Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie

Jan Horčík - 25 Únor 2019

Volkswagen si představuje, že brzy bude prodávat miliony elektromobilů. K tomu bude potřebovat spoustu baterií. Jenže to je problém pro LG Chem.auto elektromobily Volkswagen výroba baterie

Volkswagen chce v roce 2025 prodávat až kolem tří milionů aut na baterie. To bude znamenat obrovskou spotřebu baterií, které by si automobilka zčásti ráda vyráběla sama, aby nebyla závislá na dodavatelích. Jenže to se dodavatelům, zejména LG Chem, pochopitelně nelíbí.
foto: Volkswagen

O baterie pro elektromobily totiž začíná být pomalu nouze. Bateriové články dnes produkují především Jižní Korea, Spojené státy, Čína a Japonsko. V Evropě se vyrábějí zatím jen ve velmi malém měřítku.

Pomalu sem ale začínají směřovat jihokorejské a čínské investice. A Evropa si začíná uvědomovat, že s ohledem na velko-výrobu baterií značně zaspala. Volkswagen to společně s německou a francouzskou vládou chtějí změnit.

Samotný Volkswagen proto začal uvažovat o stavbě asi tří velkých baterkáren, minimálně jednu ve spolupráci s jihokorejskou firmou SK Innovation. Jenže to se pochopitelně nelíbí dvornímu dodavateli baterií pro Volkswagen, společnosti LG Chem.

LG Chem totiž podle Manager-magazin.de vyhrožuje Volkswagenu, že pokud se skutečně rozhodne stavět vlastní továrny na baterie, zastaví dodávky vlastních baterií. To by pro koncern byla smrtící rána, protože momentálně jeho image stojí a padá na tom, zda se mu podaří na trh uvést elektromobily nové řady ID.

Pokud jde o pravdivou informaci, jde ze strany LG Chem bezesporu o zajímavé jednání. Volkswagen dal v minulosti najevo, že si je vědom potřebnosti až 40 evropských gigatováren na výrobu baterií do roku 2025.

A navíc se ohání plány miliony prodaných elektromobilů. V takovém případě by bylo jasné, že by se uživily jak nové baterkárny VW, tak LG Chem. Pokud ale LG Chem proti stavbě protestuje, možná jakožto dodavatel zná "reálnější" plány koncernu a tuší, že by mohl přijít o zakázky?

Zpět na HybridPřidat komentář

Baterie jsou "nová ropa". Něco s čím obchodníci ospravedlňují neospraveditelné. Totiž že místo braní a davání berou a prodávají. Vše co potřebujeme k životu nám Vesmír poskytuje. Nepotřebujeme výrobu a distribuci potravin a energie prostřednictvím obchodu. Potřebujeme výrobu a distribuci potravin a energie.

Pokud vsechno bude vsech a clovek nebude motivovan necim (dnes penezi) podavat lepsi vykon, jak nekoho primejete, aby vubec pracoval a delal hodnoty pro ostatni?

Všechny peníze světa vznikly z dluhu. Byly vymyšleny. Pyramidová hra která končí zákonitě čas od času bankrotem. Předem plánovaným bankrotem. Hodnota všech peněz světa je nula. Měřit penězi dary (vzduch, vodu, potravu, energii) je pošetilost civilizací spějících ku svému konci. Motivací k jakékoliv činnosti je její smysluplnost. Není třeba tvořit hodnoty. Hodnoty jsou přítomny, byly stvořeny. Vzduch lze dýchat, vodu lze pít, potravu lze jíst. Umí člověk něco stvořit? Něco co by na počátku nebylo darem? Darem Vesmíru, Přírody, Matky Země, Boha? Ne, nic takového člověk neumí. K čemu jsou peníze tam kde není co jíst/pít/dýchat? Civilizace směřující k harmonii měnu nepoužívají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U vás sněží, že ano?

Obrázek uživatele spetak

Zřejmě jste Václave zbloudil. Vraťte se o pár dní zpět a zkuste jinou odbočku. Jinak dobrý, faaakt.

Obrázek uživatele spetak

.

Obrázek uživatele spetak

Nijak. Ale fffšechny bytosti budou šťastny.
Óóóómmmmm

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ale hovadina. VW bere baterky nejen od LG, ale i od Samsungu, SK, a bude brát i od CATLu.

Earlier this month, CATL claimed that it will build the world's biggest battery factory in Erfurt, Germany and planned a capacity of up to 100GWh.

LG si může diktovat leda tak kulový...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Typnul bych si, že se nakonec bude snaha dohodnout se na společném podniku. Konec konců s Teslou to mají podobně. I když VW je trochu jiná váhová kategorie než Tesla. Nebo minimálně byla v době, když se Gigatovárna dohadovala.

Obrázek uživatele Anonym123

VW je trochu jiná váhová kategorie než Tesla - správny pohľad, napríklad sk predseda vlády tesle nič nesľúbil, zato fauwé v bratisave sľúbl, že "jeho vláda" sa neodváži urobiť niečo, čo by vo vlčomhrade predom neschválili. fauwé v ba zrušila nočné a víkendové smeny, nielen že už nepotrebuje dovoz robotníkov, ale prepúšťa.

