BMW Megacity – první info o elektromobilu

Automobilka BMW vydala sáhodlouhou tiskovou zprávu přinášející první kusé informace o elektromobilu Megacity. V hromadě balastu o tom, jak je životní prostředí důležité lze najít zajímavé informace např. o tom, že nejen karoserie, ale i konstrukce Megacity bude vyrobena z uhlíkových vláken.   

O tom, že BMW má na uhlíková vlákna pořádný zálusk už se ví dlouho. Nedávno dokonce vyplulo na povrch, že v roce 2003 v Bavorsku vyrobili první generacu BMW X5, které mělo všechny panely vyjma dveří vyrobené z CFRP, tedy plastu z uhlíkových vláken.

Díky tomu má BMW dlouhodobé zkušenosti s výrobou součástí z tohoto materiálu. Ty byly až dosud nejčastěji využívány pouze v závodních supersportech jako McLaren F1 nebo novém MP4-12c. Případně u dražších jízdních kol.

Elektrické auto BMW Megacity vychází z Project i, který byl odstartován koncem roku 2007. Cílem bylo vyvinou úplně nové auto pro městské prostředí. Podle automobilových odborníků jsou městské elektromobily jedním z klíčů pro budoucí úspěch v , už dnes největším automobilovém trhu světa.

O pohon Megacity se postará 100kW elektromotor. Rychlost má být omezena na 150 km/h z toho důvodu, že půjde o auto do města. To by mělo spolu s výrazně nižší hmotností díky uhlíkovým vláknům umožnit elektromobilu velmi dobrý dojezd na jedno nabití 35kWh li-ion baterie. V showroomech bychom auto měli potkat už v roce 2013. Dost možná se dočkáme také plug-in hybridní verze s elektrickým dojezdem pouze 10 km.

Automobilka bude bezpochyby čerpat řadu zkušeností z elektrického Mini E, které už nějakou dobu nabízí k pronajmutí. To má dojezd kolem 250 km, což je do města dostatečné. Navíc výrazně využívá regenerativního brzdění. Je proto praděpodobné, že i Megacity bude spoléhat pouze na jeden pedál, a to plynový, a brzda bude už pouze jakýmsi záchranným kruhem pro krajní případy.

tisková zpráva

6 Comments on “BMW Megacity – první info o elektromobilu”

  1. Jen to uvedeni na trh 2013,
    Jen to uvedeni na trh 2013, se mi zda ze je trochu pozde, na to, ze to vyvyjeji tak dlouho. A podle mne do roku 2013 tu bude uz takovych aut, daleko levnejsich, se stejnymi vlastnostmi, takze je to s krizkem po funuse. Kdyby to zacali prodavat pristi rok, tak je to bomba, ale tohle slysime porad od vsech automobilek, ze v roce tom a tom (vzdy 2-4 roky od soucasnosti)uvede na trh elektromobil. Vtip je v tom, ze uz to je 5 let dozadu, co to rikali prvne.

    1. Chcete-li elektromobil
      Chcete-li elektromobil dříve přesvědčte co nejvice lidí ať odloží nákup auta na dobu až automobilky uvolní výrobu elektromobilů. Protože automobilky nemají zájem vyrábět elektromobily pokud jsou lidi ochotni kupovat auta se spalovacím motorem. Pokud o tom ještě někdo pochybuje doporučuji dokument „Kdo zabil Elektromobil?“. Nejlepším důkazem toho, že výroba elektromobilu s rozumným dojezdem a vynikajícími parametry není technologický problém je Tesla Roadster, který začaly vyrábět doslova na koleně.

  2. Spravna myslenka. Snizenim
    Spravna myslenka. Snizenim hmotnosti se najednou i dnesni bateriova technologie stava dostatecne vykonnou pro zajisteni rozumneho dojezdu pri rozumne cene. Možná elektromobilum nebrani ani tak nevykonne baterie, jak si kazdy mysli, jako zastarala a tezka mechanicka konstrukce, pouzivajici stale materialy minuleho stoleti.

    1. Na suché silnici bez
      Na suché silnici bez nebezpečí smyku možná lze tolerovat ovládání jedním pedálem. Ale představa, že bych měl v situaci když se auto dostává do smyku hledat tu správnou polohu pedálu ve které nedochází ani k tahu ani k brzdění mne vůbec neláká. A na to, že se o vyřešeni kritické situace postará elektronická stabilizace podvozku bych nespoléhal.

Napsat komentář