BMW iX: zimní testování elektromobilu, který slibuje dojezd 600 km

BMW iX prochází závěrečným zimním testováním. „Cílem vývoje“ je podle BMW dojezd 600 km WLTP.

Nová technologická vlajková loď BMW Group završuje intenzivní program ladění systémů pohonu a podvozku – elektromotory, pohon všech kol, technologie nabíjení, vysokonapěťové baterie a tepelný management dokončují zátěžový test v extrémně chladných podmínkách.
foto: BMW

Rok před uvedením na trh postupuje proces vývoje sériového BMW iX podle plánu. Po představení finálního vzhledu BMW iX v rámci události #NEXTGen 2020 v Mnichově se prototypy nové technologické vlajkové lodi nyní chystají na závěrečné zimní testy na severu Skandinávie.

Zátěžový test, který se koná za extrémních povětrnostních podmínek za polárním kruhem, slouží kromě jiného k jemnému doladění systémů pohonu a podvozku. Spolu s nimi procházejí náročnými testy při teplotách pod bodem mrazu také elektromotory, systém pohonu všech kol, technologie nabíjení vysokonapěťové baterie a tepelný management.

Ladění a testování zavádí prototypy BMW iX až do nejseverněji položených evropských zemí. Technologie pohonu BMW eDrive páté generace a systémy podvozku musí svou funkčnost a spolehlivost prokázat v obzvláště náročných silničních a povětrnostních podmínkách na opuštěných silnicích ve finském Laponsku a na Severním mysu na norském ostrově Magerøya.

Během tohoto procesu testovací inženýři vyhodnocují především spolupráci systémů pohonu a podvozku na površích s nízkým koeficientem tření. Nezabezpečené trasy, zledovatělé silnice a pro testování speciálně připravené ledové plochy na okraji polárního kruhu nabízejí ideální podmínky pro přesné sladění regulace motorů, elektrického pohonu všech kol a systémů řízení odpružení až na samé hranici podélné a příčné dynamiky vozu.

Od počátku byla koncipována pro čistě elektrickou mobilitu a díky nejnovější fázi vývoje technologie pohonu BMW eDrive, inteligentní lehké konstrukci a optimalizovaným aerodynamickým vlastnostem stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti mezi konkurenty kategorie prémiových automobilů SAV.

Dva elektromotory podle současných výpočtů dohromady generují maximální výkon více než 370 kW. Nedílnou součástí zátěžových testů na Severním mysu je také finální naladění inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive a adaptivní regulace obou z motorů, což kromě stability a trakce také dále zlepšuje hospodárnost BMW iX.

Elektromobil BMW iX prochází náročným zimním testováním

Elektromobil BMW iX prochází náročným zimním testováním
foto: BMW

Cílem vývoje je dosáhnout extrémně nízké kombinované spotřeby energie méně než 21 kWh/100 km a dojezdu více než 600 km (vždy podle WLTP), což jsou hodnoty, které v této třídě nebývají typické.

Během zimních testů se musí komponenty technologie BMW eDrive vypořádat s velmi neobvyklými výzvami. Vysokonapěťové baterie a nabíjecí technologie jsou vystaveny extrémně nízkým venkovním teplotám.

Rovněž displeje informující o úrovni nabití, dojezdu a provozním stavu, jakož i systém tepelného managementu, který neustále zajišťuje optimální provozní teplotu pohonného systému a vysokonapěťových baterií, prokazují svoji odolnost vůči extrémním teplotám pod bodem mrazu.

tisková zpráva

13 komentářů u “BMW iX: zimní testování elektromobilu, který slibuje dojezd 600 km”

  1. 600 km. Škoda, že WLTP je naprosto nereálné. Ale vezměme
    600 km. Škoda, že WLTP je naprosto nereálné. Ale vezměme i jen těch 21 kWh/100 km které tam schválně míchají 🙂

    21*6 = 126 kWh využitelná kapacita baterie. Všichni víme, že na začátku baterie rychle (během nižších desítek tisíc km) zdegraduje o 5 %. Je to BMW, prémiovka, tak přece chtějí, abys mohl ujet i těch 600 km po roce používání. Využitelná kapacita baterie tedy bude 133 kWh a protože musí mít nějaký buffer, minimálně dole, ale spíše i nahoře, tak bude mít baterie kapacitu 140 kWh.

    Kdo tomu věří? Nikdo, to auto bude mít v nejlepším kapacitu baterie 100 kWh a reálně ujede 300 km protože je to krabice skoro jako Model X.

  2. Na Nordkapu zadne extremni teploty nejsou. Golfsky proud to
    Na Nordkapu zadne extremni teploty nejsou. Golfsky proud to tam hezky vyhriva. Aktualne tam je +4°C. Zrovna tam je testovani nesmysl. Hodne casto tam nasnezi a ani pluhy tam neprojedou. Nejspis tam udelaji par fotek, protoze Nordkap zna kazdy. Ale testovani probiha uplne jinde. No jako vzdy marketingove plky ktere jsou uz protivne. Jako BMW, takovou kraksnu bych uz nikdy nekoupil.

    1. Přesně tak, to po silnicích jsou dílčí věci, nebo
      Přesně tak, to po silnicích jsou dílčí věci, nebo řekněme takové projížďky, testování je na uzavřených okruzích a i za polárním kruhem jsou takové k dispozici se sněhem a ledem… tam člověk pochopí, proč při rally kluci severský jsou tak neskutečně rychlí na ledu a sněhu a drifteři by byli v nekonečné extázi..
      ideová ochutnávka, jak to tam vypadá: https://www.youtube.com/watch?v=ZQcoQ5X28bw

      1. Nordkap je v Norsku a u more a ty svedske testy jsou ve
        Nordkap je v Norsku a u more a ty svedske testy jsou ve vnitrozemi s tuhymi mrazy a mene castym snezenim. Nordkap je jedno velke parkoviste kde jsou denne turisti, teda pokud je silnice prujezdna. Jezdi se tam v konvoji za pluhem/frezou. Na obsazenem parkovisti budou tezko delat ostre testovani. Nordkap poslouzil jen jako promo show. Pokud jste tam sam nebyl, nevite o cem je rec.

Napsat komentář