ČEZ hlásí 150 nabíjecích stanic po celém Česku

redakce - 13 Květen 2019

Metu 150 instalovaných stanic pokořila síť veřejných dobíjecích míst pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ. Jubilejní stanice je ode dneška řidičům elektromobilů k dispozici na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě. Zvyšující se poptávce po řešením z oblasti elektromobility vychází Skupina ČEZ vstříc výstavbou dalších, především rychlodobíjecích stanic, kterých je momentálně 92, a také nabídkou souvisejících produktů a řešení pro všechny typy zákazníků.

Za posledních 10 měsíců s síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ rozrostla o třetinu. Zvyšující se poptávce po řešením z oblasti elektromobility vychází Skupina ČEZ vstříc výstavbou dalších, především rychlodobíjecích stanic, kterých je momentálně 92, a také nabídkou souvisejících produktů a řešení pro všechny typy zákazníků.
foto:

Na letišti Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově byla dnes zprovozněna 150. veřejná dobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ v ČR. Z toho 92 tvoří rychlodobíjecí stanice a 58 stanice normálního dobíjení. V Mošnově jde současně o první letištní lokalitu v síti ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. V lednu před sedmi lety zahájila pod vlajkou ČEZ provoz první klasická dobíjecí stanice a 20. září stejného roku ji následovala první rychlodobíjecí stanice umístěná před centrálou společnosti v Duhové ulici.

Od té doby se dobíjecí stanice ČEZ staly vyhledávanou adresou - celá síť dodala loni do baterií elektromobilů celkem 959 115 kWh elektřiny. Jen za letošní první tři měsíce letošního roku nateklo na stojanech ČEZ do baterií elektromobilů celkem 384 876 kWh elektřiny.

„Letos bychom loňské už tak vysoké tempo výstavby chtěli nejen udržet, ale ještě více vystupňovat a do konce roku překonat hranici 200 stanic v naší síti. Převažovat by přitom měly veřejností stále poptávanější rychlodobíjecí lokality. Tento nárůst v kombinaci s více než třemi tisícovkami elektromobilů, které do konce roku budou jezdit po českých silnicích, by měly posunout objem elektřiny odebrané letos na našich stojanech až k hranici 1,5 milionu kWh, což je např. ekvivalent více než 40 tisíc plných dobití elektromobilu střední třídy,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva a ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba veřejných stanic rychlého dobíjení je z části financovaná díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu CEF (Connecting Europe Facility), v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Z tohoto zdroje byla financována také výstavba stanic na ostravském letišti. Souběžně ČEZ rozšiřuje síť také z vlastních prostředků. Skupina ČEZ na severovýchodní Moravě a ve Slezsku aktuálně provozuje 21 veřejných dobíjecích stanic, z toho 9 rychlodobíjecích. Ty elektromobilisté najdou vedle Ostravy také ve Frýdku-Místku, Karviné a Třinci. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách.

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně. Společnost ČEZ Prodej začala letos na jaře poskytovat elektromobilitu jako komplexní službu pro domácnosti a živnostníky. Společně s koupeným vozem (k dispozici jsou tři značky a pět typů elektromobilů) nabízí také wallbox, kontrolu dostatečné robustnosti elektroinstalace pro domácí dobíjení, čip pro dobíjení ve veřejných stanicích nebo zelenou elektřinu pro domácnosti elektromobilistů.

ČEZ Prodej nabízí zároveň financování koupě elektromobilu prostřednictvím výhodného úvěru. Nabídka garantuje, že spotřeba zákazníkovy domácnosti byla pokryta elektřinou z obnovitelných zdrojů. Společnost ČEZ ESCO současně nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde např. o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení.

Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi významné zákazníky poslední doby patří Dopravní podnik hl. m. Prahy nebo Ústecký kraj.

V České republice je aktuálně registrováno více než 2500 elektromobil. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce dubna 221 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Jsem rád, že se to povedlo a to dokonce v rychlonabíjecím standardu. Původně jsme se se spolužákem z gymplu, Jaromírem Radkovským, nyní ředitelem Letiště Mošnov, bavili spíše o pomalých pro delší parkování na nově budovaném parkovišti.
Ale tohle je super, protože na trase Ostrava-Olomouc není rychlonabíječka žádná. Ani na D1, ani na staré cestě přes Nový Jičína a Hranice na Moravě. Pokud máte malobaterkáč, nezbývá než jet hodně úsporně na olomoucké Amigo nebo si zbytečně zajet do Valmezu. Takto je stanice v Mošnově vhodná jak pro cesty z Těšínska, tak opačným směrem před příjezdem do Ostravy z Olomoucka.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Tomáš

Si tak rikam jestli v dnesni dobe neni 50kW trochu malo?

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Můžeme potvrdit, že pro auta s baterií >50kWh to málo je.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Zase chapu ze zatim v ceske kotline tolik aut ktera ty vysoky vykony vyuziji nejezdi a ty vykonejsi nabijecky jsou drahy ale aspon by mohly bejt upgradovatelny. Jinak to za par let budou muset cely prekopavat. To je des v Japonsku kde max je 50kW a mnohdy ma "rychlonabijecka" jen 20kW a tak podobne. Krome Superchargeru kterych tu ale neni nijak moc. Az ted by melo Porsche zacit budovat svoji sit pro Taycan. No jinak by ho asi moc lidi nekoupilo....

