BMW spouští v Evropě prodej v Číně vyráběného elektromobilu BMW iX3. Jde teprve o druhý plnohodnotný elektromobil této značky od roku 2013.
Výroba elektromobilu BMW iX3 začala v čínské továrně BMW Brilliance Automotive (BBA) už v září 2020. K evropským dealerům se ale dostává teprve nyní.
BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě, využívá ve své historii poprvé. Nedávno ale podobný systém zavedla například také Tesla s elektromobily Tesla Model 3.
foto: BMW
Elektromobil BMW iX3 je vybaven 80kWh baterií (74 kWh využitelných) pro dojezd 460 km WLTP. Max. výkon je 210 kW/400 Nm a zrychlení 0-100 km/h zvládne auto během 6,8 sekundy. Max. výkon rychlonabíjení je 150 kW.
Auto už si mohli vyzkoušet vybraní novináři, například z magazínu Autogefühl. Podle tamního redaktora Thomase Majchrzaka jde o jedno z nejlepších aut roku 2020.
Výtečně se prý řídí, je agilní jako sporťák a super-zábavné. Ale zároveň pohodlné a kvalita provedení je adekvátní značce. Překvapivě funkční je také hlasové ovládání.
–
–
„BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě,
„BMW tento model, tedy výroba v Číně, prodej v Evropě, využívá ve své historii poprvé.“
Další blábol. BMW vyrábí celou X řadu v USA a pak to prodává v Evropě, čili tento model výroby jinde není není historicky první ani náhodou. :)))
Ta citace je přece v pořádku. USA nerovná se Čína, o
Ta citace je přece v pořádku. USA nerovná se Čína, o nějakém obecném importu se v text nic neříká.
No mluví se o modelu tudíž o věci obecné, tudíž obecně
No mluví se o modelu tudíž o věci obecné, tudíž obecně o výrobě v zahraničí a dovozu zpět do domovské krajiny a jiných států. Výroba a dovoz z Číny je už konkrétní aplikace daného modelu, stejně jako ze Slovenska, Turecka, Koreje či USA. V dnešní době globalizace už je to buřt a výrobci měněj země jako ponožky a nechaj se ještě uplácet těma odpornejma úplatkama kterým se říká pobídky.
.
.
BMW je vryci ;))))))))))
NIO Limited (NIO)
BMW je vryci ;))))))))))
NIO Limited (NIO) (+12.30%)
finance.yahoo.com/quote/NIO/chart?p=NIO
XPeng Inc. (XPEV) (+30.89%)
finance.yahoo.com/quote/XPEV/chart?p=XPEV
BYD Company Limited (BYDDF) (+12.88%)
finance.yahoo.com/quote/BYDDF/chart?p=BYDDF
Li Auto Inc. (LI) (+10.98%)
https://finance.yahoo.com/quote/LI/chart?p=LI
Off. Kdo umi poradit s rekuperaci. Kdyz se da noha z plynu,
Off. Kdo umi poradit s rekuperaci. Kdyz se da noha z plynu, tak motor rekuperuje, ok. Ale kdyz se slapne na brzdu, tak je rekuperace vyssi. A ted otazka, jak se spusti vyssi stupen rekuperace? Stacilo by spojit/rozpojit kontakt na brzdovem pedalu na rozsviceni brzdovych svetel? Pokud by to bylo tak jednoduche, dalo by se dobastlit zvyseni rekuperace bez pouziti brzdoveho pedalu? Zna nekdo odpoved?
To je extrémně naivní představa. Rozsvícení brzdových
To je extrémně naivní představa. Rozsvícení brzdových světel je následek procesu brždění ne příčina.
Tak jak se inverter dozvi, ze ma vic rekuperovat?
Tak jak se inverter dozvi, ze ma vic rekuperovat? Nejjednodussi by bylo zjistit stav spinace brzdnych svetel. Rekuperace se zvysi jeste predtim, nez zacnou mechanicke brzdy pusobit. I svetla se rozsviti v predstihu. K tomu slouzi prave ten kontakt na brzdovem pedalu.
V minulosti byly na autech mechanické spinače na pedálu, a
V minulosti byly na autech mechanické spinače na pedálu, a některé měly tlakové spinače např. na brzdovém válci, a tam se brzdovky rosvítily teprve až auto začalo brzdit.
Ano… Mitsu trojcata maju klasicky mechanicky spinac
Ano… Mitsu trojcata maju klasicky mechanicky spinac brzdovych svetiel ovladany pedalom brzdy.
Da sa to pozriet v servisnom manuali:
http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV/en
Jedina cesta zvysenia rekuperacie inona/zera na sposob i-mieva je podla kiwi videa.
Stručně: řídící jednotka vyhodnocuje požadovaný
Stručně: řídící jednotka vyhodnocuje požadovaný brzdný účinek podle intenzity sešlápnutí brzdového pedálu a v případě, že už nepostačuje výkon rekuperace (z jakýchkoliv důvodů), zapojí brzdy. Podle toho rozsvěcuje brzdová světla.
