Německý koncern Volkswagen na dálný východ přivezl dvě horké novinky. Kromě vozu Passat Alltrack jezdícím na zvýšeném podvozku představila wolfsburgská automobilka ještě koncept hybridního Cross Coupé, které by se mohlo v budoucnosti stát německou odpovědí na úspěšný Range Rover Evoque.
foto: Volkswagen
Designové prvky nové studie naznačují, jak by v budoucnu mohly modely SUV u Volkswagenu vypadat, nicméně žádný šokující vzhledový skok to není. Koncepce Cross Coupé se co do velikosti řadí někde mezi dva bestsellery Golf a Tiguan. Na délku měří 4 345 mm, na šířku 1868 mm a na výšku 1523 mm.
Autosalon Tokyo 2011: Honda prezentuje plug-in hybrid i elektrický roadster
Čtyřmístný hybrid je vybaven třemi motory. První elektromotor s výkonem 40 kW a točivým momentem 180 Nm je umístěn na přední nápravě. Do přední části vozu je umístěn i přeplňovaný benzínový motor (TSI) s přímým vstřikováním a objemem 1,4 l. Ten disponuje výkonem 110 kW a maximálním točivým momentem 210 Nm.
Pro pohon zadní nápravy je určen druhý elektromotor, který je schopen vygenerovat výkon až 85 kW a vyvinout točivý moment 270 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy tak dokáže dosáhnout velmi slušných 265 koní, tedy 195 kW.
foto: Volkswagen
Ve středovém tunelu vozu je umístěno osm lithium-iontových bateriových modulů o celkové kapacitě 9,8 kWh. Tolik energie by mělo vozu vystačit na 45 km čisté elektrické jízdy, přičemž s plnou 55litrovou nádrží ujede řidič bez nutnosti zastavení cestu dlouhou 855 km.
Jelikož se v tomto případě jedná o plug-in hybrid, je možné baterie nabíjet přímo skrze elektrickou zástrčku. Při jízdě je k dobíjení akumulátorů využívána i rekuperace brzdných sil a navíc může řidič vědomě dobíjet baterie spalovacím motorem.
foto: Volkswagen
Nízká poloha baterií a celkové uspořádání pohonných systémů způsobuje velmi nízké těžiště vozu a umožňuje rovnoměrné zatížení náprav, což má pozitivní vliv na dynamické vlastnosti konceptu. Na stokilometrovou rychlost automobil akceleruje za sedm vteřin.
Maximální rychlost vozu je 201 km/h, ale rychlost elektrické jízdy je omezena hranicí 120 km/h. Zajímavá je i udávaná spotřeba Cross Coupé, podle které by mělo na ujetí sto kilometrové vzdálenosti postačit 2,7 litru benzínu. Nakolik by mohl být tento údaj reálný, to už musí každý posoudit sám.