Mnozí odborníci elektromobil Chevrolet Bolt označují jako nejdůležitější auto v historii automobilky GM. Aktuálně bylo konečně oficiálně odhaleno na veletrhu CES 2016 v Las Vegas.
foto: GM
Pro začátek pár faktů: je potvrzeno, že elektromobil Chevrolet Bolt bude po federální dotaci $7500 stát pod $30 000 (tedy méněž než 750 000 Kč, plus k tomu mohou přibýt další státní dotace).
Za druhé, dojezd je přes 200 mil, resp. 320 km na jedno nabití. Auto půjde do výroby před koncem letošního roku, což znamená, že na trhu se objeví už na jeho konci. Nejpozději během roku 2017 bude k dispozici v celých USA.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet Bolt vyrobí společně GM a LG Chem
Elektromotor je umístěn vpředu, rozdělení hmotnost je téměř ideálně 50:50. Baterie je, podobně jako u Tesla Model S, umístěna v podvozku, jde o „skateboard“ konfiguraci. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Bolt pod 7 sekund.
Řidiče o veškerém dění v autě informuje velký displej přímo za volantem. Druhý displej uprostřed přístrojové desky je určen pro podrobnější nastavování a doplňující informace. Po sklopení zadních sedadel nabídne auto 1602 litrů zavazadlového prostoru.
Auto je připraveno pro car sharing (Uber, Lyft a další; s Lyftem ostatně nyní GM úzce spolupracují, investovali do něj totiž půl miliardy dolarů), podporuje pokročilé navádění s pomocí GPS a gamifikaci (hravým způsobem ponouká řidiče jezdit šetrně).
Velmi důležitá je konektivita. Chevrolet Bolt je dokonalým příkladem toho, že moderní auto je vlastně kus spotřební elektroniky. Je neustále skrze 4G LTE připojeno k internetu, můžete si do něj instalovat nové aplikace, slouží jako wi-fi hotspot.
K dispozici je také speciální rekuperační mód pro jízdu bez brzdy. Auto se bude vyrábět v továrně Orion v Detroitu. Redaktor webu ArsTechnica.com, který měl možnost se v předprodukční verzi elektromobilu Chevrolet Bolt projet, uzavřel své první dojmy slovy: „Myslím, že Elon Musk má konečně konkurenci.“
Narážel tím pochopitelně na připravovaný Tesla Model 3 (zlí jazykové ale tvrdí, že je Tesla pozadu). Kromě něj vstoupí do souboje také nový Nissan Leaf.
Stranou bezesporu nezůstanou ani Hyundai se svým novým modelem Ioniq, případně nové verze stávajících modelů Volkswagen e-Golf, BMW i3 či Kia Soul EV.
youtube.com
Chevrolet Bolt
youtube.com
Chevrolet Bolt EV is the Future Car for Everyone | Mashable CES 2016
Chevrolet Bolt EV interior walkthrough
Tak nakonec je tam opravdu
Tak nakonec je tam opravdu 60kWh baterie, to je paráda. Klobouk dolů GM.
je celkem zajimave ze i s
je celkem zajimave ze i s tema 60kWh to ma dojezd jen 200 mil, kdys 70kWh TeslaS (o 465kg tezsi auto) ma podle stejne metodiky dojezd az 240 mil
Jakou přesně metodiku
Jakou přesně metodiku máte na mysli? Dojezd podle EPA ještě není znám. Model S s 60kWh baterií má dojezd 208mil a já očekávám, že Bolt tuto hodnotu překročí. A to přesto že má horší součinitel odporu vzduchu…
i Tesla s 60KHW baterkou
i Tesla s 60KHW baterkou byla porad tezsi o 336 kilo oproti Boltu, takze s 60KWh bych i s horsi aerodinamikou odhadoval dojezd Boltu o 50-60km vetsi nez uvadi nyni, ci maji proste pohon o hodne horsi s vetsi ztratou
Popravdě jsem nečekal že
Popravdě jsem nečekal že ještě před příchodem Modelu 3 udělá někdo elektromobil tak, aby odpovídal současné, běžně dostupné technologii. A už vůbec jsem nedoufal, že když kdokoliv jiný než Tesla řekne skutečných 200mil, tak to opravdu skutečných 200mil bude.
tohle vypadá hodně dobře.
tohle vypadá hodně dobře. A jestli to opravdu začnou dodávat na konci roku, nebo na začátku roku 2017 tak je to velká konkurence pro Leaf.
