BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou

Tesla má pravděpodobně na elektromobil Model 3 přes 400 000 rezervací. Zákazníci si ale budou muset počkat na konec roku 2017 a spíše rok 2018, než se auta dočkají. Příležitosti se chopilo BMW.

Nová série reklam od BMW se snaží vyvolat v zákaznících pocit, že počkat si na něco výjimečného se nevyplatí. V BMW asi nikdo nemá iPhone…
foto: BMW

Bavorská automobilka BMW přichází s novou řadou televizních reklam určených pro americké televize, ve které v přímé narážce na Tesla Model 3 propaguje svůj nový plug-in hybrid BMW 330e.

Další spot už obsahuje jasnou narážku na Tesla Motors v podobě repliky nabíjecích stanic Tesla Supercharger. Mimochodem, ty nabíjejí výkonem až 130 kW, zatímco elektromobil BMW i3 nabijete max. 50 kW.

BMW není první automobilka, která se snaží utahovat z dlouhého čekání na elektromobily značky Tesla, potažmo konkrétně Tesla Model 3. V nedávné tiskové reklamě na elektromobil Nissan Leaf (opět v ) využila automobilka Nissan podobnou narážku.

auto Tesla Model 3 reklama Nissan Leaf

V českém překladu narážka na Tesla Model 3 tolik nevyzní, ale v angličtině je to jasné.
foto: Nissan

Zajímavé je, že obě automobilky se snaží prodávat vlastně jedinou vlastnost svého vozidla: to, že je okamžitě dostupné. Prakticky nic jiného nezmiňují, protože ve většině dalších ohledů jde o nesrovnatelné vozy.

Těžko jim to ale brát za zlé. Teslu samotnou úspěch vozu Tesla Model 3 překvapil natolik, že musela znovu promyslet celý výrobní plán.

A navýšit kapacity tak, aby obrovský počet rezervací stačila včas splnit a čekací doba se neprotáhla třeba do roku 2019 (ačkoliv i to je pravděpodobné u těch, kdo si auto rezervují mezi posledními).

Snahy BMW i Nissanu ale vyznívají s odstupem spíš úsměvně. Nemají a nejspíš ani ještě nějaký ten rok mít nebudou vozy srovnatelné s Teslou, a tak se seč mohou snaží si z ní alespoň dělat srandu.

Dobře to ukazuje jak moc velký mají dnes zavedené automobilky ze značky Tesla Motors strach. A navíc, když má firma typu potřebu shazovat v reklamě na svůj produkt konkurenční výrobky, co to vlastně sděluje jejím potenciálním zákazníkům a co to vypovídá o firmě samotné?

45 Comments on “BMW jde proti Tesle úsměvnou reklamou”

  1. Nevím zda Tesla vydrží
    Nevím zda Tesla vydrží nebo ne, ale 100% je to Tesla, která vydráždila všechny okolo k tomu, aby se elektromobily začali seriózně zabývat. Kdyby se Edison narodil v Česku, petrolej a plyn by už dávno došel, protože pozitivita a koukání dopředu v této kotlině je něco, co OPRAVDU STOJÍ ZA TO ČÍST(když chcete aby Vám zdejší „realisté vymyli mozek“). Pokud někdo zdejší podniká, ví že v mínusu mohu být i tehdy když zcela prostě INVESTUJI. Aktiva si přesto zvyšuji. To co tu někteří objevují, je někdy opravdu inteligentní.

    1. Nooo, kdyby se Edison
      Nooo, kdyby se Edison narodil v Česku, pak by pan Tesla neměl nepřítele, který nevymyslel ani žárovku, ale byl jenom podnikatel typu „podnikatel v ČR po roce 89“, takže by mu neměl kdo bránit rozvinout elektrické vynálezy ještě více než vyvynul přes odpor právě šmejda Edisona co dokázal jenom zabíjetg slony a dělat podrazy, ale v technice vynylezl kulové…

  2. daleko vtipnejsi nez ta
    daleko vtipnejsi nez ta reklama jsou vsechy reakce tady predemnou. kolik elektro tesla elono fanatiku se tady pourazelo. to nema chybu. mimochodem, panove trh s elektro vozama nerozhybala tesla. zatim je porad v minusu a porad do toho investori investuji v nadeji, ze jednoho dne bude v plusu. to neni zadne rozhybani trhu ale obycejna bublina. kdo s elektro vozama neco dokazal je toyota. hybrid panove. tak se jmenue i server na kterem diskutujete. a to je to, co realne pohlo elektrovozy dopredu.

    1. Elektrovozy pohlo dopředu
      Elektrovozy pohlo dopředu to, že přišli lithiový baterky a že se Tesle s nima podařilo udělat regulérní rodinný auto, který má už konečně pořádnej dojezd a pořádnou užitnou hodnotu. To že toho postupně bylo víc a víc je jen plus. Samozřejmě nutnost sítě superdobíječek taky lidem postupně docvakla 🙂

      Lidi to přesvědčilo, že to funguje, že už to konečně není žádná obskrnost pro fandy a teď to všichni chtěj a jen čekaj až to bude v jejich cenový kategorii. Úspěch bude když se elektrokáry udržej a stanou se standartní variantou přibližovadel.