Obrázek uživatele Radovan

Jezdím minimálně jednou ročně do Mladé Boleslavi a těch stovek aut na vlacích, tisíců kolem fabriky a stovek kolem každého autosalonů po celé republice si nejde nevšimnout. Prostě se to neprodává.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Anonym123

no, niekde to vždy začne. bratislavská niekdajšia pobočka tatry, neskôr š1203 je vcelku neznáma, tradícia nikde, takže idú prví. pomaly a potom sa to zosype. v trnave vyrábali aj sa snažili o vývoj a dnes si nik nespomenie, keď vidí tie autá na zraze pamätníkov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no pochopitelne novinarsko-diskuzni zaver, ze VW ted 5 let nebude mit zadne baterky je mimo a firmy se nejak dohodnou....
Ono LG samozrejme taky stoji o kseft s VW, ktery zatim jako jediny krom tesly (kde je zahackovany panasonic) a cinanu (s cinskymi baterkami) verejne planuje prodava vetsi objemy elektroaut...

Obrázek uživatele Kuk

Díky australský baterce způsobila Tezla výpadek dodávek i od ostatních výrobců. Takže trh je provázanej ;D
https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-global-battery-cell-shortage/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to nie je proble, to je vlastne vyborna sprava. Maju super vyhovorku preco EV robit nemozu a ich VW neBUDD-eee. Dobra vyhovorka aj pre trolla anonyma, ked sa to VW buduci rok nepodari. Ale Tesle medzi tym vyraba, vyraba, vyraba...

Uz sa tesim ako budem na vsetky automobilky pisat tu poslednu vetu o Tesle a verim ze par rokov :D

Poradím VW: vykašlete se na dodavatele. Momentálně potřebujete pár baterek. A ten výpadek přežijete. Musíte začít masivně vyrábět baterky ať to bolí jak to bolí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako ze by v prubehu letoska dostaveli tovarny a pak je nechali zet 3 roky prazdnotou nez by postavili vlastni baterkarny? Nic proti ale to zni jako velmi spatny podnikatelsky zamer :-D

Pokud bude VW sekat 10 mega EV ročně, bude bolet mnohem víc stopka od LG.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každýmu je jasný že vw auto zůstávají tři roky života protože ne xistuje způsob jak by mohl vw cenove, kvalitativně, množstevne, či jinak konkurovat čínským a indickym mega výrobcům aut. Ani Tesla to z dlhodobeho hlediska nedokáže, teď jo ale casem je cinani dobehnou a predebehnou kvůli tomu že oni mají malou byrokracii, surovinou základnu, nízké daně, kvalitní školství a vyvoj, nízké mzdové náklady atp. s tím se konkurovat nedá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Číňan nikoho likvidovat nebude, on si ho prostě koupí, protože už dávno pochopili, že je to snazší, než likvidovat a že by techniky nenahradili.
Oni totiž nemají malou byrokracii - mají stranický aparát, ano mají surovinovou základu, do diskuse o daních si tetroufám pouštět, protože to nesleduju, školství nic moc nemají, ale jsou to mravenečci a je jich hodně - a hlavně to množství dělá ty výsledky a rozhodně už dneska nemají nízké mzdové náklady na kvalifikované lidi, kteří jsou schopni generovat kvalitu.

Obrázek uživatele Radovan

Masovostí k mistrovství. Vidíme to na VŠB-TUO. Jak oni, tak Indové jsou prostě masy lidí, co se snaží získat vzdělání a odnést si od nás co nejvíc.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje zkušenost je taková, že ti, kteří se dostanou sem na školy a podobně jsou jejich totální špičky a vhzhledem k tomu, kolik jich je mají z čeho vybírat. Průměr není o tom, že chtějí získat a naučit se co nejvíc, ale je jich fakt hodně. Moje zkušenost je taková, že na co u nás nasadí firma jednoho dva lidi, to dělají v Číně v 5 až 10 násobku, takže pak je šikovnost jednotlivce fuk, dav ho umlátí čepicema...

Např. Izrael není žádná masovka a jaké mozky tam jsou. Mimochodem, to že Češi mají nízké sebevědomí díky rodičům žijícím v útisku neznamená, že nejsme dobří. Troufám si tvrdit, že jsme hodně dobří v technice, chemii, kultuře i ekonomice, ... Nesuďte podle naší vlády nebo vzorku co se naparuje na TV zNova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dávno už neplatí že jsme šikovní. Toto padlo na obyčejnou úroveň kdekoli ve světě. Už se můžeme jenom plácat přes ramena a nalhávat si do kapsy. Bohužel.

Obrázek uživatele Kuk

Meleš malomyslný kraviny a o tom co tu všuchno děláme víš starou belu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, i když kvalita produkovaná univerzitami povážlivě klesá, což je způsobeno tím, že tam často neučí odborníci z praxe, ale lidi, co tam po škole zůstávají a znají jenom poučky. Kvalita průmyslovek a učňáků je pak ovlivněna tím, jaký mají lidi o to zájem, ale špičkové lidi na učňáku se blbě hledají, bohužel.... mnohem lepší by byli dobřá řemeslníci než přebytek filosofů, politologů a další svoloče.