Pro Teslu si myslím, že je to slabé. Zrychlení nic moc, dojezd také menší a cena podobná. Možná ta cena bude menší a to bude asi vyhoda pro Bolt a to, že bude na trhu určitě dřív, než Tesla Model 3.
A ještě jedna věc, se mi moc nelíbí. Podle obrázků je přední panel strašně složitý. Je tam „vetší display“, a pod ním spousty mechanických tlačítek, koleček atd. Vypada to hrozně.
O proti designu Tesly, který je tak krásně čistý, jednoduchý je tohle děs a hrůza.
Tesla ma od zacatku hlavni
Tesla ma od zacatku hlavni komunikacni interface ten pocitac s dotykovym displejem uprostred palubni desky. Ostatni vyrobci dali spoustu penez do vyvoje tlacitkoveho ovladani a displej zacali montovat jen jako rozsireni. Spatne se jim louci s tlacitky.
Ty vsak na druhou stranu u urcitych funkci nemusi znamenat nevyhodu.
Přesně.
A proto z toho ve
Přesně.
A proto z toho ve výsledku je ta hrůza o cem jsem psal.
Stále si na noze drží olověnou kouli, které se nechtějí zbavit.
Taky je samozrejme pravda, že pro některé funkce je tlačítko lepší.
Ale chtěl jsem říct že to co je na obrázku je přehnané z obou stran a proto to vypadá jako ovládání pro chobotnici. 🙂
Chybí tomu čistota, jednoduchost a ergonomie.
Připojuji se. Jaký byl
Připojuji se. Jaký byl problém protáhnout displej až k držáku na nápoje? Ta přihrádka dole pod displejem je k ničemu. U Leafa je v tom místě podobná, i když není tak hluboká. Jestli jsem do ní za ty 2 roky dal něco, tak občas peněženku nebo telefon… které jsem následně vždycky zapomněl v autě, takže jsem je tam přestal dávat. Peněženka a telefon patří do kapsy. Takže možná ta úporná snaha o odkládací prostory u Boltu je z tohoto pohledu k ničemu.
Tlačítka u Boltu – dost hrůza. Tlačítka a otočné ovladače uznávám jedině takové, které jsou zcela jednoznačné – např. u Leafa je to na Connectu vlevo hlasitost, vpravo zoom navigace, dole pod tím vlevo otáčky ventilátoru, vpravo teplota. To se dá ovládat po paměti. Všechno ostatní, když mám ovládat, tak stejně musím kouknout na displej, takže je lepší, když je to na displeji.
Další věc – výdechy ventilace nad displejem – to je nemoc spousty dnešních aut, EV nevyjímaje. Navigace patří úplně nahoru, co nejblíž zornému poli řidiče!!! Kdy už to konečně dizajnéři pochopí? I u Leafa je toto na prd, navigace měla být o kus výš. U Boltu jakbysmet. Koukám při cestách na navigaci docela často – například kouknu i v husté mlze, i tam, kde to znám, jak daleko je zatáčka atd. Čím dál je navigace od míst, kam se normálně dívám, tím to trvá déle. Jasně, jde o zlomky sekundy, ale i ty někdy můžou rozhodovat.
A poslední věc – zdá se mi to nebo je to jen zkreslení foťákem, nebo je to opravdu tak? Prostě když si přiblížím fotku kokpitu, tak se mi to jeví tak, že osa věnce volantu není stejná – rovnoběžná s jeho hřídelí(???) Prostě volant jako by byl víc „postaven“.
S tou navigací mě to štve
S tou navigací mě to štve taky.
Koukám se na ni ze stejného důvodu. Abych zjistil co mě přede mnou zhruba čeká.
Už by mohli konečně dělat ty průhledové displeje na čelním skle. Tam by byla navigace nejideálnější.
