BMW tvrdí, že o elektroauta není zájem, spalovacímu motoru dává dalších 30 let

Výrobci automobilů se připravují na elektrickou budoucnost v dopravě. Volvo přestává vyvíjet spalovací motory, Volkswagen plánuje představit poslední generaci svých pohonných jednotek v roce 2026. Vedoucí vývoje BMW Klaus Fröhlich jim však dává dalších 30 let, alespoň na některých trzích.

BMW sice má už od roku 2013 na trhu elektromobil BMW i3, ale v posledních letech se mnohem raději soustředí na plug-in hybridy.
foto: BMW

BMW v poslední době zaostává ve vývoji elektromobilů. Jediným dostupným vozem na čistě elektrický pohon je BMW i3, které je na trhu už od roku 2013. V budoucnu se nabídka bude rozšiřovat. V roce 2025 má BMW v plánu prodávat 30 % svých vozů s určitou formou elektrifikace.

V tomto podílu jsou zahrnuta jak vozidla s čistě elektrickým pohonem, tak plug-in hybridy. Spalovací motor na palubě bude mít 80 % vozů, tvrdí Fröhlich. Podle něj je trend elektrifikace přehnaný a prý neexistuje žádná poptávka po čistě elektrických vozech.

Ty jsou požadovány především zákonodárci, nikoli zákazníky. Fröhlich se domnívá, že zákazníci nejsou připraveni přijmout rizika elektromobilů – problémovou infrastrukturu a nejistou zůstatkovou hodnotu vozidla.

Jako další důvod setrvání spalovacích motorů uvádí Fröhlich odlišný vývoj v různých zemích. Proto tam, kde bude v blízké budoucnosti nízká hustota nabíjecích stanic (v Rusku, na blízkém východě a v některých částech Číny) budou hrát hlavní roli vozy s konvenčními spalovacími motory dalších 10 až 15 let.

I v zemích s vysokým podílem elektromobilů, jako je , jsou vysoké prodeje těchto vozidel pouze lokální. V USA se jedná především o bohaté oblasti na západním a východním pobřeží.

Fröhlich také uznal, že BMW vydělává na elektrifikovaných modelech méně než na vozech s konvenčním pohonem. Vyšší ceny elektrifikovaných modelů nelze přenést čistě jen na zákazníka, proto jsou tyto vozy prodávány s nižšími maržemi.

Portfolio motorů se tedy u BMW výrazně změní. Největší potenciál vidí Fröhlich v plug-in hybridech. Pouze vozy s tímto pohonem budou schopny plnit limity emisí CO2.

Malé tříválcové motory svůj potenciál téměř vyčerpaly, a proto zmizí z nabídky. To samé platí i pro velké dvanáctiválce. Překvapivě zůstanou v nabídce šestiválcové i osmiválcové motory, samozřejmě v kombinaci s hybridním modulem.

108 Comments on “BMW tvrdí, že o elektroauta není zájem, spalovacímu motoru dává dalších 30 let”

  1. Brambora vozí hvězdy z letiště po Varech fdízlpopelnici a
    Brambora vozí hvězdy z letiště po Varech fdízlpopelnici a myslí si že je kůůl a vono houno zlatá rybko, pěkná dízlprasečí sračka z mnichova :))))))))))))))

    https://www.autorevue.cz/festival-karlovy-vary-2019-julianne-moore-prijela-k-grandhotelu-pupp-autem-za-5-milionu

    http://www.hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

  2. “Fröhlich se domnívá, že zákazníci nejsou připraveni
    “Fröhlich se domnívá, že zákazníci nejsou připraveni přijmout rizika elektromobilů – problémovou infrastrukturu a nejistou zůstatkovou hodnotu vozidla” A nespletl si tem pán datum skoro o sto let? Poslední elektrifikovaná obec v ČR byla Horažďovická Lhota v dubnu 1958. Takže BEV dnes nabiji do rána na každých pasekáchbv Evropě. Tomu říkám nedostatečná infrastruktura! Zato benzín teče doma z každého kohoutku. Pan Froehlich byl asi na konzultace na Pražském hradě nebo u premiéra. Budování infrastruktury pro BEV je jen otázka, zda vedení státu chce rovný trh pro všechny či ne, a podpoří to (dotací ani represí netřeba, stačí zákonná legalita a stejná podpora jako u fosilů). No ale kdyby infratruktura byla, to by lid mohl chtít BEV. A to zase prr! Tak tedy ne soudruzi.

      1. Nojo no. Zadnej adrenalin jestli dojedu. Supercharger na
        Nojo no. Zadnej adrenalin jestli dojedu. Supercharger na kazdem rohu, a prijedete do cile a najdete tam stojan se dvema TYP2 zasuvkami kousek od apartmanu.
        V hotelu kde budeme pristi tyden jsem pro zmenu ted zjistil Tesla destination chargery aniz bych to pred rezervaci resil kde budu nabijet.
        Uz je to fakt nuda.

        To neni jako “Fordem tam, vlakem zpatky”. 😉

        PS: A to jsem po dovolene objednan do servisu na upgrade abych mohl nabijet na CCS, tedy se mi pak rozsiri moznosti rychleho nabijeni jeste o Ionity, Fastned a dalsi. To bude teprve nuda.