Nicméně generace věk ca 35 - 45 jsou výborní, ale mají zásadní smůlu, respektive nikdo je to neučil a nepodporoval je v tom - neumí se prodat - popravdě občas má skoro člověk pocit, že se za svojí vyjímečnost stydí. Mladší se umí prodat, ale už nemají takové znalosti - což je blíž evropskému průměru.

a divíte se, že neučí odborníci z praxe na středních školách, když učitel, který k výkonu povolání potřebuje vysokoškolské vzdělání, dostane méně než je plat prodavačky nebo skladníka, dostaňte tam odborníka s touto vidinou a vyhlídkou na ještě nižší důchod.

co se týká kvality vzdělávání, je to dáno hlavně nesprávnou koncepcí, školy dostávají peníze podle počtu studentů, nikoli kvality absolventů, proto škola nabere na maturitní obory i studenty, kteří by měli kvalitativně jít na učební obor a pak tu máme nedostatek řemeslníků a nízkou kvalitu školství

takže IMHO je potřeba začít změnou financování škol, což nejde ze dne na den, a přidat učitelům natolik, aby se odborníkům vyplatilo vrátit se z praxe a předávat nabyté zkušenosti další generaci

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncept peněz na počet studentů je blbě - sám si to před těmi několika desítkami let pamatuji, že nás na střední v prváku bylo 31, maturovalo 24.

Samozřejmě tenhle problém s učiteli není jen na SŠ, byť ano, je tam okatější, protože nejsou granty a projekty. Za sebe mohu říct, že řada učitelů na SŠ byli prduši, kteří opravdu předávali věci z praxe a mít na technické kreslení, motory atd někoho, kdo to předtím 40 let dělal, nebo někoho, kdo se to naučil ve škole a teď o tom pět let básní, je zcela jiná soutěž.
Na VŠ je to však mnohem křiklavější, tam řada lidí sice "pracuje", ale studenty bere jako obtížný hmyz a hlavně si řeší svoje projektíky, granty atd.. nehledě na to, že i tam lidí znalých kvapem ubývá. Samozřejmě je to i tím, jak jste psal, že je mizerné platové ohodnocení, sám jsem na VŠ byl dva roky a po důkladném prosondování situace jsem přešel do výrobního podniku. Nq VŠ jsem působil se sedmi lety praxe v oboru (nic moc, ale lepší než nic), ale ta situace byla šílená. Pro "mladší generaci" takřka paušálne platilo: vybavení nikdo neuměl ovládat (a pokud bylo starší, hlavně cíl odprodat a zbavit se), málokdo chtěl něco dělat, pokud to nebyla prezentace za RIV body s konferencí. Pokud se sehnalo něco s nějakou firmou, tak se tam okamžitě hnali papíroví panáci, na které pak přišel jeden, co to musel celé udělat (aby se vykázala činnost další 3 - 5 lidí). Před devátou ráno a po druhé odpoledne zpravidla kanceláře vymeteny, na místě jen ti, kdož zrovna měli výuku. A samozřejmě nad tím několik žabáků na pramenech, které hlídali, aby zůstali nepostradatelní a pokud někdo nebyl z jejich hnízda a měl nápady, šup klacky pod nohy... Na druhou stranu strašně rád vzpomínám na několik Docentů, kteří přišli z praxe a měli co naučit.

Když to shrnu, nejvíc mě naučili prduši a lidé obecně 50+ s mnoha lety praxe. Za své vzdělání a znalosti v obou oborech, kterým se věnuji vděčím lidem, kteří, až na výjimky, měli datum narození před rokem 1945 (nejvíc core znalosti byli lidé narození před 1939) a za sebou úžasnou projektovou historii, disponovali velmi lidským přístupwm, kdy dbali hlavně na chápání souvislostí se slovy "vzoreček si vždycky najdeš". Přidaná hodnota jejich výuky byla i v měkkých znalostech, kdy to bylo o vytrvalosti a trpělivosti.

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, stejně jako jsme od Německa nepřejali vyzkoušený systém financování FVE, kdy nejméně peněz měli ti, co to dali na půdu, a to ještě jen tehdy, když se pod tím páslo stádo ovcí a majitel byl sedlák, tak jsme nepřejali systém plateb škol dle výkonu. Část peněz dostávají podle toho, kolik rodné číslo, co absolvovalo školu příslušného identifikačního čísla, odvádí na daních. Kdo je na úřadu práce, za toho nedostanou nic. I když, to bychom mohli většinu našich vyšek zavřít hned :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

My si nikdy rozumět nebudeme. Nepovažuji žádné vzdělání ani zaměstnání za podřadné. I popelařina se dá dělat poctivě a dobře. A je stejně tak potřebná jako chirurgie. O tom je svět, navzájem si pomáhat i když za peníze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha a napsal jsem něco jiného?
Naosal jsem, že klesá kvalita absolventů, to není lidma co se učí, ale těma co je učí a obsahem učiva. Dneska mají absolventi kdejaké přesahy mezi obory, ale chybí jim tvrdé znalosti z toho, co studovali jako core obor. A druhá věc je, že velmi často nemají zájem o obor a řeší vše "já si to vygooglim" Jasně dá se vygooglit vzoreček, ale pokud není jasný princip a souvislost, je to problém. Ano souhlasím s tím, že není podřadné povolání. Ale vidím problém v tom, že mistrů povolání ubývá a noví se neobjevují v potřebném množství a jako jednu z příčin vidím v tom, že mistři povolání na sklonku kariéry nebo paralelně ke kariéře se nevěnují vzdělávání nástupců, takže to know-how často mizí. Místo mistrů zůstávají učit lide, kteří možná měli výborný prospěch na škole, ale nikdy si nešáhli na realitu v praxi a ano řada z nich, kdyby se do praxe dostala, tak by po získání zkušeností byli dobří nebo možná i výborní a pak by měli co předat v té škole...

znám ze svých studií i učitele, kteří se vrátili z praxe a učí z jistých morálních, či jak to říct, samaritánských pohnutek, prostě chtějí ty studenty něco naučit, ale bohužel je jich žalostně málo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me by zajimalo cim ci cinsti vyrobci podle vas rozdrti tu evropskou konkurenci v cele s VW?