toho volantu jsem si
toho volantu jsem si nevsiml… vypada to fakt divne :-
normalni slozena fotka kde
normalni slozena fotka kde jim v jednotlivich vrstvach ujizdi perspektiva, dnes celkem standard, dela to stale vic lidi za mensi penize a stale vice se to dela odflakle 🙂
Taky už mě napadlo, že je
Taky už mě napadlo, že je to vlivem nějakého editoru pro úpravu fotek. Tak snad v originálu to bude OK. Jinak by to bylo skoro jako kormidlo na lodi kapitána Hooka. 😉
jasne ze v realu to bude
jasne ze v realu to bude normalni
tyhle fota se delaj tak ze se vyfoti interier nekde v tovarne nebo i ve studiu a klidne tam treba i volant uplne schazi, pak se vyklicuje pozadi za okny aby se tam mohli davat ruzne fotky, a pak se to normalne sklada v nejakem 2D editoru typu Photoshop, diky tomu pak muzou udelat treba „fotky“ kde maj jakoze ruzna calouneni, ruzne dekory, ruzne volanty a zaber je porad stejnej, a zvenku si pak rozmaznou kola jako ze jede auto rychle a podobne, takze se daj najit propagacni fota kde jsou treba kola maznuty tak ze je roztocenej i brzdici trmen nebo auto jakoze rychle jede v terenu kde by se sotva rozjelo na 10km/h a podobny blbosti 😀
delal jsem takhle kuprikladu na reklamach pro Peugeot 208, od Peugeotu jsme dostali jak samotne auto aby jsem si s nim fotily, tak i virtualni 3d model kterej jsem notne upravil pro rentrovani, takze pulka propagace byli ruzne upraveny fotky a druha pulka byli zakresy kde auto bylo rendrovane, a samo na takovem mnozstvi prace na omezenej cas se naseka spousta chyb kterych si proste lidi vsimnou az treba po mesici kdy je jiz kampan davno rozjeta, bezny „divak“ si tech chyb vetsinou ani nevsimne
u tehle fotky Boltu bych odhadoval ze volant byl v poloze kdy auto zataci doleva a oni ho ve 2d editoru narovnali aby byl jakoze rovne, coz je jakoze estetictejsi 🙂
Já bych si spíš tipnul,
Já bych si spíš tipnul, že volant tam při focení nebyl vůbec a že ho tam editor fotky dal dodatečně. Podle mě se ho snažil dát tak nějak aby to opticky odpovídalo kruhu na displeji pod volantem – aby elipsa volantu při pohledu z boku odpovídala elipse na displeji z téhož úhlu pohledu, tj. de facto aby rovina volantu byla pokud možno téměř rovnoběžná s rovinou displeje. Jenže zapomněl, že dnešní displeje se dávají s takovým sklonem, aby byly minimalizovány odrazy do očí řidiče, takže v tomto případě téměř svisle. Proto mu ten volant vyšel tak, jak vyšel. Navíc evidentně pohnul jen s věncem volantu, protože ramena držící věnec s rovinou věnce taky nejsou rovnoběžná, zejména na tom spodním ramenu je to vidět nejvíc.
Další možnou příčinou mohlo být to, že když tam dával volant, tak zjistil, že kdyby ho dal tak, jak by měl být, tak by volant asi částečně zakrýval displej. A tak s ním prostě trochu pohnul.
Tomu posunutí dodatečně
Tomu posunutí dodatečně přidaného volantu, aby byl vidět displej bych věřil.
Fascinuje mne jak se reklamy často točí s bílou krabičkou bez nápisů a pak tam tu grafiku obalu přidávají dodatečně. Někdy je to vidět, že se nápis na obalu nepohybuje po stejné trajektorii jako ruka, která s tou krabičkou pohybuje.
Stejně to arabáci zatrhnou
Stejně to arabáci zatrhnou a půjde to do šrotu, už teď mají pokles a ceny pohonných hmot jdou dolů.
a z jakeho duvodu? arabaci
a z jakeho duvodu? arabaci cenu ropy snizili sami aby ztizili zivot treba bridlicnym tezbam, a navic arabaci do technologii baterii a ziskavani solarni a vetrne elektriny cpou odhadem okolo 75% financi ktere se do tech technologii po celem svete cpou, ty na nas budou vydelavat at budem jezdit na ropu nebo na neco jineho 🙂
komu se to nebude líbit
komu se to nebude líbit bude politik. Stát na obchodování s PHM vydělává mnohem víc než „arabáci“.
Arabaci vedu momentalne
Arabaci vedu momentalne cenovu politiku s protiamerickými krajinami ako su Rusko, Venezuela, Iran a domacou tazbou v US. Hned ako bude po vojne mozeme ocakavat navysenie cien oproti tomu kde boli pred touto vojnou. Hned ako si zabezpecia miesto na trhu budu dohanat straty vzniknute v tomto obdobi. Nemyslite si ze ich rozpocet touto situaciou netrpi.
Vic nez LTE a jine blbosti
Vic nez LTE a jine blbosti by me zajimaly rozmery toho auta. Same kecy kolem ale neco konkretniho by nebylo?
