e-Salon 2021: Volkswagen ukazuje svaly

Dnešním dnem končí na výstavišti v pražských Letňanech veletrh elektromobility e-Salon 2021. I letos se povedlo dostat do Prahy reprezentativní přehlídku aktuálního vývoje v oblasti elektromobility.

Pandemie čínského koronaviru neudělala e-Salonu, ostatně jako asi nikomu, právě dobrou službu. První ročník e-Salonu v roce 2019 se povedl a velká očekávání chtěl veletrh potvrdit o rok později. Koronavirus vše zhatil a letošek se tak měl stát jakýmsi reparátem.

Z velké části se to podařilo, ačkoliv akce byla rozlohou i počtem vystavovatelů menší, než v prvním roce. Stejně důležité, jako kdo letos na e-Salonu vystavoval, bylo i to, kdo nevystavoval. Hlavní roli si sebral Volkswagen, který jednoznačně ukázal, že chce, bude a, jak nám potvrdil Jan Hurt, šéf Porsche Česká republika s.r.o., vlastně i musí prodávat elektromobily ve velkém.

Elektromobil Volkswagen ID.5 v plné parádě. foto: Hybrid.cz

Na jeho stánku se krátce po světové premiéře ukázal nový Volkswagen ID.5, ale také Volkswagen ID.4 GTX a především naživo i koncept ID.LIFE. Zatímco ID.LIFE je pro naprostou většinu českých řidičů spíš úsměvná záležitost upomínající k „hadraplánům“, ID.5 je naopak povedenou variací elektromobilů Volkswagen ID.4/Škoda Enyaq iV, navíc doplněná o nejnovější verzi softwaru. Vyzkoušeli jsme si ho, ale popravdě, na HW i SW a především rychlosti musí Volkswagen ještě hodně pracovat.

Koncept elektromobilu Volkswagen ID.LIFE s „hadrovou“ střechou a hapnou, maličkým frunkem a nabíjecím konektorem skrytým pod předním minikrytem. foto: Hybrid.cz

Hned vedle značky Volkswagen si zájemci mohli prohlédnout také nový elektromobil Cupra Born, stylovější a agresivnější variaci na Volkswagen ID.3. Elektromobil Cupra Born přichází na český trh s cenou začínající na 984 900 Kč. Hned vedle značky Cupra byly k vidění elektrické novinky Audi a naproti tomu všemu si velký prostor vzala domácí Škoda, která ale žádné vyložené novinky nenabídla.

Elektromobil Cupra Born, španělská variace na Volkswagen ID.3, vypadá náramně dobře. foto: Hybrid.cz

Zajímavé byly dále stánky Hyundai a Kia, kde bylo možné prohlédnout si naživo nejnovější elektromobily Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 a také plug-in hybrid Kia Sportage PHEV. Ve srovnání s německou konkurencí je vidět, že jihokorejská produkce je o pár kroků napřed.

Elektromobil Kia EV6 se představoval zejména díky možnosti využití technologie V2L, tedy použití baterie elektromobilu k napájení externích spotřebičů až do výkonu 3 kW. foto: Hybrid.cz

Několik novinek nabídl stánek značek Renault a Dacia. Čeští zákazníci si mohli naživo prohlédnout slibné elektromobily Dacia Spring a Renault Mégane e-Tech. Posezení v Dacii Spring, nejlevnějším „dospělém“ plně elektrickém autě na českém trhu, nám opět připomnělo smutnou epizodu jménem Škoda CitigoE iV. Elektrické CitigoE iV bylo jednoznačně lepší nabídka, než opravdu low-costový Spring, ale Škoda bohužel jeho výrobu ukončila.

Miniaturní elektromobil Dacia Spring je v současné době nejlevnější „dospělý“ elektromobil na českém trhu. foto: Hybrid.cz

Kromě elektromobilů a plug-in hybridů byla letos na e-Salonu k vidění i spousta další plně elektrické techniky. Společnost ekolo.cz prezentovala svou síť nabíjecích stanic pro elektrokola a speciální nabíjecí stanice Powerbox.One. K vidění byly také elektrické multikáry, nakladače a další stroje, stejně jako elektromotorky.

Po celé České republice dnes rostou jako houby po dešti nabíjecí stanice pro elektrokola Powerbox.One.
Elektromotorky značky Super Soco se sice navenek tváří jako motorky, ale výkonově odpovídají spíš elektroskútrům.

zdroj: vlastní

19 Comments on “e-Salon 2021: Volkswagen ukazuje svaly”

  1. Jediný do čeho jsem se neposadil byla Kia EV6. Ta byla furt vobležená a každej se v tom štoural jak kdyby to chtěl koupit. Na druhou stranu třeba Q4 hned za tím tam byla opuštěná a bez povšimnutí. Mach-e a Megane taktéž poutali spoustu pozornosti dokonce i ta Dacia. Ioniq 5, Enijaky, iD5 a iD4 se taky líbily. Vo Cupru byl taky zájem. Kombik vod Taycanu bohužel díky nevýrazný instalaci úplně zapad.
    Spousta aut a značek tam navíc ani nevystavovalo. Mohlo to bejt ještě větší.

    1. Z FB, co všechno tam nebylo:
      Tak jsem byl na e-salonu a kromě Tesly tam nevystavovalo
      BMW – i3, i4, iX3, iX
      Citroen – ë-C4, ë-Berlingo, ë-Jumper, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer
      Fiat – 500e
      Honda – e
      Jaguar – I‑PACE
      Lexus – UX 300e
      Mercedes – EQS, EQA, EQB, EQC, EQE, EQV
      Nissan – Leaf, Ariya
      Opel – Mokka-e, Corsa-e, Zafira-e
      Polestar – Polestar 2
      Toyota – bZ4X, Proace Electric
      Volvo – C40, XC40

  2. Souhlasím, že VW do toho pěkně šlape, ID.5 krásné prostorné auto, mě sympatičtější než ID.4, ale ve 4 kolce bude atakovat 2mio a se 150kW RWD jsou ta auta prostě lenochodná.
    Nejvíc jsem se pobavil u Miraye, posadil jste se někdo rozměrnější dovnitř? To je dobrý úlet… to auto je uvnitř o 2-3 třídy menší.

    1. Jo jasně, VW do toho šlape a jeho prodeje klesají.
      ID.3 je prodejní debakl, to co prodal v Q4/2020 prodával v roce 2021 osm měsíců.
      Prodeje Enyaqů dosáhly vrcholu v květnu a červnu tohoto roku na naprosto směšných číslech nižších jednotek tisíc kusů, od té doby se propadly o 35%.
      Prodeje spalovacích vozidel jsou naprostá katastrofa a dodací lhůty i 14 měsíců.

      VW jede. S kopce. (zde předložka „s“ opravdu patří)

        1. Já jsem striktně proti jakékoliv nelegální migraci a jsem v tomto názorově konzistentní.
          Požaduji ozbrojenou ochranu polských hranic a střelbu na útočníky.
          Požaduji zatčení a odsouzení všech pašeráků dovážejcíích ilegální imigranty do Itálie a zatčení a odsouzení Merkelové a dalších evropských politiků, kteří veřejně podporovali porušování zákonů.

          Co ty na to? Máš možnost ukázat, jak názorově konzistentní jsi ty, soudruhu.

Napsat komentář