Nový elektromobil Dacia Spring nabízí prostor pro 4 dospělé osoby a dojezd 230 km WLTP (305 km WLTP City).
foto: Dacia
Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici na přelomu roku.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.
Elektromobil Dacia Spring je městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt). Malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm.
Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. Ssezení na zadních sedadlech je podle tiskové zprávy „velmi pohodlné“.
Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
Plně elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového modelu Spring pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.
Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí.
Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
Elektromobil Dacia Spring nabízí dojezd 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu). Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.
Cena elektromobilu Dacia Spring začíná v Česku na 449 900 Kč za verzi Comfort, resp. 491 900 Kč za verzi Comfort Plus. Ta má navíc metalický lak (jinak +9900 Kč), rezervu (+2000 Kč) a několik dalších vylepšení.
Dobrý den,
rád bych se tu v diskuzi zeptal, jestli by se tu
Dobrý den,
rád bych se tu v diskuzi zeptal, jestli by se tu našel někdo, kdo pořizoval nové reproduktory do tohoto modelu. Kdyby ano, od jakého prodejce jste využili služby? Já našel akorát toto: https://www.2din.cz/reproduktory-dacia/ ale radši bych, kdyby mi třeba někdo poradil, dle vlastní zkušenosti.
Přemýšlím, nebude tím pádem lepší si koupit zhruba za
Přemýšlím, nebude tím pádem lepší si koupit zhruba za půlku ceny (250 000 Kč) takovej ojetější Fiat 500, kterej nabízí mnohem více zábavy, ale přitom je praktičnost podobná?
To každopádně. Tato Dacia je za tu cenu parodie na EV.
To každopádně. Tato Dacia je za tu cenu parodie na EV.
Přesně tak nakoupil jsem do firmy z jezdimzadvacku.cz a je
Přesně tak nakoupil jsem do firmy z jezdimzadvacku.cz a je fakt super. Zatím nejoblíbenější auto z celé flotily. Najeto již 140000km a jediná závada byla stahovačka okna u řidiče. A to mu všichni dávají zabrat….
Otevřený dopis vědecké obce adresovaný Evropské komisi
Otevřený dopis vědecké obce adresovaný Evropské komisi proti podpoře elektromobilů:
https://iastec.org/wp-content/uploads/2021/06/20210624-IASTEC-Letter.pdf
Tak to je jasné, že elektromobilita má význam až když se
Tak to je jasné, že elektromobilita má význam až když se zbavíme uhlí. Ale to už se děje, u nás ještě 50% ale půjde to dolu. V některých státech (Norsko) je to už 0%.
ale maji to zaplacene petrol dolary a ty rozhodne bezemisni
ale maji to zaplacene petrol dolary a ty rozhodne bezemisni nejsou
Když to od nich někdo kupuje, jejich blbost. Oni si svojí
Když to od nich někdo kupuje, jejich blbost. Oni si svojí zem chrání 🙂 A ropa je potřeba i jinde než v dopravě, tedy hloupý ten co ji spaluje !!!
To je ale pěknej kec, co jste vypustil – na jednu stranu tu
To je ale pěknej kec, co jste vypustil – na jednu stranu tu všichni e-maníci křičíte, jak je hrozné spalovat ropu a v případě Norska je to vlastně ok, když to prodávají? To jako chcete říct, že Norsko není součástí planety, kde to ovlivňuje životní prostředí? Samozřejmě, že ropa není jen na spalování, ale řekněte mi jeden jedinej produkt, co z ropy není svinstvo a je na něj potřeba takové množství ropy, aby to bylo obchodně zajímavé a dalo se na tom zbohatnout.
Šašci!
Prý že jednostranná podpora elektrické dopravy
Šašci!
Prý že jednostranná podpora elektrické dopravy legislativou EU poškozuje technologickou neutralitu, přirozenou konkurenci a ve výsledku zásadně znevýhodňuje vývoj alternativních biopaliv.
https://vtm.zive.cz/clanky/170-vedcu-se-stavi-proti-jednostranne-podpore-elektromobilu-podle-nich-jsou-rozumnejsi-alternativni-paliva/sc-870-a-210996/default.aspx
Zakážeme elektromobily a budeme čekat na dokončení vývoje alternativních biopaliv!