        1. A tvá reakce říká co?
          A tvá reakce říká co? Že jsi uspokojen tím, že s tebou nesouhlasí a tak potvrzují, že máš pravdu nebo jenom troluješ, ale v životě jsi dokázal uzavřít zaměstnanecký poměr a tím tvůj osobní rozvoj skončil a tak se realizuješ chytrejma kecama na fórech, kde s tebou nikdo nesouhlasí a směje se tvému přehledu techniky a tomu jak se podniká 😀

    2. muzes ty investory jmenovat?
      muzes ty investory jmenovat? z toho jak to pises to az vypada ze jsou snad lide kteri Teslu tak nejak prubezne dotuji, coz je krapet v rozporu s tim jak finguji akciovky 😀 jedina moznost jak zainvestovat dnes Teslu je poridit si nejakou z nove vydanych emisi akcii, a ty se v Q2 2016 urcite nevydavali, ci Tesle poslat registracni poplatek na model 3

      bejt v minusu plus 3.2 miliardy dolaru bych chtel bejt taky 😀

      1. Hele, že ty budeš jeden s
        Hele, že ty budeš jeden s těchg hospodskej ekonomů, co když má firma červená čísla znamená, že prodělává 😀
        Na jednu stranu se směju když v TV promluví ekonom typu Singer či Rusnok, ale extrém z druhé strany jsou pak lidé jako ty 🙁 Holt, pak se nedivme, že ekonomika u nás je tam kde je a Musk a jiné firmy, které nemají vedení tak chytřé jako ty nebo singer rostou 😀

        1. no vidis, a neni to prave o
          no vidis, a neni to prave o tom rustu? k cemu me je firma ktera sice roste ziskem ale zato stagnuje vyvojem protoze misto do vyvoje dava penize lidem okolo a statu? takova firma do par let skonci v jasnem minusu protoze ji predbehne nejaky drak ktery nejprve par let investuje aby mel mnohem vetsi prostredky dobudoucna na jeste mohutnejsi investice 😉

          sak si formu ved jak je ti libo, to je tvoje vec, tak jako je Muskovou veci jak vede sve firmy 😉

    3. V soucasne dobe je v Americe
      V soucasne dobe je v Americe minimalne 5 novych automobilek s financnimi prostredky nad jednu miliardu dolaru, ktere se zameruji na EV. Tesla je proste jen prvni a nejstarsi z nich a ja se tesim na to co predvedou ty zbyle 4. A to nepocitam „starou“ skolu ala BMW, Nissan, VW atp. kteri take investuji svoje miliardy. Jestli tohle podle Vas neni rozhybani, tak uz pak nevim co…

      Trochu mam dojem, ze si pletete investici se ztratou, kolik myslite, ze Toyota vydelala na prvni generaci Priusu? Anebo BMW na prvni generaci i3?

      1. v case kdyz na priusu toyota
        v case kdyz na priusu toyota nic nevydelavala se neslo bavit o rozhybani trhu. byl to proste pokus. risk. v case kdyz se projekt ukazal jako uspesny a zacali jej nasledovat jini, slo se bavit o rozbyani trhu. hybridy jsou dneska standard. a maji svoje misto na trhu. a opodstatneni. pokud vim, „stara skola“ nasleduje spis hybridni vlnu, nez ciste elektrickou. kdyz se vytvori nejaky segment trhu elektrickych vozu, ktery bude mit svoje misto a budou se vozy prodavat a vydelavat na nich, muzeme se bavit o rozhybani trhu. zatim je to jenom medialni bublina. a dotacni bublina. zakaznici jsou fandove a milionari. a mozna par jasnovidcu, kdyz chcete.

        1. Ale blbost, stara škola
          Ale blbost, stara škola začala něco dělat až když Tesla začala prodávat bohatým v USA a převzala trh „statusových aut“ pro doktory apod. profese. Potom udělala levnější auta pro „nižší vrstvu“ (ale stále bohaté) a postupně začala přebírat trh, ale ne trh kde se vidělává málo na kusu, ale ten nejvýdělečnější, kde je na kusu největší zisk…

          P.S. Máš pravdu, zákazníci jsou z pohledu zaprděného čecha milionáři, ale o tom to právě je, co mají boháči budě chtít plebs nikdy ne naopak, ale to jako podnikatel určitě víš 😀

  3. Usmevne je, ze nad tou
    Usmevne je, ze nad tou reklamou se onanuje jen na Tesla-fan strankach (jako electrek, 316 komentaru, o rad vic nez clanky okolo), jinde po ni nestekne pes – proste dalsi z milionu reklam typu „nas produkt je lepsi nez bezny praci prostredek“…

    Slovy klasika – „a pritom takova blbost“

    1. Někdo z Elonovejch
      Někdo z Elonovejch kámošů z Křemíkový doliny to v pohodě odkoupí a dotáhne to s přehledem dál.
      Nezapomínej, že jsou tady další nový hráči, kteří jedou čistě baterkový auta.
      Hlad po odborníkách pro vývoj novejch aut je tak veliký, že Porše zrovna říkalo že jim nestačí ani je přeplatit aby je přetáhli.
      Není tady jenom Elon sám.