Ty marketingove kecy me uz lezou na nervy. Ty troubove z tech oddeleni propagace by meli jit do pr***e.
podle videi se da +- alespon
podle videi se da +- alespon odhadnout ze to as tak male auto neni, kuprikladu oproti voltu ktery je na videu a k nemuz rozmery zname, takze velikostne asi nekde jako jsou Meriva nebo Touran, tedy rekneme dostacujici pro rodinu
Bolt bude mensi nez Volt.
Bolt bude mensi nez Volt.
podle videa na te testovaci
podle videa na te testovaci draze na CES je kratsi (o 20-25cm, ale je potreba si uvedomit ze nema takovej predni a zadni previs jako Volt), ale zato je vyssi nez Volt a to o dobrych 10-15 cisel, rozvor take kratsi nez Volt o 15-20 cisel nez Volt, Bolt proste asi bude spise takove mensi MPV, ale urcite to bude vetsi auto nez kuprikladu Fabka
velikostne Bolt pusobi minimalne jako Golf+ ale asi s mensim rozvorem
celkem zajimava fota jsou treba zde http://www.slashgear.com/gv/2017-chevrolet-bolt-ev-gallery/ vcetne toho kufru jak se na to nekdo ptal
Zatímco Model 3 bude mít
Zatímco Model 3 bude mít už docela vychytané problémy díky zkušenostem z S a X, tenhle Chevrolet bude pravděpodobně ještě trpět nějakými těmi dětskými nemocemi…
Pokud bude cena 145 za 1kW
Pokud bude cena 145 za 1kW baterek tak nevim co delaj za opicarny a 60kW se jim tam za cca 210 tis musi vejit s prehledem.Pocitam ze nejaky drobny progres v baterkach jeste bude. Proste neni to uz o cene baterek ale vuli je tam dat byt treba za par korun volutelne navic.ht
To není zas tak špatné.
To není zas tak špatné. Opět neukázali kufr, ale snad se dočkáme. A kupodivu to má 5 míst, čekal jsem spíš 4.
Zdravím místní diskusí
Zdravím místní diskusí fórum.
Zaujal mne optimismus řady místních příspěvků ohledně Gigafactory a Modelu 3.
Přijde mi dost v rozporu s tím, co jsem nedávno četl v tomto zamyšlení: http://seekingalpha.com/article/3788616-beware-teslas-model-3-mess?li_source=LI&li_medium=liftigniter-widget
V krátkosti:
– perspektiva Gigafactory se jeví docela problematicky (nejsou zajištěny základní suroviny, zpoždění výstavby, výrazně menší velikost proti plánu, existují i alternativy)
– cena za Model 3 ve výši $35k je silně nepravděpodobná (nejspíš bude výrazně vyšší)
– odbytová očekávání Tesly ohledně Modelu 3 jsou nejspíš velmi nadsazená (jdou do trhu s více pragmaticky uvažujícím zákazníkem, než tomu je pro Modely X/S)
I v tomto světle mi přijde počin Chevroletu jako velmi zajímavý.
Co se mne týče tak
Co se mne týče tak rozjetí Gigafactory očekávám 2018 a model 3 taktéž. Ale i tak má Tesla obrovský náskok. Pokud bude mít Bolt v USA úspěch (prodeje nad 50 000 rok), tak se do Evropy dostane také tak 2018. Všichni jsou v podstatě bez baterií na masovější výrobu. Příštích několik let to u nich vždy bude tak, jakou nastavit cenu aby se prodávalo, ale né zas tak moc. Jak jsem měl možnost mluvit s lidmi od VW , tak ti mi sdělili v létě soukromě toto. (veřejně to nikdy neřeknou) „Elektromobily ještě nejsou připravený, teď budeme pár roků dělat hybridy , je to sice ekonomickej nesmysl , ale lidi je chtěj. Jedinej hybrid, kterej nám dává možná trošku smysl je diesel, ale ani ten asi ne a navíc lidi ho nechtěj.“ Na moji otázku, proč je to nesmysl reagovali takto. “ Drahý, drahá výroba. Se podívej pod kapotu jak je to tam všechno nahňácaný , neskutečně těžký něco opravovat bude to poruchový. Drahé servisní náklady.“ Tak aspoň mne potěšilo, že inženýři z koncernu, přišli na to samé na co přišli inženýři v Tesle úplně na začátku, když ji chtěli udělat hybridní.