Obrázek uživatele Radovan

Nemusí nic drtit. VW jim už dávno posluhuje v Číně a Evropa je nedůležitý trh. Takže to tu mohou nechat v klidu chcípnout a pak tu stačí dovézt pár jejich dnešních elektrokrámů, které mezitím i s pomocí VW vymazlí, nasadit jim čínskou cenu a jaká byla Škoda. VW není konkurence. V elektrice ne.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz nekdo se raduje jak majite Skody se riti k pruseru, je z toho patrne, ze je rozumu mdleho. V konecnem dusledku my prijdeme o praci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže bude šance se nechat zaměstnat někde kde to smysl má. V ropném průmyslu pobočka automobily to není.

To můžete mít pravdu, ale vaše reakce je na špatný příspěvek. Nevidím tam ani náznak radosti.

Obrázek uživatele Radovan

To co píše Anonym je bohužel pravda a mohou za to petrolheadi ve vedení autodebilek. A celý ropný průmysl s nimi. Tak nějak si představuji že to bylo s dostavníky, koněspřežkou, parními tramvajemi, parními vlaky..... než je nahradilo to, co známe dnes.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla je vir, kterej má změnit smradlavej autoprůmysl. To že to nepřežije je vedlejší. ;-D

Mimochodem
a) ta výhoda nízkejch mzdovejch nákladů už se pomalu, ale jistě stává minulostí.
b) kdyby to bylo tak jak píšeš tak třeba Apple už dávno neexistuje, ale opak ke zatím pravdou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku, kuku, priteli, Tesla to změní o to pokoj, a taky přežije já o budoucnost Tesly obavu nemam, ale nezvládne stát se největším výrobcem, pořád tu bude, ale asijci ji prostě předěženou.

Kdysi před lety apple býval největším prodejcem a inovátorem smartphounu. Dneska? Je čtvrtý (po Samsungu,huawei a BBK) a doby největší slávy jsou ttatam.

Obrázek uživatele Krueger

To ze Huhlavej a jiny kašpaři produkujou miliony šajzek znamená ze je jabko v prdeli? Ses mimoň...

Tak hlavní je kolik to sype. Množství chytrofounů není podstatné. Vlastně je, čím víc, tím hůř pro tuhle planetu.

Obrázek uživatele Kuk

Nevím kdy vůbec se chtěla Tesla stát největším výrobcem, ale přisuzuje jí to kde kdo včetně tebe anonyme. :D To je to prostě to dinosaurské myšlení, kdy si myslej že všichni chtěj bejt ty líders, ale dinosauři jen víc žvaněj než že by pro to něco opravdu dělali natož aby těma lídra a opravdu byly. Poslední porovnávací test naopak ukázal jak jsou ty 100 letý dinosaři pozadu.
Náskok díky technice se opravdu nekoná :)))

Japka taky neprodukujou nejvíc, ale vydělávaj nejvíc i s tím málem co produkujou a pořád jsou ostře sledovaný s čím přijdou nebo naopak nepříjdou a každej se s nima porovnává.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne co jsem rikal, Cina a Asie obecne jsou ve stavu, kdy zbidacene produkcni kapacity Evropy jim to umoznuji, protoze kdyz prijde na lamani chleba, je dulezite, kde ta fabrika lezi.

Racionalni rozhodnuti, ktereho se nedockame, protoze ekopi*usove maji v hlave na*rano. OK, tak si je nechte, my zaciname budovat produkcni kapacity a oddalujeme zavedeni elektromobility. Tech par let, nez je vybudujeme, klidne zvladneme jezdit na fosilni paliva. Zrusit zakazy na diesel, zrusit kvoty na CO2 a je vymalovano.

A hlavne nedelat stejnou chybu 2x. Ale to po tech pitomeccich v EU nelze zadat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že je tu odborník na EU. Jako laik na EU bych chtěl vysvětlit jednu věc:
Prodeje nových aut stále rostou, že? Ty staré se stejným tempem nelikvidují, takže aut fakticky přibývá a přibývá jich v provozu. Pokud se nebude zlepšovat kvalita spalování (podle tlaku EU na výrobce), tak množství škodlivin poroste nebo neporoste? Věří odborníci na EU, že nárůst škodlivin nebude mít vliv na kvalitu dýchání lidí na chodnících?
Nebo odborníci věří, že lidé z chodníků zmizí do rezervací pro pěší?
٩(๏̯͡๏)ゞ?

Lidé zmizí, zůstanou jen řidiči.

