Čína se stala největším automobilovým trhem světa. Některé automobilky si trendu povšimly dříve, některé později. Důležité je, že žádná si ho už teď nenechá utéct. Ani General Motors. Do Říše středu vysílá testovací flotilu plug-in hybridů Chevrolet Volt.
foto: Genera Motors
Už během tohoto měsíce jsou nebu budou do Číny dodány plug-in hybridy Chevrolet Volt v blíže nespecifikovaném počtu. Stane se tak díky dohodě mezi GM a CATARC, což je Čínské centrum pro výzkum automobilových technologií.
Volkswagen bude v Číně vyrábět elektromobily od roku 2014
CATARC je v Číně jednou z nejvýznamnějších lobbystických organizací, které mají vliv na další směřování vývoje podpory čínského automobilového průmyslu. Například v současné době Čína štědře podporuje nákup elektromobilů a hybridů. Přesto, kupuje je jen málokdo.
Jedním z důvodů může být skutečnost, že Čína zároveň uvalila vysoká cla na dovoz elektromobilů a hybridních aut ze zahraničí. Snaží se tak podpořit domácí automobilky, resp. zahraniční automobilky vyrábějící hybridy či elektromobily na území Číny.
General Motors má přitom s vozem Chevrolet Volt doma v USA jen vlažný úspěch, kdy měsíční prodeje kolem 500 – 1000 kusů nedokáží zatím zdaleka naplnit cíl 45 000 prodaných vozů za rok 2012. A to ani při započítání verze Opel Ampera, což je evropský bratránek Voltu.
Čína by mohla celou situaci zachránit – pokud by se Volt podařilo tam dostat bez obrovského navýšení ceny clem, nejlépe ještě s nějakou tou dotací pro koncové spotřebitele.
To auto je zbytočne
To auto je zbytočne predražené a bežný vodič sa pri jeho cene k žiadnej úspore nákladov nedostane.
To radšej ojazdený Prius…..
To auto není drahé !!! To
To auto není drahé !!! To jen my máme malé mzdy.Jsou jiná auta která jsou ještě mnohem dražší a přitom nenabízí nic extra. Snad jen neopodstatněnou vysokou spotřebu a logo premijového výrobce.
přesně tak….
přesně tak….