
Škoda Auto bude sdílet kola ve Vrchlabí
Nadační fond Škoda Auto v polovině května spustí ve Vrchlabí projekt sdílených jízdních kol, který se již osvědčil ve dvou …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Nadační fond Škoda Auto v polovině května spustí ve Vrchlabí projekt sdílených jízdních kol, který se již osvědčil ve dvou …
Jako první závod společnosti Škoda na celém světě bude mít vrchlabský závod na výrobu komponentů ještě v tomto roce uhlíkově neutrální výrobu.
V pátek a sobotu jsme se aktivně zúčastnili prvního ročníku závodů elektrických aut Tichá cesta 2012. Pořádala jej ASEP, město Vrchlabí a městská část Praha 13. Celkem 23 pionýrských posádek elektromobilů a plug-in hybridů vyrazilo na dvoudenní cestu z Prahy do Vrchlabí a do Brna, aby ukázalo, že elektromobily pomalu, ale jistě přicházejí.
Protože se letos Luis Palmer se svým závodem elektromobilů WAVE 2012 České republice vyhne, chtěl Jaromír Marušinec z Asociace elektromobilního průmyslu zorganizovat závod vlastní. Když s nápadem zorganizovat závod do Vrchlabí přišla i Praha 13 ve spolupráci s PRE, společně vznikl ryze český závod elektromobilů Tichá cesta 2012, který se pojede začátkem října.
V úterý 24. května proběhlo ve Vrchlabí předání dvou elektromobilů Peugeot iOn městu Vrchlabí a Správě Krkonošského národního parku. ČEZ zároveň zopakoval svůj záměr instalovat chytré elektroměry a přeměnit Vrchlabí ve Smart Region, tedy energeticky soběstačnou oblasti intenzivně využívající kogeneraci.
Energetický gigant ČEZ aktuálně ohlásil testování SmartGrid technologií v oblasti Vrchlabí. Chytré rozvodné sítě začínají být velkým tématem a jednou z jejich mnoha součástí jsou mimo jiné také dobíjecí stanice pro elektromobily. První mají vyrůst v Praze, kde ČEZ vyhledává partnerská místa ze tří oblastí – obchodní centra, magistráty a radnice a neziskový sektor. Další podrobnosti nám prozradil Martin Pavlíček, mluvčí společnosti.
O tom kdo vyrobí malý rodinný automobil vycházející z konceptu Volkswagen Up! je konečně rozhodnuto. Spekulovalo se i o továrně ve Vrchlabí, ale ta nakonec vybrána nebyla. Nové malé rodinné auto místo toho vyrobí továrna v Bratislavě. Martin Winterkorn, ředitel automobilky, k tomu řekl, že „náš tým Volkswagen na Slovensku je ideálně připraven nabídnout flexibilitu potřebnou pro produkci našeho nového rodinného auta. V bratislavské továrně jsou dnes úspěšně vyráběny čtyři různé značky pod jednou střechou.“ První rodinná auta mají z výrobních linek sjet už v roce 2011, k dispozici budou třídveřové a pětidveřové verze pod značkami Volkswagen, Škoda a Seat. Pokud budou mít auta uspěch je velmi pravděpodobné, že se časem s výrobou začne také v dalších továrnách automobilky.
Automobilka Volkswagen interně schválila výrobu rodiny vozů založených na konceptu Volkswagen up! představeném minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu a v současné době hledá místo, kde by je mohla vyrábět. Jako nejpravděpodobnější volba zatím padá v úvahu továrna Škoda ve Vrchlabí. „Vrchlabí má ve hře dobré karty,“ řekl Horst Muehl, člen správní rady Škodovky. Nové automobily vycházející z konceptu malého městského vozu up! se budou prodávat v několika různých verzích pod různými značkami koncernu Volkswagen Group. Budou určeny pro západní trh jakožto malé městské „entry-level“ auto. Nové auto má být dokonce ještě levnější než Škoda Fabia, dnes nejlevnější auto Volkswagenu. „Zákazníci budou očekávat, že cena auta bude výrazně nižší než v případě Fabie,“ řekl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodeje. Narozdíl od svých konkurentů v podobě automobilek Toyota s modelem Toyota iQ a Smartu chce Volkswagen nabídnout i ve velmi malém voze pohodlné svezení čtyř dospělých osob. Pokud Škoda a Volkswagen potvrdí, že hodlají nové vozy ve Vrchlabí vyrábět a investovat do továren, budou také uvolněny pobídky českou vládou na rozvoj infrastruktury.