Dnešním dnem končí na výstavišti v pražských Letňanech veletrh elektromobility e-Salon 2021. I letos se povedlo dostat do Prahy reprezentativní přehlídku aktuálního vývoje v oblasti elektromobility.
Pandemie čínského koronaviru neudělala e-Salonu, ostatně jako asi nikomu, právě dobrou službu. První ročník e-Salonu v roce 2019 se povedl a velká očekávání chtěl veletrh potvrdit o rok později. Koronavirus vše zhatil a letošek se tak měl stát jakýmsi reparátem.
Z velké části se to podařilo, ačkoliv akce byla rozlohou i počtem vystavovatelů menší, než v prvním roce. Stejně důležité, jako kdo letos na e-Salonu vystavoval, bylo i to, kdo nevystavoval. Hlavní roli si sebral Volkswagen, který jednoznačně ukázal, že chce, bude a, jak nám potvrdil Jan Hurt, šéf Porsche Česká republika s.r.o., vlastně i musí prodávat elektromobily ve velkém.
Na jeho stánku se krátce po světové premiéře ukázal nový Volkswagen ID.5, ale také Volkswagen ID.4 GTX a především naživo i koncept ID.LIFE. Zatímco ID.LIFE je pro naprostou většinu českých řidičů spíš úsměvná záležitost upomínající k „hadraplánům“, ID.5 je naopak povedenou variací elektromobilů Volkswagen ID.4/Škoda Enyaq iV, navíc doplněná o nejnovější verzi softwaru. Vyzkoušeli jsme si ho, ale popravdě, na HW i SW a především rychlosti musí Volkswagen ještě hodně pracovat.
Hned vedle značky Volkswagen si zájemci mohli prohlédnout také nový elektromobil Cupra Born, stylovější a agresivnější variaci na Volkswagen ID.3. Elektromobil Cupra Born přichází na český trh s cenou začínající na 984 900 Kč. Hned vedle značky Cupra byly k vidění elektrické novinky Audi a naproti tomu všemu si velký prostor vzala domácí Škoda, která ale žádné vyložené novinky nenabídla.
Zajímavé byly dále stánky Hyundai a Kia, kde bylo možné prohlédnout si naživo nejnovější elektromobily Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 a také plug-in hybrid Kia Sportage PHEV. Ve srovnání s německou konkurencí je vidět, že jihokorejská produkce je o pár kroků napřed.
Několik novinek nabídl stánek značek Renault a Dacia. Čeští zákazníci si mohli naživo prohlédnout slibné elektromobily Dacia Spring a Renault Mégane e-Tech. Posezení v Dacii Spring, nejlevnějším „dospělém“ plně elektrickém autě na českém trhu, nám opět připomnělo smutnou epizodu jménem Škoda CitigoE iV. Elektrické CitigoE iV bylo jednoznačně lepší nabídka, než opravdu low-costový Spring, ale Škoda bohužel jeho výrobu ukončila.
Kromě elektromobilů a plug-in hybridů byla letos na e-Salonu k vidění i spousta další plně elektrické techniky. Společnost ekolo.cz prezentovala svou síť nabíjecích stanic pro elektrokola a speciální nabíjecí stanice Powerbox.One. K vidění byly také elektrické multikáry, nakladače a další stroje, stejně jako elektromotorky.
zdroj: vlastní
Jediný do čeho jsem se neposadil byla Kia EV6. Ta byla furt vobležená a každej se v tom štoural jak kdyby to chtěl koupit. Na druhou stranu třeba Q4 hned za tím tam byla opuštěná a bez povšimnutí. Mach-e a Megane taktéž poutali spoustu pozornosti dokonce i ta Dacia. Ioniq 5, Enijaky, iD5 a iD4 se taky líbily. Vo Cupru byl taky zájem. Kombik vod Taycanu bohužel díky nevýrazný instalaci úplně zapad.
Spousta aut a značek tam navíc ani nevystavovalo. Mohlo to bejt ještě větší.
