Nový elektromobil Cupra Born je hvězdou veletrhu e-Salon 2021, jehož brány budou otevřeny ve dnech 11. až 14. listopadu 2021 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v pražské čtvrti Letňany.
Elektromobil CUPRA Born přichází současně s českou výstavní premiérou na český trh. Zákazníci mohou tento výjimečný elektromobil objednávat za ceny od 984 900 Kč, verze CUPRA Born 58 vystavená na e-SALONu vyjde se základní výbavou na 1 094 900 Kč.
CUPRA Born je moderní kompaktní elektromobil postavený na modulární platformě MEB. Auto nabízí při vnějších rozměrech 4322 x 1809 x 1537 mm prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu 385 litrů. V konstrukci modelu Born nalézají široké uplatnění kvalitní ekologické materiály včetně recyklovaných plastů.
Cupra Born přináší také řadu technických inovací. Zákazníci tak mohou poprvé ve voze značky CUPRA využívat například head-up displej s rozšířenou realitou a k dispozici mají mimo jiné i novou úroveň konektivity, 12“ obrazovku infotainmentu s online navigací a mnoha dalšími službami či nejmodernější asistenční systémy a funkce.
Základem jízdní dynamiky je podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, nízkým těžištěm a vyváženým rozložením hmotnosti, k němuž zásadním způsobem přispívá uložení sady akumulátorů pod podlahou mezi nápravami. Sportovního ducha umocňuje progresivní řízení ve spojení se sníženým sportovním podvozkem. Tyto prvky výbavy mohou na přání doplnit pneumatiky 235/40 R 20 a adaptivní tlumiče DCC.
Zákazníci mají široký výběr variant pohonu. Born o výkonu 110 kW je napájen nejmenší akumulátorovou baterií o kapacitě 45 kWh. Základní cena této varianty byla stanovena na 984 900 Kč. O stupeň výš stojí kombinace elektromotoru s výkonem 150 kW a 58kWh sady akumulátorů. Tuto variantu mohou zákazníci objednávat za ceny od 1 094 900 Kč.
Vrcholné verze e-Boost budou následovat v roce 2022 a ve spojení s akumulátorovými bateriemi o kapacitě 58 kWh nebo 77 kWh poskytnou nevšední jízdní dynamiku díky nejvyššímu výkonu 170 kW. Nejvyšší točivý moment elektromotoru pohánějícího zadní kola je ve všech případech 310 N.m. Nejdynamičtější CUPRA Born zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy. V závislosti na sadě akumulátorů vystačí jedno nabití na ujetí cca 340 až 540 kilometrů podle metodiky WLTP.
zdroj: tisková zpráva, foto: Cupra
Je to celkem milá varianta iD3, ten zamýšlenej dravej sprtovnější imidž z toho vůbec nečiší protože to výkonově není nijak nakoplý. Prostě takovej falešnej alfa samec. :)))
Labutí píseň. Příliš vysoká cena a naprosto mimo cílovku. Připomínám, že malý SEAT minulý rok odepsal 26% prodejů a v rámci hluboce zadluženého koncernu je v podstatě vyřízený.
Měl jsem ID.3 na víkend v bílé barvě s černou střechou a vypadalo úžasně. Jen ten předek je takový až moc roztomilý…ale po shlédnutí Born bych volil ID.3. Předek z Bornu dělá klasický Seat a moc nápadů tam nevidím, bok a zadek ztratil vyloženě krásnou linii ID.3. Born se snažil asi udělat spor’ták a na mě to nepůsobí. Možná proto, že na svým BEV nejvíc oceňuju totální a nekonečnou plynulost jízdy.
Tady už se s tím projeli…
https://www.autosalon.tv/reportaze/autosalon-44/recenze-cupry-born-e-boost
Prakticky jde o facelift VW ID.3
A musím říct, že se mi líbí víc než ID.3, exteriér i interiér.