        1. dnes som si prečítal na sk fóre že už to nie je zábava
          dnes som si prečítal na sk fóre že už to nie je zábava ísť BEV k moru:
          Chcem upozornit, že na dialnici Zahreb – Rijeka pribudlo až 9 rýchlonabíjačiek s 50 kW výkonom. Jedna je dokonca Free: Odmorište Lepenica Sjever
          Ďalšie sa buduju smer Makarska. Tí Chorvati sa do toho pustili pekne…

          Aj bez zmyslu pre dobrodružstvo, je to už husto pokryté. XY nenapísal, že v Karlovaci na Superchargeri sú dve krásne Delty na zdarma bez autentifikácie (idu 49kW). Odtiaľ po “starej” ceste č.1 okolo Plitvickych musí aj Tvoj Leaf prejsť v pohode na Kaufland Zadar a potom aj nižšie Kaufland Šibenik) a v cieli kde je čas kľudne aj na Makarskej už zásuvka na ubytku alebo Type2.

          1. Potvrzuji.
            Pritom jsem nekde cetl, myslim, ze nekdo od BMW si

            Potvrzuji.

            Pritom jsem nekde cetl, myslim, ze nekdo od BMW si stezoval, ze to lidi nechteji, protoze neni kde nabijet.

            Mimochodem k memu prekvapeni ani o prvnim prazdninovem vikendu se nekonala zadna pohroma stran plnych nabijecek.
            Na SC jsem chvilku sdilel jen jednou, jinak vzdy obsazena mene nez pulka stojanu a to navzdory faktu, ze jsem vzdy narazil na minimalne jednu trojku.
            A pridruzene neTesla nabijecky opet vzdy uplne volne…

            PS: Kdyby se mi podarilo doplouzit takovou dalku Leafem, tak uz by tam po tolika nabijenich plnil tu upecenou baterku vykonem asi tak 5kW… 🙂

            1. Jo, jo, kde jsou ty časy s prodlužovačkou a mapou
              Jo, jo, kde jsou ty časy s prodlužovačkou a mapou plánovačkou. Dneska Ostrava rychlonabíječky ČEZ Hornopolní, Rudná, Teplárna, Makro, PRE Mercedes Rudná, Lidl Třebovice. Kolem další rychlonabíječky Hlučín, Opava, FM, Havířov, Karviná, Třinec, Valmez, Olomouc, Šternberk, Zlín…
              Ano, jsou ještě nepolíbená místa a třeba s malým Ionem 16 kWh baterka to není žádná sláva a musím co 100 km někde přicucnout. Ale s 30 nebo 50 a více kWh už není co řešit. A pokud je po ruce ještě silná palubní nabíječka alespoň 11, lépe 22 kW, pohoda.

  3. Troufám si tvrdit, že ‚týpek‘ má pravdu a vy jste si to z
    Troufám si tvrdit, že ‚týpek‘ má pravdu a vy jste si to z reklamštiny jen zapomněli přeložit:

    >> BMW tvrdí, že o elektroauta není zájem
    –> neumíme na tom vydělat
    –> neumíme to (pořádně) vyrobit
    –> o náš technicky zastaralý produkt není zájem

    >> spalovacímu motoru dává dalších 30 let
    –> budeme náš stávající produkt ždímat tak dlouho, než přijde zázrak nebo bankrot

    Ale teď vážně: Zisk z jednotlivých částí EV je rozložen jiným způsobem a to je to, co dělá klasickým automobilkám vrásky. Do teď to byl pohon, či alespoň jeho podstatná část, která byla výjimečná a za kterou si automobilka mohla přirazit ‚co chtěla‘. Teď jsou to baterie, elektromotory a elektronika. A tam jsou si všichni rovni, protože ani jeden z toho nic nevyrábí, tedy mimo Tesly, která se intenzivně snaží tyto klíčové části dostat pod svou kontrolu.

    1. Už odpůrce elektrifikace zesnulý šéfík Fiatu Sergio
      Už odpůrce elektrifikace zesnulý šéfík Fiatu Sergio Marchionne, RIP, nechápal jak si můžou automobilky nechat vyrábět srdce svých elektroaut tedy baterie či pohon od někoho jiného a ztratit tak strategickou kontrolu nad náklady a dodávkami! Problémy s dodávkami IONIQů, Kia Niro či už již notorické současné problémy VW a Audi s dodavatately baterek z Asie to na plné čáře potvrzují. :)))

    2. Zrpvu mi to taky nedošlo, ale ten překlad s „reklamštiny“
      Zrpvu mi to taky nedošlo, ale ten překlad s „reklamštiny“ je přesný 🙂

      Je jasné, že když vyrobí parodii na elektromobil s dojezdem na druhý konec ulice, tak o takový elektromobil nebude zájem. A z toho usuzují, že není zájem o všechny elektromobily.

      Jooo kdo chvíli stál už stojí opodál.