Nuz vela ludom to zobierie bussines a uz nedaju tolko tocit
Nuz vela ludom to zobierie bussines a uz nedaju tolko tocit bubaky v EU fondoch.
Fňuky fňuk. Už to začíná, ropáci a jejich nohsledi jsou
Fňuky fňuk. Už to začíná, ropáci a jejich nohsledi jsou vysraný z konce blahobytu a začínaj kolem sebe kopat a vysílaj do boje svoje pohunky. He he he, konec je blízko. :)))
„nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé“
Jakože
„nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé“
Jakože ostatní nenabízejí opravdová sedadla? 😀
Jinak samozřejmě je to legrační realita dostupného elektromobilu = malý střep za skoro půl míče. Tady není o čem diskutovat.
No len pred 5timi rokmi by ten strep stal 2,5× tejto sumy.
No len pred 5timi rokmi by ten strep stal 2,5× tejto sumy.
„Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73
„Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).“
Tak to jsem se opravdu pobavil. Vydávat mini auto za nižší středni třídu a to se bavíme jenom o rozměrech, nemluvě o výkonu tak na nákupní tašku.
Cena teda hodně sebevědomá.
Pro paničky do města ideální. Mě hrozně vytáčí ty
Pro paničky do města ideální. Mě hrozně vytáčí ty fiflenky co jezdí mezi kadeřníkem, kosmetikou a pedikúrou třítunovým offroadem. Za toto bych je pochválil.
Paničky nebudou jezdit v nákupní tašce a už vůbec ne v
Paničky nebudou jezdit v nákupní tašce a už vůbec ne v Dacii 🙂 Pokud s tím velkým autem umí jezdit a nikoho neohrozí, tak mi je to jedno. Spíš mi ta kritika přijde jako závist.
Manželka jezdí na pedikúru a ke kadernikovi malým Mercedesem A, ale pokud by byly finance, nejraději by jezdila třídou G, se jí hodně líbí 🙂
Jako, že ji závidím, že má na velkou mrchu? Kdyby
Jako, že ji závidím, že má na velkou mrchu? Kdyby přijela nejdražší Teslou nebo Taycanem tak ji pochválím. A kdyby na elektrokole tak taky.
Nemyslel jsem konkrétně u vás, že je to závist…
Nemyslel jsem konkrétně u vás, že je to závist…
Závist, nebo strach. Ta moje velké auto nechce.
Chápu že
Závist, nebo strach. Ta moje velké auto nechce.
Chápu že se v tanku každá cítí lépe a bezpečněji (syndrom vložky) ale to nesníží tu šanci že přehlédne malé dítě a přejede ho (jak už se to stalo).
Nejsem popírač řidičského umu žen. Pouze se domýšlím že statistika tak úplně nehraje v jejich prospěch (vzrůst, pozornost/nájezd, předvídavost, levá/pravá, blinkry…).
To souhlasím. Jak jsem psal, musí to velké auto bezpečně
To souhlasím. Jak jsem psal, musí to velké auto bezpečně uřídit.
Vidíte, kolem nejvíc používají partnerky kamarádů auta
Vidíte, kolem nejvíc používají partnerky kamarádů auta jako Alhambra, Sharan, Galaxy..proč? Protože většina lidí má dvě až tři děti a do tohohle se jim vejde do kufru postavenej kočár – což popravdě, pokud ho máte za den 5x a víc krát nakládat, tak je velká výhoda.. Manželka to svého času řešila Mondeem combi a měli jsme dva starší kočáry – jeden městkej – ten byl stále v Mondeu a jeden domácí – ten jsme používali u nás v obci, kde ODS, ČSSD, Piráti a ANO postupně dvacet let slibují chodníky a stále se brodíme blátem.
Auto k smíchu za ty peníze.
Auto k smíchu za ty peníze.
Souhlasím
Souhlasím