Elektromobil Tesla Model 3 v crashtestu: pět hvězdiček
Americká NHTSA, obdoba Správy silnic a dálnic u nás, podrobila detailním crashtestům elektromobil Tesla Model 3. Odnesl si nejvyšších pět možných hvězdiček ve všech kategoriích.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Americká NHTSA, obdoba Správy silnic a dálnic u nás, podrobila detailním crashtestům elektromobil Tesla Model 3. Odnesl si nejvyšších pět možných hvězdiček ve všech kategoriích.
Americký úřad NHTSA zodpovědný za provoz na tamních silnicích a dálnicích řekl, že umělá inteligence, kterou Google využívá ve svých robotických autech, může být považována za řidiče.
V americkém Las Vegas začal veletrh spotřební elektroniky CES. Kupodivu tam narazíte i na spoustu aut. Google tam ohlásil přípravy na příchod robotických aut. A dnes už je konečně jasné proč a jak zhruba se to celé bude vyvíjet.
Americká organizace NHTSA aktuálně provedla cras-testy elektromobilu Smart ForTwo ED. Výsledkem jsou čtyři hvězdičky z pěti možných. Elektrická verze je tak podle těchto testů bezpečnější než benzinová verze auta.
Nedávno jsme informovali o svolání elektromobilů Mitsubishi iMiEV, Citroen C-Zero a Peugeot iOn po tisících. Tentokrát je to BMW ActiveE po stovkách. V celkem 360 modelech vyrobených od 17. srpna do 19. listopadu 2011 a testovaných aktuálně v USA může být chyba.
Spojené státy mají jasně nakročeno stát se lídrem v oblasti elektromobility. Za rok 2012 se tam prodalo kolem 50 000 aut na elektřinu. Ministerstvo dopravy tam nyní standardizuje jednu z problematických kapitol: zvuk, který musí elektrická auta vydávat pro výstrahu chodcům.
Americká NHTSA, obdoba EuroNCAP v Evropě, provedla crash testy elektromobilu Coda Sedan. Boční náraz i převrácení ustálo auto slušně, celkově získalo 4 z 5 hvězdiček. Problém je ale u čelního nárazu, kde má Coda skóre pouze 2 hvězd.
Toyota Prius plug-in hybrid získal v hodnocení bezpečnosti americké organizace NHTSA čtyři hvězdičky. Při crash-testech se totiž ukázalo, že 54,4 kg navíc proti standardnímu Priusu, který získal pět hvězdiček, má na výsledky testů vliv.
V loňském roce se objevily zprávy o dvou incidentech s hořícími akumulátory vozu Chevrolet Volt. Co výrobce udělal pro vyšší bezpečnost a jak na celou aféru pohlíží čeští odborníci na elektromobilitu? Není to celé jen nafouklá mediální bublina?
Americká organizace pro bezpečnost provozu NHTSA uveřejnila tiskové prohlášení, ve kterém uzavírá dvouměsíční vyšetřování požáru plug-in hybridu Chevrolet Volt. Učinila tak definitivní přítrž mediální hysterii kolem hořícího auta.
General Motors před časem potvrdili, že bouraný Chevrolet Volt může začít hořet – pokud se s ním nezachází správně. Americký výrobce baterií A123 a automobilka Fisker Automotive samozřejmě celou situaci a následně mediální peklíčko podrobně monitorovali. Nakonec A123 překvapivě přišla s prohlášení, že chyba při montáži baterí ve Fisker Karma by mohla způsobit problémy s chlazením.
Diskuzí na téma bezpečnosti elektromobilů už proběhlo nespočet. Otázkou, jak vysoká je míra rizika vzniku požáru lithium-iontových baterií při havárii elektrických aut se zabývá i Americká státní správa bezpečnosti dálniční dopravy (NHTSA). Ta nyní uvolnila oficiální informaci o vyšetřování příčin požáru baterií Chevroletu Volt, ke kterým došlo po provedených crash testech.