Autosalon Paříž 2018: nový dostupný elektromobil Renault K-ZE

Začal autosalon v Paříži a domácí automobilky pochopitelně chtějí zaujmout. Mezi prvními spustil kanonádu Renault.

Elektromobil Renault K-ZE jde na trh už příští rok.
foto: Renault

Carlos Ghosn, šéf velké aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a předseda Groupe Renault, vystoupil na tiskové konferenci, kde sepsul Teslu a představil nový „dostupný“ elektromobil.

Už dříve Ghosn řekl, že skupina Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance je jediná, která vydělává na výrobě elektromobilů. Patří jí hned dva bestsellery – Nissan Leaf a Renault Zoe, ale také veleúspěšný plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV.

Tentokrát hned na úvod pařížského autosalonu prohlásil v přímé narážce na automobilku Tesla, že zatímco automobilový průmysl vyrobí ročně 95 milionů aut, noví výrobci elektromobilů jich vyrobí 100 000 ročně a navíc na nich ani nevydělávají.

To se dost možná změní už toto nebo příští čtvrtletí. Výsledky by měla Tesla reportovat každým dnem. Ale… zpět k Renaultu a jeho novince v podobě crossover elektromobilu K-ZE.

Má jít o „cenově dostupný, městský, SUV-inspirovaný“ model, který „kombinuje to nejlepší z Groupe Renault“. Cenu ovšem Renault zatím neoznámil a vlastně jediná specifikace, kterou se pochlubil, je dojezd na jedno nabití: 250 km. NEDC. Renault K-ZE má prý díky tomu „nejlepší dojezd ve svém segmentu“. OK?

Auto má jít na trh už příští rok, nejprve v Číně a Evropě. Do té doby se aliance RNM bude muset nějak srovnat s nástupem Tesla Model 3, ale také tvrdé konkurence v podobě podle prvních testů skvělých vozů Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro a dalších.

tisková zpráva

38 komentářů u “Autosalon Paříž 2018: nový dostupný elektromobil Renault K-ZE”

  1. Všem doporučuji podívat se na celé to video. Neskutečný
    Všem doporučuji podívat se na celé to video. Neskutečný perly, jako že 1/3 všech čistých elektromobilů nese značku Renault, pak vyzdvihuje K-ZE a jeho vysoký standard, kombinuje to nejlepší z Groupe Renault, jako například klimatizace, zadní parkovací senzor, airbag řidiče, airbag spolujezdce a elektrické stahování oken, dokonce všech čtyřech! (čas 4:30) :-D.
    Jsem si řikal, jestli to není video z roku 2000 a pak prej dostupnost v Evropě 2020.
    No a to prezentační video? Prej vaše auto bude nejen plně autonomní, ale také propojené s celým světem. No a pak uprostřed šaltpáka jak kráva :-D.

    1. hmm tomu egu ghosn posledních pár let od tm3 kape na šišku
      hmm tomu egu ghosn posledních pár let od tm3 kape na šišku ;(
      Musíme si uvědomit že jeho filozofií byli péci v konjunkci s ropákem protože nisák je ve finále ropná autodebilka = 90% fosilů a 10% elektromobilů a jaksi Elonovo nečekání a masový nástup Tesla Model 3 mu rozhodil filozofku a vůůůůbec mu nevoní ;)))

      1. Filozofie zněla:
        1) příliš nenasrr ropáka
        2)

        Filozofie zněla:
        1) příliš nenasrr ropáka
        2) elektromobily postupně a ošklivý aby se příliš neprodávali
        3) schválně je udělat nedokonala aby lidstvo vidělo že to prostě hnedka „nejde“ :))))))))))))))))))

        AT ŽIJE čistá a nezávyslá TESLAAA

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  2. Renaulltu fandim, ale takovy kecy mě už fakt nebaví! Tak
    Renaulltu fandim, ale takovy kecy mě už fakt nebaví! Tak zaprvé, navážet se do Tesly je už ohraná trapnost, stačí srovnat jejich EV portfolio a radši by měli sklopit ocas. Další stupidita, Uvádět dnes dojezd v NEDC? To snad ne! A v týhle nereálně optimistický metodice to má jen a pouze 250km? To snad ne podruhé! Další stupidita. Uvedou klasicky novej model, ale dostupnost někdy příští rok, prostě klasika dinosaurů. V tomhle je třeba koncern Huyndai-Kia uplně příkladnej, jak už tu někdo uvedl. Dalsí stupidita. Ten proslov plnej takovejch bezpředmětnejcch sraček, tohle se naučili všichni kdysi za dob Jobse, ale moc jim to nejde, nikomu. Nejtrapnější jsou v tomto korejci a číňani, ale francouzi nejsou v trapnosti koukám o moc pozadu, fuj, fuj.

