Červen 2016 se v Číně stal rekordním ve vztahu k prodeji aut do zásuvky. Říše středu zaznamenala 34 000 prodaných elektromobilů a 10 000 prodaných plug-in hybridů.
foto: BYD
Za měsíc červen tak auta do zásuvky v Číně dosáhla díky počtu 44 000 prodaných kusů na celkový tržní podíl 2,1 %. Největším podílníkem je v tomto případě domácí společnost BYD.
Ta vyrábí jak osobní auta do zásuvky (elektromobily i plug-in hybridy), tak elektrobusy a nákladní vozy. Meziročně se počet prodaných elektroaut zvýšil o 107 % (o 126 % v případě elektromobilů a 62 % v případě plug-in hybridů).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Číně vymysleli dron pro osobní přepravu, míří na testy do USA
Za celý letošní rok se v Číně prodalo už 170 000 aut do zásuvky, tedy o 126 % více než za rok 2015. Jde o 126 000 elektromobilů a 44 000 plug-in hybridů. Jen minimum v Číně vyrobených elektroaut jde přitom na vývoz (za první půlrok se v Číně vyrobilo 177 000 elektroaut).
Čínské statistiky nicméně zahrnují například také elektrické elektrobusy a nákladní vozy. I tak jde však o impresivní čísla. Odborníci z webu EV-Sales odhadují, že letos se jen v Číně prodá 350 000 až 400 000 aut do zásuvky.
Pro srovnání, v USA by se mělo prodat asi 170 000 vozů, v Japonsku kolem 30 000 aut a v Evropě mezi 250 000 a 280 000. Čína se tak letos stane největším trhem s elektroauty, jakožto už je největším automobilovým trhem jako takovým.
Nejprodávanějšími vozy mají být za rok 2016 podle odhadů redaktorů EV-Sales modely Mitsubishi Outlander PHEV, Volkswagen e-Golf, BYD Tang, nový Chevrolet Volt, Tesla Model S a Nissan Leaf.
Důvody, proč v Pekingu
Důvody, proč v Pekingu nikdo nechce elektromobily
Here’s Why Nobody Wants An Electric Car In Beijing
– nedostatečná infrastruktura nabíjecích stanic (jen 500)
Tak to má jedno čínské
Tak to má jedno čínské velkoměsto více nabíječek, než střední Evropa 🙂
Číňan si udělal vlastní
Číňan si udělal vlastní síť nabíječek aby mohl pendlovat 5750 km mezi severem a jihem Číny! :O
Koupil si a instaloval 20 nabíjecích stojanů po 800 $ a má to vyřešený 😀
Voják se stará voják má.
http://www.pressreader.com/china/the-wall-street-journal-asia/20140717/281874411523118
Rus přesvědčil
Rus přesvědčil regionální energetickou společnost, aby pro něj (jediného elektromobilistu v oblasti) nainstalovali nabíjecí stanici na půl cesty mezi městy Jekatěringurk a Perm.
Russian Energy Company To Build Middle-Of-Nowhere Charging Station For Region’s Only Tesla Owner
Jak vidno, tak prostě na
Jak vidno, tak prostě na sovětského člověka nemáme nikdo :-).
My už všichni 5.rok přesvědčujeme ČEZ, že opravdu, ale opravdu ta rychlonabíječka v Olomouci (potažmo Svitavách, potažmo Jihlavě, potažmo na jihu Čech kdekoliv) k doplnění smysluplné sítě chybí.
Ale já vím čím to je. Nejsme Russian Tesla Owner, to je jiná váha :-))))
je potreba jit do politiky a
je potreba jit do politiky a dostat se na post ze ktereho se da ovlivnovat polostatni CEZ, verim ze pokud by tam nekdo takovej byl, tak nam CEZ slavnostne otevira co tyden jednu podobnou „cerpacku“ jakou nam nadelil EON u D1
ostatne pamatuju si jak se na popud politika z Broumova co dojizdel do Prahy opravila vetsina silnic 2 tridy na dane trase kterou jezdil 😀
Tesla má dle svých map v
Tesla má dle svých map v plánu SC v oblasti severní Moravy 😉
2 roky starej
2 roky starej článek.
Pobídky a úlevy pro elektroauta maj mocný, ale fakt je ten, že nedostaek nabíječek vedl mnohé k řešení přidavného vozíku s elektrocentrálou na benzín :/
jestli ono to nebude tim ze
jestli ono to nebude tim ze Peking je velkej asi jako petina CR a jezdi v nem prez 7 milionu aut z cehos je asi 150-200 tisic EV (v cele CR je cca 7 milionu aut) takze si predstav jak by asi vypadal jasot ridicu v CR kdyby tady jezdilo 75-100 tisic EV a museli se delit o tech cca 250 nabijecich mist co v CR mame 😀
staci se podivat jak nekteri nadavaji v diskuzich na majitele Tesel co obcas blokujou tech par rychlonabijecek o trosku dele nez si nekteri mysli ze je potreba, a to tu jezdi jen cca tisicovka EV, dovedes si predstavit ze by tu tech Ev bylo oneh 75-100 tisic, to by bylo doslova jak za komancu kdys se stali fronty treba na ovoce 😀
Článek mi připomenul
Článek mi připomenul rozhovor s jedním pánem, který dováží zboží s Číny. Pro příklad mu třeba nevěřili, že prodá 1000ks a je rázem Největší Český Prodejce. Oni se prostě pohybují v úplně jiných číslech. Když byl v jedné továrně domlouvat dodávku zboží. Tak mu ten čínský vedoucí řekl. Chvíli počkej my ti to hned vyrobíme .
https://www.youtube.con/results?search_query=Chinese+electric+car
Škoda, že sa u nás nedá
Škoda, že sa u nás nedá kúpiť 🙁
Hlavně, aby ty Čínský
Hlavně, aby ty Čínský statistiky nebyli zase přifouklý
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/02/01/large-number-of-chinese-ev-sales-fake-investigators-say/#59b61cf14dc3
Zajímavé, díky. Zdá se,
Zajímavé, díky. Zdá se, že Číňané mají s „evropským pojetím čísel“ opravdu problém, nejen u statistik prodeje elektroaut.
Dříve i ostatní zelený
Dříve i ostatní zelený weby jásali nad čísly z Číny než přišel tento článek:D
Čína je stále komunistická a tak si režim s čísly hlavu nedělá. Ostatně úplně stejně to bylo za komoušů i u nás.
A jak už to na východě bývá, tak čísla vyjadřují spíš emoce než skutečnost. Oni běžně lžou a ješte tomu i sami věřej 😀
Ano při obchodních jedáních pořád ještě neznamená, že je obchod stvrzen a že se uskuteční.