Pokud vše půjde dobře, prodá se letos v Evropě kolem 400 000 aut do zásuvky. Červen se stal druhým nejúspěšnějším měsícem v historii s 38 000 prodanými auty.
Pro srovnání, za celý rok 2017 se v Evropě prodalo 306 142 aut do zásuvky. Tehdy šlo o meziroční nárůst 38 % a podíl 2 % na prodeji nových aut.
Za první pololetí 2018 mají auta do zásuvky zatím podíl 2,2 %. A pokud vše půjde dobře, mohla by na konci roku být překročena hranice 400 000 prodaných kusů.
foto: ev-sales.blogspot.com
Nejprodávanější jsou Nissan Leaf (3377 červen, 17 944 pololetí), Renault Zoe (3425, 17 016), BMW i3 (2002, 11 301), Volkswagen e-Golf (1447, 9796) a Mitsubishi Outlander PHEV (2174, 9662). Tesla Model S je zatím za pololetí na šestém místě (2105, 7699).
Už aby se prodávala do Evropy i Tesla 3. Tak snad za rok už
Už aby se prodávala do Evropy i Tesla 3. Tak snad za rok už bude i v těchto statistikách, základní model za $35k se tu bude víc prodávat než ty luxusní verze.
To si nemylím, základní verze bude v EU stát kolem 40 tis.
To si nemylím, základní verze bude v EU stát kolem 40 tis. EUR, když už někdo má dát za auto 1 mil., dá i 1.3 mil. a více. Většina aut bude mít minimálně větši baterii a autopilota.
Nemyslim, ze se do Evropy se zakladni verzi nejak rychle
Nemyslim, ze se do Evropy se zakladni verzi nejak rychle pohrnou (zvlast vzhledem k tomu, ze jsme tu zvykli a ochotni vyplaznout za auto vic nez v Americe.
Pokud se domníváte, že cena bude 35 000 dolarů x 22 Kč=
Pokud se domníváte, že cena bude 35 000 dolarů x 22 Kč= 770 000 Kč, tak se mýlíte. K té ceně se nabalí ještě cena dopravy, clo, DPH k dopravě, DPH k ceně vozidla, DPH ke clu, jak to stát umí a máte auto s cenou přes milion.
Kdyz z tabulky odstranim: hybridy,
e-auta od VW /ty jsou kvuli
Kdyz z tabulky odstranim: hybridy,
e-auta od VW /ty jsou kvuli kadmiu out, vw patrne ceka zaloba kadmiumgate/, tak model S s marzi nekolik desitek procent je na ctvrtem miste prodejnosti v Evrope ovsem prni tri modely Leaf, Zoe, i3 auta s mnoha kompromisy jsou o polovinu levnejsi s minimalni marzi. Takze vitezem v Evrope je Tesla ktera si bere drtivou cast zisku z prodeju e-aut. Zadny vyrobce v Evrope nemuze Tesle konkurovat v nicem.
auta od VW jiz maji jinou nabijecku a prodavaji sedal,
auta od VW jiz maji jinou nabijecku a prodavaji sedal, prestavka ve vzrobe bzla necelz tyden 😉
a proc by odstranovali plug-in hybridy, kdys se jedna o auta do zasuvky?
Jasne, kdyz odstranime vsechno, co neni Tesla, tak Tesla
Jasne, kdyz odstranime vsechno, co neni Tesla, tak Tesla vyhraje. Jsem netusil, ze T-ultras jsou az takovi zoufalci…
EDIT: stejne jako u sportu, ultras nejsou skutecni fanousci, ale lide, kteri si pres pseudofanouskovstvi leci nejaky osobni problem…
Vy musíte mít pořádnou fobku s tý tesly když viditíte i
Vy musíte mít pořádnou fobku s tý tesly když viditíte i to co nikdo nenapsal.
No, hlavně, že vám to pasuje do vašeho myšlení.
Hodně zdaru a dělejte se sebou něco.
Karel.
😀
Jaktože nenapsal? Vždyť to sedí:
Původní pisatel
😀
Jaktože nenapsal? Vždyť to sedí:
Původní pisatel napsal odstraníme tohleto, protože se mi to nelíbí, odstraníme celý VW, protože zase udělali chybu, porovnáme na základě kritéria, které zrovna vyhovuje pro mé argumenty… a vyhlásíme vítěze.
😀
Odstraníme Teslu, protože se nevyrábí v EU, pak odstraníme VW, protože jeho výrobky někde obsahují jedy… a vítězem se stává BMW!
BMW jedéééé!
😀
Jj, fobii z fanatiku mam poradnou… A s dovolenim u ni
Jj, fobii z fanatiku mam poradnou… A s dovolenim u ni zustanu.
A kdyz se vratime k posledni vete z puvodniho prispevku, treba male auto pro pohodlne jezdeni a parkovani ve meste, tam vic nez petimetrove S a X zarucene nemaji od evropskych automobilek konkurenci.
