Peugeot ve svém stánku na 82. ženevském autosalonu odhaluje v pěti světových premiérách novinky pro rok 2012. Nejvýraznější novinkou je model 208. Dále jsou to tři dieselové hybridní modely vybavené technologií HYbrid4.
foto: Newspress.co.uk
Peugeot u svých vozů pokračuje ve snižování emisí CO2: průměrné emise modelů Peugeot byly v roce 2011 pouhých 129 g/km, tzn. pod hranicí 130 g/km, kterou Evropská komise stanovila pro rok 2015.
Environmentální politika Peugeotu zahrnuje neustálé vylepšování spalovacích motorů (downsizing, Stop&Start e-HDi), včetně zavádění motorů nové generace jako je nová řada benzinových motorů EB (tři válce, 1,0 l a 1,2 l).
Oficiálně: PSA Peugeot Citroën a General Motors vytváří světovou strategickou alianci
Hlavní technologický náskok značky Peugeot, základní osa, o kterou se opírá jeho závazek v oblasti šetrného přístupu k životnímu prostředí v kontextu výrazně dieselového evropského trhu, je však dieselová hybridní technologie HYbrid4.
Peugeot nabízí s pohonem HYbrid4 motory s naprosto výjimečnými výkony z hlediska emisí a výkonů.
Díky hybridizaci dieselového motoru 2.0 HDi FAP 163 k pohánějícím přední kola a elektrického motoru s výkonem 37 k zabudovaným do zadní nápravy se podařilo zajistit jak nové pocity při řízení – díky pohonu 4×4, maximálnímu výkonu 200k, režimu ZEV (nulové emise) – tak spotřebu o 35 % nižší než u vozu s klasickým motorem srovnatelného výkonu.
V Ženevě budou vystaveny tři modely ilustrující univerzálnost využití pohonu HYbrid4:
3008 HYbrid4, prvním hybridním dieselovém voze na světě (na evropském trhu od letošního února).
U modelu 508 RXH, který se dostane na trh za několik týdnů, se spojuje hybridní diesel a výrazný vzhled pro výslednou originální vizi světa all-road a vylepšené jízdní vlastnosti. Sedan 508 HYbrid4, představený v Ženevě ve světové premiéře, bude k dispozici v létě 2012.
Peugeot 508 RXH
Exkluzivní charakter vozu 508 RXH je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru nebo koženým čalouněním Alcantara s měděnými dekorativními prvky. Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné úrovni výbavy, která odpovídá jeho technologické vyspělosti a zařazení do kategorie vozů « vyšší třídy ».
Peugeot 508 RXH, jemuž je vyhrazen exkluzivní pohon 2.0 HDi FAP HYbrid4, první plně hybridní dieselový motor na světě, se stává synonymem pro pokrok, svobodu pohybu a jízdní potěšení. S výkonem 147 kW (200 k), pohonem všech 4 kol a maximálním točivým momentem 450 Nm je vůz 508 RXH předurčen pro jízdu a používání v jakýchkoliv podmínkách.
Nabídkou 100% elektrického režimu, který je ideální pro jízdu v městském provozu a snižuje kombinovanou spotřebu paliva na méně než 4,1 l/100 km s emisemi pod 107 g/km CO2, otevírá Peugeot 508 RXH ve své kategorii nové možnosti a perspektivy.
V celém interiéru vozu 508 RXH je použité bílé podsvícení (přístrojová deska, ukazatele a další osvětlené zóny ve voze), které dokládá péči o kvalitu zpracování každého detailu v interiéru vozu. Nejvyšší kvalita ve všech ohledech, to je jeden ze znaků vozu Peugeot vyšší třídy.
Spalovací motor je spojen s automatizovanou šestistupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním: elektronické řízení umožňuje v automatickém režimu výrazné úspory spotřeby paliva oproti automatické převodovce i oproti klasické manuální převodovce; poskytuje skutečné potěšení z řízení – řidič má kdykoliv možnost vybrat si mezi automatickým nebo sekvenčním režimem řazení rychlostí pomocí ovladačů umístěných za volantem.
Výkyvy točivého momentu při změně rychlostí jsou kompenzovány elektrickým motorem. Výsledkem je plynulé řazení a optimální komfort jízdy. Elektrický synchronní motor s permanentními magnety vyvíjí stálý výkon 20 kW (27 k) a krátkodobě je schopen poskytnout 27 kW (37 k). Točivý moment je trvale 100 Nm, nárazově 200 Nm.
Díky přesnému nastavení funkcí a výkonů zůstává motor kompaktní a může tvořit součást zadní víceramenné nápravy. Spolehlivou a razantní brzdnou reakci vozu 508 RXH zajišťují brzdy vpředu s chlazenými kotouči o rozměru 340 x 30 mm a vzadu s plnými kotouči 290 x 12 mm.
Bohatá historie Peugeot
Historicky má Peugeot v oblasti elektrických vozů bohaté zkušenosti. Model 106 Electric, nabízený v letech 1995 – 2003, zůstává doposud nejprodávanějším vozem s nulovými emisemi na světě (Skupina PSA Peugeot Citroën vyrobila celkem téměř 10 000 vozů, a stala se tak na tomto poli průkopníkem).
Na jeho úspěch navazuje i Peugeot iOn, první vůz se 100% elektrickým pohonem nejnovější generace, který Peugeot na trh uvedl na konci roku 2010.