    3. Naprostý souhlas s posledním odstavcem. A to je ten rozdíl,
      Naprostý souhlas s posledním odstavcem. A to je ten rozdíl, proč nás doteď nezaplavila levná čínská auta – vyrobit motor v takovém množství, aby splňoval euronormu, která vydrží sotva dva roky, prostě není taková sranda, ale teď oni mají hlavní komponentu a automobilkám, resp. EU je to u zadku a za 5 let zbudou všem jen oči pro pláč. Proto bych i doplnil poslední větu – ani jeden z toho nic nevyrábí, tedy mimo Tesly a BYD – jedni berou útokem prémiový segment, druzí již brzy ovládnou segment levných vozů, kus koláče ze střední třídy si vezmou Korejci a bude vymalováno.

      1. Stejně jako to vzdal VW se svým elektro Phaetonem v roce
        Stejně jako to vzdal VW se svým elektro Phaetonem v roce 2015.

        https://electrek.co/2017/03/09/tesla-model-s-screwed-vw-phaeton/

        Herbert Diess
        „We were quite far advanced with the next Phaeton but it became clear it wasn’t enough of a leap forwards. A modern large saloon has to be competitive and have an advantage over the Tesla, which is the benchmark and in many regions dominates the segment. Now, if we go back there, we have to take Tesla seriously, and of course that is what we are doing with our electric strategy.”

      2. +1
        Ano o elektromobily nikdo zájem nemá.
        Ty tísíce

        +1

        Ano o elektromobily nikdo zájem nemá.

        Ty tísíce rezervací u Tesly, VW, a ostatních vlastně nic neznamená.

        Že lidi ty auta chtějí i když jsou zatím 2x dražší než spalováci. Přesto jsou ochotni na ně čekat klidně i rok.

        to opravdu svědčí o naprostém nezájmu a ignoraci od spotřebitelů! 🙂

        a co se týká vět, jako, že spalováci tu s námi budou ještě dalších 30 let? Na to nemusí být člověk génius aby tohle věděl. Bohužel nejde vyměnit lusknutím prstu všechny spalovače za elektro.
        Bude to trvat možná určitě i víc jak 30 let. Na mnoha místech stále budou spalováci i za 30 let. To je snad jasné. Ale je také jasné, že lidi elektroauta chtěj navzdory nějakým úřadům, nebo flákačům v BMW.

          1. Jistěže necchtějí. Kolega si koupil na přelomu roku Mazdu
            Jistěže necchtějí. Kolega si koupil na přelomu roku Mazdu za 560t Kč v automatu. On chtěl auto tak za třetinu, ale brzy seznal, že by od místní bazarové mafile dostal tak akorát popelnici dovezenou z EU vrakáče nebo čorku. Není fanda BEV, ale dojíždí pravidelně nádrž do sucha, protože jej nebaví jezdit na benzinku. A závidí všem, co večer strčí vidlici do zásuvky a ráno jedou. Jeho auto pro manželku, určitě nebude spalovák…

          2. Tak ono je problém nejen cena, ale i nabídka. Když chcete
            Tak ono je problém nejen cena, ale i nabídka. Když chcete např kombi v elektrice, není… Zkuste porovnat nabídku čistě elektrických aut a spalováku. Dle mého odhadu je tak na 1 elektro auto tak 20 spalovacích. Myslím dle karosářských verzí… Tedy kdyby byla srovnatelná nabídka modelů, rozhodně by elektroauta měla výrazně větší podíl na trhu… Ale čas ukáže. Za mě spalovací motory patří do muzea…

    1. Nikde jsem si nevšim že by se BMW kdy pokoušelo nabízet
      Nikde jsem si nevšim že by se BMW kdy pokoušelo nabízet elektrický ekvivalent svého modelu 3, 5 ani 7 a ani jsem si nevšimnul, že by nabízeli konkurenci nejvíce žádaného Tesla modelu 3 či S nebo X, takže jejich jistota se bere jen z nabídky jediné BMW elektriky i3, která měla až dosud zkriplenou pidibaterku? Jo tak to pak chápu takovýdle stanoviska a že se to s radostí označuje za pravdu :)))))
      A už vůbec jsem si nevšimnul že by někdo z dinosaurů vůbec mluvil o nutnosti zbudování integrovaný síti supernabíječek. Teprve před měsícem se VW vůbec poprvé o něčem takovém zmínil. Udělat dobrý elektroauto je jen 50 % problému, druhým je s autem spolupracující síť supernabíječek.

      Tesla měla 232 000 rezervací na M3 za 24 hod zatímco dinosaur VW měl 3. vánoce z toho že za 24 hodin získal 10 000 rezervací na iD3 což měl být lidovej elektro zabiják M3 za poloviční cenu :)))
      A to M3 měla přijít až za několik let Elonova času, kdežto iD3 dostanou zákazníci možná už za rok.

