm a rozvor o nějakých 17cm, hmotnost taky podstatně vyšší. Teda, alespoň dle odhadovaných parametrů.

        PS:
        Opravdu je u Kie a Hyundai kapacita baterky uváděná celková? Já měl za to, že je to právě využitelná kapacita, těch 64 kWh.

        1. Kia e-Niro ve verzi 64 kWh udává opravdu využitelnou
          Kia e-Niro ve verzi 64 kWh udává opravdu využitelnou kapacitu. Reálná kapacita ale není o nic moc vetší, buffer jen 3 kWh, celková kapacity 67,1 kWh.

          Stejný neuváděný buffer 3 kWh má i Kona 64 kWh a její méně výhodná varianta 39 kWh verze

        2. Tak jak reagoval Smokie, tak zřejmě je 64 využitelná, a
          Tak jak reagoval Smokie, tak zřejmě je 64 využitelná, a nominální větší.

          Tak pokud to bude o tolik větší, tak bych těch cca 5kWh navíc asi nestačilo. Nicméně, e-Niro 400km překoná, takže tohle se té dojezdové vzdálenosti taky přiblíží. Těch 400 budu hodně blízko realitě.

          Jen ta cena může být výrazně jinde. 🙂

Napsat komentář