Obrázek uživatele Kuk

off

Zkušenost Němců s novými Teslami M3 podaná jejich slovy.
Pozitivní a negativní komentáře sebrané ze sociálních sítí. :D
https://cleantechnica.com/2019/02/24/tesla-model-3-consumer-satisfaction-in-germany-the-good-the-bad/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Akoratze negativni tam neni jedna jedinna :) No teda mazec, cekla bych ze nemci budou kritictejsi. Vypadato ze TM3 se opravdu povedla, kurvec kdy uz ji zacnou prodavat v CR?

"missing spoilers" - to jako ze auto dorazi bez kusu kastle?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano, nektere veci se montuji na auto az u “dealera”, jako treba spoilery u Performance verze. Zrovna jako koberecky do interieru nebo nabijeci kabely apod.

Obrázek uživatele Kuk

off

Audi najíždí na úspory, pořád ho dusí dopady emisního skandálu.
Skončit mají i drahé noční směny
https://archiv.ihned.cz/c1-66494620-audi-najizdi-na-uspory-porad-ho-dusi-dopady-emisniho-skandalu-skoncit-maji-i-drahe-nocni-smeny

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Audi je tragický příběh toho, jak to dopadne, když prodejci luxusu a prestiže se začnou svými nafrněnými manažery podílet i na vývoji produktů pro nejmasovější výrobní segment, kde panuje mnohonásobně větší konkurence a tlak na ceny.

Obrázek uživatele Kuk

Audi mělo dodat autopilota a navigaci pro Porsche Tajkan a dodalo starou belu. Porše bude muset začít prodávat Tajkana bez autopilota, je mega nasraný a stězuje si na neschopný Audi. Profíci s dlouhodobejma zkušenostma všude kam se podíváš. Audi - náskok díky technice a Porše - je nenahraditelné :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto na elektřinu z baterií, to je nápad, který má velkou šanci stát se za pár let největším problémem a škůdcem planety. Jestli má mít v budoucnu elektromobil takovou úlohu o jaké politici sní, tak s baterkami se to nejspíše nikdy nepodaří. Snad to ale jednou pomůže ke změně politické reprezentace za nějakou, která nebude tak fanaticky zaslepená. A to je zatím snad jediná dobrá zpráva, která souvisí s enormě dotovanou touhou po zavedení masivní výroby bateií.
Znám hodně lidí, kteří mívají ve svých elektronických přístrojích vždy prázdnou baterii a také plnou a zasekanou paměť. Ani s elektroauty to nebude jinak.

Díky Kukovi za odkazy na dotace fosilů. Pro Stanislava. Přesně tyhle uživatele mobilů a elektroniky dobře znám. Přijdou do práce s vybitým služebním mobilem, připojí jej na nabíječku a zmizí z kanclu. Ostatní pak poslouchají zvonění toho nemobilního mobilu. Pokud tento člověk bude stejně zacházet s BEV, tak musím uznat, že je nepoužitelné. Zajímavé, že stejně nehodnotí ten mobil nebo noťas co odloží vybitý a za týden shání nabíječku, když jej chce znova použít. Ideální z hlediska péče o techniku i životní prostředí. Ono je fakt problém mít tu techniku přes noc na nabíječce, aby byla ráno připravena. A když mobil dopoledne více vybiji, u odpolední kávy v klidu doplním co chybí. Ale jistě technologie elektromobilů je ještě “nedospělá” a nepožitelná. Pokud ji dostane do rukou debil, tak určitě.

Obrázek uživatele Kuk

Nevím, který šalamonovo tentonoc si sežral, ale než něco naivního kvákneš tak si nejdřív nakoumej jak masivně je dotovaná těžba ropy v USA či v Británii a uhelnej průmysl k tomu. Bez toho by tam benzín možná stál i dvojnásobek a většina uhelek by zbankrotovala. Obama řekl, že tam ropu dotujou už 100 let a chtěl s tím skoncovat. Pak si nakoumej kolik každej stát stojej externality a pak si zkus znova zapřemejšlet co je lepší.

45 % americký ropy by se bez státních a federálních dotací vůbec netěžilo.
https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/10/02/forget-the-paris-agreement-the-real-solution-to-climate-change-is-in-the-u-s-tax-code/??noredirect=on

Federal Government Still Spending Billions To Subsidize Fossil Fuels
https://www.huffingtonpost.com/2014/07/09/fossil-fuel-subsidies_n_5572346.html

$12.7 billion in 2009
$18.5 billion last year - 2016

“We’re spending more taxpayer dollars every year to fund fossil fuels that we can’t afford to burn, according to climate science,” said Steve Kretzmann, executive director of Oil Change International. “Subsidizing fossil fuels at this point is climate denial.”

OECD: Světoví lídři dotují fosilní paliva až 180 mld. € ročně
http://oenergetice.cz/ropa/oecd-svetovi-lidri-dotuji-fosilni-paliva-az-180-mld-e-rocne/

Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.

UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
https://www.euractiv.com/section/energy/news/uk-revealed-as-eu-champion-of-fossil-fuel-subsidies/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zde uvádějí ještě více $373 mld. v roce 2015,
a prí to kleslo z $551 mld. v roce 2014.
carbonbrief.org/oecd-fossil-fuel-subsidies-373-billion-2015

Obrázek uživatele Kuk

Díky!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Safra Kuku, jak můžeš tohle všechno stíhat..? Tohle je jeden z nejlepších příspěvků na Hybridu za poslední rok (y) Do háje zelenýho, kdo tohle vlastně tušil ? Já přiznávám bez mučení, že ne. A pak si vzpomenu na vysmátý kxichty světovejch "lídrů" na Climate Summit v Katowicích ... ach jo ... Chce se mi blejt velebnosti...