      V historii automobilismu měl v 60. letech nejvíc rezervací Ford Mustang, který strhal všechny rekordy 150 000 rezervacema za 1 rok. Od té doby to žádnej spalovák něpřekonal ani náhodou. Tolik tedy, k tomu že lidé nechtějí elektroauta. ;D

      1. Sračkomety budeme vyrábět, dokud to půjde. Plynoprdy,
        Sračkomety budeme vyrábět, dokud to půjde. Plynoprdy, když budeme muset, taky. Elektriky jen z donucení a jen tolik, kolik zákon přikáže. Palivo pro elektriky nás nezajímá. Nabíjecí infrastruktura je věcí státu, který ji má dotovat. Vaše BMW

      2. Ako môžu urobiť elektroalternatívu k TM3, S, alebo X, keď
        Ako môžu urobiť elektroalternatívu k TM3, S, alebo X, keď to ani nevedia v takej cene a s takými parametrami !?
        Si zober kolko stojí i3. To by potom sedmičový elektrobavorák musel stáť 300 000€, a na to by sa im každý fanda BMW akurát tak vys…

  4. Zajímalo by mě, s ším bmw zaostává s vývojem
    Zajímalo by mě, s ším bmw zaostává s vývojem elektromobilů?
    i3 má vše co je poteřeba a pouze se zvětšuje baterie.
    Což je u elektromobilů podle mě správný krok. Ta koncepce nezastarává tak rychle jako spalovací motor.

    A že o elektromobily není zájem? Se není čemu divit, když na trhu je asi pouze 6 aut a většina z nich stojí k milionu a přitom jejich spalovací ekvivalent se dá koupit za 300 tis.
    Až bude auto s 40kWh baterkou pod těch 500 tis jak se dušuje škodovka, tak uvidíme jestli je o ně zájem, nebo ne.

        1. Pokud si většina z nás auto už nikdy nekoupí, tak z čeho
          Pokud si většina z nás auto už nikdy nekoupí, tak z čeho budou automobilky žít? Prodají auta carsharingovým společnostem a budeme si je pronajímat?

          Je to samozřejmě možný (a s příchodem self-driving cars si to umím v budoucnu představit – auto mi přijede k baráku), ale jako mnohem pravděpodobnější mi přijde klasickej model: Nejdřív prodávám ty nejdražší modely nadšencům, pak mainstream a nakonec low-end. Tenhle model standardně funguje a u aut je o to výraznější, že automobilky ani nemají kapacity prodávat to ve velkým, tj. nemají jedinej důvod prodávat teď main-stream, natož pak low-end.

          1. No ale když zůstanou u této cenové hladiny – tak jedno EV
            No ale když zůstanou u této cenové hladiny – tak jedno EV stojí zhruba jako 3 alternativní spalováky.
            A co je lepší – vyrobit a prodat 3 auta dohromady za 1 milion, a nebo jedno auto s třetinové náklady na linku (lidi), materiálu (na auto jako takové bez baterie), logistiku, ale se stejným příjmem (ziskem)?
            Máte třetinu práce, poloviční náklady (díky ceně baterie) a stejný zisk.

            Jako určitě se budou dál auta vyrábět a prodávat, ale taková masovka jako koncem minulého století už to nebude.
            Otázka na radio Jerevan – kdy bude líp?
            Odpověď – už bylo.
            🙂

    1. Zajímavé, jak spousta lidí čeká na to, až to zlevní a
      Zajímavé, jak spousta lidí čeká na to, až to zlevní a bude to mít velkou baterii, jako kdyby byla samozřejmost, že každý bude mít auto. A napadlo Vás, že nezlevní a většina z nás už si prostě auto nikdy nekoupí?
      Že sociální model z konce dvacátého století „auto do každé rodiny, a někde i dvě“ prostě skončil.

      1. Koncept auto do každé rodiny samozřejmě neskončil.
        Koncept auto do každé rodiny samozřejmě neskončil. Možná spalováky zdraží tak, že se vyplatí opravovat stará auta a bude to tady vypadat podobně jako na Kubě. Samozřejmě pokud budou autonomní auta, tak se situace může změnit, ale ty zatím ještě nejsou a nikdo neví jestli někdy budou.

        1. Tak samozřejmě můžete i nadále auto vlastnit, ale s
          Tak samozřejmě můžete i nadále auto vlastnit, ale s počtem míst se zákazem vjezdu EURO 5 a starší se (obrazně řečeno) den co den rozrůstá. Takže se za deset let klidně může stát, že sice budete mít to opravené jak chcete, ale nikam s ním nebudete moci jet.

      2. pokiaľ budeme voliť rovnakých „neumětel-e“ bude auto,
        pokiaľ budeme voliť rovnakých „neumětel-e“ bude auto, druhé a dokonca i tretie v domácnosti nutnosťou! jedna vec k tomu núti – nedostupnosť mhd/verejnej dopravy. polkm a viac nie je výnimka a tak je jedno či mladí s deťmi, či starí s obmedzenou mobilitou.
        a tých, ktorí za to môžu to teší – zvyšujú rok od roka parkovné.
        aký je to „sociálny“model?

    1. Tesla ovládá své segmenty trhu jen pár měsíců či let
      Tesla ovládá své segmenty trhu jen pár měsíců či let po započatí výroby u každého modelu bez ohledu na druh paliva (a to jde o segmenty s vysokou marží). Tedy jen blb to neumí počítat, nebo mentál, co rád fosilní terorismus a války 🙂

    2. A na co potřebuješ být odborník? Aby jsi si přečetl pár
      A na co potřebuješ být odborník? Aby jsi si přečetl pár zpráv o tom, že VW má 10 tisíc rezervací na svoje elektroauto?

