Společnost RWE představila na ženevském autosalonu ultrarychlou dobíjecí stanici pro elektromobily. S novou stanicí RWE je možné nabít elektromobil ze sítě do třiceti minut. To je desetkrát rychleji než z běžné zásuvky. Za odebraný proud mohou řidiči zaplatit platební kartou nebo mobilem přes SMS zprávu.
„Kombinovaná stanice z dílny RWE představuje opravdovou inovaci. Ultrarychlé nabíjení elektromobilů se díky RWE stane brzy každodenní rutinou všude tam, kde lidé běžně parkují,například v nákupních centrech nebo v areálech podniků,“ řekla Carolin Reichert, vedoucí útvaru E-Mobility u společnosti RWE Effizienz.
Polsko: první dobíjecí stanice a elektromobily
Estonsko dostane 507 elektromobilů iMiEV
Rozhovor: Jaromír Marušinec, zakladatel Asociace elektromobilového průmyslu
Kombinovaná stanice RWE spojuje technologie nabíjení střídavým proudem (AC) s výhodami rychlého nabíjení stejnosměrným proudem (DC). S výkonem až 22 kW AC a až 50 kW DC umožňuje nabíjecí stanice až dvanáctkrát rychlejší nabíjení elektromobilů ve srovnání s běžnou zásuvkou pro domácnost.
Zájemci si budou moci technologickou novinku prohlédnout a vyzkoušet i v Česku. Novou ultrarychlou nabíjecí stanici se RWE chystá instalovat ještě letos v Praze. V průběhu tohoto roku firma také představí první vlastní konkrétní projekty v oblasti elektromobility pro ČR.
RWE je průkopníkem při vytváření plošné nabíjecí infrastruktury. V Německu firma postavila již přes 570 nabíjecích bodů ve více než 100 městech. U nabíjecích stanic RWE je možné nabíjet elektromobily zelenou elektřinou, jež se ze 100 % vyrábí z obnovitelných zdrojů.
Už rok rozšiřuje RWE nabíjecí infrastrukturu pro elektromobily po celé Evropě. V současné době jsou nabíjecí stojany na elektřinu z provenience RWE v provozu ve 13 evropských zemích, mimo jiné v Rakousku, Dánsku, Nizozemí a v Polsku.
Elektromobilitu chápe RWE jako úkol evropského rozměru. Partnery pro budování infrastruktury v příslušných zemích jsou nadregionální a regionální dodavatelé energií, podniky, provozovatelé vozových parků, a také velká města.
Je hezké, že si RWE
Je hezké, že si RWE vzpomělo na majitele elektrických vozidel v Praze (PRE bylo rychlejší). Jen doufám, že výkon nabíječky půjde regulovat bodle typu baterií, jinak nevím k čemu mě coby majiteli elektrického skútru s olověnými bateriemi bude rychlonabíječka s výkonem 50kW DC. Výkony nabíječek u sútrů se pohybují do 1kW a to už je u olova na hraně. I u LiPol baterií jsou výrobci opatrní a nedoporučují extrémní proudy.