Autosalon Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV – elektromobil ve stylu Priusu, ujede 300 km

Co vidíte na obrázku níže není Toyota Prius upravená nadšencem ve Photoshopu. Jde o nový koncept elektromobilu Mitsubishi CA-MiEV s dojezdem až 300 km na jedno nabití, který Mitsubishi představuje na autosalonu Ženeva 2013.

Koncept elektromobilu Mitsubishi CA-MiEV připravený na premiéru na autosalonu Ženeva 2013
foto: Mitsubishi

Oficiálního představení se koncept elektromobilu Mitsubishi CA-MiEV dočká až v průběhu těchto hodin. První ukázky auta ale unikly už před zahájením 2013.

Můžeme na nich spatřit auto tvarem velmi podobné hybridu Toyota Prius, ač přeci jen trochu kompaktnější. Mitsubishi tvrdí, že elektromobil má teoretický dojezd až 300 km.

Mitsubishi CA-MiEV Mitsubishi CA-MiEV Mitsubishi CA-MiEV

Koncept využívá pokročilých technologií, které Mitsubishi vyvíjelo souběžně s výrobou elektromobilu Mitsubishi iMiEV. Svými parametry se ale vůz konečně blíží tam, kde by se o něj mohli zajímat i běžní smrtelníci – nabízí dostatek prostoru i slušný dojezd.

Jde ale pouze o koncept, zatím není jasné, zda se Mitsubishi odhodlá jej vyrábět. I kdyby ano, na trhu se neobjeví dříve než za dva roky. Tehdy už bude konkurovat celému zástupu elektromobilů od řady výrobců.

Kromě tohoto konceptu se Mitsubishi v Ženevě chce blýsknout také diesel-hybridem GR-HEV, což je rozměrný stylový pick-up.

Mitsubishi GR-HEV Mitsubishi GR-HEV Mitsubishi GR-HEV

6 Comments on “Autosalon Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV – elektromobil ve stylu Priusu, ujede 300 km”

  1. Dohledal jsem nějaké
    Dohledal jsem nějaké specifikace CA-miev a dal do srovnání:

    CA-MiEV / i-MiEV

    motor: 80kW / 47kW
    baterie: 28kWh / 16kWh Li-ion

    Cx: 0,26 / 0.35
    délka: 4064 / 3683 mm
    šířka: 1778 / 1575 mm
    výška: 1550 / 1600 mm

    – možnost instalace range extenderu
    – induktivní nabíjení

    zdroj:

    http://insideevs.com/mitsubishi-ca-miev-specs-released-in-geneva/
    _______________________

    osobní názor:

    designově i rozměrově takhle mělo vypadat už první i-miev, v tomto kontrastu se potvrzuje moje tvrzení, že i-miev byl maximálně odfláknut po všech stránkách (design, rozměry, elektrovýzbroj a hlavně dílenské zpracování) obzvláště bijící do očí byl ten koeficient Cx 0.35 tj. horší než má fabia hatchback I.generace! (Cx 0.33), ale těch reklamních keců…

    Co je týče motoru CA-miev, tak srovnává standard pro generaci 2013-2015, tj. akcelerace 0-100km/h pod 12sec. osobně počítám že se CA-miev dostane pod 10sec.

    Co se týče baterie, tak to nebudu dlouze rozvádět – jde o velké sklamání, jediné co to trochu zachtraňuje je možnost range extenderu. Nesmysl s bezdrátovým dobíjením nepočítám za bonus nikde.

    Osobně jsem zklamám, ale nikoliv překvapen. Holt žádná konvenční automobilka si v dnešní době nechce dovolit hrát roli technologického leadera a především špomovat vývoj kupředu, tak jak by odpovídalo pokroku v moderních technologiích. Takže zde zůstáva pouze TESLA motors, jejiž zítřky jsou stále velmi nejisté.

  2. Stále marně čekám na
    Stále marně čekám na elektromobil s dojezdem cca 80-100km a cenou cca 250 000 Kč. Jedině takový elektromobil vám totiž skutečně ušetří při každodenním dojíždění do práce nějaké peníze. Upřímně řečeno, dojezd 300km je sice hezký, ale jako náhrada za spalovák je to zoufale málo a na dojíždění do práce je to zase zbytečně hodně. A pokud za tu malou plechovku budou chtít zase přes 700 000 Kč, tak potom opravdu nevidím jediný důvod, proč si něco takového kupovat.

      1. ano,zapoměl jste však
        ano,zapoměl jste však napsat,že životnost baterií je téměř u konce a malé,přesto však dvoutunové auto je staré 10-15 let,unavené a vytlučené klouby,unavená pera a tlumiče,gumy drahé jak na náklaďák a možnost dobíjení v praze u paneláku nulová,jedině čekat celé hodiny a hodiny u dobíjecích stojanů,aby mi někdo neukrad předražený kabel…

  3. Těším se na další
    Těším se na další informace o elektrovýzbroji CA, Mitsubishi bývalo celkem otevřené co do sdělování podrobností.

    Co se týče designu, tak můj subjetivní pocit říká, že poučení se nedostavilo.. ale v těch hrůzách co byly dosud představeny (třeba to GR z vlastní stáje)to docela jde. 😉

Napsat komentář