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A právě proto stále jezdím na LPG a nechce se mi přecházet ani na CNG. Já chci jezdit a ne stále přemýšlet, kde doplním palivo, když bydlím v paneláku a změnu neplánuji :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pánové poradte jak tankovat v Rakousku. je na to nějaká App? dá se platit kartou?

Pokud myslite "elektro tankovat", tak info jsou zde: http://www.hybrid.cz/zkusenosti-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-alp-zase-zpatky
http://www.hybrid.cz/praxe-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-rakouska

Pokud chcete jednorazove nabijet a neplanujete jezdit do Rakouska pravidelne, tak staci aplikace Plugsurfing - tam jde platit pres kartu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LPG je lepší doplnit Mikulov a habsbursko nonstop přejet maximálně nějakej ten flus zvokýnka nebo vohryzek do příkopu a tankovat až Chorvatsko ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně jako u benzínky u nás :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Nabídka Skupiny ČEZ pokrývá oblast elektromobility komplexně.

Řešení pro všechny typy zákazníků.

Jaké řešení nabízí někomu kdo bydlí v paneláku a má plug in hybridní vůz?? Za paušální poplatek nabíjet někde dál od bydliště se takovým lidem nevyplácí.
Tak kdo mi prozradí co si představit pod pojmem komplexně?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Má to reálnou i imaginární složku :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) to je frk hodný intelektu Sheldona Coopera.

Obrázek uživatele M.Krupka

Tak šup sem s ní.

Obrázek uživatele Anonym123

imaginárne? npr. nabíjačka pri letisku.

Bravo! Tak ještě prosím Jindřichův Hradec, blbě se jezdí z ČB na východ.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Super, na Dny NATO jak dělaný. Už se letos těším hlavně na přílety. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 222.000 km

Obrázek uživatele Krueger

Marne hledam v KV neco noveho...

STO PADESÁT (!sic!) stanic po deseti letech rozvoje elektromobility? Není toho štěstí najednou nějak moc? :-)

---

hariprasad

Nebo, kdyz to rekneme jinak, za kazde tu zaregistrovane EV bylo (at uz z jakehokoliv zdroje) utraceno 100 tisic. Neni to moc?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je to tak. Nejsou slepice, nejsou vejce. Nejsou vejce, nejsou slepice. :-) Jak píšu výše. Je toho štěstí na mě trochu moc. Jdu se vyplakat.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Nejdřív bylo vejce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Což se ví už poměrně dlouho, přesto se lidi furt ptají: "Vejce kladené na souši (čímž vylučujeme "neskořápkatá" vejce obojživelníků) existovala řádově o desítky milionů let dříve než slepice, respektive kur bankivský, z něhož lidé vyšlechtili kura domácího. Vejce na souši kladly i želvy, o kterých se ne nadarmo mluví jako o žijících fosiliích. Takže celý vtip je v nepochopení otázky. Nikdo se totiž neptá, zdali byla dříve slepice, nebo slepičí vejce. Jen vejce." https://zoommagazin.iprima.cz/velikonoce-svatky-jara-i-oslava-zmrtvychvstani/vejce-nebo-slepice-zname-jasnou-a-nevyvratitelnou

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

Je dobře, že se lidé ptají a je také dobře, že o tom přemýšlejí. Zbytek má ve všem naprosto jasno, za všechno může Kalousek a EU.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

150 nabíječek, tak to už je fakt nabíječka na každém rohu. To už si lidé konečně mohou nakoupit miliony EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedna technicko-prakticka RE:
Od 1.4.t.r. jakoby mavnutim proutku "zmizelo" obrovske mnozstvi BEV a to proto, ze e.on zpoplatnil 100jany.
Takze ano, lidickove si mohou nakoupit, nebot nabijecich mist jsou miliony (rozumnej ty domaci zásuvky).

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Mariánské Lázně mají dvě nové rychlonabíjecí stanice. Postavil je ČEZ

https://fdrive.cz/clanky/marianske-lazne-maji-dve-nove-rychlonabijeci-stanice-postavil-je-cez-3735

https://fdrive.cz/clanky/marianske-lazne-maji-dve-nove-rychlonabijeci-stanice-od-cezu-3573

takže už tam jsou 4 ?

sem si zrovna včera říkal, že už jsem dlouho nečetl zprávu o nové nabíjecí stanici

jestli ty čísla o počtu EV berou od prodejců tak je jich min. 2x tolik v ČR

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pres 900 000kWh za letosek se mi zda nejak malo. Jen ja jsem natlacil za letosni duben 400kWh do baterie a to moc nejezdim.
Tak nevim, nevim....

