Levný elektromobil Dacia Spring lze objednat už také v Česku, cena začíná na 449 900 Kč

Dacia Spring: nový elektromobil za nejdostupnější cenu v České republice.

Nový elektromobil Dacia Spring nabízí prostor pro 4 dospělé osoby a dojezd 230 km WLTP (305 km WLTP City).

Dacia Spring: nový elektromobil za nejdostupnější cenu v České republice.
foto: Dacia

Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:

• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici na přelomu roku.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.

Elektromobil Dacia Spring je městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt). Malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm.

Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. Ssezení na zadních sedadlech je podle tiskové zprávy „velmi pohodlné“.

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).

Plně elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového modelu Spring pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.

Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí.

Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.

Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.

Elektromobil Dacia Spring nabízí dojezd 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu). Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.

Cena elektromobilu Dacia Spring začíná v Česku na 449 900 Kč za verzi Comfort, resp. 491 900 Kč za verzi Comfort Plus. Ta má navíc metalický lak (jinak +9900 Kč), rezervu (+2000 Kč) a několik dalších vylepšení.

tisková zpráva

24 komentářů u “Levný elektromobil Dacia Spring lze objednat už také v Česku, cena začíná na 449 900 Kč”

          1. To je ale pěknej kec, co jste vypustil – na jednu stranu tu
            To je ale pěknej kec, co jste vypustil – na jednu stranu tu všichni e-maníci křičíte, jak je hrozné spalovat ropu a v případě Norska je to vlastně ok, když to prodávají? To jako chcete říct, že Norsko není součástí planety, kde to ovlivňuje životní prostředí? Samozřejmě, že ropa není jen na spalování, ale řekněte mi jeden jedinej produkt, co z ropy není svinstvo a je na něj potřeba takové množství ropy, aby to bylo obchodně zajímavé a dalo se na tom zbohatnout.

    1. Šašci!
      Prý že jednostranná podpora elektrické dopravy

      Šašci!

      Prý že jednostranná podpora elektrické dopravy legislativou EU poškozuje technologickou neutralitu, přirozenou konkurenci a ve výsledku zásadně znevýhodňuje vývoj alternativních biopaliv.

      https://vtm.zive.cz/clanky/170-vedcu-se-stavi-proti-jednostranne-podpore-elektromobilu-podle-nich-jsou-rozumnejsi-alternativni-paliva/sc-870-a-210996/default.aspx

      Zakážeme elektromobily a budeme čekat na dokončení vývoje alternativních biopaliv!

  1. „nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé“
    Jakože

    „nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé“

    Jakože ostatní nenabízejí opravdová sedadla? 😀

    Jinak samozřejmě je to legrační realita dostupného elektromobilu = malý střep za skoro půl míče. Tady není o čem diskutovat.

  2. „Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73
    „Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).“

    Tak to jsem se opravdu pobavil. Vydávat mini auto za nižší středni třídu a to se bavíme jenom o rozměrech, nemluvě o výkonu tak na nákupní tašku.

    Cena teda hodně sebevědomá.

    1. Paničky nebudou jezdit v nákupní tašce a už vůbec ne v
      Paničky nebudou jezdit v nákupní tašce a už vůbec ne v Dacii 🙂 Pokud s tím velkým autem umí jezdit a nikoho neohrozí, tak mi je to jedno. Spíš mi ta kritika přijde jako závist.

      Manželka jezdí na pedikúru a ke kadernikovi malým Mercedesem A, ale pokud by byly finance, nejraději by jezdila třídou G, se jí hodně líbí 🙂

          1. Závist, nebo strach. Ta moje velké auto nechce.
            Chápu že

            Závist, nebo strach. Ta moje velké auto nechce.
            Chápu že se v tanku každá cítí lépe a bezpečněji (syndrom vložky) ale to nesníží tu šanci že přehlédne malé dítě a přejede ho (jak už se to stalo).

            Nejsem popírač řidičského umu žen. Pouze se domýšlím že statistika tak úplně nehraje v jejich prospěch (vzrůst, pozornost/nájezd, předvídavost, levá/pravá, blinkry…).

      1. Vidíte, kolem nejvíc používají partnerky kamarádů auta
        Vidíte, kolem nejvíc používají partnerky kamarádů auta jako Alhambra, Sharan, Galaxy..proč? Protože většina lidí má dvě až tři děti a do tohohle se jim vejde do kufru postavenej kočár – což popravdě, pokud ho máte za den 5x a víc krát nakládat, tak je velká výhoda.. Manželka to svého času řešila Mondeem combi a měli jsme dva starší kočáry – jeden městkej – ten byl stále v Mondeu a jeden domácí – ten jsme používali u nás v obci, kde ODS, ČSSD, Piráti a ANO postupně dvacet let slibují chodníky a stále se brodíme blátem.

Napsat komentář