      Sorry, ale to pochopí i malé dítě, že o ty elektromobily je zájem, když jsou lidi ochotní si ho rezervovat i několik let předem. Navíc když jsou zatím stále ještě dražší.

      Jde jen o to, že zatím nikdo pořádně (krom Tesly) nerozjel velkoseriovou výrobu. Až to například VW udělá jak se chvástá, tak pak klesne cena a zárověň se zvedne poptávka. Klasický trh.

      Co je na tom tak těžkého pochopit?

      1. Už tu pár let hlásám, že se dinosauři bez vlastní
        Už tu pár let hlásám, že se dinosauři bez vlastní baterkárny nepohnou a teprve začatkem letošního roku to poznal sám VW když si nabil držku o neschopnost dostat nasmlouvané množství od asijských dodavatelů a ještě mu vyhrožovali :))))
        Stejně tak jsem tvrdil že každej výrobce EV potřebuje integrovanou síť nabíječek a první kdo o ní začal vůbec mluvit byl VW a to teprv měsícem :))))

        1. Když si prostou násobilkou spočítáte budoucí kapacity
          Když si prostou násobilkou spočítáte budoucí kapacity jejich budoucích dodavatelů jako Nortvolt, či evropské LG a porovnáte to s počty slibovaných milionů EV který maj dodat za pár let tak uvidíte, že by měli mít už dávno ve výstavbě několik gigatováren někde po světě, ale to se neděje. I ten jejich Norvolt začnou dostavěj až buhví kdy. :)))

        2. 25/2/2019
          Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií

          25/2/2019
          Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie
          http://www.hybrid.cz/volkswagen-ma-velky-problem-dodavatel-baterii-lg-chem-mu-nechce-povolit-stavbu-vlastnich-tovaren-na-baterie

          5/2019
          Volkswagen má problém: Samsung slíbil 20 GWh baterií, ale dodat může necelých 5 GWh
          http://www.hybrid.cz/volkswagen-ma-problem-samsung-slibil-20-gwh-baterii-ale-dodat-muze-jet-5-gwh

          7/6/2019
          Volkswagen chce v Evropě do šesti let postavit 36 000 nabíjecích stanic
          http://www.hybrid.cz/volkswagen-chce-v-evrope-do-sesti-let-postavit-36-000-nabijecich-stanic

    1. Což dělají, ostatně jako všichni výrobci sračkometů a
      Což dělají, ostatně jako všichni výrobci sračkometů a plynoprdů. Dopoledne jsem projel kolem Citroen/Mazda prodejny. Čelní řada kolem chodníku zastavěná 35 novými sračkomety Citroen, boční plocha 12x sračkomet Mazda. Ano, o elektromobily není zájem. Jak by také mohl být, když tam žádný neměli v nabídce….. Přestože elektrické Berlingo stále dělají a čerstvě se pochlubili elektrickým DS. Nenajdete tam nic.

  5. Prostě BMW neprodává tolik elektromobilů, kolik
    Prostě BMW neprodává tolik elektromobilů, kolik předpokládalo, že bude. Jen to ukazuje, jak je vytvářený trh nejistý. Daň za to, že nevzniká přirozenou cestou ale ekologistickou lobby a přes restrikce současného stavu. Taková poněkud nepovedená evoluce asi tak jako kdyby se čekalo, že Homo Sapiens Sapiens se vyvine přímo z Homo Habilis – taková trošku danajská služba elektromobilitě.

                1. Kuku, to číslo!!!!!!!!!!
                  Je úplně fuk, co si myslíme my.

                  Kuku, to číslo!!!!!!!!!!
                  Je úplně fuk, co si myslíme my. Důležité je, co si myslí akcionáři a pokud vedení slíbilo, že do roku 2020 prodá xy ks BMW i3 a s tím na to dostali prachy, tak pokud prodají ve skutečnosti byť jen xy-1 úkol NESPLNILI. Vzhledem k tomu, jak do toho na začátku šli a dle toho, jak se vyjadřují, tak to vypadá, že cíl zcela nenaplnili. To vůbec nemluví o tom zda 150 000 ks je nebo není slušný výsledek, byť i pro mě osobně je pod očekáváními, ale slušný výsledek to je. Pokud měli majitelé BMW naslibováno např 200 000 – což bych osobně tak nějak čekal, že za životnost prodej bude, tak pak je buď co dohánět, nebo je to prostě méně, než se čekalo nic víc nic míň.

