Tesla má pravděpodobně na elektromobil Model 3 přes 400 000 rezervací. Zákazníci si ale budou muset počkat na konec roku 2017 a spíše rok 2018, než se auta dočkají. Příležitosti se chopilo BMW.
foto: BMW
Bavorská automobilka BMW přichází s novou řadou televizních reklam určených pro americké televize, ve které v přímé narážce na Tesla Model 3 propaguje svůj nový plug-in hybrid BMW 330e.
Další spot už obsahuje jasnou narážku na Tesla Motors v podobě repliky nabíjecích stanic Tesla Supercharger. Mimochodem, ty nabíjejí výkonem až 130 kW, zatímco elektromobil BMW i3 nabijete max. 50 kW.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nová filmová reklama na Teslu vás dostane!
BMW není první automobilka, která se snaží utahovat z dlouhého čekání na elektromobily značky Tesla, potažmo konkrétně Tesla Model 3. V nedávné tiskové reklamě na elektromobil Nissan Leaf (opět v USA) využila automobilka Nissan podobnou narážku.
Zajímavé je, že obě automobilky se snaží prodávat vlastně jedinou vlastnost svého vozidla: to, že je okamžitě dostupné. Prakticky nic jiného nezmiňují, protože ve většině dalších ohledů jde o nesrovnatelné vozy.
Těžko jim to ale brát za zlé. Teslu samotnou úspěch vozu Tesla Model 3 překvapil natolik, že musela znovu promyslet celý výrobní plán.
A navýšit kapacity tak, aby obrovský počet rezervací stačila včas splnit a čekací doba se neprotáhla třeba do roku 2019 (ačkoliv i to je pravděpodobné u těch, kdo si auto rezervují mezi posledními).
Snahy BMW i Nissanu ale vyznívají s odstupem spíš úsměvně. Nemají a nejspíš ani ještě nějaký ten rok mít nebudou vozy srovnatelné s Teslou, a tak se seč mohou snaží si z ní alespoň dělat srandu.
Dobře to ukazuje jak moc velký mají dnes zavedené automobilky ze značky Tesla Motors strach. A navíc, když má firma typu potřebu shazovat v reklamě na svůj produkt konkurenční výrobky, co to vlastně sděluje jejím potenciálním zákazníkům a co to vypovídá o firmě samotné?
Bavoráku v poslední době
Bavoráku v poslední době asi dost poklesly prodeje BMW 3, takže přešla do útoku protože je tlačí bota.
http://seekingalpha.com/article/3998904-anti-tesla-bmw-commercials-explained-one-chart
Mne se ta reklama hodne
Mne se ta reklama hodne libi, neni nijak utocna. Hodne lidi se muze opravdu rozhodnout pro ten jejich plugin hybrid.
😀
😀
Podla mna je toto velmi
Podla mna je toto velmi dobra sprava. Preco? Predsa podla citatu:
Najskor vas ignoruju (toto bolo doteraz)
Potom sa z vas smeju (toto bude teraz, lebo sa ostatny zacinaju bat)
Potom s vami bojuju (roky 2020-2030)
Potom vyhrate. (po 2030)
Mahátma
Mahátma Gándhí
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%AD
Nevím zda Tesla vydrží
Nevím zda Tesla vydrží nebo ne, ale 100% je to Tesla, která vydráždila všechny okolo k tomu, aby se elektromobily začali seriózně zabývat. Kdyby se Edison narodil v Česku, petrolej a plyn by už dávno došel, protože pozitivita a koukání dopředu v této kotlině je něco, co OPRAVDU STOJÍ ZA TO ČÍST(když chcete aby Vám zdejší „realisté vymyli mozek“). Pokud někdo zdejší podniká, ví že v mínusu mohu být i tehdy když zcela prostě INVESTUJI. Aktiva si přesto zvyšuji. To co tu někteří objevují, je někdy opravdu inteligentní.
+1
+1
Nooo, kdyby se Edison
Nooo, kdyby se Edison narodil v Česku, pak by pan Tesla neměl nepřítele, který nevymyslel ani žárovku, ale byl jenom podnikatel typu „podnikatel v ČR po roce 89“, takže by mu neměl kdo bránit rozvinout elektrické vynálezy ještě více než vyvynul přes odpor právě šmejda Edisona co dokázal jenom zabíjetg slony a dělat podrazy, ale v technice vynylezl kulové…
mne sa tie reklamy pacia
mne sa tie reklamy pacia ☺
keby som sa nezaprisahal ze dalsie auto bude cisty EV a nemal uz rezervaciu na M3 tak by aj uspeli.
Ale hold, moze si nemecka trojka uz iba trhnut nohou, mali sa zobudit skor. Ten plugin shit nech si niekam strcia.