Spekulace: někde v dolní úvrati brzdového pedálu bude něco jako ‚fyzické ovládání brzdového okruhu‘, takže když na to hemstnu, tak jdou brzdy hned.
Tady popisují, jak je to u Citigo (začíná to ve 28:20).
https://youtu.be/JMjsnG95xoo
Diky za video. Tak to asi jen tak nepujde vyresit nejakym
Diky za video. Tak to asi jen tak nepujde vyresit nejakym tlacitkem 🙁
Zalezi na jakem aute. U starych vykopavek s podtalokovym
Zalezi na jakem aute. U starych vykopavek s podtalokovym posilovacem brzd by to tahle slo. I kdyz to neni jen o kontaktu, je tam s potenciometr co meri uroven seslapnuti.. U vozu s elektrohydraulickym uz asi tezko.
Konkretne mi jde o Leaf 1 a Ion. U obou aut bych rad vyuzil
Konkretne mi jde o Leaf 1 a Ion. U obou aut bych rad vyuzil teto „skryte“ moznosti zvysit rekuperaci pomoci nejakeho dobastleneho tlacitka, ale tak aby brzdy nebrzdily. Prece jenom jsou situace, kde by vyssi rekuperace prisla vhod. Pokud tam je reostat a ridici jednotka vyhodnocuje vic parametru, tak by to bylo asi dost komplikovane.
Prinejmensim by slo zvysit rekuperaci u Iona na uroven iMiev. Ten ma 3 urovne a Ion jen jednu. Ty dodatecne se daji zapinat po vyfrezovani otvoru pro radici paku. Jak ukazuje kiwi od 2:00 minuty.
https://www.youtube.com/watch?v=xwsHidbzfmwh
Ano, to se dá upravit.
Ano, to se dá upravit.
Ale mechanicke brzdy prece nebrzdi hned jak slapnete na
Ale mechanicke brzdy prece nebrzdi hned jak slapnete na pedal,ale az kdyz brzdite vetsi silou, kdy uz rekuperace nestaci, takze by jste delal upravu zbytecne. Zkuste si nekdy jet plynle bez prudkeho brzdeni a zjistite, ze kdyz slapete na brzdu tak jsou kotouce studene.
To mi nerikate zadnou novinku. Ale ja hledam moznost spustit
To mi nerikate zadnou novinku. Ale ja hledam moznost spustit tu skrytou rekuperaci bez obtizneho lechtani brzdoveho pedalu. A prave proto hledam ten spousteci mechanismus ktery zvysi rekuperaci. Jde mi o komfort.
Hlasove ovladani asi v cestine nebude. Tak se aspon naucime
Hlasove ovladani asi v cestine nebude. Tak se aspon naucime mandarinku.
Jestli Tesle povoli robotaxi, tak neni co resit a spousta lidi
Jestli Tesle povoli robotaxi, tak neni co resit a spousta lidi bude kupovat Tesly, i kdyz bude treba tohle BMW stat podobne. U nas doma bysme s robotaxi usetrili jedno auto. Manzelka by se odvezla do prace, auto by prijelo a mohl bych s nim jezdit pracovne ja. Odpoledne by zase zajelo pro manzelku, vyridila by nakup a prijela domu. To bych za to klidne zaplatil tech 10tis USD. Krasne vyuzite auto 🙂 Snad to v EU povoli az zjisti, ze to jinde ve svete setri zivoty, vzduch ve mestech, protoze tam bude jezdit mene aut kvuli sdileni. Snad to do 5ti let bude.
Obávám se, že to Tesle v evropě dovolí provozovat, až to
Obávám se, že to Tesle v evropě dovolí provozovat, až to bude mít v nabídce VW, takže to bude tak za 10let, pokud se mezitím VW s Teslou nedohodne na spolupráci.
tak oni to treba v EU i povolej, ovsem ono jsou tam jeste
tak oni to treba v EU i povolej, ovsem ono jsou tam jeste delasi uskali, treba pojisteni a odpovednost, a ty v obou pripadech ponese majitel vozu, a verim ze prvni nehoda takove Tesly tohle zavlaje do zavratnych vysin, a vesmes se to pak nikomu nevyplati
Pojistovny musi samozrejme zapocitat nejake nehody s mrtvymi,
Pojistovny musi samozrejme zapocitat nejake nehody s mrtvymi, protoze i u lidskych ridicu to je bezne. Myslite si, ze mrtvoly jsou neco vyjimecneho pro pojistovnu? Akorat statisticka zalezitost. Pripadate si tak vyjimecny, ze by se svet bez vas prestal tocit? Mrtvy clovek v silnicnim provoze zarmouti v prumeru dejme tomu 10-20 lidi.