                2. Ses pomát? Ty sis vymyslel že existuje ňejaký číslo tak
                  Ses pomát? Ty sis vymyslel že existuje ňejaký číslo tak si ho najdi. :)))
                  Mě je úplně u zadele co si BMW nebo VW chce nebo pŕedstavuje, mě zajímá jen co dodaj. Co dodaj platí a zbytek jsou jen kecy vo kterých se rádi hádaj blázni jako si ty. 😀

                3. Kuku je smutný, že nechápeš, že je něco jako produktová
                  Kuku je smutný, že nechápeš, že je něco jako produktová strategie, návratnost vývoje, zisk…..ale pro hlupáka každý hloupá, pro blázna každý blázen….a

                4. Jo jsou to jen kecy, kterýma se plněj píar články v
                  Jo jsou to jen kecy, kterýma se plněj píar články v médiích každej den a který se taky každej den měněj. Ty zase nechápeš realitu a realita je to co platí a ne žvásty a představy manažerů přiškrcených kravatou ať jsou v powerpointu sebekrásnější. Reálný čísla se pak sečtou a rozhone se jestli ten blbec manažer se vykopne nebo povýší, nebo zda se přestane auto vyrábět či se naopak k tomu přidaj další modely.
                  Hledej si to číslo dál šmudlo. :)))

                5. Tak v době uvedení v roce 2013 říkali v BMW, že v
                  Tak v době uvedení v roce 2013 říkali v BMW, že v průběhu roku 2014 by rádi prodali 10.000ks BMW i3. Proti tomu ve stejnou dobu : „Šéf aliance Nissan-Renault Carlos Ghosn zase přiznal, že se automobilce nepodaří splnit svůj plán do roku 2016 vyrábět 1,5 milionu elektromobilů ročně.

                  2014 „Do konce listopadu 2014 bylo na celém světě prodáno 13 849 vozů i3 a 1129 sportovních i8 “

                  2015 „Automobilka BMW slaví úspěch. Její model i3 se stal světově třetím nejprodávanějším elektromobilem. Na německém trhu vede.“
                  a zároveň „BMW chce už v roce 2016 uvést na trh model i5, což má být elektrický sedan. A právě o zhruba dva roky později by mohlo přijít výše jmenované SUV, které by si mohlo z modelu i5 vypůjčit techniku a platformu.“

                  2018 : „Současné technologie ještě nejsou tak daleko, aby se výroba elektromobilů v masovém měřítku vyplatila. Tvrdí to aspoň BMW“

                  „Modely i3, i když se prodávají po desetitisících každý rok, slouží spíše jako pojízdná testovací laboratoř a především budovatel image. Ačkoli BMW přesná čísla samozřejmě neprozradí, odhady hovoří o ztrátě až 10 000 dolarů na jednom prodaném kuse. Jen sada akumulátorů do BMW i3 přijde automobilku asi na 13 000 dolarů.“

                  a nakonec „Diví se, jak může Elon Musk s Teslou vydělávat s takovými cenami.“

                  „Nicméně BMW uvádí, že s novou generací platforem, akumulátorů a systémů pohonu se již podaří elektromobily vyrábět rentabilně.“

                  Výsledek: Baterie, baterie a baterie… na tom to celé stojí a s tím to celé padá. A tohle všechna čest Elon odhadnul docela slušně.

                6. Jo jo keců vo tom co by automobilky chtěli už máme dávno
                  Jo jo keců vo tom co by automobilky chtěli už máme dávno plný zuby a teň kdo má 14ti dení paměť stejně jako polovina voličů v ČR se pak strášně diví cože to ty kašpaři z vedení všechno povídali.

                  VW
                  Stejně jako máme Elon Musk time tak existuje i „VW time“, ten nikdy neomrzí protože co slíbí to nikdy nedodá :))))

                  VW v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně. Ha ha ha :)))

                  VW Makes Big Bet on EVs
                  https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

                  GM
                  Ukázka „GM time“ to jsou taky velmi zdatní kašpaři ve slibování.

                  V roce 2009 GM slibovalo že bude mít v roce 2012 14 hybridů…

                  24. 6. 2009
                  GM Promises 14 Hybrids by 2012
                  http://www.motortrend.com/news/gm-promises-14-hybrids-by-2012-we-id-the-potential-lineup-4659/

                  A výsledek? V roce 2017 měli jen 2 hybridy, slovy DVA…a jednu elektriku. Navíc prodávali jen někde a v omezeném množství.

                  V roce 2017 GM slíbil touto dobou (4/2019) představit další 2 EV, ale představil velký kulový.

                  GM promised to introduce 2 new EVs by now, where are they?
                  https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

                  No a na závěr experti ze Škodofky. Tam pravá ruka neví co dělá levá a nakonec jim to stejně všechno převálcuje vylízanej Vlkohrad.

                  „Škoda time“ ty rovnou dementujou sami sebe 😀

                  2012
                  První sériový elektromobil Škoda se objeví už za dva roky
                  https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198420-prvni-seriovy-elektromobil-skoda-se-objevi-uz-za-dva-roky

                  2013
                  Škoda neplánuje elektrické nebo hybridní automobily
                  https://www.auto.cz/skoda-neplanuje-elektricke-nebo-hybridni-automobily-74587

                  15. září 2018
                  „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
                  https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

                  —-

                  Tak co Peaku už jsi pochopil proč jsou mi ty tvoje čísla úplně u pérdele? :)))))
                  Mě zajímají fakta a činy, na ostatní žvásty kašlu.

