Magazín AutoExpress informuje, že Dr. Ulrich Hackenberg, šéf technického vývoje Audi, potvrdil elektromobil Audi R8 E-tron na rok 2015. Sportovní elektroauto nabídne dojezd 400 km. Uvažuje se také o plug-in hybridní verzi auta.
foto: Audi
Audi oficiálně potvrdilo, že elektromobil Audi R8 e-tron se začne vyrábět už před devíti měsíci na autosalonu Ženeva. Stalo se tak po značně turbulentním vývoji, kdy se auto chvílemi zjevovalo a následně opět vypařovalo.
Podle zástupců automobilky ale nakonec o vůz projevili zákazníci takový zájem, že se rozhodla jej postavit. Důvodem byl i zásadní pokrok v oblasti baterií, který umožnil zvýšit dojezd na reálných 400 km z původních přibližně 200 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektrická šelma Audi R8 e-tron na silnici
Audi R8 E-Tron možná dostane zelenou, ale jen v omezené sérii
Takové auto by pochopitelně bylo neprodejné, zejména v konkurenci automobilky Tesla Motors. Především by ale Audi dělalo spíš ostudu. Podle AutoExpressu je elektrické Audi R8 jakýmsi „mazlíčkem“ samotného Hackenberga od doby, co v červnu 2013 postoupil na pozici technického ředitele.
První koncept elektromobilu Audi R8 se objevil už v roce 2009 s tím, že na trhu by se mohl objevit v roce 2013. Hackenbergův předchůdce Wolfgang Durheimer ale projekt zastavil. Hackenberg jej obnovil s tím, že na veřejnost jej vypustí teprve v okamžiku, kdy se podaří zvýšit dojezd na jedno nabití na 400 km.
Toto auto nieje konkurent
Toto auto nieje konkurent Tesly S, ale Tesly Roadster. Aj dojazd bude takmattaisty ako povodny roadster a tak isto nemoznost dobijat na SC. Vlastne tu je krasne vidiet technicky naskok Tesly. Audi v r2016 vs. Tesla z akeho roku? Uz si ani nespominam kedy to bolo 🙂
Ač Tesle fandím, tak tyhle
Ač Tesle fandím, tak tyhle výkřiky o technickém náskoku mě vždycky dostanou. Ono opravdu zase není nic tak unikátního udělat dvoutunové auto s obří baterií. Nakonec Rimac ukazuje, že na to není potřeba nějaké vesmírné technologie a zvládne to i chorvatský start-up.
Jde spíš o to, že tyhle velké a profláklé automobilky zatím neměly dostatek chuti se do elektromobilů moc pouštět, protože jim prostě nevěřily. Až úspěch Tesly je o tom přesvědčuje.
A navíc Tesla k elektromobilismu přistupuje opravdu koncepčně a promyšleně, což je právě ten hlavní faktor jejího úspěchu.
Je to podobné jako s Applem. Ten taky není nijak technologicky napřed před konkurencí, ale má velice promyšlenou obchodní a marketingovou strategii a to z něj dělá nejúspěšnější IT firmu.
dokud nebudou k dispozici
dokud nebudou k dispozici technicke parametry, nema diskuse moc smysl 🙂
ale i tak je to fajn, po sedmi letech od uvedeni Roadsteru se konecne objevi nejaky jeho primy konkurent…
Tak zrovna R8 by ten dojezd
Tak zrovna R8 by ten dojezd i za stávající technologie mít mohla. A to jednoduše proto, že vývoj u Audi není hned v počátku sabotován svázáním s modulární platformou.
Očekávám, že to bude mít hliníkový rám i karoserii, a hmotnost bude někde kolem 1800-2000kg. Takže i kdyby ta jejich „pokročilá baterie“ vážila tunu a bude 2x objemnější než u Tesly tak se do tohoto typu auta vleze.
A po těch 400 km zavoláme
A po těch 400 km zavoláme odtahovku.
To podle toho, jak je
To podle toho, jak je člověk navyklý ze spalováků – kdo volá odtahovku pokaždé, když mu dojde benzín ji nejspíš bude volat i když mu dojde elektrika. Každý máme jiné návyky – já ji třeba ještě nevolal 😉
Narážím na to, že Teslu
Narážím na to, že Teslu na cestě mezi dvěma městy dobijete za půl hodiny u Superchargeru. Audi, pokud vím, žádnou sítí rychlodobíjecích stanic nedisponuje. U běžné nabíječky auto s takto velkou baterkou dobíjet nelze.
Co je to „běžná
Co je to „běžná nabíječka“? Tohle Audi bude mít s nejvyšší pravděpodobností Combo2, a těch je především v germánské části Evropy už hromada, dokonce jsou i v ČR na rozdíl od Tesla SC 😉
viz http://ccs-map.eu/
Ale je fakt, že dobíjení bude trvat skoro dvakrát déle než s SC.
CCS v Evropě dávají 20-50
CCS v Evropě dávají 20-50 kW a vesměs obslouží jen jedno auto. Nabíjet tím 90 kWh baterku na dlouhé cestě je zoufalost (vycházím z informace, že dříve ohlášená verze s dojezdem 215 km měla mít 48,6 kWh baterku). Ale Audi nejspíš stejně neočekává, že by s tím někdo vyjel mimo město, takže celá tato diskuze je čistě akademická.
Sporťák s dojezdem 400km
Sporťák s dojezdem 400km se kterým se nepočítá vyjet mimo město? Hodně zvláštní představa. Jinak CCS COMBO je 50kW a plánuje se zvýšení na dvojnásobek. I bez toho to ale bohatě stačí na to, abyste po nějakých 300km při občerstovací pauze pohodlně dobil na dalších 200km během několika minut. A kolik obslouží aut snad záleží na tom, kolik tam těch stojanů postaví.
Nestačí.
Nestačí.
Doufám, že to bude 400 km
Doufám, že to bude 400 km reálných.
Jinak Audi poslední dobou jede. Doufám, že po R8 bude taková poptávka, že přijdou i jiné modely.
Přesně tak, aby to zase
Přesně tak, aby to zase nebyl papírový dojezd, stejně jako u spotřeby spalovacích Audi.