BMW i3 jde do výslužby; výroba skončí letos v červenci

Během letošního července BMW po devíti letech ukončí výrobu elektromobilu BMW i3. Za tu dobu se ho prodalo přes čtvrt milionu.

Elektromobil BMW i3 se jako koncept objevil v roce 2011. První spekulace o novém projektu nazvaném BMW Megacity se ale objevily už o rok dřív. Postupně začaly vyplouvat na povrch detaily: investice 400 mil. euro do továrny v Lipsku, uvedení v roce 2013, odhalení značky i, resp. i3 a cíl prodávat jich 30 000 ročně. Což se vlastně tak nějak i podařilo.

SOUVISEJÍCÍ: BMW i2 – levný elektromobil pro rok 2024 jako náhrada za i3?

Unikátní hatchback s opačně posazenými zadními dveřmi si nás jako elektromobil první generace snadno získal. BMW postupně uvedlo na trh verze s 22kWh, 33kWh a 42kWh baterií. Navíc se auto prodávalo také jako unikátní sériový hybrid s tzv. rozšiřovačem dojezdu (REx, Range Extender). Šlo o malý spalovací motor o objemu 650 ccm. Oblé čtyřmetrové auto se snadno propleto městským provozem a přitáhlo pohled nejednoho kolemjdoucího.

Nástupcem BMW i3 se má stát nová generace elektromobilu Mini Coutryman, která na trh dorazí už příští rok. BMW ji vyvíjí v úzké spolupráci s čínskou automobilkou Great Wall Motors/Spotlight Automotive. Vyrábět se bude ve zbrusu nové čínské továrně Zhangjiagang.

Aktuálně uvádí BMW na trh celou řadu nových elektromobilů, vč. BMW i4, BMW iX3 nebo BMW iX. Do konce letošního roku chce mít BMW na trhu celkem šest elektromobilů. Do konce roku 2023 dokonce třináct. A jejich počet bude bezesporu dál růst.

zdroj: vlastní, foto: BMW

22 Comments on “BMW i3 jde do výslužby; výroba skončí letos v červenci”

    1. jistěééé, to auto bylo vod začátku schválně zkr…tak udělaný, aby se elektromobilní vlk nažral a fosilní koza prodeje zůstaly celý 😀 takže schválně blbě to má udělaný nejen zadní dveře úzký spešl gumi chlupatou eko deku místo čalounění palubovku no a hlavně cenovku která původně měla být za 600k 😉

  1. Takže přeci jenom nakonec fiasko. To je smutné, po třech letech letech státních nákupů, kdy prodeje rostly, to nakonec zařízly dva covidové roky.

    Jen pro připomenutí – BMW chtělo prodávat 30 tisíc kusů v roce 2014, 60 tisíc kusů v roce 2017, a dosáhnout čtvrt milionu celkově prodaných v roce 2018. A na to si postavilo továrnu, přičemž se ale nikdy nedostalo nad 65% výrobní kapacity = ztrátový projekt.
    Copak za to asi BMW dostane? 🙁

    1. puvodni cile meli za cil vyrobit 250 tisic kusu a s vyrobou skoncit, byrobilo se jich vic nez 250 tisic kusu a nahrazeno bude vyrobou iX1, tedy modelem u ktereho bude vyroba levnejsi nez u prototypoveho i3 kde se pouzivalo spousta technologii na kterych si BMW ladilo vyrobu pro dalsi modely, takze v cem je jako problem? zeby v tom ze jsi dement?

      1. Ano, původním cílem bylo vyrobit 250 tisíc kusů, ale ne v roce 2022, ale 2018! Postavili továrnu a nastavili procesy (a náklady) na výrobu 60 tisíc kusů ročně, ale jen v roce 2019 se přiblížili 40 tisícům. To že cíle 250 tisíc dosáhnou tento rok a hned potom to zaříznou znamená, že zaprve celkové číslo bylo pravděpodobně politické zadání a zadruhé to byl ztrátový podnik.

      1. Dělám to. Je to jako hrách na stěnu házet. Nějak se nám z byznysu vytratil rozum a že to děláme pro zisk. Takže zaplacené CitiGoe se mohlo flákat jak Baťa cvičky, o zaplaceném i3 nemluvě, ještě pár let. Pak by se to vyváželo na trhy třetích zemí. Ostatně VW i BMW to tak dělaly desítky let. Ale jak píšu, divná doba.

        1. to není divná doba, to je přeci 3tí světová elektromobilní válka ropáka proti elektromobilům. Jasně že mohli sekat baťovi cvičky, ale někdo velký co má prachy a moc nechtěl a zařídil… 😉 Je to komplexní problém a je v tom moc ropáckejch prachů nadrbaných za posledních 70 let

Napsat komentář