To je zhruba 4,5-5 milionů km, dle spotřeby. Těch EV aut je v ČR minimum, píšou tam 2500. Tak kolik je to na jedno auto? Zhruba 2000 km? A to je jenom v síti dobiječek ČEZ. Spousta lidí dobíjí hlavně doma a taky jsou tu i jiné nabíječky. Mě to přijde akorát.

Druhá věc je, že to bude asi těžce neefektivní, neekonomické. Nevím, kolik jeden takový stojan stojí a za kolik je 1 kWh, ale z těch čísel myslím, že se to nikdy nemůže přeci zaplatit.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Milion kWh je odhadem zisk pro ČEZ na elektřině tak 7 milionů, tedy 50 tisíc na jednu stanici za rok. Teď to určitě výdělečné není, ale za pár let to může být zlatý důl s návratností investice klidně 1 rok.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak udelat na jedne prodane kWh zisk 7 kc je mi teda zahadou....

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak mě opravte, myslel jsem si, že průměr pro zákazníka bude něco okolo 10 Kč/kWh a ČEZ umí vydělat slušné peníze i když prodává za 2 Kč/kWh.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele UDA

Za 10 Kč tam asi drtivá většina lidi netankuje. Postradalo by to ekonomicky smysl. Mozná pár lidí si tam sosnou aby dojeli.

Temer urcite budou vetsina z toho pausaly (ktere natankuji vic nez tech 70kWh mesicne odpovidajici cene pausalu)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Chápu, proto opět opakuji, že budu rád když mě opravíte a hodíte sem nějaký odhad kolik to tak průměrně může být. Všechny paušály v loňském roce + všechna placená nabíjení, tak tedy 5 mil. Kč? Nebo ještě méně?
Stejně si ale myslím, že po všech těchto akcích, až bude elektromobilů nezanedbatelné procento, to dokulminuje někam mezi 8 a 10 Kč za kWh a může to být pro elektrárenské společnosti ohromně ziskové. Dnes mají maximálně 5 Kč/kWh se všemi daněmi, OZE příspěvky..., tedy hrubý zisk v tom nejlepším případě tak 2 Kč/kWh a zanedlouho jim bude stačit obrazně řečeno postavit pár budek a vydělávat i třeba 3x tolik. Trh s palivy má nyní "obrat" zhruba 100 miliard ročně a může se z velké části přesunout "k ČEZu".

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To je zajimava otazka, ale obavam se, ze pocet aktivnich cipu (a procento pres ne odebrane) vi jenom CEZ (muj odhad - par stovek cipu a 90% energie pres ne).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

loni jsem "natočil" 650 kWh u Eonu za půl roku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud jen u e.onu, tak to je nejak malo na pololeti. To mam za mesic, když se "utrhnu" a jezdim vic, nez malo.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no tý brďo to je fofr :))

http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

http://www.evmapa.cz/

https://kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Centrum Hradce Králové je to teda bída! = taková líná mldka u ČEZ Vodní elektrárna Hučák HK !!! :)))

evmapa.cz/cez-vodni-elektrarna-hucak

a to je fokolí fšcko soudluzi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chademo u nádraží již drahně let

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

:)) jedno šademo s blbým parkování věčně vobsazený na 100tisícový město??

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hradec_Kr%C3%A1lov%C3%A9

jo a u elektrárny 11kW menekes nodobrý hlavně že je hned vedle nábřežní parkování s 50ti parkovacíma místama ;) ještě že máme v čezku nakvedlaný ROZUMNÝ NĚMECKÝ LIDL :))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě jedna Čez je u Jaguáru a další u Lidlu :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no dyt říkám LIDL i ČEZ U JAGUÁRU oba krapet zruky daleko z centra protože lidi nejezdíá na kafe do průmyslový oblasti ale DO CENTRA co nejblíže NÁMĚSTÍ a PARKUJÍ NA NÁBŘEŽÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ. Ale jo na mapě.cz JAGUÁR vypadá fakt dóst dobře :)))) skvělá vizitky týdle díry

https://mapy.cz/zakladni?x=15.8621429&y=50.2147687&z=18&pano=1&source=firm&id=13202241&pid=56938729&fov=1.257

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidlacka je na hlavni trase na Brno (dokud nedostavej D35 a to jeste hodne dlouho nedostavej), nabijim tam cca 1x tydne, a prave na tranzitu nabijecky ocekavam, v centru me jsou k prdu, do centra nepotrebuju jezdit autem, a kdys tam jedu autem mam nabito z domova

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no ty možná nepotřebuješ, ale tisíce hradečáků co by si chtěli/museli vyměnit dízlpopelnici za elektromobil a parkujou v centru protože nemají garáže nebudou dojíždět nabíjet na kafe do prdeleférije hradce :) Proto je 11kW čez menekes navíc jen pár metrů u čez elektrárny jako jediná nabíječka v centru Hradce Králové na rok 2019 tak trochu směšná ;) Nesmíš myslet jenom na sebe a víc myslet ve více dimenzích pak nebudu muset ti to vysvětlovat natřikrát ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele Ty chytrolíne... a jakýmpak autem tam na ten Hučák jezdíš dobíjet?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?