to je tim ze u VW vsechno
to je tim ze u VW vsechno delaj velky, tezky a poruchovy a nahnacany, proste proto aby se to co nejvice opravovalo v autorizovanych servisech a menili se co nejvic „originalni“ dily za tezkou vatu
kdys se u Priusu sunada pred motorem ten plast, tak tam je dira kaj hrom, vsechno jde snadno a krasne, ale ono se to ani moc neporouchava, tohle proste VW neumi ale hlaven VW to nechce umet, protoze to neni tak vydelecne, auto co jim do servisu prijede 2x na garancku a pak us se tam nikdy neukaze pro ne proste neni dobre auto z toho jejich pohledu
dealer kde ja koupil auto se strasne divi proc s tim autem nejezdim k nim do servisu (jsou stejne drahy jako servis v Nemecku a ani me na dobu servisu nezajisti poradny „servis“, kdys jedu na garancku k dederonum, tak me i na tech par hodin daj k dispozici nahradni auto , vetsinou nejakou novinku abych si to testnul a ja mezitim s rodinkou muzu zajet v tech Drazdanech na nakupy) v Praze? tam me reknou at si prijdu za 2-3 hodky a dal se nebavej, a pak se po mailu jeste ptaj jak jsem byl spokojenej se servisem 😀
Všeobecné přesvědčení
Všeobecné přesvědčení v konstrukci VW ale není slovo bóží. Naopak, je to uzavřená skupina, která se navzájem přesvědčuje o své hybridní pravdě, až ji všichni uvěří. Dnes už je jasné, že se mýlí. Nedávno řekl šéf ČEZu o automobilkách „oni se ještě nedávno tvářili, že ubrzdí elektromobily patama a dnes se nestačí divit“. Tak to funguje v automobilkách. V současnosti uvádí VW na trh plugin hybrid Golf a v ČR bude základ stát více než milion, s dojezdem na baterky 50km. Ale s takovou nabídkou pohořel už CH. Volt. S tím nemají šanci. Jednoduše se celý VW ke své i naší škodě mýlí, stejně jako se mýlil se svými nafťáky.
Tvrdit o Voltu že pohořel,
Tvrdit o Voltu že pohořel, když se v USA držel mezi trojkou nejprodávanějších aut do zásuvky, mi nepřijde úplně korektní.
V USA se mu celkem dari diky
V USA se mu celkem dari diky federalni dotaci, ale v EU skutecne Ampera (Volt) pohorela.
dotaz: ten limit 200tis
dotaz: ten limit 200tis prodaných vozů se sčítá pro BEV i HEV, nebo má každá kategorie svůj limit? Nebude to mít náhodou GM vyčerpáno dřív, než vůbec přijde Bolt do prodeje?
GM ma aktualne vycerpano
GM ma aktualne vycerpano priblizne 83k a Tesla asi 65k kreditu.
zdroj: Seeking Alpha
HEV (hybrid electric vehicle) nedostavaji zadne kredity
PHEV (plug-in hybrid …) v zavislosti na typu
BEV (battery electriv vehicle) dostavaji vzdy.
aspon myslim… 🙂
Co se týká ceny, tak ta
Co se týká ceny, tak ta už se tu xkrát řešila – viz např. podle mě nejlepší článek Tesla Model 3: spekulace o ceně a bateriích.
Pokud nějaká automobilka z USA plácne někde cenu EV, vždy se podle mě jedná o cenu bez federální dotace 7500USD. Takže my ostatní musíme chtě nechtě vždy tuto dotaci zpětně připočítat. Takže pokud by měla cena základního Modelu 3 bez fed.dotace být 35000USD, tak celková cena vychází kolem 42500USD, což je cca 1062500Kč při současném kursu kolem 25Kč/USD, tj. těsně nad milion. Pokud by šel dolar do r.2017-2018 ještě trochu dolů, tak by to mohlo být i těsně pod magickou hranici milion Kč. Každopádně ve srovnání s dnešními cenami EV s dojezdem 160-180km to bude zajímavé.
35k$ za Model 3 je BEZ
35k$ za Model 3 je BEZ dotací, to Musk řekl zcela jasně. Jinak dolar samozřejmě půjde v dalších letech nahoru a ne dolu narozdíl od eura.
Zapominas na DPH (americke
Zapominas na DPH (americke ceny jsou vesmes bez dane). Takze ne 1.06M, ale spis 1.3M (nepocitam, ze by to tu od DPH osvobodili). O clu nemluve (pokud na EV nejake je).
