Podle Bloombergu stojí koncern Volkswagen ve své cestě k elektromobilitě před zásadní překážkou. Jihokorejský Samsung nedokáže dodat tolik baterií, kolik slíbil.
foto: Volkswagen
„VW: Chceme 20 GWh baterií.“
„SG: Jistě, žádný problém.“
…
„VW: Takže těch 20 GWh bychom mohli mít kdy?“
„SG: Myslíte 5 GWh…“
Volkswagen má s elektromobily velké plány. Chce jich už za šest let vyrábět miliony ročně. K tomu bude potřebovat miliony baterií. A ty nemá kde vzít.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen investuje do baterkové továrny Northvolt
Připravuje proto stavbu vlastních továren na baterky v Evropě. Mezitím ale uzavírá kontrakty na dodání celkem 300 GWh baterií od především asijských dodavatelů, včetně LG Chem a Samsung SDI.
Dalšími partnery v oblasti dodávek baterií jsou pro Volkswagen společnosti SK Innovation a čínský CATL. Magazín Bloomberg ale aktuálně hlásí, že minimálně Samsung SDI má s objednaným objemem baterií problém.
Podle zdrojů obeznámených s jednáním Samsung původně Volkswagenu slíbil 20 GWh baterií (není jasné za jaké období). Teď se ale ukazuje, že takový objem prostě nedokáže dodat. Zvládnout by prý mohl méně než 5 GWh.
Pro Volkswagen je to jen další důvod zainvestovat honem rychle peníze do stavby vlastní továrny na baterie v Evropě – nebo dokonce několika. Pravdu mají ti, kdo už před časem varovali, že baterií pro elektromobily bude jednoduše nedostatek.
off
Zatímco VW dinosaur se potácí protože má kde brát
off
Zatímco VW dinosaur se potácí protože má kde brát baterie, tak druhej dinosaur možná konečně pochopil, že bude nutná i vlastní pořádná nabíjecí síť. Ty mozkový závity jim makaj dost ztuha. :)))
GM plans its own nationwide charging network with Bechtel
https://www.greencarreports.com/news/1123289_gm-plans-its-own-nationwide-charging-network-with-bechtel
Akorát jejich motivem prý nebude usnadňování cestování po dálnicích jako u Tesly, ale města a oblasti, které by „mohli nejlépe pomoct s adopcí elektroaut“, ať už to znamená co chce. No jsem zvědav.
Bechtel je firma co mj pracovala na krycím plášti Černobylu.
Tak Ionity uz je na 100 stanicich v provozu, pristi rok by
Tak Ionity uz je na 100 stanicich v provozu, pristi rok by meli by tam, kde je v evrope tesla dneska, to neni uplne spatne, na to, ze jeste nedavno tech stanic bylo nula…
Také z toho mám radost, ale jako správný rýpal mám tři
Také z toho mám radost, ale jako správný rýpal mám tři poznámky:
1) „By měli být“, tedy jsou to jen plány – doufám, že se vyplní.
2) Ty plány jsou spíše na západ od nás. Aktuálně v ČR, Polsku atd… výstavba a plány = 0
https://ionity.eu/en/where-and-how.html
3) Dobíjecí stanice není totéž jako dobíjecí místo. Dobíjecí stanice může obsahovat více dobíjecích míst a také je důležité, zda se dobíjecí místa dělí o výkon (příkon) celé stanice, a nebo každé podává ten maximální. Dobíjecí stanice IONITY obvykle znamená 4 dobíjecí místa (4 kabely).
Ale také pevně doufám, že i zde platí „Nezavěšujte, jste v pořadí.“ 🙂
Přesně tak jsetm taky rád, že se to pohnulo.
Jen mám z
Přesně tak jsetm taky rád, že se to pohnulo.
Jen mám z toho zase kyselou pachuť v ústech.
Viděl jsem stanici někde za našimi hranicemi, kde byly sice 4 stojany, ale na 150 (300kW), pouze jeden stojan!!!
Ostatní jen na těch mizerných 50 kW.
Takže ano každá nabíječka dobrá, ale se sítí SC se to stále nedá srovnávat. Což je škoda.
Pochybujem, či si VW vôbec objednal 20GWh. Načo by im to
Pochybujem, či si VW vôbec objednal 20GWh. Načo by im to bolo?
🙂
Samozřejmě že ne. To je jen vylepšená kopie Tesla PR
Samozřejmě že ne. To je jen vylepšená kopie Tesla PR výmluvy – prodáváme málo, protože nestíháme vyrábět / dodavatelé nedodávají.