+1

PS. Čestné druhé místo získává věta z 9.11.2018:

" Spalování čehokoliv za účelem pohybu či získání energie je v současnosti už těžkej přežitek."

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

A treti misto

"Při požáru vodíkovýho auta k němu nikdo nepáchne ani zlatý prase. Jen se budou dívat z nějakýho bunkru jak se škvaříš a pak rozprskneš po vokolí.
Maximálně za tebou pošlou robota s cedulkou “sorry”. :)))"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si pamätám. Fakt trefné :)))
Bez Kuka by to tu bola nuda. A všimol som si, že E-ryca odvtedy už nechal na pokoji.

Obrázek uživatele Kuk

Jednoduše, když na něco narazím hodím si to do archivu a pak ve správnej moment to tahám jak králíky z klobouku, teda pokud to zrovna najdu :)) Ale myslím, že už jsem to sem i jinam dával několikrát.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

pred pol hodinou som ti chcel napísať o tom, že už pred 40 rokmi si spočítal jeden súdruh potrebu dotácií (za socíka) do "výroby zrnín". a že by bolo hospodárnejšie žito pokosiť, poviazať a spáliť v kotli, pretože to nie je "jedlé" (lepok). len som nevedel nájsť odkaz.
inšpiroval si ma, ďakujem.

Obrázek uživatele Michelin

Pro tohle te mam Kuku rad. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

+1

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Kašpaři, vůbec první věc se kterou měli začít měla být stavba gigatováren, to by byli už v jiný pozici vůči skoro monopolním dodavatelům. Před tím už varoval bejvalej šéf Fiatu Marchione, že by automobilky měli mít pod palcem "srdce" čili základ své výroby a nebo budou pak budou vydáni na pospas svým dodavatelům. U elektromobilů jsou to evidentně baterie.
VW měl celou dobu před čumákem hojně mediálně propíranou stavbu Tesla Gigatovárny, ale nepoučil se a teď si to vyžíra i s úrokama.

Další průšvih bude s autem integrovaná síť supernabíječek, tak jak to má Tezla. Opět to nechávaj koňovi a budou to řešit až jim teprve začne téct do bot. Holt profíci s dlouhodobejma zkušenostma.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

No já spíše vidím jejich obvyklé vyžírkovské chování. Dávej EU státe město dotace, my budeme stavět rychlonabíječky pro elektropekáče. Jinak na to pečem jako doposud. Prostě opět to chtějí mít zdarma, neplatit to, jako ty externality ze spalováků…...

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tento druh vydierania by skoncil pred sudom ak by bol pravdivy.

Obrázek uživatele Radovan

Tak oba víme jen to, co napsaly noviny. Ale pokud podepsali s LG nějakou smlouvu na exkluzivitu na nejbližší roky a teď do toho chtějí svýma fabrikama na baterky hodit vidle u VW, tak to je zase pro změnu podvod od VW a u soudu to skončí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

LG se může sice stavět na zadní, ale VW si určitě nemůže nechat diktovat. Ty továrny postaví, nic jiného mu nezbývá. Na LG nemůže být do budoucna závislý !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je sice všechno pravda, ale fakticky by to zabilo platformu ID, se kterou měl VW velké plány. No bude to ještě zajímavé.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně, koncepty a vižny by se musely holt předělat na jiné baterky. A to nebude zítra.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je to furt dokola..image VW stojí na elektromobilech..dobrej blud. Prodávaj po světě 12mio aut, jejich největším konkurentem je mikrotovárna Tesla a zkrachují proto, že nedokážou dodat elektromobil. Jak je tu smajlík pro sepnutý ruce?

Neříkám, že se VW trochu nezmítá, ale ne kvůli ID nebo Tesle.

Obrázek uživatele Kuk

"Tady je to furt dokola..image VW stojí na elektromobilech..dobrej blud."

Stěžuj si rovnou ve Volfsburgu, nikdo jinej vo těch jejich elektromobilech nemele tak jako voni ty koumáku. :)))
Pokus sis toho nevšim tak jsou tu všichni už z tý jejich nekonečný píár kampaně akorát nasr@ný a těm jejich malůvkám se už jen smějí :-P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zmítá a hodně. Hlavní trh automobilky je Čína a ta nejenom nařídila automobilkám prodávat alespoň 10 procent elektromobilů už tento rok, ale taky se tam ve velkém propadají prodeje spalováků, zatímco prodeje elektromobilů se tam meziročně skoro zdvojnásobily.

Automobilky nejenom že budou bojovat o propadající se trh s ICE, ale taky budou penalizovány, pokud nesplní stanovené limity. A pokud spor s LG zabije jejich elektrickou platformu a fakticky zastaví produkci elektromobilů o celé roky, tak to je VELKÝ průser. A Tesla za 3 roky taky bude prodávat násobně toho co dnes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím. Ale než se VW zmenší do velikosti rostoucí Tesly, bude to trvat dekádu. Bojím se, že Teslu totiž nakonec zahubí nárůst neoptimalizované výroby a znásobí už tak podstatné dnešní problémy.