Aha, tady je ten „zakopaný
Aha, tady je ten „zakopaný pes“. Vždycky jsem se dopočítal k ceně, která by byla plusmínus srovnatelná s dnešním Leafem 30kWh ve výbavě Tekna (což by nemělo logiku). A taky už je mi jasné, proč v některých příspěvcích uživatelé píšou o tom, že by si radši koupili ojetý Model S než nový Model 3.
pokud je znamo tak vystavba
pokud je znamo tak vystavba zakladni casti Gigafactory je naopak v predstihu a ne ve skluzu, zakladni suroviny se tusim taky nekde psaly ze maj zajistene a o dodavkach primo jednali
a co se Modelu 3 tyce, spousta lidi tak nejak doufa ze bude levnej a konkurovat autum jako Leaf, tedy kompakty/nizsi stredni, ja bych naopak rekl ze Model 3 bude konkurentem pro segment stredni tridy, tedy Mercedes C, BMW3 a Audi 4, takze vyssi cena se da ocekavat, a to klidne mezi tema $35-60k, proste a jednoduse bude Model 3 cilit na zakazniky vetsiny flotilovich vozu kam prave stredni trida patri
na Seeking Alpha je vzdy
na Seeking Alpha je vzdy dulezite si precist vztah autora k dane firme. V tomto pripade se jedna o short TSLA, to znamena ze sazi na pokles ceny akcii. Mozna opravnene, mozna ne…
Ja bych zase v kratkosti mohl kontrovat ze:
– Gigatovarna se chysta vetsi nez se cekalo a ze Panasonik slibil 1.5-1.6 miliardy dolaru.
– Kdyz GM zvladne u 30.000 kusu za rok a s outsourcingem prakticky vsech dulezitych komponentu na LG dostat se u Boltu na $37.500, nevidim duvod proc by se Tesla nemohla dostat na $35.000 kdyz si vsecko vyviji vlastni a jeste planuji zhruba 10-ti nasobnou produkci vuci Boltu a jeste i baterie budou mit vertikalne integrovane diky Gigatovarne.
– odbyt Modelu 3 je jiste zajimave tema, ale pokud zvladli prodat 50.000 kusu za rok jedineho modelu (ciste jen Model S) s prumernou cenou $100.000, pak nevidim duvod proc by nemohli prodat 5-10x tolik za polovicni cenu. Prumernou cenu za novy Model 3 ocekavam $50.000 a pocatecni cenu $35.000, coz zodpovida presne polovicnim cenam Modelu S.
Podobně to vidím také.
Podobně to vidím také. Jolinare, máme velmi podobné názory. :-)))
Teď čtu tu knížku o Muskovi a musím říct, že je to dobrý thriller.
Ale jedna věc z ní vychází. Musk je velký pesimista a jeho odhady termínů prodejů se musí brát s velkou rezervou. Takže když říká, že Model 3 bude v roce 2017, tak bude nejdřív v roce následujícím. Ale je pravda, že postupem času se jeho odhady zpřesňují a zmenšují. X-ko myslím mělo daleko menší zpoždění než S-ko. 3-ka by na tom mohla být lépe.
Rodinný vůz jako na
Rodinný vůz jako na objednávku a dokonce i v pravou dobu!
Po spoustě technicky zajímavých ,ale většinou nadmíru nepraktických projektech je Bolt úplná jednička!Vzhled,praktičnost,parametry jsou plně akceptovatelné.
Také nasazují laťku pro další přicházející do tohoto segmentu.
Už Zoe je fajn a tak se těším na další stroje,asi to pár let potrvá, než dorazí i na náš trh.Ale je jasné,že se něco hnulo!
Zatím si dám na garáž kolektory a nezapomenu ani na přípravu pro rodinnou větrnou elektrárnu.K tomu akumulace a Trabant E jako jahodu na 3patrovém dortu:) Jen mám obavu ,že nám to naši potentáti neulehčí ,díky jejich zálibě v hostitelském počinu. Bolt za 1!
jen pro info – kolektory
jen pro info – kolektory jsou termické zařízení využívané zejména pro ohřev vody. Na garáž pravděpodobně budete pro vaše EV chtít instalovat fotovoltaické panely….
