ČEZ podporuje provoz elektrobusů ve Vrchlabí

redakce - 13 Září 2018

Dva nové elektrobusy vozí od září cestující na pravidelných linkách městské hromadné dopravy ve Vrchlabí. Projekt, jehož partnerem je také Skupina ČEZ, přispěje ke zlepšení životního prostředí.ČEZ skrze nové elektrobusy pokračuje ve spolupráci s Vrchlabím, kde již realizoval projekt Smart Regionu, včetně výstavby sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.

ČEZ skrze nové elektrobusy pokračuje ve spolupráci s Vrchlabím, kde již realizoval projekt Smart Regionu, včetně výstavby sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.
foto: ČEZ

Dvojice nových elektrobusů SOR EBN 11 brázdí od září ulice Vrchlabí. Partnerem projektu, který přispívá ke zlepšování životního prostředí v podkrkonošském městě, je Skupina ČEZ.

„Elektrobusy nahradí dva dosavadní dieselové autobusy. Kompletně ekologickou městskou hromadnou dopravu vnímáme jako symbolické potvrzení faktu, že naše město je vstupní branou do Krkonošského národního parku. Věříme, že vyšší pořizovací náklady budou vykompenzovány levnějším provozem a ve finále tak dosáhneme průměrných úspor ve výši desítek tisíc korun ročně,“ uvedl starosta Vrchlabí Jan Sobotka.

„Bezemisní elektrobusy budou mít pozitivní dopad na čistotu ovzduší, komfort při cestování i na atraktivitu hromadné dopravy. Jsme rádi, že se k projektu připojila také Skupina ČEZ, se kterou chceme na projektu dlouhodobě spolupracovat,“ říká Ondřej Machačka, ředitel společnosti KAD, s.r.o., která je provozovatelem městské dopravy ve Vrchlabí.

„Pro Skupinu ČEZ je Vrchlabí dlouhodobě partnerem v testování moderních energetických technologií. Pro řidiče elektromobilů jsme tu dosud instalovali tři veřejné dobíjecí stanice, z toho jednu rychlodobíjecí umožňující doplnění kapacity baterií vozu za 20-30 minut. Aktuální projekt nasazení elektrobusů v hromadné dopravě osob tak chápeme jako logické pokračování v této cestě,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

Ve světě elektrobusů není Skupina ČEZ žádným nováčkem. Už více než 2 roky podporuje provoz dvojice elektrobusů nasazených na první bezplatné lince v Praze mezi stanicí metra Budějovická a BB Centrem.

Pro loni na jaře zahájený provoz desítky elektrobusů v Třinci připravila společnost ČEZ ESCO kompletní servis, zejména zasíťování a připojení areálu dobíjecích stanic včetně dodávky elektřiny. Podobné služby zajistila také pro provoz elektrobusů v Novém Jičíně a v Olomouci.

V samotném Vrchlabí společnost ČEZ Distribuce v minulosti např. v rámci širšího evropského projektu Grid4EU ověřila v tzv. Smart Regionu společné fungování informačních technologií k monitorování a ovládání silových prvků, připojení lokálního zdroj elektřiny a vliv nabíjecích stanic pro elektromobily na stabilitu distribuční sítě.

Projekt automatizace elektrické sítě s nasazením chytrých prvků se dotkl téměř 5 tisíc odběrných míst, testování ostrovního provozu proběhlo v cca 2 tisících odběrných místech. Projekt přinesl zákazníkům jednoznačně zvýšení jejich komfortu, např. zkrácení času odstávky při většině poruch sítě, a zlepšení komunikace zákazníka s dodavatelem energií.