EDIT: Muzu se zeptat, ridil jsi nekdy nejakou Teslu? A zkusil s ni zaparkovat nekde u supermarketu mezi auta?
<^>(-_-)<^>
<^>(-_-)<^>
Kadmia je jen stopové množství, nežer to tolik 😉
Kadmia je jen stopové množství, nežer to tolik 😉
Je to tak. Když uvidíte lesklé šrouby nebo vruty, které
Je to tak. Když uvidíte lesklé šrouby nebo vruty, které jsou někde na povětří a mají nažloutlou barvu, tak jsou kadmiované. Také se tam mohou objevit na nich takové namodralé povlaky, jako od žíhání. Nevím, čím to je, možná opravdu nějakou tepelnou úpravou. Nanáší se to ale nejspíš galvanicky.
Ty seš ale blboučkej, co?
Ty seš ale blboučkej, co?
Prodeje za červenec jsou ještě větší, alespoň v
Prodeje za červenec jsou ještě větší, alespoň v Čechách.
Pořadí je ale jiné:
38 Volkswagen
12 BMW
9 Hyundai
7 Nissan
4 Kia
3 Renault
Nevíte někdo, jestli mezi těmi 9 novými registracemi u
Nevíte někdo, jestli mezi těmi 9 novými registracemi u Hyundai jsou nějaký Kony EV (myslím tím jestli už jsou v ČR nějaký předváděcí vozy u vybraných dealerů) ?
NEJSOU. Zatím bylo dodáno prvních 100 ks z objednaných
NEJSOU. Zatím bylo dodáno prvních 100 ks z objednaných 20.000 ks do Norska. Roční výrobu plánují 30.000 ks.
U nás počítejte tak s 5 neprodejnými kusy příští rok.
Jak to myslite „neprodejnymi“?
Jak to myslite „neprodejnymi“?
Budou to předváděčky, které mohou prodat až poté, když
Budou to předváděčky, které mohou prodat až poté, když obdrží náhradu. Stejně je tomu u IONIQa 😉 proto jsem nečekal a koupil IONIQa. Kounu počítám půjde koupit nejdříve za rok, spíše déle a to se mi nechtělo čekat. Pak mohu dát IONIQa protihodnotou a doplatkem, ale 2 roky budu jezdit 🙂 a kdoví zda za 2 roky nebude něco lepšího…
Otázka je jestli 30tis ks/ročně nemyslí celou Hyundai a
Otázka je jestli 30tis ks/ročně nemyslí celou Hyundai a tedy součet 13tis Kona + Ioniq. To by odpovídalo dřívějším zprávám o tom že koncern Huyndai/Kia vyrobí 50tis vozů ročně.
30tis ks/rok psali v článku o
30tis ks/rok psali v článku o Koně.
https://electrek.co/2018/08/08/hyundai-kona-electric-cuv-first-deliveries-norway/
V tom článku je těch 30tis ks jen domněnka autora a navíc
V tom článku je těch 30tis ks jen domněnka autora a navíc podle mne také mluví o celé produkci Hyundai, nikoliv pouze o KONA. Proti tomu má BussinesKorea podle mne mnohem střízlivější odhad. Tedy 13tis Kona + 12tis NIRO a zbytek do 50tis ks Ioniq + Soul. A přitom je nutné podotknout že v roce 2017 prodal celý koncern Hyundai+Kia „jen“ 12 292ks elektrických vozů celkem (a to není jisté jestli tam npočítají i hybridy). Tzn. těch 50tis ks ročně je podle mne výhled nejdřív na rok 2020.
Mám objednáno dne 1.8.2018. Chtěl jsem 64kWh future.
Mám objednáno dne 1.8.2018. Chtěl jsem 64kWh future. Termín dodání 1q/2019 (slíbili začátek února). Předváděcí by měly dorazit 12/2018 až 1/2019.
LennerMotors v Říčanech (u Prahy) již Konu EV
LennerMotors v Říčanech (u Prahy) již Konu EV předváděcí má. Chci se tam v nejbližších dnech podívat. Dávali foto 7.8.2018 na facebook jak ji přivezli
„Nejprodávanější jsou nejnovější verze Nissan Leaf s
„Nejprodávanější jsou nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií (3377 červen, 17 944 pololetí),“
A kolik se tedy prodalo Leaf 2 40 kWh?
Omlouváme se za chybu, mělo tam být pouze „Nissan Leaf“,
Omlouváme se za chybu, mělo tam být pouze „Nissan Leaf“, nic o verzi. Nissan bohužel ve svých statistikách jednotlivé verze Leafu nerozlišuje (zatím), takže přesná čísla nejsou známa.
Díky za upřesnění, ale zřejmě se prodává většinou
Díky za upřesnění, ale zřejmě se prodává většinou Leaf 2. V březnu Nissan tvrdil, že vyrábí 3000 kusů měsíčně, tedy za 6 měsíců to odpovídá.