VW dělá výborná auta, jako kdysi Ford, dokud měl Evropský vývoj, byla by ho škoda. Tesla je amerika se vším co k totmu patří - Evropan je asi zvyklý na podstatně lepší auto(interier,podvozek), ale taky začíná tvořit nezajímavý podíl na globálním trhu :-)

Jinak...nečekaně normální komentář na zdejší poměry...

Souhlasím !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Kuk

40 % trhu VW je v Číně, pokud tam nedodaj dostatek baterkáčů, tak pak nemůžou prodat dostatek spalovacích popelnic a jdou do kopru.
Prodej dízlů jde do kopru velkým tempem a VW se rozhod to nahradit baterkáčema. Pokud nebudou mít baterky jsou v hajzlu.
VW taky oznámil datum konce výroby spalováků a proto potřebujou postavit několik gigabaterkáren jako sůl. Včera bylo pozdě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Elektrická Hjundai Kona, je opět nabízená pouze v 10 ZEV státech USA stejně jako je nabízen VW e-Golf. Tak to jsou fakt kašpaři, taková vobří automobilka a neumí si včas zajistit stavbu vlastních gigatováren, aby molhli lifrovat baterkáče po celém USA
a světě nez omezení. Prostě dinosauři co brzděj co to dá. Ioniq pro jistotu nabízej jen v Kalifornii. Jo Hjůndaj to myslí vážně :)))))
http://www.myelectriccarforums.com/hyundai-usa-backtracks-on-offer-to-sell-kona-electric-to-out-of-zev-state-buyers/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mam interni zpravy, ze VW si to nenecha libit a hodla zareagovat velice nekompromisne. Uz vypisujou nove pozice do jejich grafickeho oddeleni, do konce roku ma mit dvojnasobnou kapacitu a krome konceptu aut, zacnou kreslit i baterie!

Ale víte na jaké špici automobilového průmyslu se ocitnou, až nakreslí baterii o kapacitě 100kWh s hmotností 100kg, rychlostí dobíjení 10 minut z obyčejné třífázové zásuvky, zaručenou životností 25 let bez degenerace kapacity a neovlivnitelnou mrazem?
To budou leadrem trhu ještě alespoň dekádu. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že zbyde něco i na škodofku. Tu hoči už toho tolik nakreslili že už se jim minuli písmenka na vižn káry a budou muset přejít na čísla.. Voni se tam snad ukreslí na smrt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatím to vypadá že Škoda recykluje koncernové přebytky písmenek K a Q.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak jsem to včera říkal ženě.
LG drží VW za koule pěkně pevně.

Teď jen jestli VW manažeři mají rádi sádlo-máslo

A kolik chytraku tady na hybridu jeste pred par lety tvrdilo, ze "kdyz nemci budou chit, tak prepnou svoje tovarny z ICE na EV" a Teslu prevalcujou. Zda se ze kluci nejak nemuzou najit, kde ten cudlik schovali :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No treba VW aktualne prepina 3 fabriky ne? Nebo jste jako cekal ze opravdu maji tlacitko, a dneska budou vyrabet spalovak a zitra po zmacknuti elektro?

Pointa “prepnuti” fabrik je v tom, ze at prepinas jak prepinas tak ti je to k hovnu protoze nemas baterky. Podivej se na Teslu, ta ma Fermont a GF. Jednen bez druheho nemuze existovat a jen diky tomu je Tesla tam kde je. S kazdym dalsim Fermontm je potreba postavit i dalsi GF. To nasi kluci dinosauri jeste stale nechapou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou ti dobře placení manažeři s těma vizema od VW .... V roce 2016 chtěli stavět Gigafaktory ale pak zjistili že ji nepotřebují...?

Management by mel okamzite spachat hara-kiri. Takovy neschopny looser tam nemaji co delat.

Obrázek uživatele Josef

Nemyslím, že si LG něco zásadnějšího vymůže. VW může ty baterkárny nechat postavit někoho jiného a pak je naoko „koupit“ a LG utře stejně. A oni to moc dobře ví. Podle mého jen chtějí vydírat a trochu zvednout až moc přívětivou cenu nabídnutou VW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale vymůže, kapacity nejsou....

Obrázek uživatele Josef

Spíš si to nemyslím. Němci si svůj průmysl chrání. VW uzavře utajenou dohodu s Boschem. Ten postaví tři obří baterkárny s tím, že bude dodávat nejmenovaným automobilkám a VW bude zatím v klidu odebírat LG. No a až budou hotové, tak VW ty baterkárny převezme, na LG udělá dlouhý nos a hotovo.

A jaké má Bosch knowhow v oblasti výroby vývoje li-ion akumulátorů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jake VW? Stavel by to stejne jako tesla ve spolupraci s nejakou baterkovou firmou....

Právě proto, že VW nemá žádné nemá, tak je musí stavět v úzké spolupráci s nějakou baterkovou firmou, která je naopak má a to na špičkové úrovni. A těch zase tak moc není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, jak jsem psal - baterkarknu by logicky staveli stejne jako tesla ve spolupraci s nejakou baterkovou firmou....