Viva EV !!!
Daleko vtipnejsi nez reklama
Daleko vtipnejsi nez reklama jsou ty reakce tesla hateru, co vidi jak ze ta tesla ne a ne zdechnout a jejich milovane BMW uz si taky zacina srat do kalhot stejně jako voni 🙂 Musk vam pomalu ale jiste zavira klapacku, to je k nezaplaceni sledovat 🙂
daleko vtipnejsi nez ta
daleko vtipnejsi nez ta reklama jsou vsechy reakce tady predemnou. kolik elektro tesla elono fanatiku se tady pourazelo. to nema chybu. mimochodem, panove trh s elektro vozama nerozhybala tesla. zatim je porad v minusu a porad do toho investori investuji v nadeji, ze jednoho dne bude v plusu. to neni zadne rozhybani trhu ale obycejna bublina. kdo s elektro vozama neco dokazal je toyota. hybrid panove. tak se jmenue i server na kterem diskutujete. a to je to, co realne pohlo elektrovozy dopredu.
Elektrovozy pohlo dopředu
Elektrovozy pohlo dopředu to, že přišli lithiový baterky a že se Tesle s nima podařilo udělat regulérní rodinný auto, který má už konečně pořádnej dojezd a pořádnou užitnou hodnotu. To že toho postupně bylo víc a víc je jen plus. Samozřejmě nutnost sítě superdobíječek taky lidem postupně docvakla 🙂
Lidi to přesvědčilo, že to funguje, že už to konečně není žádná obskrnost pro fandy a teď to všichni chtěj a jen čekaj až to bude v jejich cenový kategorii. Úspěch bude když se elektrokáry udržej a stanou se standartní variantou přibližovadel.
koukam, ze na reakci jsem
koukam, ze na reakci jsem nemusel dlouho cekat. 😉 ale jinou jsem ani necekal.
A tvá reakce říká co?
A tvá reakce říká co? Že jsi uspokojen tím, že s tebou nesouhlasí a tak potvrzují, že máš pravdu nebo jenom troluješ, ale v životě jsi dokázal uzavřít zaměstnanecký poměr a tím tvůj osobní rozvoj skončil a tak se realizuješ chytrejma kecama na fórech, kde s tebou nikdo nesouhlasí a směje se tvému přehledu techniky a tomu jak se podniká 😀
a koukam, ze kuk v tom neni
a koukam, ze kuk v tom neni sam. 😉
Chápu, nic k věci, ale
Chápu, nic k věci, ale filosoficky okecávat, že ostatní jsou autobusy, ale ty jsi letadlo co to vše chápe vysvětluje hodně 😉
Radost s toho, že se sám chápeš a nikdo jiný ne značí, že problém bude asi v tvojí hlavě než v tom okolí… 😀
muzes ty investory jmenovat?
muzes ty investory jmenovat? z toho jak to pises to az vypada ze jsou snad lide kteri Teslu tak nejak prubezne dotuji, coz je krapet v rozporu s tim jak finguji akciovky 😀 jedina moznost jak zainvestovat dnes Teslu je poridit si nejakou z nove vydanych emisi akcii, a ty se v Q2 2016 urcite nevydavali, ci Tesle poslat registracni poplatek na model 3
bejt v minusu plus 3.2 miliardy dolaru bych chtel bejt taky 😀
Hele, že ty budeš jeden s
Hele, že ty budeš jeden s těchg hospodskej ekonomů, co když má firma červená čísla znamená, že prodělává 😀
Na jednu stranu se směju když v TV promluví ekonom typu Singer či Rusnok, ale extrém z druhé strany jsou pak lidé jako ty 🙁 Holt, pak se nedivme, že ekonomika u nás je tam kde je a Musk a jiné firmy, které nemají vedení tak chytřé jako ty nebo singer rostou 😀
no vidis, a neni to prave o
no vidis, a neni to prave o tom rustu? k cemu me je firma ktera sice roste ziskem ale zato stagnuje vyvojem protoze misto do vyvoje dava penize lidem okolo a statu? takova firma do par let skonci v jasnem minusu protoze ji predbehne nejaky drak ktery nejprve par let investuje aby mel mnohem vetsi prostredky dobudoucna na jeste mohutnejsi investice 😉
sak si formu ved jak je ti libo, to je tvoje vec, tak jako je Muskovou veci jak vede sve firmy 😉
V soucasne dobe je v Americe
V soucasne dobe je v Americe minimalne 5 novych automobilek s financnimi prostredky nad jednu miliardu dolaru, ktere se zameruji na EV. Tesla je proste jen prvni a nejstarsi z nich a ja se tesim na to co predvedou ty zbyle 4. A to nepocitam „starou“ skolu ala BMW, Nissan, VW atp. kteri take investuji svoje miliardy. Jestli tohle podle Vas neni rozhybani, tak uz pak nevim co…
Trochu mam dojem, ze si pletete investici se ztratou, kolik myslite, ze Toyota vydelala na prvni generaci Priusu? Anebo BMW na prvni generaci i3?
v case kdyz na priusu toyota
v case kdyz na priusu toyota nic nevydelavala se neslo bavit o rozhybani trhu. byl to proste pokus. risk. v case kdyz se projekt ukazal jako uspesny a zacali jej nasledovat jini, slo se bavit o rozbyani trhu. hybridy jsou dneska standard. a maji svoje misto na trhu. a opodstatneni. pokud vim, „stara skola“ nasleduje spis hybridni vlnu, nez ciste elektrickou. kdyz se vytvori nejaky segment trhu elektrickych vozu, ktery bude mit svoje misto a budou se vozy prodavat a vydelavat na nich, muzeme se bavit o rozhybani trhu. zatim je to jenom medialni bublina. a dotacni bublina. zakaznici jsou fandove a milionari. a mozna par jasnovidcu, kdyz chcete.
Ale blbost, stara škola
Ale blbost, stara škola začala něco dělat až když Tesla začala prodávat bohatým v USA a převzala trh „statusových aut“ pro doktory apod. profese. Potom udělala levnější auta pro „nižší vrstvu“ (ale stále bohaté) a postupně začala přebírat trh, ale ne trh kde se vidělává málo na kusu, ale ten nejvýdělečnější, kde je na kusu největší zisk…
P.S. Máš pravdu, zákazníci jsou z pohledu zaprděného čecha milionáři, ale o tom to právě je, co mají boháči budě chtít plebs nikdy ne naopak, ale to jako podnikatel určitě víš 😀
Podle tvych komenataru to
Podle tvych komenataru to vypadá, že v mínusu si ty se svejma vedomostma o podnikání a komentuješ něco, čemu evidentne nechápeš, bublino 🙂
Usmevne je, ze nad tou
Usmevne je, ze nad tou reklamou se onanuje jen na Tesla-fan strankach (jako electrek, 316 komentaru, o rad vic nez clanky okolo), jinde po ni nestekne pes – proste dalsi z milionu reklam typu „nas produkt je lepsi nez bezny praci prostredek“…
Slovy klasika – „a pritom takova blbost“
Jestli Tesla selže, což se
Jestli Tesla selže, což se může snadno stát, pokud investorům dojde trpělivost, nebo nastane nějaký problém na burzách, tak se s konceptem dostupného elektromobilu pro každodenní použití budeme moci všichni na dlouho rozloučit.
Někdo z Elonovejch
Někdo z Elonovejch kámošů z Křemíkový doliny to v pohodě odkoupí a dotáhne to s přehledem dál.
Nezapomínej, že jsou tady další nový hráči, kteří jedou čistě baterkový auta.
Hlad po odborníkách pro vývoj novejch aut je tak veliký, že Porše zrovna říkalo že jim nestačí ani je přeplatit aby je přetáhli.
Není tady jenom Elon sám.
Jestli se něco hodně
Jestli se něco hodně pokazí, tak Teslu velmi rád někdo odkoupí a pojede dál, ale určíte by se to zpomalilo .
Už jen sít Supercharger je obrovský Trumf .
V Tesla motors hlavně chtějí co nejvíce využít poskytované federální dotace na pořízení elektromobilu, která jednou skončí . Model 3 se také vejde do podmínek Evropské dotace. Jde o čas. Kdo víc vyrobí a prodá ten bude mít větší příjmy.
Me hlavne pobavilo, jak v
Me hlavne pobavilo, jak v obou reklamach odpoji nabijecku a nasledne odjede se zvukem benzinoveho motoru :-D. (Asi setri ten 14 mil dojezd na zaparkovani do garaze)
i8 má syntezátor zvuku
i8 má syntezátor zvuku motoru v interiéru .
Někteří dávají syntezátor z venku pro prevenci proti kolizi s ostatními účastníky silničního provozu . Možná to tak dělá i BMW ?
Osobně mi to přijde jako
Osobně mi to přijde jako zoufalé kopání kolem sebe. Jsem jednoznačně na straně Tesly jež rozhýbala trh s elektromobilitou, nebýt Tesly tak tradiční firmy donekonečna „vylepšuji“ svoje stávající motory dokud se jim vývoj stonásobně nezaplatí…
Když srovnám startovní pozici Tesly a zbývajících tradičních značek, tak je smutné, že se tyto stálice nezmůžou na nic lepšího než si „utahovat“ z firmy která vše buduje od nuly (jméno,vývoj prvotních modelů, distribuční síť, výrobní závody, tým na všech úrovních, dodavatele apod.) a již teď (alespoň dle mého) je na míle dál. Takže co se mě týče, Tesle patří můj velký respekt a jen doufám, že jim tenhle tah na branku ještě dlouho vydrží.
+10
+10
Moc hezká reklama na Teslu
Moc hezká reklama na Teslu placená BMW. Připomíná mi to analogii s iphonem. Kdy každá no name značka přišla vždycky s tim, že mají přemožitele Iphonu, protože to byla jediná možnost, jak si jich aspoň někdo všiml. Že tohle má zapotřebí BMW je jen ukázka toho, jak moc špatně na tom jsou. Jestli dokáže kdysi premiant postavit takovou hrůzu jako BMW 2 active tourer tak se vlastně ani neni čemu divit. A nakonec si moc dobře uvědomujou, že čas na prodeje mají prakticky jen do doby, než se začne trojka vyrábět.
Ten ohromný koláč 400 000
Ten ohromný koláč 400 000 čekatelů na M3 jim prostě nedá spát a chtěj si uždíbnout aspoň kus 😀
No, to že BMW je
No, to že BMW je automobilka co vyrábí auta od války, a má na M3 stejně rezervací jako 10ti letej start-up je spíš k pláči. A to že má jejich 2x dražší vrcholnej model řady 3 stejnou dinamiku jako rodiné auto pro střední třídu je jen další z mnoha černých snů který manažery BMW nutí dělat tyhle zoufalý reklamy.
Když napíšu M3 už tím
Když napíšu M3 už tím myslím jen Tesla Model 3 a to i když píšu o Bavoráku 😉
Ubožáčkové.
Na nic iné
Ubožáčkové.
Na nic iné sa nezmůžou.
BMW akorát vyhazuje prachy
BMW akorát vyhazuje prachy vždyť jejich CEO přece říkal, že Tesla je jen prototyp … těsně předtím než ho Tesla práskla do kebule 😀
http://electrek.co/2016/03/07/bmw-ceo-tesla-interview-model-x-hit-head/
No, šak to se mu právě
No, šak to se mu právě rozbřesklo 😉
Hmm, ta první je o něco
Hmm, ta první je o něco podařenější, trochu asi vtipnější mi přijde, ale jinak je to o ničem.
Jak že je to ten cyklus? Nevěří, vysmějí, bojují, přijmou?
Nicméně fakt že Tesla nestíhá dává mnoha automobilkám právě takovéto argumenty, a mohlo by to mezi lidmi vyvolat nějaké nálady proti EV, jakože by to třeba mohlo dostat do podvědomí že výroba EV je pomalá atd. Na jednu stranu je to snadno vyvratitelné, ale víme jak je to s lidmi. Pověry přetrvávají mnohem déle než skutečnost.
To mi připomíná jak se něco nového dostane do kolektivního podvědomí a pak to tam přežívá přes velmi změněné okolí.
Bohuzel..zarny priklad je
Bohuzel..zarny priklad je clanek o Tesle na idnes z poslednich dnu..
A lidi co doteďka
A lidi co doteďka nevěděli co je to ta Tesla je se začnou pídit po tom vo co vůbec jde 😀
V BMW i Nissanu zapomněli
V BMW i Nissanu zapomněli na jedno z tradičních reklamních hesel: I špatná reklama je reklama. Takže opravdu – kdo doteď netušil, že Tesla vůbec existuje – se to díky konkurenčním automobilkám dozvěděl. Následně si patrně dohledá na webu co a jak, porovná ceny, výbavu a dojezd a Nissanu i BMW zbydou leda tak oči pro pláč.
V reklame ale preci neni ani
V reklame ale preci neni ani slovo o Tesla. A nemyslim, ze bezny american rozpozna Supercharger.
Spis to prumerny american vyhodnoti jako dalsi z „look our car is better than all others“ a nebude se pidit po nicem.
No to je otázne veru…ale
No to je otázne veru…ale myslím si že každý rozumný jedinec ktorý o Tesle netuší a uvidí túto kampaň tak ho zaujme prečo „wait or drive“. To wait tam v prípade iných automobiliek ako Tesly nedáva predsa žiadny zmysel 🙂
Zo skúsenosti viem že najviac zaujmú reklamy ktoré nedávajú zmysel a táto veru nezasväteným zmysel dávať nebude. No vypadá to tak že sa už BMW nemohlo pozerať na tom ako Tesla škrtí rozpočet na TV kampaň a tak sa rozhodli že im trošku pomôžu 😀
Tadle reklama je přímo
Tadle reklama je přímo mířená na lidi, kteří znaj Teslu a přemejšlej o modelu 3.
A to esli běžnej amík pozná SC stojan ví nejlíp BMW protože si na to určitě dělali testy.