  3. Proc mi to pripada uplne stejny, jako kdyz vsichni vyrobci
    Proc mi to pripada uplne stejny, jako kdyz vsichni vyrobci vsech telefonu furt kritizujou a zesmesnujou Iphony…? Taky se Applu vsichni smali, kritizovali a predpovidali brzky krach ale vsichni je ve finale kopirujou… sou to ubozaci jak ti co kritizujou Teslu a pritom dokazali sami hovno, tak ti co kritizujou Apple… a nejvetsi kritici jsou ti co nemaj ani Teslu ani Founa…

  4. Elon je sice někdy velkohubý. Ale s teslou 3(že to bude
    Elon je sice někdy velkohubý. Ale s teslou 3(že to bude cenově zlomový model) se nakonec možná trefil. Evidentně začíná vadit dosavadním výrobcům ev. V momentě kdy nissan prodává vůz bez tepelného managmentu baterie za milión. A do toho příjde tesla s autem o 100/200 tisíc dražším. Snad tesla zatlačí ceny ostatních ev níže. Uvidíme. Šéf Nissanu má pravděpodobně první čísla prodejů v usa. A to samé bude v evropě. Věřím že budou ziskový i když upraví ceny leafů,apod.

  5. Nejvíc mě baví jak furt jsou tu keci, že budeme mít super
    Nejvíc mě baví jak furt jsou tu keci, že budeme mít super elektromobil. Realita je úplně jinde a očekávám, že cena za toto auto nebude tak směšná jako dojezd. Elon o tom sice taky furt kecá, ale aspoň tím dělá marketing a nemusí platit hafec za televizní reklamy a podobně.
    Pak je tu třeba Hyundai uvádí jeden elektromobil za druhým a žádné blbé keci neřeší a k tomu se pustil i do vodíku. Prostě to jde i bez toho aby se někdo plácal dva roky jaký jsou borci a pak uvedl totální nesmysl.

    1. Ghosn je Brazilec ty ňoumo. Je to borec co nakop pár
      Ghosn je Brazilec ty ňoumo. Je to borec co nakop pár automobilek, dokázal je zvednout ze dna a udělal z nich úspěšný kolosy. I když vypadá jak zloprcek s napoleonským komplexem a má klasický kecy plný slov future a leader, tak ho uznávám. Je to člověk co donutil Japonce v japonský automobilce mluvit anglicky. ;-))

  6. Pán asi neumí počítat.
    „noví výrobci elektromobilů jich

    Pán asi neumí počítat.

    „noví výrobci elektromobilů jich vyrobí 100 000 ročně a navíc na nich ani nevydělávají“

    I samotná Tesla zvládá více. A mimochodem. Nissan a další jsou také nový výrobci BEV. Předtím je nedělali. 🙂

    1. To i BYD dal víc než 100 tisíc minulý rok. Tesla dá 100
      To i BYD dal víc než 100 tisíc minulý rok. Tesla dá 100 tisíc teď za 4Q.
      A pán si také plete auta (méně než 80M za rok) a vozidla (95M), navíc srovnávat jednu automobilku s celým automobilovým průmyslem vyjde vždycky katastrofálně. I největší VW se nekoukne ani na 15 %.
      A ty bestsellery, nemělo by to znamenat nejprodávanější? Protože Tesla M3 vede v globálních prodejích za leden-srpen, Leaf sice druhý, ale Renault Zoe je na 13. místě hluboko pod TMS a TMX.

  7. Minulé čtvrtletí vyrobila TESLA 80k aut. Přičem bych
    Minulé čtvrtletí vyrobila TESLA 80k aut. Přičem bych tipoval, že kdyby vyráběli takový prdítka jako Renault, tak by jim baterie vystačili na cca dvojnásobek řekněme 160k aut, což je při současném tempu 640k aut ročně.

    A to Ghosn zapomíná, že se TESLE podařilo skoro zdvojnásobit výrobu za poslední čtvrtletí oproti předchozímu. To samozřejmě není trvale udržitelné tempo růstu, jenom příslib do budoucnosti, že zvyšovat obrátky TESLA dokáže.

    Jinak Reaultu a všem kdo to s EV myslí alespoň trochu vážně přeji hodně úspěchů, ale honit si triko na TESLE asi nebude hra kterou tihle fešáci budou moct hrát ještě dlouho. 🙂

Napsat komentář