                7. Ne
                  Protože každej další vývoj jakéhokoli elektromobilu

                  Ne
                  Protože každej další vývoj jakéhokoli elektromobilu se vždy bude jmenovat: Kolik to bude stát, kolik ho bude prodáno, za jak dlouho investice do vývoje a výroby vrátí a kolik na tom firma vydělá.

                8. Jo jo a tak dlouho to budou počítat až najednou zjistěj,
                  Jo jo a tak dlouho to budou počítat až najednou zjistěj, že je z nich novej Kodak nebo Nokia. Proto se taky označujou dinosauři pokud sis nevšim. Tak hodně štestí s tém pertinaxom :))))

                9. tomu nevěřím … pokud má současná i3 baterii 40kWh a
                  tomu nevěřím … pokud má současná i3 baterii 40kWh a cena je prezenu $200 za kWh tak baterie je za $8.000 a cena v US od $40k v EU dokonce od €40k zbytek auta musí být za 32k $ nebo € rentabilní nebo min na nule…ztráta $10k na voze ? nesmysl

                1. jako prodat za necelých 6 let 150.000 ks vozů za 1M+ beru
                  jako prodat za necelých 6 let 150.000 ks vozů za 1M+ beru jako úspěch

                  ale Jouda napíše … jé 150t blbečků 🙂 🙂

            1. Ty halucinuješ? Přestaň žvanit o představách a věnuj se
              Ty halucinuješ? Přestaň žvanit o představách a věnuj se faktům. Na rozdíl vod tebe mě zajímají jenom fakta a faktem je že prodali 150 000, což je na EV velmi slušné. Pokud si myslíš že jich chtěli prodat půl milionu tak se zrovna setkali s realitou a možná by se na to měli vykašlat :)))

              https://www.bmwblog.com/2019/04/30/bmw-i3-celebrates-its-anniversary-%E2%80%8B%E2%80%8B150000-electric-cars-built-in-leipzig/

            1. 400k za malýho šmejda, kterýho můžu rozumně nabíjet jen
              400k za malýho šmejda, kterýho můžu rozumně nabíjet jen doma? Kolik to má dojezd za těch 400 k, 100 km? Stále jen pro blbečky, když si můžou koupit mnohem luxusnější auto s mnohem větším dojezdem a může to být klidně i jediné auto v rodině 🙂

              1. jeee tyhle názory miluju 🙂 chytracek co má doma Feldu v
                jeee tyhle názory miluju 🙂 chytracek co má doma Feldu v kombajnu a EV viděl max na obrázku a hlavně má ty nejlepší informace…

                tak spešl info pro tebe woe; nikam to nedojede, nikde to nenabijes. je to drahý jako sviňa a hlavně….si to nikdy nekupuj, jasný ???

                1. „nikam to nedojede, nikde to nenabijes. je to drahý jako
                  „nikam to nedojede, nikde to nenabijes. je to drahý jako sviňa“

                  dobrý souhrn. tleskám.

                2. a ještě si zapomněl … „nikdy si to nekupuj“
                  a ještě si zapomněl … „nikdy si to nekupuj“

                3. a Tesla taky není EV, troubo? 😀
                  a Tesla taky není EV, troubo? 😀

              1. Vložil/a Kerosin, Po, 2019-07-01 09:10
                Né že bych

                Vložil/a Kerosin, Po, 2019-07-01 09:10
                Né že bych nesouhlasil, I3 je ale řekněme jediný použitelný EV od BMW. Pro úplnost by se měl uvést i to nepoužitelný I8.

                tj.
                I3 – jakž takž použitelný – zejména jej degradují ty atypické pneu, a i ten tzv. prodlužovač dojezdu u první řady byl spíš k vzteku, než k užitku.
                I8 – NEpoužitelný.

    1. Máš pravdu. Prodeje elektromobilů rostou pouze o 70%
      Máš pravdu. Prodeje elektromobilů rostou pouze o 70% ročně, zatímco prodeje spalovacích automobilů se propadají. Velice nejistý trh. Jestli to nebude spíše tím, že BMW není schopno vyrobit konkurenceschopný elektromobil?

      No ale je to problém BMW, jestli se chce pohřbít. Co asi udělá s maržema zmenšující se trh spalováků, o který se budou bít dinosauři do posledních sil?

      1. Ano 70 procent z čeho? Z mála. Proti tomu ano propad
        Ano 70 procent z čeho? Z mála. Proti tomu ano propad spalováků (někde) – proč? Komplikované testy emisí, omezení modelů a byla nadprodukce před změnou metodiky měření emisí – spíš se vrací k reálné výkonnosti. Elektromobilní trh se může taky rychle propadnou proč? Většina aut prodána pod dotací a pro fandy – nebudou dotace a fandové se nasytí = růst se omezí. Hodnotit trh dopovanej dotacema je jako radovat se z akcie, že během půl roku mají o dvacet procent víc a věřit, že to tak bude napořád…

        1. 2 milióny prodaných vozů ročně bych za MÁLO už
          2 milióny prodaných vozů ročně bych za MÁLO už neoznačoval. Letos se předpokládají 3 milióny. Jenom meziroční prodeje od Ledna do Května vzrostly o více jak 50 procent.