;Zdravím,souhlas, já tomu
;Zdravím,souhlas, já tomu zjednodušeně říkám kolektor a sleduji spuštění nového výrobku na trhu..Má to být hybrid,odvodem tepla do vodních zásobníků se zvýší výkon solarů o 12 – 14 %.A větrnou bych rád Skystream 600.
pre rýchlonabíjanie sa
pre rýchlonabíjanie sa zatiaľ počíta len s 50KW. To je bohužiaľ na dlhé cesty málo. Čakať hodinu na dobitie 250 km sa mi už zdá veľa. Stále to neumožňuje používať Bolt ako plnohodnotné auto. Na druhej strane nechce sa mi veriť, že by batérie nezniesli rýchlejšie nabíjanie. GM na začiatku počíta len s dostupnou nabíjacou infraštruktúrou (mimo superchargerov). Ak sa rozhodne GM o dobudovaní nabíjacej infraštruktúry úprava na rýchlejšie dobíjanie by nemal byť problém. Ak chcú predať len 20-30.000 boltov ročne tak ich predajú aj bez rýchlonabíjania. Zas mi to pripadá ako také polovičné riešenie, ale v tejto kategórii áut sa autá na dlhé cesty používajú vo vyspelých štátoch málokedy a 2-3 dlhé cesty za rok sa dajú naplánovať aj s takto pomalým nabíjaním.
Bolt je konkurencia k leafu a I3 a tie v pohode prevalcuje, ak v 2017 nebudú za túto cenu predávať tiež 300 km dojazd. Stále sa mi to zdá oproti konkurencii bežných áut pridrahé. Možno keby na tejto platforme uviedli Cadilac s luxusne upraveným interiérom a trochu lepším zrýchlením, tak by to mohla byť plnohodnotná konkurencia napr. Lexusu CT, alebo Infinity Q30.
Model 3 by mal byť o kategóriu vyššie za rovnakú cenu, ale o rok neskôr, tak uvidíme v marci.
Tak či tak veľmi sympatický počin a dúfam, že vypredajú celú produkciu a nájdu odvahu na auto s objemom predaja 200-300 tisíc/ročne.
Jak by platformu Bolta mohli
Jak by platformu Bolta mohli použít pro Cadillac? Bolt je postavenej na Gamma G2SC, tj na platformě budoucí Corsy F a Chevroletu Sonic / Aveo. Aktuální nabídka Cadillacu začíná na platformě o úroveň výš – Delta II (ELR hybrid coupe) a značka je pozicovaná tak, že menší auto pro ni IMHO nepřipadá v úvahu.
Teoreticky prečo nie. Pri
Teoreticky prečo nie. Pri Mercedese takisto nikto moc nepredpokladal triedu A … a stalo sa. Takže Bolt s luxusnejšou karosériou … prečo nie?
tak ako postavili ELR na
tak ako postavili ELR na báze voltu, tak by mohli urobiť cadillac na báze boltu. Predsa len zákazník cadillacu ocení viac zrýchlenie a kultúru chodu ako zákazník chevroletu.
Nevíte někdo jak je to s
Nevíte někdo jak je to s dobíjením? Na stránkách chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html se uvádí 9 hodin při 240V a 32A. To není moc rychlé, co?
Ví se něco o baterii? Dle dojezdu odhaduji okolo 50kWh.
Na dnešní poměry je to
Na dnešní poměry je to celkem slušné, lepší palubní nabíječku mají pokud vím jen Mercedes a Tesla. A pak ještě ZOE, ale ta je trochu někde jinde.. Jinak Bolt bude mít i DC CCS dobíjení. 😉
Leaf 30kWh ma podla USA
Leaf 30kWh ma podla USA normy dojazd +/- 105 mil. Na 200 mil by Bolt potreboval 55+ kWh batériu.
dobrý postřeh. Navíc on
dobrý postřeh. Navíc on GM již už oficiálně píše, že těch 200mil není EPA (na EPA rating se teprve čeká). Zatím mi to zapadá do 48kWh baterie a s tou 200mil EPA určitě mít nebude.
Síce by 48kWh nebolo na 200
Síce by 48kWh nebolo na 200 mil (skôr 160) ale aj tak by bola 48kWh batéria slušná.
Právě že si také
Právě že si také říkám, pro mne osobně cokoliv nad 45kWh bude paráda. Přesto mne uráží, že s tím uveřejněním kapacity dělají takovou scénu 🙁
To u takového VW hned víme na čem jsme včetně reálného dojezdu, akorát s jedním nepatrným detailem že se to vyrábět neBUDD-e.