ČEZ ve východočeském regionu buduje také infrastrukturu nutnou pro rozvoj elektromobilů. Aktuálně zde funguje 12 veřejných dobíjecích stanic (z toho 5 rychlodobíjecích) - např. právě ve Vrchlabí (Benzina Valteřická) nebo v Hradci Králové, Pardubicích a Trutnově. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A budou tyhle čisté a "bezemisní" autobusy topit stejně bezemisně, jako ty v Hranicích? Tedy naftovým topením. :-)

Obrázek uživatele Radovan

ČEZ zde nainvestoval do elektromobility v porovnání s jinými regiony opravdu hodně. I přesto, že tu mají hafo rychlonabíječek pod nosem, tak okolní firmy na elektromobilitu okázale kašlou. Nedávno si mi stěžoval jeden z místních z Trutnova, že firemním nafto chrchlákem najede tak sotva 100 km denně. Už druhý rok masíruje šéfa, aby šli do elektromobilů. Že se to vyplatí. I přes dotace na elektroauta, nabíječky, baterky a FVE pro firmy a neustále se v okolí rozšiřující síť rychlonabíječek opět koupen chrchlák. To nevymyslíš.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je neuvěřitelné, tak zaměstnanec mu nabízí ušetřit velou spoustu peněz a ten hlupák nechce. Přitom to jde tak snadno spočítat, nemýlím-li se? Proč asi? Asi je to sadista, co se raduje z toho, že čoudí lidem pod nos.

PS: Jaký je rozdíl mezí okázalým kašláním a normálním kašláním?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milej pane, vidím že jsi se nikdy nebavil s arogantními sebestřednými až bohorovnými majiteli firem. Takovým nebudeš říkat co by jsi rád a už vůbec ne dokazovat matematikou že dotyčný žije ve středověku. To se neodpouští a dotyčný Ti to dokáže tak, že rypákem budeš rýt tu naši rodnou zem. I kdyby na to měl vysolit poslední groš. Vítej v realitě. Oni nepotřebují nízké náklady. Oni potřebují sdírat lidi z kůže. Nelze s nimi mít nejmenší slitování, jde-li to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jó pane, vy jste ještě asi mlád, že jste neviděl tu sebstřednou arogantní lůzu, co ví naprosto jasně, že má ve všem pravdu a osvojuje si právo rozhodovat o věcech, které ji nepatří. 40 let tu ty krysy svinské vládly a taky říkaly, že s kapitalisty nelze mít slitování. Naštěstí platí ta poslední vaše věta, nejde to a díky Bohu za to.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co takhle nahradit skleníkový autobusy bez klimy na lince Svododa - Pec. Tam je to hotová národní vostuda :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co tak milý ČEZe nahradit smrady pendlující z Koutů nad Desnou k horní nádrži při exkurzích a prohlídkách veřejnosti na PVE Dlouhé stráně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám lepší nápad, zrušte je úplně. Kdo chce, ať si tam vyleze.

Obrázek uživatele Radovan

To jako fakt? Tak oni mají palivo pro elektrobusy přímo před nosem a jezdí tam dýzlama. To je fakt na hlavu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musím se jich trochu zastat, bylo to v polovině prázdnin kdy měli odstávku a vymontovanou jednu z turbín (výměna sedmilopatkové za devítilopatkovou kvůli vyššímu rozsahu možných výkonů). Dělali aktuálně také výměnu vinutí rotoru generátoru. krásný pohled pro motoráře.

Obrázek uživatele ozana

Co má společného turbína s autobusem, který vozí lidi nahoru?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi to, že pokud se netočí a rozebraný generátor jaksi z principu nemůže dodávat EE, že? tak že by se asi elektrobus moc nenabil. Je sice fakt, že transformátory jsou k přenosové síti připojeny a nabíjet by se dalo výkonem 650MW což někteří zdejší honiči prohlásí za pomalé. Takže proto by bylo možno ČEZu prominout ten dýzl. Ale je to svinstvo i tak. Rozdávají jako diví aby se zviditelnili a doma kulhají na všechny 4 gumy.

Obrázek uživatele ozana

To, že stojí jeden generátor nemá vliv na možnost nabíjet elektrobus, zbytek energetické sítě běží.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale onen argument je hoden PR oddělení ČEZu. To že je to nesmysl a nadsázka snad pochopil každý. (aniž bych se chtěl někoho dotknout, že?)

Tady je vidět, že jsem špatný vrchlabák.

Ještě jsem je tam neviděl jezdit. :) Těší mě, že ty čmoudi, co se klepou za jízdy jak osyka jsou pryč!

Asi brzo pojedu městskou dopravou. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Group

Newsletter