          Ony ty prodeje elektromobilů už nejsou závislé na dotacích tolik jako v minulosti. Čína dotace letos zrušila a přesto očekává velký růst. Tesle klesly dotace v USA o polovinu a prodeje přesto rostly a obsadila minulý měsíc 60 procent amerického trhu s elekromobily a hybridy.

          Stále více lidí se přestává nové techniky bát a je ochotno si ji koupit. Celkové pětileté náklady na vlastnictví (Total cost of Operation) Modelu 3 jsou nižší než u Toyoty Corroly, což je nejprodávanější auto v USA.

            1. Tesla po pár letech ovládá tržní segmenty svých modelů.
              Tesla po pár letech ovládá tržní segmenty svých modelů. Ty jsi nevychodil ani školku, že neumíš počítat nebo jen číst? 🙂

              „Tesla Model S = 37% of Large Luxury Car Sales in 2018 in USA“
              To samé v Eropě. Otázka času, kdy svůj segment ovládne M3 a MX. I když MX je capina s imbecilními falcon doors, proto nemeají takový úspěch, což ale MY velmi vynahradí.

              Když neznáš fakta, tak se nedomnívej, vypadáš pak jak blbec, co neví, že ty největší marže v segmentech jdou a ještě více půjdou Tesle, proto měl BMW už před spuštěním výroby TM3 pokles poptávky, protože lidi čekali na TM3 a nyní má už BMW po srandě v prodejích.

              Ale každý se musí učit, hlavně nevědoucí děti 🙂

                1. si to zjisti, ale jsou tam jedny z největších
                  si to zjisti, ale jsou tam jedny z největších marží,takže velikost není tak důležitá… to taky nechápeš? 🙂

            2. Ještě před pár lety to byly desetinky procenta. Kdy to
              Ještě před pár lety to byly desetinky procenta. Kdy to přestane být okrajový trh? Až to bude 5 procent? 10? 50?

              Mimochodem, Tesla prodala loni více aut než Porsche. Dokonce prodala v USA více Modelů 3 než BMW 3, Mercedes C Class a Audi A4 dohromady. Tedy v té nejprestižnější a nejvýdělečnější části automobilového trhu. K čemu ti je, že ovládáš trh mini vozítek s malou cenou a minimální marží, když ti tesla doslova vybrakuje tu nejziskovější část prodejů? Budeš se chlácholit tím, že na počet kusů jsi prodal více? A to stejné se stane i v Číně a v Evropě.

              1. Budu juchat až Tesla prodá v USA víc kusů než Ford,
                Budu juchat až Tesla prodá v USA víc kusů než Ford, Chevrolet….
                Budu jichat až Tesla prodá v Německů víc M3 než BMW3. Audi A4….
                vždycky je problém srovnávat dovoz a místně vyrobené auto a popravdě není to ani zcela objektivní – importér je vždy trochu v nevýhodě, pokud nenabídne naprosto super cenu a nejede to na totální množství – Brouk, 2CV, Corolla…

                1. Ono už stačí, že má 2x větší tržby než Škodovka a
                  Ono už stačí, že má 2x větší tržby než Škodovka a celosvětově větší prodeje než Porsche. Už to prostě není garážovka, ale je nutné s ní počítat. A narozdíl od zmíněných dvou automobilek Tesla raketově roste.

                2. Hm tak to je nepěkné, že srovnáváte výsledky Tesly s
                  Hm tak to je nepěkné, že srovnáváte výsledky Tesly s fabrikou, která měla produkovat (a často produkuje) auta skupiny VW na méně náročné trhy a s fabrikou na sportovní auta (je tedy logicky taky okrajem trhu). To jsem myslel, že má Tesla větší ambice a chce se stát mainstreamem. Přímý konkurent Tesly je řekl bych nikde jinde, ve zmíněném luxury segmentu.

                3. Tak zrovna Porsche je dobrý příklad. Všechny Tesly jsou
                  Tak zrovna Porsche je dobrý příklad. Všechny Tesly jsou taky vlastně premium sportovní vozy.
                  Samozřejmě ambice mají větší, ale zatím jsou limitování tím, že jsou schopni zvyšovat meziročně prodeje pouze o 100-200 procent 🙂

                  Prodeje BMW a Audi doženou do několika let.

            3. Sorry, ale okrajový segment je když se jich prodá několik
              Sorry, ale okrajový segment je když se jich prodá několik desetin. Elektromobilů se prodává už víc jak plynových a ostatních alternativních.
              Prodeje jsou nad 3%. Což právě v celosvětovém měřítku v jakém to srovnáváte už je obrovský podíl a rozhodně se nedá říct, že je to okrajový segment.

              A stále to roste.

              Nemusím být nějaký specialista abych viděl, že elektromobil je ze všech současných alternativ ke splaovacímu autu jediný, který prorazil a stoupá.

              Rezervace na uváděná elektroauta jasně dokazují, že zájem o ně je velký. Jde jen o to, kdo si tenhle nastaupující „koláč“ ukousne jako první.

              Že to BMW nevidí je jen jeho chyba.

Napsat komentář