General Motors před časem potvrdili, že bouraný Chevrolet Volt může začít hořet – pokud se s ním nezachází správně. Americký výrobce baterií A123 a automobilka Fisker Automotive samozřejmě celou situaci a následně mediální peklíčko podrobně monitorovali. Nakonec A123 překvapivě přišla s prohlášení, že chyba při montáži baterí ve Fisker Karma by mohla způsobit problémy s chlazením.
foto: Fisker Automotive
Lépe dříve než později. Pokud by A123 a Fisker vyčkávali až problém s chlazením u některého kusu plug-in hybridu Fisker Karma skutečně nastane, byl by z toho mnohem větší mediální poprask.
Jak bourá elektromobil? Crashtest Volvo C30 Electric – VIDEO
Bezpečnost elektromobilů? V Británii zemřela při nehodě přední vědkyně
Takhle Fisker Automotive prostě a jednoduše plní nařízení NHTSA o stažení až 239 vozů, které budou prohlédnuty a případný defekt opraven. Nic zásadního, stahování automobilů se děje neustále a dopad na veřejné mínění, resp. prodeje, by díky tomu neměl být nijak zásadní.
A v čem je vlastně problém? V baterii od A123 bmohly být svorky některých trubic umístěny nesprávně. To by mohlo způsobit únik chladící kapaliny, přehrátí baterií, a potenciálně tedy i požár. Auto, které začíná jen tak z ničeho nic hořet samozřejmě nikdo nechce.
Mimochodem, s A123 má nově smlouvu na baterie také General Motors. Využije je ale až pro své další modely elektrických aut.