Z FB, co všechno tam nebylo:
Tak jsem byl na e-salonu a kromě Tesly tam nevystavovalo
BMW – i3, i4, iX3, iX
Citroen – ë-C4, ë-Berlingo, ë-Jumper, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer
Fiat – 500e
Honda – e
Jaguar – I‑PACE
Lexus – UX 300e
Mercedes – EQS, EQA, EQB, EQC, EQE, EQV
Nissan – Leaf, Ariya
Opel – Mokka-e, Corsa-e, Zafira-e
Polestar – Polestar 2
Toyota – bZ4X, Proace Electric
Volvo – C40, XC40
Z uvedeného tam bylo vystaveno:
Fiat – 500e
Honda – e
Mercedes – EQA, EQB, EQC
Opel – Mokka-e
Toyota – Proace Electric
A spousta užitkových automobilů.
Nepřekvapuje mě, že Q4 nebudí pozornost, nejhorší poměr cena/výkon v této kategorii (např. v porovnání s Enyaq). S vnějším designem si přitom zjevně hlavu nelámali, když jen zaslepili původní masku chladiče obrovským plastovým deklem.
Tak snad na YT toho bude víc. No snad ta Prima s tím svým spciálem, ukáže víc. 🙂 Tady jako by se slehlo 🙂
Souhlasím, že VW do toho pěkně šlape, ID.5 krásné prostorné auto, mě sympatičtější než ID.4, ale ve 4 kolce bude atakovat 2mio a se 150kW RWD jsou ta auta prostě lenochodná.
Nejvíc jsem se pobavil u Miraye, posadil jste se někdo rozměrnější dovnitř? To je dobrý úlet… to auto je uvnitř o 2-3 třídy menší.
To bude tim pancirem proti h2 vybuchu💧☠♨️🚒⚰
Té protože se v tom člověk strachy scvrkne když do toho sedne. :))))
A já myslel že iD5 je jen iD4 se seknutou zádí a vono není?
vždyť ano – svažující se záď
Seseknutá záď ID.5 je z hlediska užitné hodnoty spíš na škodu – méně místa pro cestující na zadních sedadlech.
Jo jasně, VW do toho šlape a jeho prodeje klesají.
ID.3 je prodejní debakl, to co prodal v Q4/2020 prodával v roce 2021 osm měsíců.
Prodeje Enyaqů dosáhly vrcholu v květnu a červnu tohoto roku na naprosto směšných číslech nižších jednotek tisíc kusů, od té doby se propadly o 35%.
Prodeje spalovacích vozidel jsou naprostá katastrofa a dodací lhůty i 14 měsíců.
VW jede. S kopce. (zde předložka „s“ opravdu patří)
Hele rusky kolaborante, lukasenko ti nastehuje vsechny muslimany z beloruska domu. Mel bys uz zacit varit tuny zradla. Proc ted drzi cela ruska luza hubu a nekrici, ze zadne migranty nechteji. Doufam, ze lukasenko dostane tisice novych obcanu a ze mu tam vsechno vyhodi do povetri. Ruska luza je ta nejhorsi pakaz na svete.
Já jsem striktně proti jakékoliv nelegální migraci a jsem v tomto názorově konzistentní.
Požaduji ozbrojenou ochranu polských hranic a střelbu na útočníky.
Požaduji zatčení a odsouzení všech pašeráků dovážejcíích ilegální imigranty do Itálie a zatčení a odsouzení Merkelové a dalších evropských politiků, kteří veřejně podporovali porušování zákonů.
Co ty na to? Máš možnost ukázat, jak názorově konzistentní jsi ty, soudruhu.
Je nutne odstranit putina, xi pinga a lukasenka a prinest svobodu zubozenym narodum. Rusko a cina podporuji vsechny konflikty na svete a tim zpusobuji celou migraci. Komunisti i byvaly jsou paraziti.
Prosím tě připaž a nehajluj nám tady.
Dej si sputnik a bez do zemljamky.
Runnere, runnere, my jsme ti to tady říkali, necpi do sebe ten Sputnik, nevíš co to s tebou udělá. A teď to je tady, ty vedlejší účinky. Odstěhuj se do Běloruska a my se ti složíme na naftovod z té tvé tajné nádrže. Myslím že bude stačit ventilková hadička.
Podařilo se posunout metu dojezdu elektromobilu za 24 hod
s 2 781 km na 2 876 km
https://www.youtube.com/watch?v=2TFpkoESEko&t=213s
https://www.teslicka.cz/record-24h/