Ale to jsme se dostali zase na začátek diskuse.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kam na zacatek? tys jsi tu zacal opakovat to co uz zaznelo na zacatku :-D

Ne, přečtěte si to ještě jednou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně budou mít důvod ty auta nevyrábět, než postaví vlastní výrobu baterií, tak vydělají další desítky mld. EUR na spalovácích.

No oni vydělají desítky mld. EUR na spalovácích jedině, pokud ruku v ruce s tím prodají i poměrnou část EV. Říká se tomu "koncernové exhalace". Taková jsou pravidla, takže pokud nebudou produkovat a prodávat tisíce elektromobilů (což bez baterek nebudou), tak se žádné desetitisícové a statisícové prodeje spalováků nekonaji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že konají jen zaplatí odpustky formou pokuty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Soory, ale je naivní si myslet že by se něco takového ututlalo... Jako že se akcionáři nebudou chtít vědět komu budou ty baterie prodávat až se dostaví továrna? To jako s někým podepíšou smlouvy a pak řeknou že neplatí a prodají to VW???? To je hodně velká konspirace....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Postavit továrnu nejde jak v Arabele otočením prstenu...

Třeba si WV tu továrnu namaluje jako koncept, to jim jde. :-D

Obrázek uživatele Radovan

Už mají tovární vižn XY...

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

:-D:-D:-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jenom tlacháš hubou, tak se to samo nepostaví nikdy. Je načase vymyslet výhovorku proč to nejde :-)

Obrázek uživatele ozana

Co to mají za slabou smlovu, že si dodavatel může dovolit nedodávat objednaný objem?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Detaily smlouvy samozrejme verejne nejsou, a rekl bych ze je to opet tradicne zvelicene. Co jsem cetl nekde jinde (nepamatuju kde), tak by se melo jednat spise o budou dodavky, aktualni smlouvou nekryte (tj vesme v dobe, kdy by mel VW uz "vlastni" baterkarny v provozu...

Obrázek uživatele Joe

NJN... v tom Vlkohradu by místo placení 20 řezníků a holedbáním se, jaký to maj v kantýně dobrý párky, mohli trochu přidat na apanáži svým právníkům. Vždyť pro jejich neschopnost a nekvalitní smlouvy, jim BMW kdysi dávno vyfouklo značku Rolls Royce a VW utřelo hubu a sebralo jenom drobky (Bentley). Tenkrát měli z ostudy kabát...

I když je to stará známá historie, asi se opakuje ...:-)))

https://www.autorevue.cz/vite-jak-prislo-bmw-ke-znacce-rolls-royce-pred-20-lety-obelstilo-vw

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No kdyby uvažovali o stavbě asi tří velkých baterkáren v době, kdy to tu poprvé zmiňoval Kuk, tak už maj všechny postavené :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Podle mě si stavěli akorát vily, jachty a panáky. :)))
Skoro největší automobilka světa co má plnou hubu keců jak dodá milióny
BEV, ale skutek utek. Jsou to žabaři. A možná jsou tomu ještě i rádi, asi porád doufaj že prodaj ještě víc spalovacích popelnic a budou se mít na co vymlouvat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To neklapne protože musí snižovat koncernové exhalace. Taková jsou pravidla, takže pokud nebudou produkovat a prodávat tisíce elektromobilů (což bez baterek nebudou), tak se žádné desetitisícové a statisícové prodeje spalováků nekonaji.

Obrázek uživatele Kuk

Souhlas, ale jak píše PG pode mnou...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš si myslím, že zalobujou, aby se ty limity trochu rozvolnily. A vláda jim kývne, nenechají přece padnout svou největší automobilku, to by byla pro Německo ekonomická sebevražda.

No to určitě zkusí, ale přece jen ty limity nastavily orgány EU a nikoliv jen spolková vláda. Pravda, spolková vláda je v orgánech EU klíčovým hráčem - nemám sny o nějaké spravedlnosti a rovnosti hlasů atd..., ale určité významné slovo tam mají i Frantíci, Italové, Španělé a pak jsou tu ještě ti ostatní přizvukovači, kterým je také třeba něco slíbit.
No a že by se zrovna Frantíkům (Markonovi) malá tíseň německého průmyslu hodila (aby se zavděčil hnutí oranžových vest) je nesporné. Italové taky nebudou proti, Fiat to určitě potěší když VW zakolísá, a ostatní budou taky chtít svůj drobek.

Takže ANO, může se to stát, nic není neměnné a konečné, ale němci budou muset set sakramentsky zvažovat zda a jako moc se jim to vyplatí - co je to bude stát.
Myslím, že spíš bude VW lobovat u spolkové vlády za penízky pro LG, aby jim nabídla změnu té smlouvy na takovou sumu, za kterou LG dovolí, aby si do 5ti let postavili své továrny na baterky. Bude to bolestivé, bude to drahé, ale je to (podle mě) jediná možnost jak z dané situace ven a ne jen oddalovat pád.

Obrázek uživatele Kuk

Ano přesně takový pocit mám, je to stará banda intrikářů a bude se snažit zase zlobovat politiky a vlády tak jako to dělali vždycky. Prostě zase budou kňučet a citově vydírat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Taky by mě zajímalo kam do toho zapadaj Norvolt továrny v Polsku, který měli dodávat myslím že hlavně VW a trochu i BMW? Jsou pozadu, příliš malé, jejich baterky stojej za prd, maj zpoždění...?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon