Elektrická koloběžka Audi e-tron Scooter: astronomická cena, dojezd jen 20 km

Elektrokoloběžka Audi e-tron Scooter je koncipována pro sportovně založené jezdce a kombinuje vlastnosti elektricky poháněné koloběžky a skateboardu.

Jezdec má jednu ruku volnou, může se klidně rozhlížet a dávat znamení rukou
foto: Audi

Uživatel může elektrickou koloběžku o hmotnosti dvanáct kilogramů snadno složit a přepravovat ji autem, autobusem nebo vlakem. Při chůzi ji může táhnout za sebou jako nákupní tašku s kolečky.

Audi e-tron Scooter se však odlišuje především svým ovládáním, při němž jezdec pohybuje tělem podobně jako surfař. Jezdec má jednu ruku volnou, může se rozhlížet po okolí a dávat znamení rukou. Audi plánuje zahájení výroby a prodeje na konec roku 2020.

„S elektrickou koloběžkou Audi e-tron Scooter oslovujeme zákazníky, kteří cestují po městě trvale udržitelným způsobem a multimodálně – a přitom kladou důraz na styl a funkčnost,“ říká Thorsten Schrader, vedoucí projektu mikromobility ve společnosti Audi.

Jezdec se drží jednou rukou řídítek, řídí však nohama, přesouváním tělesné hmotnosti, jako na skateboardu. Speciální podvozek se čtyřmi koly umožňuje neobvykle malý průměr otáčení.

Audi e-tron Scooter

Audi e-tron Scooter
foto: Audi

„E-tron Scooter jezdí samozřejmě také rovně. Nevšední pocit velmi ladného pohybu se však dostaví až při změnách směru jízdy na asfaltu, které jsou díky našemu novému konceptu překvapivě snadné.“

Řídítka zajišťují stabilitu, nesou akumulátor a elektroniku včetně displeje se stavem nabití akumulátoru. Jezdec zrychluje a zpomaluje otočnou rukojetí. Elektrická koloběžka má dojezd 20 kilometrů díky rekuperaci kinetické energie při zpomalování. Úroveň bezpečnosti zvyšuje hydraulická brzda, ovládaná nohou.

Soukromí zákazníci si budou moci elektrickou koloběžku Audi e-tron Scooter zakoupit od konce roku 2020 za cca 2000 eur. Projektový tým kromě toho zkoumá také možnosti využití koloběžky ve flotilách pro specifické skupiny zákazníků, například obyvatele moderních městských čtvrtí.

Audi e-tron Scooter

Audi e-tron Scooter
foto: Audi

Myslitelné by bylo nabízet elektrickou koloběžku jako příslušenství pro majitele modelů Audi e-tron. Elektrická koloběžka by se mohla nabíjet ze speciální zásuvky v zavazadlovém prostoru. Poslední metry do cíle, například z parkoviště nebo od nabíjecího stojanu, překoná zákazník komfortně rychlostí až 20 km/h na koloběžce.

Audi e-tron Scooter disponuje legislativou předepsaným osvětlením LED: předními světlomety, světly pro denní svícení, koncovými svítilnami a brzdovými světly. Rozhraní Bluetooth umožňuje individuální nastavení jízdní dynamiky a zvyšuje úroveň ochrany proti odcizení. Designéři kromě toho pracují na deskách ze dřeva či uhlíkových kompozitů i na různých designech v šedé nebo černé barvě.

tisková zpráva

9 Comments on “Elektrická koloběžka Audi e-tron Scooter: astronomická cena, dojezd jen 20 km”

    1. Ironické poznámky se označují uvozovkami 🙂
      Jinak

      Ironické poznámky se označují uvozovkami 🙂

      Jinak nabízet krám za 52 tisíc Kč, který zdaleka nedosahuje parametrů obyčejné Xiaomi za 11 tisíc Kč je prostě další koncernová úchylka. Já se asi u nich nechám zaměstnat. Takových blbin za desetitisíce jim mohu vymýšlet kopec. Když na každé pár let popracujeme, mám 50 let co dělat 🙁

      1. Tak je to od Audi, imidžovka pro majitele aut Audi 🙂
        Tak je to od Audi, imidžovka pro majitele aut Audi 🙂 Podívejte se, kolik stojí např. obyčejná kola od Škodovky, Peugeotu, nebo i od Audi, to už neříkám od Lamborghini. Takto můžete kritizovat každou „dražší“ značku. Ano, je to drahé, ekvivalent od číňana vyjde levněji a udělá +- stejnou službu. Ale stejně tak můžete srovnávat Audi Q3 a Dacii Duster. Prostě zájemze o eTron to dostane jako dárek a bude spokojený 🙂

        1. Chápu, že jako reklamní kampaň před 20 lety u Peugeotu:
          Chápu, že jako reklamní kampaň před 20 lety u Peugeotu: „Za cenu jednoho Peugeotu Vám dáme dva.“, čímž mysleli bicykl k autu, je to hezké. Nicméně Peugeot bicykly normálně sériově dělá a prodává, stejně jako skútry, kdežto „Náskok díky technice“ to vyvíjel vedle aut jako imidžovku. Já být akcionář VW, tak mně z nich trefí šlak, čím se zabývají z mých peněz.

Napsat komentář