Mike Simonian ze studia Mike and Maaike inc. dnes patří mezi nejznámější designéry spotřebního zboží. Pomáhal s herní konzolí Xbox 360, vytvořil mobilní telefon G1 s operačním systémem Google Android, a teď se vrhnul na oblast osobní dopravy. „Je čas podívat se na auta jinak“, říká o svém nejnovějším návrhu Simonian.
Navrnul proto ATNMBL čili „Autonomobile“. Konečně někomu došlo, že na problém osobní dopravy je třeba se podívat úplně jinak. „Musí nastat posun od stylování aut k jejich redefinování,“ píše na svých stránkách. „Rychlost a zrychlení jsou irelevantní. Výkon se bude měřit podle úspory času.“ ATNMBL znamená konec řízení. Budoucnost dopravy, lépe řečeno osobní dopravy, podle Simoniana vypadá úplně jinak, než jak si ji představuje třeba Tesla Motors.
Autonomobile je podle něj o hledání optimistické nové budoucnosti. Nastavuje zcela nová měřítka, v kterých se designér zaměřuje na kvalitu času stráveného v dopravě a během přepravy. „Nejlepší zážitek z řízení je neřídit,“ vidí to jasně Simonian. Co je tedy Autonomobile? Sedmimístný elektromobil, který ze všeho nejvíc připomíná obývák na kolečkách. Pohovka uvnitř je maximálně pohodlná, na stolek před ní si můžete položit nohy nebo netbook. Řízení? Neexistuje.
Prostě řeknete autonomobilu kam chce jet a on vás tam zaveze. Uvíznete náhodou v zácpě? No a co, hovět si můžete dál, pracovat, případně se občerstvit. Elektromobil má elektromotor zabudovaný v každém ze svých čtyř kol, energie je skladována v bateriích pod podlahou a doplňována solárními panely na střeše.
Autonomní pohyb je zajištěn skrze inteligentního robota využívajícího GPS. Autonomobile doporučujeme jako lék na psychické obtíže všem frustrovaným českým, ale i slovenským řidičům! Objednávejte na čísle 800 CHOCHOLOUSEK. Na lékařský předpis od roku 2040 zdarma! „Automobilový průmysl má vymytý mozek svou vlastní kulturou, svou obsesí rychlostí, stylem a fantazií. Automobilový byznys se stal pouhým vytvářením nových obalů, zavedl pozornost lidí na ke stylu a jednoduché definici výkonu, nikoliv k jejich skutečným potřebám,“ říká Simonian. Je čas na změnu?
Tuhle kravinu bych nechtěl
Tuhle kravinu bych nechtěl ani za nic! Tvar auta vznikl kvůli aerodynamice a využití místa.Kromě toho když to za mě bude řídit nějaká automatika tak nevím co bude až se to pokazí.Ale kdo si hraje, nezlobí…
Samozřejmě je fajn mít i
Samozřejmě je fajn mít i něco na vyblbnutí,ale auta,která jak píše autor:“pouze mění šaty “ to nejsou!!! /nebo máš na IMPREZU WTI,Lambo a pod.??? / Cx kolem 0,3 mají už přes 50 let!!! A npř. Škoda 120 měla lepší koeficient odporu vzduchu,než kterékoliv nové auto!!!! Motory mají při adekvátním výkonu stále stejnou spotřebu….,výkon nejde nahoru….prostě z nás výrobci dělají IDIOTY!!!!! Za posledních 100 let-kromě elektroniky se nic nevymyslelo…..
Nevim, cas na zmenu mozna
Nevim, cas na zmenu mozna je, ale troufnu si rict, ze dost lidi rizeni auta bavi, takze mozna az dalsi generace bude vice naklonena tomuhle skleniku, nebo jak to nazvat.
To je opravdu revoluční
To je opravdu revoluční přístup a hlavně ve velkých aglomeracích ten přístup – tuším – bude velice přínosný pro spotřebitelé. Kolik lidí v pátek, sobotu a v neděli večer by se svezlo takovou chytrou „rikši“! …A kolík by se nechalo vozit do rána pokud to má gauč a „vše potřebné“… 😀 😀 😀