Společnost Fuji Heavy Industries, která vyrábí auta značky Subaru, na autosalonu Ženeva 2013 představila koncept diesel-hybridu do zásuvky VIZIV. Dvoulitrový motor Suber Boxer se v něm pojí přes CVT Lineartronic s elektromotorem na přední nápravě a dvěma nezávislými elektromotory na zadní.
foto: Subaru
Koncept diesel plug-in hybridu Subaru VIZIV je vybaven symetrickým systémem pohonu na všechna čtyři kola AWD. Subaru na něm předvádí jak asi budou vypadat a fungovat budoucí systémy AWD.
Oba elektromotory na zadní nápravě ovládají náhon svého kola nezávisle. Díky tomu je možné využít různý točivý moment při zatáčení, a tak projet zatáčkou rychleji a plynuleji. Koordinace mezi pohonem přední a zadní nápravy pak pomáhá dělit výkon vozu.
Jakmile tedy otočíte volantem, jde vyšší výkon na zadní nápravu pro lepší odezvu auta na řízení. V okamžiku kdy se volant vrátí do původní pozice, zvýší se výkon na přední nápravě, čímž auto získá vyšší stabilitu.