    2. Jestli se něco hodně
      Jestli se něco hodně pokazí, tak Teslu velmi rád někdo odkoupí a pojede dál, ale určíte by se to zpomalilo .
      Už jen sít Supercharger je obrovský Trumf .

      V Tesla motors hlavně chtějí co nejvíce využít poskytované federální dotace na pořízení elektromobilu, která jednou skončí . Model 3 se také vejde do podmínek Evropské dotace. Jde o čas. Kdo víc vyrobí a prodá ten bude mít větší příjmy.

  4. Osobně mi to přijde jako
    Osobně mi to přijde jako zoufalé kopání kolem sebe. Jsem jednoznačně na straně Tesly jež rozhýbala trh s elektromobilitou, nebýt Tesly tak tradiční firmy donekonečna „vylepšuji“ svoje stávající motory dokud se jim vývoj stonásobně nezaplatí…

    Když srovnám startovní pozici Tesly a zbývajících tradičních značek, tak je smutné, že se tyto stálice nezmůžou na nic lepšího než si „utahovat“ z firmy která vše buduje od nuly (jméno,vývoj prvotních modelů, distribuční síť, výrobní závody, tým na všech úrovních, dodavatele apod.) a již teď (alespoň dle mého) je na míle dál. Takže co se mě týče, Tesle patří můj velký respekt a jen doufám, že jim tenhle tah na branku ještě dlouho vydrží.

  5. Moc hezká reklama na Teslu
    Moc hezká reklama na Teslu placená BMW. Připomíná mi to analogii s iphonem. Kdy každá no name značka přišla vždycky s tim, že mají přemožitele Iphonu, protože to byla jediná možnost, jak si jich aspoň někdo všiml. Že tohle má zapotřebí BMW je jen ukázka toho, jak moc špatně na tom jsou. Jestli dokáže kdysi premiant postavit takovou hrůzu jako BMW 2 active tourer tak se vlastně ani neni čemu divit. A nakonec si moc dobře uvědomujou, že čas na prodeje mají prakticky jen do doby, než se začne trojka vyrábět.

    1. No, to že BMW je
      No, to že BMW je automobilka co vyrábí auta od války, a má na M3 stejně rezervací jako 10ti letej start-up je spíš k pláči. A to že má jejich 2x dražší vrcholnej model řady 3 stejnou dinamiku jako rodiné auto pro střední třídu je jen další z mnoha černých snů který manažery BMW nutí dělat tyhle zoufalý reklamy.

  6. Hmm, ta první je o něco
    Hmm, ta první je o něco podařenější, trochu asi vtipnější mi přijde, ale jinak je to o ničem.
    Jak že je to ten cyklus? Nevěří, vysmějí, bojují, přijmou?

    Nicméně fakt že Tesla nestíhá dává mnoha automobilkám právě takovéto argumenty, a mohlo by to mezi lidmi vyvolat nějaké nálady proti EV, jakože by to třeba mohlo dostat do podvědomí že výroba EV je pomalá atd. Na jednu stranu je to snadno vyvratitelné, ale víme jak je to s lidmi. Pověry přetrvávají mnohem déle než skutečnost.

    To mi připomíná jak se něco nového dostane do kolektivního podvědomí a pak to tam přežívá přes velmi změněné okolí.

    1. V BMW i Nissanu zapomněli
      V BMW i Nissanu zapomněli na jedno z tradičních reklamních hesel: I špatná reklama je reklama. Takže opravdu – kdo doteď netušil, že Tesla vůbec existuje – se to díky konkurenčním automobilkám dozvěděl. Následně si patrně dohledá na webu co a jak, porovná ceny, výbavu a dojezd a Nissanu i BMW zbydou leda tak oči pro pláč.

        1. No to je otázne veru…ale
          No to je otázne veru…ale myslím si že každý rozumný jedinec ktorý o Tesle netuší a uvidí túto kampaň tak ho zaujme prečo „wait or drive“. To wait tam v prípade iných automobiliek ako Tesly nedáva predsa žiadny zmysel 🙂

          Zo skúsenosti viem že najviac zaujmú reklamy ktoré nedávajú zmysel a táto veru nezasväteným zmysel dávať nebude. No vypadá to tak že sa už BMW nemohlo pozerať na tom ako Tesla škrtí rozpočet na TV kampaň a tak sa rozhodli že im trošku pomôžu 😀

Napsat komentář