a parve proto ten dojezd
a parve proto ten dojezd zdelili, protoze vedi ze ho nikdo v realu nikdy nebude moct otestovat a ty jejich bludy jim vyvratit 😀
jako jestli nekdo ceka ze do konceptu opravdu dali 101kWh baterku, tak je divnej, kvuli tem vystavam tam bude jen neco aby to dojelo z kamionu na vystavni piedestal, i 10kWh bude asi moc 🙂 101kWh bude jen nejaka teoreticka hodnota ktera by se vesla do prostoru pro baterku a podle toho nejak baj voko spicitali kolik by to asi mohlo uject
Mno, Musk bude mít opravdu
Mno, Musk bude mít opravdu co dělat. Poprvé se mu stane, že nebude ten, co udává směr, ale bude muset dohánět ostatní. V podstatě jedinou konkurenční výhodu vidím nyní v sítí Superchargerů.
a Gigatovarne.
a Gigatovarne.
přesně – a Gigatovárně.
přesně – a Gigatovárně. Jak může GM konkurovat Tesle cenou auta, když určitě nemalou baterii seženou o cca 30% dráž než Tesla? Nebo že by ceny baterií u konkurence šly potají dolů ještě než je gigatovárna vůbec dostavěna?
Ale to auto je pecka. Malé, ale pecka
Je jedno, o kolik dráž
Je jedno, o kolik dráž seženou baterii, když finální auto bude stát stejně jako Model 3….
jasně, ale v tom případě
jasně, ale v tom případě když budou obě auta s podobnými parametry potom jeden buď brutálně vydělá, nebo druhý brutálně prodělá. A nebo nebudou mít stejné parametry, že by Tesla 3 byla prostě za stejnou cenu výrazně lepší… uvidíme
A nebo je Musk kulišák
A nebo je Musk kulišák (což je) a představí funkční Model 3 dva týdny předtím než se začne (a tím pádem nezačne) prodávat tenhle Bolt…
jinak design toho auta se mě moc nelíbí, ale jinak to hodnotím kladně a projel bych se s tím rád
To je nesmysl, x brát bylo
To je nesmysl, x brát bylo řečeno – za nízkou cenu modelu3 bude moct pravě gigafactory a jejich vyroba baterek ve velkem pod jednou strechou…
No počkej, ale to že model
No počkej, ale to že model představí u TESTLy neznamená, že ti ho hned dodají.. 🙂 Jenom zvednou plachu a ukážou co si můžeš objednat… a pokud to udělá před tím než si budeš moct objenat BOLT, tak se rozmyšlíš, jestli si ho vůbec objednávat a nebo si rok, dva počkat na něco pořádného. 🙂
GM se netají tím, že
GM se netají tím, že nehodlá Bolt prodávat ve velkém, desítky tisíc kusů ročně maximálně. Na víc nemají právě baterky. Takže je jedno co ukážou v Evropě si to nikdy nekoupíš a když ano, tak v době, kdy se bude Model 3 už dávno prodávat.
Bolt bude mít
Bolt bude mít baterie(články) za 145$/kWh. Ještě to pořád není těch magických 100$, ale zas tak daleko to není.
Tak finální cena má být
Tak finální cena má být podobná jako u Boltu, tak nevím, jestli je to vyloženě konkurenční výhoda. Mimochodem, kdo bude vyrábět baterie pro Bolt?
LG Chem
LG Chem
Hmm, Tesla jde normálně
Hmm, Tesla jde normálně koupit. Bolt se neprodal zatím ani jeden. Až bude reálně natrhu (i unás jako Tesla), tak bych se bál. To se ale ještě pár desítek tisíc Tesel a dalších EV vyrobí.
Mluvím to o Modelu 3. Ten
Mluvím to o Modelu 3. Ten se ještě nevyrábí….
V poho ale ten ještě nikdo
V poho ale ten ještě nikdo neviděl.
Chevrolet sa z Europy pred
Chevrolet sa z Europy pred rokom stiahol takze dost pochybujem ze sa to v tomto regione bude predavat.
Bolt ano, ale jako Opel.
Bolt ano, ale jako Opel.
Fajn, ale nezachytil som ze
Fajn, ale nezachytil som ze by opel nieco pripravoval. Ked ano ja budem len rad. Ale ked sa pripravoval volt/ ampera, od zaciatku sa vedelo na ktore trhy co pojde.
Ale Muskova Tesla se opravdu
Ale Muskova Tesla se opravdu zatím nijak bát nemusí!!! Bolt je zatím spíše hrozbou a výzvou pro Nissana,WV,Renaulta a podobné městské elektromobily. Krále Teslu bude moci ohrozit jediný výrobce a tím je Mercedes. Nikdo jiný totiž zatím nepředstavil limuzínu elektromobil jako to dělá Tesla a reálně připravuje Mercedes.
čo konkrétne pripravuje
čo konkrétne pripravuje mercedes?