Čínská společnost BYD aktuálně přišla se zásadní inovací v podobě Blade baterií, montovaných přímo do packu. Konkurenční CATL se chce zbavit i packu.
foto: CATL
Čínský výrobce baterií CATL, založený v roce 2011, se rychle vyšvihl mezi přední světové dodavatele. V roce 2018 prodal 21,18 GWh a letos chce mít výrobní kapacitu 50 GWh.
Všichni výrobci samozřejmě soutěží o to, kdo vyrobí nejlevněji co nejlepší baterie. BYD Han s Blade baterií už brzy zamíří také do Evropy, a tak musí CATL kontrovat.
Ohlásil proto technologii “cell-to-chassis”, kdy jsou baterie integrovány přímo do šasi elektromobilů – bez do toho, aby byly skládány do modulů nebo celých packů.
To samozřejmě ušetří spoustu prostoru a hmotnosti. Na druhou stranu to může montáž baterií zesložitět a hlavně je otázka, jak bude řešen tepelný management takové baterie.
Podle Reuters chce mít CATL tento typ baterií na trhu před rokem 2030. Nejspíš to ale bude vyžadovat úzkou spolupráci s konkrétními výrobci elektromobilů, kdy auta budou muset být navržena přímo pro tento typ baterií.
Evropský Výrobce alternatývmích akumulátoru které jsou
Evropský Výrobce alternatývmích akumulátoru které jsou dostupné také u Českých prodejců
Výrobce akumulátoru má licenci přímo od Bosch , Yamaha, což zaručuje, že bude bez problému komunikovat s elektronikou kola a originál nabíječkou Bosch , Yamaha.
Dosavadních 400Wh , 500Wh (Bosch , Yamaha ) lze nahradit 745Wh 20,7 Ah
https://www.e-bike-vision.de/produkte/power-pack-ersatzakkus/
https://www.akumo.cz/baterie?page=1§ion=vs-AjaxFilterPart
https://obchod.topkolo.cz/baterie-pro-elektrokola/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=Suu-6hltd5k&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=UKSqiFh-sFI
jj zbaví se šasi baterky to aby lifepo emiminovalo hmotnost
jj zbaví se šasi baterky to aby lifepo emiminovalo hmotnost oproti lion
https://youtu.be/8nA7X1pmYNQ?t=775
Kolega z VŠB mi nedávno vyprávěl, že si aktuálně hrají
Kolega z VŠB mi nedávno vyprávěl, že si aktuálně hrají s možností, že „krabici“ battery packu eliminují tím, že články přilepí k sobě. Teď pracují na vhodném lepidle a postupu lepení.
Hlavně aby lepidlo nehořelo :)))
Hlavně aby lepidlo nehořelo :)))
Tento způsob bez modulů ale ruší druhotný život baterie
Tento způsob bez modulů ale ruší druhotný život baterie jakožto statického úložište a odsuzuje je zřejmě rovnou k likvidaci, která bude možná i problematičtejší. Jak moc tato konstrukce to zhorší udržitelnost elektromobility?
Druhotný život není úplně vyloučený. Otázkou je,
Druhotný život není úplně vyloučený. Otázkou je, jestli v tu dobu už nebude svět baterií úplně jinde a nějaké druhotné využití nebude nikoho zajímat. Druhotné využití baterie v použitém mobilu také nikdo neřeší.
1. Je to chyba.
Autobaterie má na konci životnosti cca 70 %
1. Je to chyba.
Autobaterie má na konci životnosti cca 70 % kapacity. To by byla pěkná zhovadilost to nevyužít a rovnou to sešrotovat. Nevím jak se budou skládat stacionární úložiště z těch velkech tunivejch baterií nežli z celejch aut???
2. Je to chyba
Mobily na konci životnosti maj baterku vymlácenou na rozdíl od EV. To že není recyklace baterek z mobilů dostatečná je zásadní průser.
off
Něco pro zamindrákovance :)))
Musk se díky růstu
off
Něco pro zamindrákovance :)))
Musk se díky růstu akcií Tesly stal čtvrtým nejbohatším člověkem světa.
Jeho majetek má hodnotu 1,9 bilionu
https://byznys.ihned.cz/c1-66803870-musk-se-diky-rustu-akcii-tesly-stal-ctvrtym-nejbohatsim-clovekem-sveta-jeho-majetek-ma-hodnotu-1-9-bilionu
Tady někoho z toho trefí. 🙂
Tady někoho z toho trefí. 🙂
najskôr to bude „Pokladač“ a za ním nasleduje „Vrchol“ ale
najskôr to bude „Pokladač“ a za ním nasleduje „Vrchol“ ale ešte predtým tu všetkých označí za svedkov Elonových. Štyridsaťdvojka je už asi v Bohnicích.
Běhna má teď pohádkový zisky ze svých šortů. 🙂
Běhna má teď pohádkový zisky ze svých šortů. 🙂
Tak tady lze očekávat podobný vývoj jako v jiných
Tak tady lze očekávat podobný vývoj jako v jiných odvětvích, I výrobci baterií mají potřebu ukazovat světu „pokročilé/odvážné koncepty“ i když lze poměrně rychle odhadnout, že jsou v mnoha ohledech nepraktické. Stejně tak některé opravdu zajímavé koncepce(jednou z nich se aktuálně zdá být CTP) mohou být zatraceny/opožděny pouze kvůli konzervativnímu přístupu výrobců, což je zejména v automotive poměrně časté.
Z mého pohledu spousta automobilek (PSA, VW, Toyota) už zvolila a ostatní (Nissan, Hyundai) se chystají přejít na standardizované bateriové moduly, což je právě ten konzervativní přístup.
Tzn. výrobci článků jsou dnes spíše tlačeni, aby svoje nové články uzpůsobili právě rozměrům těchto modulů. Tento směr dle mého odhadu vydrží minimálně do 2025.
Výroba bude (možná) levná , ale fakt se zajímám o
Výroba bude (možná) levná , ale fakt se zajímám o situaci, když nastane nehoda, poškodí se nešťastně šasi a auto jde do kytek resp. oprava by byla šííííleně drahá. Kdy by měnil pak celou kastli i s baterkama a jak ? Možná uvažuju špatně , když tak mě kluci opravte. Dík.
Když se vážněji poškodí šasi, tak jde auto stejně do
Když se vážněji poškodí šasi, tak jde auto stejně do šrotu.