pojistka pro vozeni lidi, taxikari maji jine podminky
pojistka pro vozeni lidi, taxikari maji jine podminky pojisteni nez jake ma bezny ridic na svem aute, to muze hodne zamavat s cifrou, protoze tady pro pojistovny nebude dulezity jedinec jako v pripade pojisteni taxikare, ale celek protoze auto ridi pocitac stejny ve vsech tech Teslach ktere to budou umoznovat
pojistovny maj tabulky, a autonomni taxi zrejme tedy bude ciste tabulkova zalezitost
do celeho toho konceptu bude taky zasahovat spolehliva rychlost, tedy to jak moc ty autonomni auta budou schopna resit prasarny, protoze predstava ze auto stoji pul dne v zacpe se zakaznikem jen proto ze neni schopno nedat prednost „prasakum“ jaksi nebude zrovna super zalezitost, a ted co udela zakaznik uvezneny v takovem aute? proste mnoho otazek na ktere se odpovedi dozvime az behem let kdy to opravdu bude fungovat ve vetsi mire 🙂
Pojišťovnu zajímá nehodovost, pokud bude mít automat
Pojišťovnu zajímá nehodovost, pokud bude mít automat statisticky méně nehod = menší plnění(pro ně vyšší zisk) tak to pojišťovny budou podporovat.
no tak tak to presne nefunguje, u pojisteni taxi vozu se
no tak tak to presne nefunguje, u pojisteni taxi vozu se zohlednuje mnohem vice parametru a bude proti sobe stat jednotlivec vs korporat X tisic/set tisic aut, kdy u jednotlivce muze pojistovna posuzovat pouze jeho sameho, nemuze mu dat vyzsi plneni jen proto ze jeho kolega naboural, naopak u autonomnich aut se bude posuzivat cel aflotila, takze ikdys ze 100 tisic tech aut naboura treba jen 5, tak to proste bude 5 nehod vs treba 0 nehod u daneho taxikare
jako pojistovak jsem pracoval skoro 3 roky, dodnes mam doma tabulky jak se postupovalo a ohodnocovalo pojisteni ohledne aut, a nejaky blablabla to prece ma jen par nehod na 100 tisic nikoho nezajima 🙂
druha rovina bude ta zakaznicka, a ta tomu podle me v Eu da mnohem vetsi ranu nez pojistne, presne z duvodu jaky jsem napsal, ze to auto je proste ohleduplne a neporusuje predpisy, cims se ale v nekterych situacich stava vesmes nepouzitelne pro ucel taxisluzby, a to se zmeni az v dobe kdy na silnicich nebude temer zadny ridic, ktery by to ovlivnil nestandardnim chovanim 🙂
Je to vždy jenom o penězích..na to že jste dělal
Je to vždy jenom o penězích..na to že jste dělal pojišťováka tak jste asi dost naivní .
a desne si tu naivitu uzivam
a desne si tu naivitu uzivam
Pokud to bude mít třeba desetkrát menší nehodovost než
Pokud to bude mít třeba desetkrát menší nehodovost než běžný řidič tak by to nemusel být problém.
Hmm, těžký případ… Mí dva 3 letí vnuci uvažují
Hmm, těžký případ… Mí dva 3 letí vnuci uvažují daleko realističtěji. To bude tím, že nic nehulí.
Senilní dědek na práškách zase dává rozumy.
Senilní dědek na práškách zase dává rozumy.
Kdo ponese zodpovědnost, pokud takovéhle robo auto po cestě
Kdo ponese zodpovědnost, pokud takovéhle robo auto po cestě v robo módu sejme člověka na přechodu pro chodce?
Kdo ponese zodpovednost, kdyz nekomu spadne taska ze strechy
Kdo ponese zodpovednost, kdyz nekomu spadne taska ze strechy na hlavu? Majitel strechy. Tak 3x smite hadat jak to bude u roboauta.
Tak myslím, že této možnosti se výrobci aut ještě
Tak myslím, že této možnosti se výrobci aut ještě nemusí bát 🙂
Robotaxi zatím nefunguje a jako řídí sama Tesla řídilo
Robotaxi zatím nefunguje a jako řídí sama Tesla řídilo Waymo před 10 lety. Nejtěžší je vychytat situace, které se stávají zřídka.
Tak to se pletete. Tesel s plne autonomnim rizenim FSD beta
Tak to se pletete. Tesel s plne autonomnim rizenim FSD beta jezdi po celych USA stovky a Waymo uz 10 let testuje v jednom meste 😀 To je uplne jina liga 😉 Teslu s FSD beta si budete moci za pul roku koupit zatimco Waymo ani nahodou.
Jenomže tady je řeč o robotaxi a ne o FSD. To je něco
Jenomže tady je řeč o robotaxi a ne o FSD. To je něco jiného.
Ano, to víme, a co jste tím prohlášením myslel? Pánovi
Ano, to víme, a co jste tím prohlášením myslel? Pánovi jsem vysvětloval rozdíl mezi Tesla robotaxi a Waymo. Robotaxi je další krok po zdokonalení FSD, tak to spolu velmi úzce souvisí.
Robotaxi musí být na 100%. Tam nebude záložní řidič a
Robotaxi musí být na 100%. Tam nebude záložní řidič a auto se musí samo dostat z bodu A do bodu B. Waymo má také stovky aut a netestuje jen v jednom městě. Taxi testuje v jednom městě bez řidiče, ale v jiných městech je tam záložní řidič. Prostě říkám, že vychytat vše není jen tak.