Ale to přece není možný!!! Vždyť ve VW nejsou žádný
Ale to přece není možný!!! Vždyť ve VW nejsou žádný blbci, aby to takhle podělali. Vždyť přece jsou největší a nejzkušenější na světě! Snad to není konec německýho automobilovýho průmyslu? :))))
No že by měl německý automobilový průmysl skončit
No že by měl německý automobilový průmysl skončit kvůli tomu že jeden dodavatel nestíhá dodávky je poněkud přehnané…
Koukám že ani čtvernej smajlík nepomoh 😀
Koukám že ani čtvernej smajlík nepomoh 😀
Jak necekane 🙂 Prekvapive ta hloupa GF co Tesla zacala
Jak necekane 🙂 Prekvapive ta hloupa GF co Tesla zacala budodavat pred 5ti lety mela smysl. Skoro mi to az pripada ze Musk mozna precejen vidi dal nez vetsina anonymu na zdejsim foru 😀
Tak to jste pěkně vystihl 😀
Tak to jste pěkně vystihl 😀
Tesat do kamene ….
+1
P.S. Anonymové ve Vidlákově i v
Tesat do kamene ….
+1
P.S. Anonymové ve Vidlákově i v sousedním Prdelákově dumaj, jestli podstoupit riziko registrace …
v médiách rozoberali čo je konšpirácia.
tuná sa dá na
v médiách rozoberali čo je konšpirácia.
tuná sa dá na príklade smelých plánov fauwé o raketovom nástupe výroby BEV v desiatkach fabrík konšpirovať – čo ponúkli výrobcom batérií aby im NEDODÁvALI?
pretože to je jediný dôvod mimo VW prečo NIE.
Je smutné,že málokdo je schopen opravdu ocenit cestu kterou
Je smutné,že málokdo je schopen opravdu ocenit cestu kterou ujela Tesla!
Jako průkopník elektro mobility se Tesla snažila o komplexní rozvoj v segmentu.Řešila výrobu baterií,nabíjecích stanic,zdrojů čisté energie a samotného auta se vším co zajišťuje možnost jeho optimálního využití!
Tato správa jen dokazuje jak těžké to je pro Teslu.
VW se zapojuje v podmínkách nesrovnatelných a podstatně výhodnějších,přesto je to náběh s krokem v před a pak dvěma vzad!
Držím jim pěsti a jen lituji,že Tesla nemá podobné podmínky,asi bychom se divili čeho by byla schopna.
No doufám, že s tím VW počítal. Jestli ne, tak jsou
No doufám, že s tím VW počítal. Jestli ne, tak jsou ještě víc mimo než jsem si myslel.
V takovém případě by je rovnou měl někdo varovat, že CATL jim dodá šmejdy, co čínský výrobci odmítnou. Ne že by nebyl schopen vyrobit kvalitní baterii, ale tu bude dodávat čínským výrobcům nikoliv jejich evropské konkurenci.
Doufám, že alespoň s tím počítají.
A ta jejich baterkárna – už vědí od koho koupí technologii? Protože sami by jí vyvíjeli dekádu. Jestli ji dostavějí za dva roky, a za dva roky začnou vyrábět baterie s technologií roku 2018 (tedy hustota energie 250Wh/kg a tekutý elektrolit), tak budou mít další vážný problém. 🙂
Vobec ma to nevzrusuje. Kazdy normalny clovek to vedel. Uz sa
Vobec ma to nevzrusuje. Kazdy normalny clovek to vedel. Uz sa tesim ked Tesla klesne este viac aby som si nakupil akcie. Dokonca som uz zohnal nejake financie.
Myslím, že se akcie blíží nějaké reálné hodnotě a ta
Myslím, že se akcie blíží nějaké reálné hodnotě a ta „steroidy“ vyhnaná cena přes 300 USD byla nereálná.
Ano ale ta hodnota by mala byt okolo 250 podla mna. Nie som
Ano ale ta hodnota by mala byt okolo 250 podla mna. Nie som vsak expert na trhy 😉
Tak když nejste expert, z čeho teda usuzujete, že hodnota
Tak když nejste expert, z čeho teda usuzujete, že hodnota akcie by měla být kolem 250?
Hmmm, tak abychom i na tu limitovanou edici 30 tisíc CitigoE
Hmmm, tak abychom i na tu limitovanou edici 30 tisíc CitigoE nečekali nakonec 3 roky. 30 tisíc * 36,8 kWh = ~1,1 GWh a už vidím, jak to mateřský VW jen tak dá Škodovce, když nebudou mít ani sami do ID.3
Obávám se, aby tu za 5 let nebylo z EV na výběr jenom Tesla pro bohaté, BYD pro chudé a nic mezi tím.
Pořád stejná písnička.
Pořád stejná písnička.
Tak nevím jestli se mám smát nebo brečet…. Ale těch
Tak nevím jestli se mám smát nebo brečet…. Ale těch kteří to říkali bylo docela hodně :).
to je zatím jen spekulace jedna paní blůma povídala 😉 to
to je zatím jen spekulace jedna paní blůma povídala 😉 to se vyjasní, vždYt zatím nejsou ani ty elektroauto ani zákazníci. A v nejhorším se vodrboui důchodci na elektrokolech a bude ;))
třeba je zachrání HE3DA trošku protáhne tu jejich novou
třeba je zachrání HE3DA trošku protáhne tu jejich novou halu o nějaký ten km a bude chrlit jednu GWh za druhou